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市場調査レポート
商品コード
1519969
人工知能(AI)の世界市場:2024-2031年Global Artificial Intelligence Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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人工知能(AI)の世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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人工知能(AI)市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 38.7%の大幅な成長が見込まれます。市場成長の背景には、ITやBFSI、製造業、自動車分野、ヘルスケアなど、さまざまな産業で生産性を高めるAIの能力が高まり、幅広い用途での利用が増加していることがあります。ビッグデータの拡大とクラウドベースのサービス利用の増加が、世界のAI産業の成長をさらに後押ししています。さらに、AIとモノのインターネット(IoT)の連携により、市場は大きく発展しています。経済協力開発機構(OECD)によると、2021年には、AIアプリケーションの展開における成長は、AI技術に関する研究活動の増加と相まって、民間部門におけるAIへの世界の支出の増加によって証明されます。AIへの世界の支出は今後4年間で倍増し、2020年の501億米ドルから2024年には1,100億米ドルを超えると予測されています。
市場力学
カスタマーサービスにおけるAI活用の増加
顧客支援手続きの改善と迅速化のためのAI技術の応用が、顧客サービス向けAI市場の焦点となっています。顧客サービス向けAIは、自動化、自然言語処理、機械学習の組み合わせによって代表されます。その目的は、オーダーメイドの効果的なソリューションを提供することで、顧客とのやり取りを最大化することです。消費者からの問い合わせに対応し、問題や将来のニーズに対応するためには、チャットボット、バーチャルアシスタント、予測分析を使用する必要があります。顧客の幸福度を向上させ、対応時間を短縮し、顧客体験全体を改善することが主な目的です。組織はAIを活用することで、リソースの割り当てを増やし、カスタマーサービス業務を拡大し、顧客の行動、好み、動向に関する洞察に満ちたデータを得ることができます。例えば、富士通は2023年8月、日本のスーパーマーケット・チェーンにAI接客ソリューションを導入し、実証実験を行った。自動化によって人手不足などの問題に対処し、革新的かつ実用的なAIソリューションによって、さまざまな顧客固有のニーズに合わせたサービスを提供します。
産業分野におけるAIの採用拡大
AIは、生産プロセスの自動化、効率の向上、コスト削減のために、産業分野で幅広く採用されています。AIは、産業部門の運営や生産活動の方法に大きな変化をもたらしています。AIは、航空、電力、ヘルスケア、物流、自動車など、多くの産業で利用されています。今後数年間で、このテーマの開発は多くの異なるセクターに大きな影響を与えるはずです。AIは電力使用を最小限に抑えることで、企業の環境への影響を最小限に抑えることができます。センサーデータを評価・追跡し、照明や温度設定を調整することで、建物の電力消費を改善するために使用することができます。これにより、企業はエネルギー経費と温室効果ガス排出量を削減できるかもしれないです。例えば、SASは2023年5月、銀行、政府、保険、医療、小売、製造、エネルギー、通信/メディアなど、特定の業界特有のニーズをターゲットとした高度な分析ソリューションをさらに開発するため、今後3年間でAIを活用した業界ソリューションに10億米ドルを投資すると発表しました。
市場セグメンテーション
ソフトウェアが最大セグメントを占めると予測
市場セグメンテーションでは、ソフトウェア分野が最大のシェアを占めると予想されています。成長を支える主な要因としては、業務効率、顧客サービス、リスク管理、コンプライアンスを改善するためのアルパワー・ソフトウェア・ソリューションに対する需要の高まりが挙げられます。ソリューションには、チャットボット、予測分析システム、ロボティックプロセスオートメーション(RPA)ツール、顧客関係管理(CRM)システムなどが含まれます。完全なエンドツーエンドプラットフォーム(「フロントツーバック」)を求める業界向けに、費用対効果が高く、市場投入までの時間が短いソリューションを提供する市場関係者。顧客と従業員の双方に改善されたエクスペリエンスを提供し、効率性と生産性に焦点を絞ることを可能にします。例えば、2023年8月、Firstsource Solutions Ltd.は新しいAIプラットフォーム、FirstSenseAIを発表しました。FirstSenseAIは、企業がリアルタイムの顧客データを取得し、それを使用して、即座の洞察と意思決定でインテリジェントでパーソナライズされたインタラクションを行うことを可能にします。FirstSenseAIは数秒で顧客のニーズを理解し対応する能力で、人間体験を向上させ、プロセス効率を改善しながら顧客ロイヤルティを高める。
テキストアナリティクス・自然言語処理セグメントがかなりの市場シェアを握る
テキストアナリティクス・自然言語処理セグメントは、市場でかなりのシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える要因としては、テキストアナリティクス用コンピュータプログラムの改善、業務効率化による顧客体験の向上を目的とした企業向けソリューションの需要拡大、全体的なコスト削減と拡張性の向上を目的としたクラウドベースのNLPソリューションの需要急増、リスクの低減と成長機会の発見を目的とした予測分析の必要性などが挙げられます。例えば、2023年5月、Altimetrik Corp.は、テキストアナリティクス・自然言語処理の容易さと有用性を拡大しました。自然言語技術に影響を与える高度な機械学習アプローチの流入は、テキストアナリティクスを企業にとってより身近なものにします。また、統計モデル技術は、従来の自然言語処理(NLP)手法を加速させ、価値実現までの時間を短縮するという利点も生み出しています。
