表紙:ホームネットワーキング:2022年
市場調査レポート
商品コード
1308627

ホームネットワーキング:2022年

Home Networking 2022

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
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ホームネットワーキング:2022年
出版日: 2023年06月30日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

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当レポートでは、米国のブロードバンド世帯10,000世帯を対象に四半期ごとの調査を実施した結果から、消費者によるホームネットワーキング機器の取得・所有・使用動向や、市場促進要因と障壁などをまとめています。

目次

ホームネットワーキング:スマート製品市場の評価

調査手法・定義

エグゼクティブサマリー

  • ルーターの取得チャネル
  • ルーターブランドの統合
  • メッシュネットワークの採用
  • 所有者のルーターブランドフットプリント
  • ホームネットワーキング製品の所有
  • 米国のブロードバンド世帯あたりの接続デバイスの平均総数
  • 主要市場動向
  • 米国での製品リリース・発表:2022年

市場の成長:促進要因・障壁・5カ年予測

  • 市場促進要因
  • 市場の障壁
  • ホームネットワークルーターの予測:米国
  • ホームネットワークルーターの消費者への販売およびリース:小売店およびISPチャネル
  • 5G/LTEルーターの採用

製品の取得・購入

  • ルーターの採用:ソース別
  • 回答者が所有する主なホームネットワークルーター/Wi-Fiメッシュネットワークのブランド
  • ルーター取得チャネル
  • メッシュネットワーキングとエクステンダーの取得チャネル
  • ホームネットワーキング製品の購入
  • ルーター購入チャネル
  • ネットワークエクステンダーの購入チャネル
  • 過去6か月間に購入または取得したホームネットワーク製品のトップ10ブランド
  • ホームネットワーキング製品の購入予定
  • ホームネットワーキング製品のアクティブショッパー

ルーターの採用状況:モデル別

  • 購入消費者によるルーターブランドのフットプリント
  • 消費者によるレンタル/リースルーターの採用
  • ルーター取得チャネル:ブロードバンドサービスプロバイダー別
  • ルーター採用チャネル:Wi-Fiの使用状況別

メッシュネットワーキングとエクステンダー

  • ホームインターネットサービスで経験した問題
  • ホームインターネットサービスで経験した問題:世帯規模別
  • ISPのネットプロモータースコア:ホームネットワーク製品の所有状況別
  • ホームインターネットサービスの障害への対応

ルーター対応サービス

  • ゲートウェイ対応サービス
  • ISPからの付加価値サービスの導入
  • ISPからの付加価値サービスの導入:収益化モデル別
  • 主要企業の比較:ルーターゲートウェイサービス
  • 主要企業の比較: 消費者向けルーターOEMサービス
  • 付加価値サービスがISPネットプロモータースコアに与える影響
  • 新しいホームネットワーキング技術に関する知識
  • 新しいインターネットプロバイダーの選定に影響を与える主な要素

MDUでのバルクインターネット

  • MDUの情勢
  • MDUにおけるバルクインターネットの現在の採用
  • バルクインターネットサービスに対する消費者の意識
  • バルクインターネットで提供される機器
  • MDUでのバルクインターネットの選択肢
  • バルクインターネットの速度
  • バルクインターネットサービスで経験した課題

付録

目次

“Smart Product Market Assessments” provide a comprehensive and deep analysis of a single smart product market. Parks Associates analysts identify key market drivers and barriers and assesses market growth via topline market forecasts.

SAMPLE VIEW

“Home Networking Smart Product Market Assessment” includes consumer data for home networking equipment, including trending data across years and deep dive questions on product usage, pain points, and preferences. Parks Associates surveys 10,000 U.S broadband households every quarter, with additional surveys throughout the year. The survey results represent the national demographics for US broadband households.

Table of Contents

Home Networking Smart Product Market Assessment

Survey Methodology and Definitions

Executive Summary

  • Router Acquisition Channel
  • Router Brand Consolidation
  • Mesh Network Adoption
  • Router Brand Footprint Among Owners
  • Home Networking Product Ownership
  • Total Average Number of Connected Devices Per US BB HH
  • Top Market Trends
  • 2022 US Product Releases and Announcements

Market Growth: Drivers, Barriers, Five-Year Forecast

  • Market Drivers
  • Market Barriers
  • Home Network Router Forecast - United States
  • Home Network Router Sales and Leases to Consumers - Retail and ISP Channel
  • Adoption of 5G/LTE Routers

Product Acquisition and Purchasing

  • Adoption of Router by Source: 2022 vs. 2021
  • Top Brands of Home Network Router/Wi-Fi Mesh Network Owned by Respondents
  • Brands of Home Network Router/Wi-Fi Mesh Network Owned by Respondents, Cont.
  • Router Acquisition Channel
  • Mesh Networking and Extender Acquisition Channel
  • Home Networking Product Purchasing (2018-2022)
  • Router Purchase Channel
  • Network Extender Purchase Channel
  • Top 10 Brands of Home Network Products Purchased or Received in Past 6 Months
  • Certainty to Purchase Home Networking Products
  • Home Networking Product Active Shoppers

Router Adoption by Model

  • Router Brand Footprint Among Consumer Purchasers
  • Adoption of Rented/Leased Routers Among Consumers
  • Router Acquisition Channel by Broadband Service Provider
  • Router Adoption Channel by Wi-Fi Usage

Mesh Networking and Extenders

  • Home Internet Service Issues Experienced
  • Home Internet Service Issues Experienced by Home Size
  • Net Promoter Score of ISP by Home Network Product Ownership: 2020-2022
  • Response to Home Internet Service Issues

Router-Enabled Services

  • Gateway-Enabled Services
  • Adoption of Value-Added Services from ISP
  • Adoption of Value-Added Services from ISPs by Monetization Model
  • Comparison of Top Players: Router Gateway Services
  • Comparison of Top Players: Router OEM Services to Consumers
  • Impact of Value-Added Services on ISP Net Promoter Score
  • Familiarity with New Home Networking Technologies
  • Key Factors Affecting Selection of New Internet Provider

Bulk Internet in MDUs

  • MDU Landscape
  • Current Adoption of Bulk Internet in MDUs
  • Resident Attitudes Toward Bulk Internet Service
  • Equipment Provided with Bulk Internet
  • Bulk Internet Choice Availability in MDUs
  • Bulk Internet Speed Offered
  • Challenges Experienced with Bulk Internet Service

Appendix