表紙:ブランドロイヤルティの定量化:コネクテッドデバイスとプラットフォームのエコシステム
市場調査レポート
商品コード
1021687

ブランドロイヤルティの定量化:コネクテッドデバイスとプラットフォームのエコシステム

Quantifying Brand Loyalty: Connected Device and Platform Ecosystems

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 67 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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ブランドロイヤルティの定量化:コネクテッドデバイスとプラットフォームのエコシステム
出版日: 2023年01月31日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 67 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、同一ブランドで複数のプラットフォーム(パソコン、スマートフォン、タブレット、テレビ、ストリーミングメディアプレーヤー、ゲーム機、スマートホーム/スマートオーディオ製品)を利用する消費者を調査し、これらのブランドロイヤリストの人口動態、音楽、ビデオ、ゲームなどのオンラインコンテンツサービスやその他のサブスクリプションの利用状況、利用パターンなどを分析しています。

目次

調査手法:ブランドロイヤリスト

調査手法・定義

主な用語・定義

エグゼクティブサマリー

デバイスの利用:ブランド別

  • CE製品の利用動向
  • スマートTVシステムのシェア
  • スマートTV OSの利用
  • ストリーミングメディアプレーヤーのシェア
  • ストリーミングメディアプレーヤーブランドの利用
  • 単一のデバイス所有者の間でのスマートスピーカーのシェア
  • スマートスピーカーブランドの利用
  • 単一のデバイスオーナー間でのスマートディスプレイのシェア
  • スマートディスプレイブランドの利用
  • タブレットシステムのシェア
  • タブレットシステムの利用
  • スマートフォンシステムのシェア
  • スマートフォンOSの利用
  • スマートウォッチのシェア
  • スマートウォッチのブランド利用
  • PCシステムのシェア
  • PC OSの利用
  • スマートフォンOSの利用
  • スマートTV OSの利用
  • SMP OSの利用

ブランドロイヤリストの概要

  • 全体的なブランドロイヤリスト
  • AppleロイヤリストによるAppleデバイスの利用
  • AmazonロイヤリストによるAmazonデバイスの利用
  • Google/Android SystemロイヤリストによるGoogle/Androidシステムデバイスの利用
  • SamsungロイヤリストによるSamsungデバイスの利用
  • Appleロイヤリストの人口統計
  • Amazonロイヤルティ人口統計
  • Google/Androidシステムロイヤリストの人口統計
  • Samsungロイヤリストの人口統計
  • ブランドロイヤリストの技術利用区分

ロイヤリストとブランド:購入

  • 熱心なロイヤリストが購入したデスクトップコンピューターの主要ブランド
  • ロイヤリストが購入したラップトップコンピューターの主要ブランド
  • ロイヤリストが購入したタブレットの主要ブランド
  • ロイヤリストが購入したスマートフォンの主要ブランド
  • ロイヤリストによる今後の購入意向:スマホブランド
  • ロイヤリストが購入したスマートテレビの主要ブランド
  • ロイヤリストによる今後の購入意向:スマートTVブランド
  • ロイヤリストが購入したスマートウォッチの主要ブランド
  • ロイヤリストによる今後の購入意向:スマートウォッチブランド
  • ロイヤリストが購入したスマートスピーカーの主要ブランド
  • ロイヤリストによる今後の購入意向:スマートスピーカーブランド
  • ロイヤリストが購入したスマートディスプレイの主要ブランド
  • ロイヤリストによる今後の購入意向:スマートディスプレイブランド
  • ロイヤリストが購入したストリーミングメディアプレーヤーの主要ブランド
  • ロイヤリストによる今後の購入意向:ストリーミングメディアプレーヤーのブランド
  • ロイヤリストによるブランド認知

ロイヤリストとコンテンツプラットフォーム

  • ブランドロイヤリストによる音楽サービスサブスクリプション
  • ブランドロイヤリストによるビデオサービスサブスクリプション
  • ブランドロイヤリストによるOTTサービスNPS
  • ブランドロイヤリストによるの1か月あたりのビデオサービス費用
  • ブランドロイヤリストによるApple TV+とAmazon Prime Videoの平均サブスクリプション月数
  • ブランドロイヤリストが加入しているOTTサービスの平均数
  • ブランドロイヤリストが使用する上位のトランザクションOTTサービス

付録

目次

SYNOPSIS:

This research analyzes consumers who use multiple platforms (computers, smartphones, tablets, TVs, streaming media players, gaming consoles, and smart home and smart audio products) of the same brand. It includes companies such as Apple, Amazon, Google, Microsoft, and Samsung. This research explores the demographic distinctions between these brand loyalists and examines differing usage patterns, with particular attention given to the use of online content services such as music, video, gaming, and other subscriptions.

ANALYST INSIGHT:

"Brands without a proprietary strategy have struggled to show consumers that their products are part of a family, which would bring additional benefits via integration. However, the release of Matter may improve that perception and bring integration across a broad swath of devices." - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

Methodology: Brand Loyalists

Survey Methodology and Definitions

Key Terms and Definitions

Executive Summary

  • CE Brand Loyalists
  • CE Brand Loyalist Technology Adoption Segment
  • Smart Speaker Major Brand Purchased by Loyalists
  • OTT Video Service Subscription by Brand Loyalists

Device Adoption by Brand

  • Trends in Adoption of Consumer Electronics Products
  • Smart TV System Share
  • Smart TV OS Adoption
  • Streaming Media Player Share
  • Streaming Media Player Brand Adoption
  • Smart Speaker Share Among Single Device Owner
  • Smart Speaker Brand Adoption
  • Smart Display Share Among Single Device Owner
  • Smart Display Brand Adoption
  • Tablet System Share
  • Tablet System Adoption
  • Smartphone System Share
  • Smartphone OS Adoption
  • Smart Watch Share
  • Smart Watch Brand Adoption
  • PC System Share
  • PC OS Adoption
  • Smartphone OS Adoption
  • Smart TV OS Adoption
  • SMP OS Adoption

Overview of Brand Loyalists

  • Overall Brand Loyalists
  • Apple Device Adoption by Apple Loyalist
  • Amazon Device Adoption by Amazon Loyalist
  • Google/ Android System Device Adoption by Google/ Android System Loyalist
  • Samsung Device Adoption by Samsung Loyalist
  • Apple Loyalist Demographics Breakdown
  • Amazon Loyalist Demographics Breakdown
  • Google/ Android System Loyalist Demographics Breakdown
  • Samsung Loyalist Demographics Breakdown
  • Brand Loyalist Technology Adoption Segment

Loyalists & Brands: Purchases

  • Desktop Computer Major Brand Purchased by Loyalists
  • Laptop Computer Major Brand Purchased by Loyalists
  • Tablet Major Brand Purchased by Loyalists
  • Smartphone Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smartphone Brand by Loyalists
  • Smart TV Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart TV Brand by Loyalists
  • Smart Watch Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart Watch Brand by Loyalists
  • Smart Speaker Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart Speaker Brand by Loyalists
  • Smart Display Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart Display Brand by Loyalists
  • Streaming Media Player Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Streaming Media Player Brand by Loyalists
  • Brand Perceptions by Brand Loyalists

Loyalists & Content Platforms

  • Music Service Subscription by Brand Loyalists
  • Video Service Subscription by Brand Loyalists
  • OTT Service NPS by Brand Loyalists
  • Video Service Spend Per Month By Brand Loyalists
  • Average Subscription Months of Apple TV+ vs Amazon Prime Video By Brand Loyalists
  • Average Number of OTT Services Subscribed By Brand Loyalists
  • Top Transactional OTT Service Used by Brand Loyalists

Appendix