世界のAI市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋地域で拡大するAIソリューションによるデジタル化
北米が大きな市場シェアを占める
北米は、IBM Corporation、Intel Corporation、Microsoft Corporation、NVIDIA Corporationなど、多数の著名な人工知能(AI)企業やプロバイダーが進出しているため、大きなシェアを占めています。市場の成長は、AIの採用が増加していることに起因しており、さまざまな産業で大きな進歩と応用が見られます。ビジネス、政府、学術提携におけるAIの需要の増加により、AIの研究開発、商業化が非常に生産的になっています。この地域の政府は、行政プロセスの合理化、データ主導の洞察による意思決定の改善、機動的で市民中心のサービスの創造にAIを統合しています。このテクノロジーは、よりスマートなガバナンスを可能にし、公共サービス提供におけるイノベーションを促進します。例えば、米国政府は2024年5月、ラシーンに新しい人工知能(AI)データセンターを建設するため、マイクロソフトが33億米ドルを投資すると発表しました。マイクロソフトはまた、数千人以上のウィスコンシン州民にデジタル経済におけるスキリングの機会を提供しています。マイクロソフトは、データセンターへの投資と同時に、ラシーン・ウィスコンシン州全体の技術革新と労働力への投資を約束しています。
人工知能(AI)市場に参入している主な企業には、Amazon Web Services, Inc.、Google LLC、IBM Corporation、Microsoft Corporation、NVIDIA Corporationなどがあります。市場競争力を維持するため、各社は提携や合併・買収などの戦略を駆使して事業拡大や製品開発にますます力を注いでいます。
Artificial Intelligence Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Hardware, Software and Services), by Technology (Natural Language Generation, Speech Recognition, Virtual Agents, Machine Learning, Robotic Process Automation, Biometrics, Text Analytics and Natural Language Processing and AI Optimized Hardware), and by End User Industry (IT and BFSI, Manufacturing, Automobile Sector, Healthcare, Online customer support, Entertainment, Journalism, Online Retail Stores and Home Appliances), Forecast Period (2024-2031)
Artificial intelligence (AI) market is anticipated to grow at a significant CAGR of 38.7% during the forecast period (2024-2031). The market growth is attributed to growing AI's ability to boost productivity across a range of industries such as IT and BFSI, manufacturing, the automobile sector, and healthcare resulting in a rise in its use in a wide range of applications. The expansion of big data and the rising use of cloud-based services are further reasons driving the growth of the global AI industry. Additionally, the market has developed greatly owing to the collaboration between AI and the Internet of Things (IoT). According to the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), in 2021, Growth in the deployment of AI applications is evidenced by increased global spending on AI in the private sector, coupled with increased research activity on AI technology. Global spending on AI is forecast to double over the next four years, growing from $50.1 billion in 2020 to more than $110.0 billion in 2024.
Market Dynamics
Increasing Use of AI in Customer Service
The application of AI technology to improve and expedite customer assistance procedures is the focus of the market for AI for customer service. AI for client service is typified by the combination of automation, natural language processing, and machine learning. Its goal is to maximize client interactions by offering tailored and effective solutions. Responding to consumer inquiries, and handling problems, and future needs, entails the use of chatbots, virtual assistants, and predictive analytics. Improving customer happiness, cutting down on response times, and improving the entire customer experience are the main objectives. Organizations may increase resource allocation, scale their customer service operations, and obtain insightful data about customer behavior, preferences, and trends by utilizing AI. For instance, in August 2023, Fujitsu deployed an AI customer service solution for field trials at a supermarket chain in Japan. To address issues like labor shortages through automation and tailor service to different customers' unique needs with innovative, yet practical AI solutions.
Growth Adoption of AI in the Industrial Sector
AI is extensively employed in the industrial sector to automate production processes, increase efficiency, and reduce costs. It has led to a significant shift in the ways that industrial sectors operate and carry out their output. AI is used in many industries, including aviation, power, healthcare, logistics, and autos. In the upcoming years, developments in the subject should have a big influence on a lot of different sectors. AI can minimize a company's environmental effects by minimizing electricity usage. It can be used to improve a building's power consumption by assessing and tracking sensor data, as well as adjusting lighting and temperature settings. This might help businesses cut their energy expenses and greenhouse gas emissions. For instance, in May 2023, SAS announced a $1.0 billion investment in AI-powered industry solutions over the next three years to further develop advanced analytics solutions targeted at the unique needs of specific industries in banking, government, insurance, health care, retail, manufacturing, energy, telecom/media, and others.
Market Segmentation
Software is Projected to Hold the Largest Segment
The software segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the growth include rising demand for Al-powered software solutions to improve operational efficiency, customer service, risk management, and compliance. The solutions include chatbots, predictive analytics systems, robotic process automation (RPA) tools, and customer relationship management (CRM) systems. Market players delivering a cost-effective and rapid time-to-market solution for industries seeking a full end-to-end platform ('front-to-back'). It helps provide an improved experience for both customers and employees, allowing a sharp focus on efficiency and productivity. For instance, in August 2023, Firstsource Solutions Ltd. introduced a new AI platform - FirstSenseAI - that enables companies to capture real-time customer data and use it to power intelligent, personalized interactions with instant insights and decision-making. With its ability to understand and respond to a customer's needs in seconds, FirstSenseAI elevates the human experience, boosting customer loyalty while improving process efficiency.
Text Analytics and Natural Language Processing Segment to Hold a Considerable Market Share
The text analytics and natural language processing segment is expected to hold a considerable share of the market. The factors supporting segment growth include improvements in text-analyzing computer programs, the growing demand for enterprise solutions to improve customer experience through streamlined business operations, the surge in demand for cloud-based NLP solutions to lower overall costs and increase scalability, and the need for predictive analytics to lower risks and spot growth opportunities. For instance, in May 2023, Altimetrik Corp. expanded the ease and utility of text analytics and natural language processing. The influx of advanced machine learning approaches influencing natural language technologies makes textual analysis more accessible to the enterprise. Statistical model techniques also produce the benefit of accelerating traditional natural language processing (NLP) methods to reduce their time-to-value.
The global AI market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Growing Digitalization with AI Solutions in Asia-Pacific
North America Holds Major Market Share
North America holds a significant share owing to numerous prominent artificial intelligence companies and providers such as IBM Corporation, Intel Corporation, Microsoft Corporation, and NVIDIA Corporation in the region. The market growth is attributed to the increasing adoption of AI, with significant advances and applications in a range of industries. The increasing demand for AI in business, government, and academic partnerships, has made Al's research, development, and commercialization highly productive. Governments in the region integrating AI to streamline administrative processes, improve decision-making with data-driven insights, and create agile, citizen-centric services. This technology enables smarter governance, fostering innovation in public service delivery. For instance, in May 2024, the US Government announced a $3.3 billion investment by Microsoft to build a new artificial intelligence (AI) data center in Racine. Microsoft also provides skilling opportunities for thousands more Wisconsinites in the digital economy. Microsoft pairs its data center investment with a commitment to investing in innovation and workforce in Racine and statewide.
The major companies serving the artificial intelligence market include Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corporation, Microsoft Corporation, and NVIDIA Corporation, among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market.
Recent Developments