表紙:スマートプロパティ:MDU (集合住宅) におけるIoTの価値
市場調査レポート
商品コード
1565349

スマートプロパティ:MDU (集合住宅) におけるIoTの価値

Smart Properties: The Value of IoT for MDUs


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スマートプロパティ:MDU (集合住宅) におけるIoTの価値
出版日: 2024年10月04日
発行: Parks Associates
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概要

集合住宅は変革の真っただ中にあり、所有者や運営者は、運営効率の向上、新たな利用事例の実現、居住者の獲得と維持、収益の増加などのために技術に目を向けています。

当レポートでは、集合住宅におけるIoTとスマートアパートメント技術の採用動向を調査し、主な技術と提供価値、技術の導入とニーズ、現在の状況と今後の展開の検証、所有者や運営者の好みと優先順位などをまとめています。

インフォグラフィックス

この調査では、集合住宅の所有者と運営者における技術の導入とニーズについて、特に接続性、IoTデバイス、サービスに焦点を当てて考察しています。新築や改修を含むさまざまな状況における現在と今後の展開を検証し、所有者や運営者の好みと優先順位を特定し、市場機会を定量化しています。

主な内容

  • 1.スマートビルディング技術の促進要因と障壁はどのように変化したか
  • 2.所有者/運営者は、スマートビルディング技術への投資についてどのような計画を立てているか
  • 3.MDU所有者/運営者はどのようなタイムラインを検討しているか
  • 4.規制の変化に直面して、バルクインターネット市場はどのように進化してきたか
  • 5.集合住宅にはどのような新しい市場機会があるか

目次

調査手法と定義

重要な用語と定義

エグゼクティブサマリー

  • 今後1年以内に技術を導入、アップグレード、交換する予定
  • スマートビルディングの導入が主要な運用指標に与える影響
  • 購入決定にかかる推定スケジュール
  • スマートビルディング技術ソリューションを導入する際の展開規模
  • バルクインターネットを提供する理由
  • 企業がスマートソリューションの導入を阻む要因
  • 技術ソリューションベンダーを評価する重要な要素
  • 最大規模の敷地におけるインターホン、ブザー、コールボックスの接続方法

不動産技術の採用

  • 所有・管理するあらゆる不動産に不動産技術を導入
  • ソリューションを導入した集合住宅の割合
  • プロパティ全体のソリューションプロバイダーの数
  • ベンダー管理の課題
  • スマートビルディングベンダーの分散化がMDUに与える影響
  • スマートビルディングと技術の断片化の管理
  • スマートビルディングプラットフォーム/アグリゲータに統合されたシステム
  • 使用されるスマートビルディングプラットフォームのブランド
  • 使用されている不動産または資産管理システムのブランド

居住者向け設備

  • 居住者に提供される設備の種類
  • スマートアパートメント設備パッケージに含まれるデバイス
  • 居住者設備ソリューションのNPS
  • 所有者/運営者の視点:安全性とセキュリティのソリューション
  • 所有者/運営者の視点:水と電気
  • EV充電ステーションを備えた物件の種類
  • EV充電ステーションの所在地
  • 住民に提供されるデジタルツールの種類

インターネットと接続

  • 施設で利用可能なWi-Fiネットワークの種類
  • 携帯電話信号ブースターの採用
  • インターネットサービスとWi-Fiに対する満足度
  • マネージドWi-Fiサービスプロバイダーの採用
  • マネージドWi-Fi導入の促進要因
  • バルクインターネット導入
  • バルクインターネットを提供する施設の割合
  • インターネットサービスプロバイダーとの独占マーケティング契約
  • 住民がインターネットサービスのバルク請求契約をオプトアウトできるようにするFCC通知の認識
  • 「FCCが提案したバルクインターネット課金への変更は、貴社のマネージドWi-Fiやスマートビルディング技術の導入計画にどのような影響を与えますか」
  • インターネット回線の所有権
  • バルクインターネットの満足度
  • バルクインターネットを提供する理由
  • バルクインターネットを提供しない理由
  • バルクインターネットの決済方法
  • バルクインターネットサービスプロバイダー

技術導入の促進要因と障壁

  • スマートビルディングソリューションが主要指標に与える影響
  • 電子アクセス制御システムを導入する理由
  • アクセス制御の有効性を測定する方法
  • ビデオ監視を導入する理由
  • ビデオ監視の有効性を測定する方法
  • スマートサーモスタットを導入する理由
  • スマートサーモスタットの有効性を測定する方法
  • EV充電ステーションを設置する理由
  • EV充電ステーションの有効性を測定する方法
  • スマート水道メーター/リーク検知器を導入する理由
  • リーク検知器の有効性を測定する方法
  • スマート灌漑制御を導入する理由
  • パッケージ管理ソリューションを導入する理由
  • 保守管理ソリューションを導入する理由
  • 企業がスマートソリューションを導入するのを妨げる要因

今後のロードマップ

  • 今後5年間の技術導入計画
  • 購入決定にかかる推定スケジュール
  • スマートビルディング技術ソリューションを導入する際の展開規模
  • スマートビルディングソリューションを導入する際に採用される戦略
  • ソリューションの変更にかかる予定のタイムライン
  • 技術ソリューションベンダーを評価する重要な要素
  • 新築と取引:居住者設備ソリューション

市場規模:最大規模不動産

  • 最大規模不動産の経過年数
  • 最大規模不動産にある住宅の種類
  • 最大規模不動産のユニット数
  • 最大資産の分類
  • 最大規模不動産に導入された技術
  • 最大規模不動産に設置されている技術:物件タイプ別
  • 最大規模不動産におけるWi-Fiアクセス
  • 最大規模不動産におけるインターネットアクセスポイント
  • 最大規模不動産でのバルクインターネット提供
  • バルクインターネットプランを通じて住民にスピードパッケージを提供
  • 最大規模不動産におけるバルクインターネット月額料金
  • スマートビルディングネットワーキングソリューション
  • 最大の物件で使用されるメーターのタイプ
  • 最大規模不動産でのスマートメーターを利用
  • 最大規模不動産での荷物の配送プロセス

回答者の概要

  • 対象となる回答者:不動産、資産管理、COA、HOA管理会社
  • 企業タイプ
  • 所有または管理する不動産の種類
  • 所有期間
  • 企業ポートフォリオに含まれる住宅の種類
  • ポートフォリオで所有または管理する建物の種類
  • 企業の年間収益
  • 所有・管理する集合住宅物件数
  • 所有・管理する住宅ユニット総数
  • 回答者のポートフォリオに含まれる不動産の規模
  • 会社の事業地域
目次

SYNOPSIS:

Multifamily housing is in the midst of transformation, as owners and operators turn to technology to increase operational efficiencies, enable new use cases, attract and retain residents, and increase their revenues. This study examines adoption of IoT and smart apartment technology in multifamily properties. It compares top value propositions for smart apartment and IoT platforms and devices and quantifies the return on investment through operational efficiencies, increased rental rates, and decreased resident turnover. It also examines market dynamics, including trends in new builds versus retrofits.

INFOGRAPHICS

This research provides insight on technology adoption and needs among multifamily property owners and operators, with a specific focus on connectivity, IoT devices, and services. It examines current and upcoming deployments in different contexts, including new builds and retrofits, identifies owners and operators' preferences and priorities, and quantifies market opportunities.

Key questions addressed:

  • 1. How have the drivers and barriers for smart building technologies evolved?
  • 2. What are owners/operators planning for smart building technology investments?
  • 3. What timeline are MDU owners/operators considering?
  • 4. How has the market for bulk internet evolved in the face of changing regulations?
  • 5. What new market opportunities are on the horizon for multifamily?

ANALYST INSIGHT:

"After years of high interest rates negatively impacting financing for new multifamily construction and retrofits, pent-up demand has hit a crescendo. With inflation slowing in the US market, the financing picture is set to change. Multifamily properties are poised to capture these emerging opportunities." - Kristen Hanich, Research Director, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Key Terms and Definitions

Executive Summary

  • Plans on Deploying, Upgrading, or Replacing Technology Within the Next Year
  • Average Reported Impact of Smart Building Deployments on Key Operating Metrics
  • Estimated Timeline of Making Purchasing Decisions
  • Scale of Rollout When Deploying Smart Building Technology Solutions
  • Reasons for Offering Bulk Internet
  • Factors Holding Company Back from Deploying Smart Solutions "We're waiting for...."
  • Important Factors Evaluating Technology Solution Vendors
  • Connection Method for Intercoms, Buzzers, or Callboxes on Largest Property

Property Technology Adoption

  • Adoption of Property Technologies at Any Property Owned/Managed
  • Percentage of Multifamily Properties With Installed Solutions
  • Number of Solution Providers Across Properties
  • Challenge Managing Vendors
  • Impact of Smart Building Vendor Fragmentation on MDUs
  • Smart Building and Technology Fragmentation Management
  • Systems Integrated into Smart Building Platform/Aggregator
  • Brand of Smart Building Platform Used
  • Brand of Real Estate or Property Management System Used

Resident Amenities

  • Types of Amenities Offered to Residents
  • Devices Included in Smart Apartment Amenity Packages
  • NPS of Resident Amenities Solutions
  • Owner/Operator Perspectives: Safety and Security Solutions - "Why did you rate your properties' .... that way?"
  • Owner/Operator Perspectives: Water and Electricity - "Why did you rate your properties' .... that way?"
  • Type of Properties Offering EV Charging Stations
  • Location of EV Charging Stations
  • Type of Digital Tools Offered for Residents

Internet and Connectivity

  • Type of Wi-Fi Network Available on Properties
  • Cellular Signal Boosters Adoption
  • Satisfaction with Internet Service and Wi-Fi
  • Managed Wi-Fi Service Provider Adoption
  • Drivers for Managed Wi-Fi Deployments
  • Bulk Internet Adoption
  • Percentage of Properties Offering Bulk Internet
  • Exclusive Marketing Agreement with Internet Service Providers
  • Awareness of FCC Notice of Allowing Residents to Opt-out of Bulk Billing Arrangement for Internet Service
  • "What impact, if any, do the FCC's proposed changes to bulk internet billing have on your company's plans to deploy managed Wi-Fi and/or smart building technologies?"
  • Internet Wire Ownership
  • Satisfaction with Bulk Internet
  • Reasons for Offering Bulk Internet
  • Reasons for Not Offering Bulk Internet
  • Payment Option for Bulk Internet
  • Bulk Internet Service Providers

Drivers and Barriers of Technology Deployment

  • Impact of Smart Building Solutions on Select Metrics
  • Reasons for Deploying Electronic Access Control Systems
  • Method of Measuring Access Control Effectiveness
  • Reasons for Deploying Video Surveillance
  • Method of Measuring Video Surveillance Effectiveness
  • Reasons for Deploying Smart Thermostats
  • Method of Measuring Smart Thermostat Effectiveness
  • Reasons for Deploying EV Charging Stations
  • Method of Measuring EV Charger Effectiveness
  • Reasons for Deploying Smart Water Meters/Water Leak Detectors
  • Method of Measuring Leak Detector Effectiveness
  • Reasons for Deploying Smart Irrigation Controls
  • Reasons for Deploying Package Management Solution
  • Reasons for Deploying Maintenance Management Solution
  • Factors Holding Company Back from Deploying Smart Solutions

Future Roadmap

  • Plans on Deploying Technology in the Next Five Years
  • Estimated Timeline of Making Purchasing Decisions
  • Scale of Rollout When Deploying Smart Building Technology Solutions
  • Strategy Taken When Deploying a Smart Building Solution
  • Expected Timeline of Making Changes to Solutions
  • Important Factors Evaluating Technology Solution Vendors
  • New Construction and Dealmaking: Resident Amenities Solutions

Market Sizing - Largest Property

  • Age of Largest Property
  • Type of Residential Buildings on Largest Property
  • Number of Units in Largest Property
  • Classification of Largest Property
  • Technologies Installed on Largest Property
  • Technologies Installed on Largest Property by Property Type
  • Wi-Fi Access on Largest Property
  • Internet Access Points Installed on Largest Property
  • Bulk Internet Offered on Largest Property
  • Speed Package Offered to Residents via Bulk Internet Plans
  • Monthly Fee Charged for Bulk Internet at Largest Property
  • Smart Building Networking Solutions
  • Type of Meters Used on Largest Property
  • Smart Meters Used on Largest Property
  • Package Delivery Process in Largest Property

Respondent Overview

  • Qualifying respondents were engaged in a real estate, property management, COA, or HOA management company.
  • Company Type
  • Type of Properties Owned or Managed
  • Length of Ownership
  • Type of Housing Included in Company Portfolio
  • Type of Buildings Owned or Managed in Portfolio
  • Company Annual Revenue
  • Number of Multi-Unit, Residential Properties Owned/Managed
  • Total Number of Residential Units Owned/Managed
  • Size of Properties Included in Respondent Portfolio
  • Company Operating Regions