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市場調査レポート
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1484656

宇宙旅行の世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)

Space Tourism Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 240 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
宇宙旅行の世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)
出版日: 2024年04月17日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

主なハイライト

宇宙旅行市場は2023年に9億2,140万米ドルと評価され、45.0%のCAGRで成長し、2030年には123億5,570万米ドルに拡大します。実験的な観光は徐々に普及しつつあり、この産業の拡大を後押ししています。

この産業が拡大している主な理由は、宇宙から地球を見てみたい、地球の外を旅したことのある選ばれた人々の一員になりたいという願望です。

技術の絶え間ない向上は、この業界に見られる大きな動向です。長年にわたる宇宙技術の著しい向上は、宇宙旅行の安全性、アクセス性、実現可能性を向上させました。スペースXのような企業が確立した再利用可能な宇宙船とロケットの開発は、重要なブレークスルーです。ロケットの再利用は宇宙旅行費用の大幅な削減につながり、商業宇宙旅行をより経済的に可能にします。

主な洞察

2023年には北米が約55%のシェアを占め、この産業への最大の貢献者となりました。この業界の主要な民間企業のほとんどはこの大陸に本社を置いており、技術進歩のリーダーとなっています。

アジア太平洋は今後数年間、最も速い45.7%のCAGRで進歩する可能性が高いです。中国とインドは、国益の向上だけでなく、観光目的でもこの分野に大きく投資しています。

軌道飛行のカテゴリーは、今後数年間、45.3%のCAGRという速いスピードで発展していくと思われます。一方、2030年には弾丸飛行のカテゴリーが約70%を占め、産業への最大の貢献者となる可能性が高いです。

2023年の業界では、民間カテゴリーが65%以上の最大シェアを占めています。これは、民間宇宙開発事業者間の競争が激しく、技術改善、アクセス性の向上、コスト削減につながっているためと考えられます。また、政府部門は、この10年間に45.4%という高い複合年間成長率で成長すると思われます。これは主に、政府がこの産業の経済的メリットを理解しているためです。

当レポートでは、世界の宇宙旅行の市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (金額ベース、2017~2030年)、種類別・エンドユーザー別の詳細動向、現在の市場競争の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:種類別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供品目の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略的展開

第30章 企業プロファイル

  • Space Exploration Technology Corp.
  • Blue Origin Enterprises L.P.
  • Virgin Galactic
  • Airbus Group SE
  • The Boeing Company
  • Zero Gravity Corporation
  • Axiom Space Inc.
  • Zero 2 Infinity S.L.
  • World View Enterprises Inc.
  • Space Adventures Inc.
  • Elysium Space. Inc.

第31章 付録

目次
Product Code: 12971

Key Highlights

The space tourism market was valued at USD 921.4 million in 2023, which will rise to USD 12,355.7 million, powering at a 45.0% compound annual growth rate, by 2030.

Experimental tourism is progressively becoming prevalent, which is boosting the expansion of this industry.

Space tourism provides a once-in-a-lifetime chance to discover the space and provide the experience of being an astronaut, which is something modern travelers are progressively searching for, without enduring the psychologically and physically challenging training of most national space agencies

A key reason driving the expansion of this industry is the wish to see Earth from space and become a part of a select group of people who have traveled beyond Earth, which wasn't possible in the past even for the super-rich.

The constant improvement of technology is the major trend being observed in this industry. The significant improvement in space technology over the years has improved the safety, accessibility, and viability of space travel.

The development of reusable spacecraft and rockets, established by businesses like SpaceX is an important breakthrough.

Reutilizing launch vehicles leads to a large reduction in space travel expenses, making commercial space tourism more financially possible.

Key Insights

North America was the largest contributor to the industry in 2023, with approximately 55% share.

This can be because the U.S. is home to the leading space exploration agency and many well-known aerospace businesses.

Most key private companies in this industry are headquartered on this continent, and they have been the leader in technological advancement.

APAC is likely to advance at the fastest compound annual growth rate, of 45.7%, in the years to come. China and India are investing largely in this sector for tourism purposes as well as to improve national interests.

The orbital category will advance at a faster compound annual growth rate, of 45.3%, in the years to come.

This will be because orbital tourism would offer a greater experience of space, by taking people to Earth's orbit by attaining a suitable escape velocity.

The sub-orbital category is likely to be the largest contributor to the industry in 2030, with approximately 70%.

As these spaceships will travel with a speed lower than that of an orbital one, it will be less complex, safer, and feasible.

The affordability of sub-orbital flights makes them more attractive for customers with a lower risk of safety.

The commercial category accounted for the largest share of the industry in 2023, of over 65%.

This can be ascribed to the strong competition between private space exploration businesses leading to technological improvements, improved accessibility, and cost reduction.

The government category is likely to grow at the higher compound annual growth rate, of 45.4%, during this decade. This can be mainly because governments have understood the possible economic advantages of the industry.

The key firms operating in this market are focusing on mergers, new product launches, collaboration, acquisitions, and partnerships.

They are also concentrating on increasing their reach to enhance their market position.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by end user
    • 1.4.3. Market size breakdown, by region
    • 1.4.4. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Space Exploration Technology Corp.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Blue Origin Enterprises L.P.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Virgin Galactic
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Airbus Group SE
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. The Boeing Company
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Zero Gravity Corporation
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. Axiom Space Inc.
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Zero 2 Infinity S.L.
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. World View Enterprises Inc.
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Space Adventures Inc.
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Elysium Space. Inc.
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports