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市場調査レポート
商品コード
1484686

ローコード開発プラットフォームの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)

Low-Code Development Platform Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 260 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ローコード開発プラットフォームの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)
出版日: 2024年04月17日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 260 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

主なハイライト

ローコード開発プラットフォーム市場の市場規模は、2023年に248億米ドル、2030年には1,670億米ドルに達し、31.4%のCAGRで成長します。

ビジネスのデジタル化ニーズの高まりが、この産業の成長を後押しする重要な要因となっています。デジタル革命に伴い、製造業、BFSI、石油・ガス、自動車、その他のセクターの企業は、優位に立つためにデジタル技術を迅速に受け入れています。ローコード開発プラットフォームは、企業のデジタル変革において重要な役割を果たし、従来のソフトウェア開発手順で消費されるリソースや期間を削減するのに役立っています。

現在の経済状況や業界内の競争の激化により、企業は限られたリソースでより高い効果を達成しようと絶えず努力しています。このため、革新的な機能やアプリケーションで消費者を惹きつけておくための効果的なTTM戦略が重要な要件となっています。企業はデジタルアプリケーションを提供することで、消費者を維持し、顧客に大きな満足を提供し、体系化された方法でデータを維持しています。ローコード開発プラットフォームは、アプリケーションの迅速な開発、モバイルアプリやWebアプリケーションの容易な作成、開発したアプリケーションの拡張性を向上させるドラッグ・アンド・ドロップ・テンプレートへのアクセスを提供します。

市場の洞察

2023年には北米が45%と最大のシェアを占めています。これは、デジタル技術が急速に受け入れられ、この地域に多くの大手企業が存在するためと考えられます。一方、アジア太平洋は今後数年間で31.8%と最も速いペースで進歩すると思われます。この背景には、インターネット利用率の上昇と、営業費用を削減したいという企業の要求があります。

2023年には、ソリューションカテゴリーが70%以上のシェアで業界をリードしています。これは、長期的な運用経費を削減するために、さまざまな業種でこれらのプラットフォームが受け入れられつつあるためです。また、サービスカテゴリーは今後数年間で31.6%という高い成長率を示すと思われます。

クラウドカテゴリーが業界をリードしており、今後数年間で31.5%という高い成長率を記録すると思われます。これは、ほとんどのローコード開発プラットフォームはクラウドを通じて展開され、サービスやアプリをリアルタイムで観察・追跡できるためです。

2023年には大企業が業界をリードし、約65%のシェアを占めています。大企業はローコード開発プラットフォームを採用する予算が多く、自社のプロセス用に多くの新しいアプリケーションを短時間で作ることができます。

中小企業カテゴリーは、今後数年間、31.7%のCAGRという速いペースで前進する可能性が高いです。これは主に、アプリケーション開発のコストとリソースの障壁を減らすために、中小企業がクラウドベースのローコード開発プラットフォームに傾倒しているためです。

2023年には、ITカテゴリーが約30%のシェアを占め、業界への貢献度が最大となりました。これは主に、斬新な技術が迅速に受け入れられたためです。

当レポートでは、世界のローコード開発プラットフォームの市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (金額ベース、2017~2030年)、提供品目別・展開方式別・企業規模別・業種別の詳細動向、現在の市場競争の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:提供品目別 (2017~2030年)
  • 市場収益:展開方式別 (2017~2030年)
  • 市場収益:企業規模別 (2017~2030年)
  • 市場収益:業種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:提供品目別 (2017~2030年)
  • 市場収益:展開方式別 (2017~2030年)
  • 市場収益:企業規模別 (2017~2030年)
  • 市場収益:業種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:提供品目別 (2017~2030年)
  • 市場収益:展開方式別 (2017~2030年)
  • 市場収益:企業規模別 (2017~2030年)
  • 市場収益:業種別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供品目の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略的展開

第30章 企業プロファイル

  • Salesforce.com Inc.
  • Appian Corporation
  • Pegasystems Inc.
  • Alphabet Inc.
  • Oracle Corporation
  • ServiceNow Inc.
  • Microsoft Corporation
  • MatsSoft Limited
  • AgilePoint Inc.
  • Outsystems Inc.
  • Caspio Inc.

第31章 付録

目次
Product Code: 11418

Key Highlights

The low-code development platform market was valued at USD 24.8 billion in 2023, and it will rise to USD 167.0 billion, growing at a 31.4% compound annual growth rate, by 2030.

The rising need for business digitization is an important factor boosting the growth of this industry.

With the digital revolution, businesses in the manufacturing, BFSI, oil & gas, automotive, and other sectors are swiftly accepting digital technologies to stay ahead.

Low-code development platforms play an important part in the digital transformation of businesses, assisting in decreasing the resources and duration consumed by the conventional software development procedure.

In the present economic situation and rising competition in the industry, businesses are continuously trying to achieve more effectiveness with limited resources.

This forms an important requirement for an effective TTM strategy to keep consumers engaged with innovative features and applications.

Digital transformation in healthcare, BFSI, retail, education, and various other sectors has improved the operations of respective organizations.

Businesses provide digital applications to retain their consumers, offer great satisfaction to customers, and sustain data in a systematized way.

Low-code development platform provides quicker development of applications, ease in making mobile and web applications, and accessibility of drag-and-drop templates, which improve developed applications' scalability.

Businesses can now make new applications in less time to sustain and compete in the industry.

Market Insights

North America was the largest contributor to the industry in 2023, with a 45% share. This can be because of the fast acceptance of digital technologies and the presence of many major players in this region.

APAC will advance at the fastest rate, of 31.8%, in the coming years. This is due to the rising internet usage and the requirement of businesses to decrease operating expenses.

The solution category led the industry in 2023, with more than 70% share, because of the increasing acceptance of these platforms across various verticals to decrease the long-term expenditures on operations.

The services category will propel at a higher rate, of 31.6%, in the coming years, because of the rising need for incorporation and implementation services.

The cloud category is leading the industry, and it will observe a higher growth rate, of 31.5%, in the coming years.

Most low-code development platforms are deployed through the cloud because it provide real-time access to observe and track services and apps.

Large enterprises led the industry in 2023, with a share of approximately 65%.

Large enterprises have a greater budget to employ low-code development platforms to make many new applications for their processes in less time.

The SMEs category is likely to advance at a faster compound annual growth rate, of 31.7%, in the years to come.

This is primarily because of the inclination of SMEs toward cloud-based low-code development platforms to reduce cost and resource barriers for the development of applications.

The IT category was the largest contributor to the industry in 2023, with approximately 30% share. This is mainly because of the quick acceptance of novel technologies.

The low-code development platform industry is very fragmented, because of the existence of some major companies.

Swift advancements in digital technologies like predictive analysis, ML, and AI, coupled with the digital revolution of sectors have heightened competition in this market.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by offering
    • 1.4.2. Market size breakdown, by deployment type
    • 1.4.3. Market size breakdown, by enterprise size
    • 1.4.4. Market size breakdown, by vertical
    • 1.4.5. Market size breakdown, by region
    • 1.4.6. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)
  • 6.6. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)
  • 7.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)
  • 8.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)
  • 9.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)
  • 10.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)
  • 11.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 12.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 13.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 14.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 15.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 16.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 17.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 18.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 19.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 20.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 21.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 22.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 23.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 24.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 25.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 26.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 27.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Offering (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Deployment Type (2017-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by Enterprise Size (2017-2030)
  • 28.5. Market Revenue, by Vertical (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Salesforce.com Inc.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Appian Corporation
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Pegasystems Inc.
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Alphabet Inc.
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. Oracle Corporation
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. ServiceNow Inc.
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. Microsoft Corporation
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. MatsSoft Limited
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. AgilePoint Inc.
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Outsystems Inc.
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Caspio Inc.
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports