表紙:現代のコネクテッドライフスタイル向けサポートサービス
市場調査レポート
商品コード
1223518

現代のコネクテッドライフスタイル向けサポートサービス

Support Services for Modern Connected Lifestyles

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 104 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
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現代のコネクテッドライフスタイル向けサポートサービス
出版日: 2023年01月31日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 104 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、コンシューマーエレクトロニクスやスマートホームデバイスを購入、設置、使用する消費者のサポートニーズとオプションについて調査し、消費者がコネクテッドデバイス、コンシューマーエレクトロニクス製品、その他の技術製品で経験する主な問題、プロフェッショナルサポートを必要とする問題のタイプ、推奨されるセルフおよびプロフェッショナルサポート戦略を明らかにしています。また、アドオンネットワークサービスの需要も評価しています。

目次

調査手法と定義

エグゼクティブサマリー

  • 過去12か月のスマートホームデバイスの返品率
  • セットアップが「非常に難しい」と評価されたCE製品
  • セルフ設置に伴う困難:スマートホームデバイス別
  • テクニカルサポートサービスと延長保証サービスに対する姿勢
  • デバイスセットアップの選好
  • ホームネットワーク:経験した技術的問題

デバイスの購入

  • コンシューマーエレクトロニクス製品の採用の過去の動向 - 上位11カテゴリ
  • コンシューマーエレクトロニクス製品の採用の過去の動向 - 続き
  • コンシューマーエレクトロニクスデバイスの購入と購入への高い意向
  • スマートデバイスの所有
  • スマートセーフティ・セキュリティデバイスの所有
  • スマートエネルギー、照明、水デバイスの所有
  • スマート家電の所有
  • スマートホームデバイスの購入
  • スマートセキュリティ・セーフティデバイスの購入
  • スマートエネルギー、照明、水デバイスの購入
  • スマート家電の購入
  • スマートホームデバイスユニットの全体的な購入プロセス
  • スマートホームデバイスの購入のための主な情報源:ユニット別
  • スマートホームを購入する前に調査された情報
  • 今後のデバイスの購入に求められる情報
  • 調査された情報の理解度

デバイスのセットアップ

  • 全体的なスマートホームデバイスの設置方法
  • CEデバイスの設置方法:ユニット別
  • 設置方法:スマートホームデバイスのユニット別
  • 設置方法:CEデバイス別
  • 設置方法:スマートホームデバイス別
  • 設置方法:スマート家電別
  • セットアップに伴う困難:CEデバイス別
  • セルフ設置に伴う困難:スマートホームデバイス別
  • スマートホームデバイスのセットアップに向けて取られた行動
  • スマートホームデバイスのセルフ設置時に発生する問題
  • スマート家電のセルフ設置時に発生する問題
  • CEデバイスのセルフセットアップ時に発生する問題
  • デバイスのセットアップの選好
  • デバイスのセルフ設置に向けて推奨されるテクニカルサポートソリューション
  • CEデバイス:プロによるデバイスのセットアップ/設置に対する消費者の支払い意思
  • スマートホームデバイス:プロによるデバイスのセットアップと設置に対する支払いの選好
  • スマート家電:プロによるデバイスのセットアップと設置に対する支払い意思

デバイスの返品

  • 過去12か月間のCEデバイスの返品率
  • CEデバイスを返品する理由
  • CEデバイスを返品する理由(続き)
  • CEデバイスの返品後の対応
  • 過去12か月のスマートホームデバイスの返品率と過去6か月の購入率
  • スマートホームデバイスを返品する理由
  • スマートホームデバイスを返品する理由(続き)
  • スマート家電を返品する理由
  • スマートホームデバイスの返品後の対応
  • スマート家電の返品後の対応
  • 返品された同じブランドから新しい製品を購入する可能性

技術的問題 - スマートホームの詳細

  • スマートホームデバイス:経験した技術的問題の数
  • スマートホームデバイス:経験している技術的問題 vs. 所有するデバイスの平均数:回答者の年齢層別
  • スマートホームデバイス:経験した技術的問題
  • スマート家電:経験した技術的問題
  • スマートホームデバイス:経験した技術的問題
  • スマートホームデバイス:技術的問題の経験後に取られた行動
  • スマートホームデバイス:技術的問題の解決(ユニット別)
  • スマートホームデバイス:プロフェッショナルサポートの決済方法
  • スマートホームデバイス:テクニカルサポートサービスを受ける方法
  • 将来のテクニカルサポートに推奨される方法
  • 受けたテクニカルサポートサービスに対する満足度

延長保証とサポートのサブスクリプション

  • CEデバイス:延長保証 vs. テクニカルサポートサービスサブスクリプション
  • スマートホームデバイス:延長保証 vs. テクニカルサポートサービスサブスクリプション
  • CEデバイス:テクニカルサポートサービスの利用回数
  • スマートホームデバイス:テクニカルサポートサービスの利用回数
  • CEデバイス:問題を解決するためにテクニカルサポートサービスに連絡した回数
  • スマートホームデバイス:問題を解決するためにテクニカルサポートサービスに連絡した回数
  • スマートホームデバイスサポートサービスの高い魅力
  • 上位15位のCEデバイス:テクニカルサポートと保証サービスの範囲の選好
  • CEデバイス:テクニカルサポートと保証サービスの範囲の設定、続き
  • スマートホームデバイス:テクニカルサポートと保証サービスの範囲の選好
  • スマート家電:テクニカルサポートと保証サービスの範囲の選好
  • テクニカルサポートサービスと延長保証サービスに対する態度

ホームネットワークサポート

  • ホームネットワーク:経験した技術的問題
  • 子どものいる家庭が経験する技術的問題
  • Wi-Fiで経験した技術的問題:年齢別
  • 教育で経験した技術的問題はない
  • アドオンネットワークサービスへの関心
  • 宅内インターネット付加サービスへの高い関心:年齢層別
  • 宅内インターネット追加サービスへの高い関心:所有するスマートホーム端末の台数別
  • アドオンホームネットワークサービスに対する支払い意思

リモートワーク:問題点と新しいソリューションの需要

  • 2020年以前よりも在宅の活動が増えている
  • 在宅勤務中に経験した問題
  • インターネットの問題に対応するために取られた行動
  • インターネットの問題の解決に向けて考慮されるソリューション
  • もっとも重要なテクニカルサポートサービスの機能
  • 在宅のテクニカルサポートサービスのための最良の決済オプション
  • 在宅で学校に参加する間に経験した問題
  • 在宅学校参加のテクニカルサポートサービスに対する支払い意思
  • 行われた活動で経験した技術的問題
目次

SYNOPSIS:

This study examines the support needs and options for consumers buying, installing and using consumer electronics and smart home devices. It identifies the leading issues consumers experience with connected devices, appliances, and other technology products; the types of issues that demand professional support; and preferred self and professional support strategies. In addition, the research assesses demand for add-on network services.

ANALYST INSIGHT:

"Consumer technical support needs are strongly influenced by the number and type of connected devices owned. More consumers working from home has led to an increase in the number of computing devices being used in internet households. At the same time, the smart home industry seeks to attract more mainstream buyers." - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Executive Summary

  • Smart Home Device Return Rate in the Last 12 Months
  • CE Products Rated "Very Difficult" To Set Up
  • Difficulty with Self Installations by Smart Home Devices
  • Attitudes Towards Technical Support Service & Extended Warranty Service
  • Device Set Up Preferences
  • Home Network: Technical Problems Experienced

Device Purchasing

  • Historical Trends in Adoption of Consumer Electronics Products - Top 11 Categories
  • Historical Trends in Adoption of Consumer Electronics Products - Cont'd
  • Consumer Electronics Device Purchases and High Intention to Buy
  • Smart Device Ownership
  • Smart Safety & Security Device Ownership
  • Smart Energy, Lighting, Water Device Ownership
  • Smart Appliance Ownership
  • Smart Home Device Purchases
  • Smart Security & Safety Device Purchases
  • Smart Energy, Lighting, Water Device Purchases
  • Smart Appliance Purchases
  • Overall Purchase Process by Smart Home Device Units
  • Primary Information Source for Smart Home Device Purchase by Units
  • Information Researched Before Smart Home Purchases
  • Desired Information for Future Device Purchases
  • Understanding Level of Researched Information

Device Setup

  • Overall Smart Home Device Installation Methods
  • CE Device Installation Method by Units
  • Smart Home Device Installation Method by Units
  • Installation Methods by CE Devices
  • Installation Methods by Smart Home Devices
  • Installation Methods by Smart Appliances
  • Difficulty with Setup by CE Devices
  • Difficulty with Self Installations by Smart Home Devices
  • Actions Taken for Smart Home Device Setup
  • Problems Experienced When Self Installing Smart Home Devices
  • Problems Experienced When Self Installing Smart Appliances
  • Problems Experienced When Self Set-Up CE Devices
  • Device Set Up Preference
  • Preferred Technical Support Solution for Device Self-Installation
  • CE Devices: Consumer Willingness to Pay for Professional Device Set-Up/Installation
  • Smart Home Devices: Payment Preference for Professional Device Set-Up and Installation
  • Smart Appliances: Willingness to Pay for Professional Device Set-Up and Installation

Device Returns

  • CE Device Return Rate in the Last 12 Months
  • Reasons for Returning CE Devices
  • Reasons for Returning CE Devices
  • Reasons for Returning CE Devices, Cont'd
  • Reasons for Returning CE Devices, Cont'd
  • Actions after Returning CE Devices
  • Smart Home Device Return Rate in the Last 12 Months vs Purchase rate in the Past 6 Months
  • Reasons for Returning Smart Home Devices
  • Reasons for Returning Smart Home Devices
  • Reasons for Returning Smart Home Devices, Cont'd
  • Reasons for Returning Smart Appliances
  • Actions after Returning Smart Home Devices
  • Actions after Returning Smart Appliance
  • Likelihood of Purchasing New Product From Same Brand as Returned

Technical Problems - Smart Home Deep Dive

  • Smart Home Devices: Number of Technical Problems Experienced
  • Smart Home Devices: Experiencing Technical Problems vs Avg Devices Owned by Age of Respondents
  • Smart Home Device: Technical Problems Experienced
  • Smart Appliance: Technical Problems Experienced
  • Smart Home Devices: Technical Problems Experienced
  • Smart Home Device: Actions Taken After Experiencing Technical Problems
  • Smart Home Device: Resolution of Technical Problems by Units
  • Smart Home Device: Payment Method for Professional Assistance
  • Smart Home Devices: Methods of Receiving Technical Support Services
  • Preferred Method For Future Technical Support
  • Satisfaction Level Regarding Technical Support Service Received

Extended Warranty and Support Subscriptions

  • CE Device: Extended Warranty vs. Technical Support Service Subscription
  • Smart Home Device: Extended Warranty vs. Technical Support Service Subscription
  • CE Device: Number of Times Technical Support Service Used
  • Smart Home Device: Number of Times Technical Support Service Used
  • CE Device: Number of Times Technical Support Service Contacted to Resolve Issue
  • Smart Home Device: Number of Times Technical Support Service Contacted to Resolve Issue
  • High Appeal of Smart Home Device Support Service
  • Top 15 CE Devices: Technical Support & Warranty Service Coverage Preference
  • CE Device: Technical Support & Warranty Service Coverage Preference, Cont'd
  • Smart Home Device: Technical Support & Warranty Service Coverage Preference
  • Smart Appliance: Technical Support & Warranty Service Coverage Preference
  • Attitudes Towards Technical Support Service vs. Extended Warranty Service

Home Network Support

  • Home Network: Technical Problems Experienced
  • Technical Problem Experienced by Household with Children
  • Technical Problem Experienced with Wi-Fi by Age
  • No Technical Problem Experienced by Education
  • Interest in Add-On Network Services
  • High Interest in Add-On Home Internet Service by Age
  • High Interest in Add-On Home Internet Service by Number of Smart Home Devices Owned
  • Willingness to Pay for Add-On Home Network Service

Remote Work: Pain Points and Demand for New Solutions

  • Activities More Often Occurring at Home Now Than Before 2020
  • Problems Experienced While Working At Home
  • Actions Taken To Respond to Internet Issues
  • Solutions Considered For Solving Internet Issues
  • Most Important Technical Support Service Features
  • Best Payment Options For Working At Home Technical Support Service
  • Problems Experienced While Attending School At Home
  • Willingness to Pay For Attending School At Home Technical Support Service
  • Technical Issues Experienced By Activities Performed