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市場調査レポート
商品コード
1527035
機関車の世界市場、2024年~2031年Global Locomotive Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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機関車の世界市場、2024年~2031年 |
出版日: 2024年07月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
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機関車の市場規模、シェア、動向分析レポート:推進タイプ別(ディーゼル、電気)、エンドユーザー別(旅客、貨物)予測期間(2024-2031年)
機関車市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 8.2%で成長すると予測されます。市場成長の原動力は、鉄道網とインフラ強化への投資拡大による新興国地域での機関車需要の高まりです。機関車技術の進歩や世界の都市化の進展も、世界市場の成長に寄与しています。さらに、道路交通を地域の鉄道ネットワークに移行させるというアプローチは、市場開拓に有益です。さらに、イントラモーダル輸送の増加傾向、鉄道貨物産業の成長、コストと時間を最適化するための旅客用機関車のアップグレードによって、市場は大きな活況を呈しています。
市場力学
鉄道網とインフラの拡大による機関車需要の増加
機関車市場の成長は、鉄道貨物の増加、道路混雑の緩和、遠隔地への鉄道アクセス開発、公共輸送需要の増加を目的とした、世界の鉄道網の急拡大によって促されています。このような鉄道網の拡大は、世界的に機関車購入の新たな機会と可能性を生み出すと予測されています。例えば、2023年1月、シーメンス・モビリティはインド国鉄から9,000馬力(HP)の機関車1,200両を受注し、シーメンス・モビリティ史上単独で最大、シーメンス・インディア史上単独で最大規模の機関車受注となった。納入は11年にわたる計画で、契約には35年間のフルサービス保守も含まれています。
自律走行するスマート機関車は機関車の未来だ
最近の動向では、自律型輸送の開発・導入が急激に増加しており、鉄道輸送業界にも影響を及ぼしています。この分野の主要企業は、旅客・貨物両部門の列車数を増やし、混雑を緩和し、人的資源を最適化し、人為的ミスの可能性を回避することを目的とした自律機関車技術への投資と開発に意欲的です。例えば、2022年11月、アルストムはオランダのインフラ管理会社ProRailおよびベルギーの鉄道貨物事業者Lineasと共同で、オランダのブレダ近郊で分流機関車の最高レベルの自動化を達成しました。GoA4と呼ばれるこの自動化レベルは、発進、運転、停止、予期せぬ障害物や事象の管理を完全に自動化するもので、分列作業中に列車内の作業員が直接関与することはないです。このデモンストレーションは、アルストム、プロレイル、リネアスの継続的な協力関係の一環として実施された一連の実験の終了を意味します。
推進力タイプ別では電気機関車が大きなシェアを占める
電気機関車は、メンテナンス、運行、購入のコストが低く、エネルギー消費量が少なく、二酸化炭素排出量が少なく、性能が良いことから、推進力タイプで最も顕著なシェアを占めています。さらに、機関車の進化は、ハイブリッド機関車やバッテリー電気機関車などの電気推進タイプに関連しており、電気ベースの機関車タイプの優位性が高まっていることを示唆しています。需要の高まりを受けて、2023年11月、アルストムはインド鉄道に300両の電気機関車を納入しました。これは、インド鉄道が野心的な貨物輸送の野望を達成するために、大型貨物列車を高速で動かす能力を強化するための重要な一歩です。
旅客列車がエンドユーザー・セグメントを支配すると予測される
都市化の進展、道路混雑緩和のための組織的取り組み、ローカルおよび超ローカル鉄道網の開拓、旅客用レールのアップグレードなどにより、旅客セグメントが市場を独占すると予測されます。さらに、発展途上地域における人口の増加が、輸送関連の排出量を削減しつつ将来の公共輸送量に対応する旅客鉄道網の拡大への投資を刺激しています。例えば、2023年12月、バイデン-ハリス政権は、わが国史上初の世界クラスの高速鉄道プロジェクトを含む、国内10の重要な旅客鉄道プロジェクトに82億米ドルの新規資金拠出を発表しました。選定された主要プロジェクトには、カリフォルニア州とネバダ州を結ぶ新しい高速鉄道システムの建設が含まれ、年間1,100万人以上の乗客が利用することになります。
世界の機関車市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋地域が世界市場で大きなシェアを占める
アジア太平洋地域は世界市場の主要シェアを占めており、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。鉄道容量とインフラを改善するための地域政府支出の継続的増加、ローカルおよび国営旅客列車への投資の増加、人口の増加が、この地域の市場成長の主な促進要因です。同地域の鉄道ネットワークへの依存度の高さと、域内輸送の成長は、同地域市場成長の他の促進要因です。また、この地域は、現在の基準と将来の要件に基づいて、既存の機関車と鉄道インフラのアップグレードに投資すると予想されます。例えば、2022年上半期に中国国鉄集団公司(China National Railway Group Co. Ltd.(以下、「国鉄集団」))は、19億米ドル以上を新規設備に投資し、前年同期比で70.0%近く増加しました。最近、中国鉄路集団は今年3回目の機関車入札を開始し、機関車220両と一部の電気設備を総額約6億6,600万米ドルで落札しました。
Locomotive Market Size, Share & Trends Analysis Report by Propulsion Type (Diesel, and Electric), and by End-User (Passenger, and Freight) Forecast Period (2024-2031)
Locomotive market is anticipated to grow at a CAGR of 8.2% during the forecast period (2024-2031). The market growth is driven by the rising demand for locomotives in developing regions due to growing investments in strengthening rail networks and infrastructure. Advancement in locomotive technology and the growing urbanization globally are other contributors to the global market growth. Additionally, the approach of shifting road traffic to the local rail network can be beneficial for market development. Further, the market is experiencing a significant boom by the rising trend of intramodal transport, the growing rail-freight industry, and the upgradation of passenger locomotives to optimize cost and time.
Market Dynamics
Expansion of the rail network and infrastructure to increase locomotive demand
The growth in the locomotive market is instigated by the rapidly growing rail networks globally aimed at increasing rail freight, reducing road congestion, developing remote railway reach, and fulfilling increasing demand for public transport. This expansion of the rail network is projected to create new opportunities and scope for the purchase of locomotives globally. For instance, in January 2023, Siemens Mobility received an order for 1,200 locomotives of 9,000 horsepower (HP) from Indian Railways, marking the single largest locomotive order in the history of Siemens Mobility and single largest order in the history of Siemens India. Deliveries are planned over eleven years, and the contract includes 35 years of full-service maintenance.
Autonomous and Smart Locomotives are the Future of Locomotives
In recent years, the traction around developing and deploying autonomous transport has risen exponentially which has also impacted the rail transport industry. Major players in the field are willing to invest and develop autonomous locomotive technology aimed at increasing the number of trains in both passenger and freight divisions, decreasing congestion, optimizing human resources, and evading the possibility of human error. For instance, in November 2022, Alstom accomplished the highest level of automation on a shunting locomotive near Breda, Netherlands, in collaboration with Dutch infrastructure manager ProRail and Belgian rail freight operator Lineas. This level of automation, known as GoA4, refers to fully automated starting, driving, stopping, and management of unexpected obstructions or occurrences without the direct involvement of any on-train workers during shunting tasks. This demonstration marks the end of a series of experiments conducted as part of an ongoing collaboration between Alstom, ProRail, and Lineas.
Electric locomotives hold a major share based on propulsion type
Electric locomotives have been the most prominent propulsion type, attributed to their low cost of maintenance, operations, and purchase, lower energy consumption, less carbon footprint, and better performance. Further, the evolution of locomotives has been related to electric propulsion types such as hybrid and battery electric locomotives, suggesting an increasing dominance of electric-based locomotive types. In response to growing demand, in November 2023, Alstom delivered 300 electric locomotives to India Railways. This is a crucial step towards strengthening the Indian Railways' ability to move big freight trains at fast speeds to meet its ambitious freight ambitions.
Passenger trains are projected to dominate the end-user segment
The passenger segment is projected to dominate the market due to increasing urbanization, organizational efforts to reduce road congestion, the development of local and hyperlocal rail networks, and the upgrading of passenger rails. Further, the increasing population in developing regions has stimulated investment in expanding the passenger rail network to accommodate the future volume of public transport while reducing transport-related emissions. For instance, in December 2023, the Biden-Harris Administration announced $8.2 billion in new funding for ten significant passenger rail projects around the country, including the first world-class high-speed rail projects in our country's history. Key selected projects include building a new high-speed rail system between California and Nevada, which will serve more than 11 million passengers annually.
The global locomotive market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific holds the major share in the global market
Asia-Pacific holds the major share of the global market and is predicted to demonstrate the highest CAGR during the forecast period. The ongoing increase in the regional government's expenditure to improve rail capacity and infrastructure, rising investment in local and national passenger trains, and increasing population are key drivers of the regional market growth. The high regional dependence on rail networks and the growth of intramodal transport in the region are the other promoters of regional market growth. Also, this region is expected to invest in upgrading its existing locomotive and rail infrastructure based on current standards and future requirements. For instance, in the first half of 2022, China National Railway Group Co., Ltd. (hereinafter referred to as "National Railway Group") invested more than $1.9 billion in new equipment, an increase of nearly 70.0% over the same period last year. Recently, China National Railway Group launched the third locomotive bid this year, with a total of 220 locomotives and some electrical equipment, for a total of about $666.0 million.
The major companies serving the global locomotive market include Alstom SA, Siemens AG, Hyundai Rotem, CRRC Corporation Ltd., and Thales Group, among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion, among others. For instance, in November 2022, Alstom, a global manufacturer in smart and sustainable mobility, and Kazakhstan Railways (KTZ) signed a partnership agreement on the renewal of KTZ's locomotive fleet and maintenance support, which includes the next-generation locomotive KZ8A(NG). KTZ now operates 90 freight locomotives and 39 passenger locomotives, with a further 160 freight locomotives and 80 passenger locomotives on order.