表紙:ガラス接着剤の市場規模・シェア分析、種類別、エンドユーザー別:世界の産業収益の推定と需要の予測 (2030年まで)
市場調査レポート
商品コード
1397220

ガラス接着剤の市場規模・シェア分析、種類別、エンドユーザー別:世界の産業収益の推定と需要の予測 (2030年まで)

Glass Bonding Adhesives Market Size and Share Analysis by Type, End User - Global Industry Revenue Estimation and Demand Forecast to 2030

出版日: | 発行: Prescient & Strategic Intelligence | ページ情報: 英文 280 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
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ガラス接着剤の市場規模・シェア分析、種類別、エンドユーザー別:世界の産業収益の推定と需要の予測 (2030年まで)
出版日: 2023年10月01日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のガラス接着剤の市場規模は、2023年に38億9,130万米ドルに達し、予測期間中に8.7%のCAGRで成長し、2030年までに68億5,780万米ドルに達すると予測されています。

この業界の主な発展要因として、このような薬剤を使用すればネジや突出したナット・ボルトが目立たなくなるため、ガラスが滑らかなまま保たれるという事実に起因しています。さらに、このような材料は腐食に対するシールドを提供し、見事な凝集力を有します。

基本的に、世界中で建設活動が活発化しており、業界を牽引すると予測されています。これは、化学的不活性、剛性、無黄変性、湿気に対する弾力性など、このような材料の必要な特性に起因しています。

UV硬化タイプは、その弾性と高い引張強度が評価され、約30%のシェアを占めています。さらに、このようなタイプは堅牢で、光学的に透明で、天候の変化に強く、硬化が速く、使いやすいです。

さらに、空気中の汚染を引き起こさないことから、軍事、航空宇宙、医療・歯科機器、エレクトロニクス・光ファイバーなど、多くの分野でこの種の用途が拡大しています。

自動車・運輸機会部門は最大のエンドユーザーであり、接着剤は軽量素材の連結に利用され、車両の重量を減らすことで有害物質の放出を抑えています。インドでは2023年3月だけで200万台以上の四輪車、三輪車、乗用車、二輪車が製造されたと推定されています。膨大な数の若者が存在し、中間層の所得が増加しているため、自動車に対するニーズが高まっています。

アジア太平洋地域はガラス接着剤業界を支配しており、この地域は予測期間中に30億米ドルと支配的な地位を保持すると予測されています。これは、急速な都市化、医療産業の勃興、建設部門における支出の増加に起因します。

アジア太平洋では、中国が支配的な地位を占めており、予測期間中は9%のCAGRで推移します。これは、建設活動の活発化と自動車販売の増加によるものです。さらに、インドネシア、中国、インド、タイでは、自動車の成長に伴う支出が少ないです。政府の財政的支援を背景に、この地域の自動車セクターは引き続き活況を呈しています。

この市場は、携帯電話などの電子機器におけるガラス接着剤の利用増加によって牽引されています。ガラス接着剤の需要は、スマートフォン、コンピュータ、デジタルカメラ、その他の家電製品の使用の増加によって牽引されています。

目次

第1章 分析範囲

第2章 分析手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場規模:種類別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017年~2030年)
  • 市場規模:エンドユーザー別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017年~2030年)
  • 市場規模:地域別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017年~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場規模:種類別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017年~2030年)
  • 市場規模:エンドユーザー別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017年~2030年)
  • 市場規模:国別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017年~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 中南米市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場規模:種類別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:種類別 (2017年~2030年)
  • 市場規模:エンドユーザー別 (2017年~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017年~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供内容の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略展開状況

第30章 企業プロファイル

  • DuPont de Nemours Inc.
  • H.B. Fuller Company
  • 3M Company
  • Sika AG
  • Dymax Corporation
  • Permabond Engineering Adhesives Ltd.
  • Panacol-Elosol GmbH
  • Metlok Private Limited
  • Saint-Gobain
  • Master Bond Inc.
  • Forgeway Ltd
  • Bohle Ltd
  • Novachem Corporation Ltd

第31章 付録

目次
Product Code: 12686

The value of the glass bonding adhesives market stood at USD 3,891.3 million in 2023, and this number is projected to reach USD 6,857.8 million by 2030, advancing at a CAGR of 8.7% during the projection period.

The development of the industry can be mainly credited to the fact that with the utilization of such agents, the glass remains smooth, as there will be no noticeable screws, protruding nuts and bolts. Furthermore, such materials offer shield against corrosion and own brilliant cohesive strength.

Basically, the rising construction activities throughout the globe are projected to drive the industry. This is credited to the needed characteristics of such materials such as chemical inertness, rigidity, non-yellowing nature, and resilient against moisture.

The UV-cured type grips the major share, of approximately 30%, credited to its elasticity and high tensile forte. Furthermore, such variants are robust, optically clear, fast-curing resilient to changing weather situations, and simple to use, and they also have lesser processing expanse.

Furthermore, they do not reason contamination in the air, which is a major factor the usage of this type endures to advance in numerous sectors, such as military, aerospace, medical and dental devices, and electronics & fiber optics.

The automotive and transportation sector is the largest end user, as adhesives are being utilized to link light in weight materials, for reducing damaging releases by decreasing the weight of the vehicle. It has been estimated that more than 2 million quadricycles, threewheelers, passenger vehicles and two-wheelers were made in India in March 2023 alone. The need for vehicles is growing due to the existence of a huge youth populace, coupled with the middle-class's increasing income.

The APAC region is dominating the glass bonding adhesives industry, and the region is projected to hold the dominant position during the projection period with a value of USD 3 billion. This can be credited to the quick urbanization, rising healthcare industry, and increasing expenditure in the construction sector.

In APAC, China grips the dominant position, and it will advance at a CAGR of 9% during the projected period. This is can be credited to the rising construction activities and growing sales of vehicles. Additionally, in Indonesia, China, India, and Thailand, the growth of automobiles entails lower spending. Armed with the financial backing of the government, this reason continues to fuel the regional automotive sector.

This market is being driven by the increased application of glass bonding adhesives in electronic devices such as cell phones. The demand for glass bond adhesives is being driven by an increase in the use of smartphones, computers, Digital Cameras and other consumer electronics.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by end user
    • 1.4.3. Market size breakdown, by region
    • 1.4.4. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Volume
    • 1.5.2. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 6.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 6.6. Market Volume, by Region (2017-2030)
  • 6.7. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 7.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 7.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 7.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 8.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 8.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 8.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 9.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 9.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 9.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 10.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 10.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 10.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 11.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 11.6. Market Volume, by Country (2017-2030)
  • 11.7. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 12.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 12.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 13.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 13.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 14.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 14.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 15.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 15.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 16.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 16.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 17.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 17.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 18.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 18.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 19.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 19.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 20.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 20.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 21.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 21.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 22.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 22.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 23.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 23.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 24.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 24.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 25.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 25.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 26.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 26.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 27.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 27.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Volume, by Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue by Type (2017-2030)
  • 28.4. Market Volume, by End User (2017-2030)
  • 28.5. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. DuPont de Nemours Inc.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. H.B. Fuller Company
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. 3M Company
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Sika AG
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. Dymax Corporation
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
  • 30.6. Permabond Engineering Adhesives Ltd.
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
  • 30.7. Panacol-Elosol GmbH
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
  • 30.8. Metlok Private Limited
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
  • 30.9. Saint-Gobain
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Master Bond Inc.
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
  • 30.11. Forgeway Ltd
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
  • 30.12. Bohle Ltd
    • 30.12.1. Business overview
    • 30.12.2. Product and service offerings
  • 30.13. Novachem Corporation Ltd
    • 30.13.1. Business overview
    • 30.13.2. Product and service offerings

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports