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市場調査レポート
商品コード
1519969

人工知能(AI)の世界市場:2024-2031年

Global Artificial Intelligence Market 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.79円
人工知能(AI)の世界市場:2024-2031年
出版日: 2024年07月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

人工知能(AI)市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 38.7%の大幅な成長が見込まれます。市場成長の背景には、ITやBFSI、製造業、自動車分野、ヘルスケアなど、さまざまな産業で生産性を高めるAIの能力が高まり、幅広い用途での利用が増加していることがあります。ビッグデータの拡大とクラウドベースのサービス利用の増加が、世界のAI産業の成長をさらに後押ししています。さらに、AIとモノのインターネット(IoT)の連携により、市場は大きく発展しています。経済協力開発機構(OECD)によると、2021年には、AIアプリケーションの展開における成長は、AI技術に関する研究活動の増加と相まって、民間部門におけるAIへの世界の支出の増加によって証明されます。AIへの世界の支出は今後4年間で倍増し、2020年の501億米ドルから2024年には1,100億米ドルを超えると予測されています。

市場力学

カスタマーサービスにおけるAI活用の増加

顧客支援手続きの改善と迅速化のためのAI技術の応用が、顧客サービス向けAI市場の焦点となっています。顧客サービス向けAIは、自動化、自然言語処理、機械学習の組み合わせによって代表されます。その目的は、オーダーメイドの効果的なソリューションを提供することで、顧客とのやり取りを最大化することです。消費者からの問い合わせに対応し、問題や将来のニーズに対応するためには、チャットボット、バーチャルアシスタント、予測分析を使用する必要があります。顧客の幸福度を向上させ、対応時間を短縮し、顧客体験全体を改善することが主な目的です。組織はAIを活用することで、リソースの割り当てを増やし、カスタマーサービス業務を拡大し、顧客の行動、好み、動向に関する洞察に満ちたデータを得ることができます。例えば、富士通は2023年8月、日本のスーパーマーケット・チェーンにAI接客ソリューションを導入し、実証実験を行った。自動化によって人手不足などの問題に対処し、革新的かつ実用的なAIソリューションによって、さまざまな顧客固有のニーズに合わせたサービスを提供します。

産業分野におけるAIの採用拡大

AIは、生産プロセスの自動化、効率の向上、コスト削減のために、産業分野で幅広く採用されています。AIは、産業部門の運営や生産活動の方法に大きな変化をもたらしています。AIは、航空、電力、ヘルスケア、物流、自動車など、多くの産業で利用されています。今後数年間で、このテーマの開発は多くの異なるセクターに大きな影響を与えるはずです。AIは電力使用を最小限に抑えることで、企業の環境への影響を最小限に抑えることができます。センサーデータを評価・追跡し、照明や温度設定を調整することで、建物の電力消費を改善するために使用することができます。これにより、企業はエネルギー経費と温室効果ガス排出量を削減できるかもしれないです。例えば、SASは2023年5月、銀行、政府、保険、医療、小売、製造、エネルギー、通信/メディアなど、特定の業界特有のニーズをターゲットとした高度な分析ソリューションをさらに開発するため、今後3年間でAIを活用した業界ソリューションに10億米ドルを投資すると発表しました。

市場セグメンテーション

  • コンポーネントに基づき、市場はハードウェア、ソフトウェア、サービスに区分されます。
  • 技術に基づくと、市場は自然言語生成、音声認識、バーチャルエージェント、機械学習、ロボティックプロセスオートメーション、バイオメトリクス、テキストアナリティクス・自然言語処理、AI最適化ハードウェアに区分されます。
  • エンドユーザー産業に基づくと、市場はIT・BFSI、製造、自動車セクター、ヘルスケア、オンラインカスタマーサポート、エンターテインメント、ジャーナリズム、オンライン小売店、家電製品に区分されます。

ソフトウェアが最大セグメントを占めると予測

市場セグメンテーションでは、ソフトウェア分野が最大のシェアを占めると予想されています。成長を支える主な要因としては、業務効率、顧客サービス、リスク管理、コンプライアンスを改善するためのアルパワー・ソフトウェア・ソリューションに対する需要の高まりが挙げられます。ソリューションには、チャットボット、予測分析システム、ロボティックプロセスオートメーション(RPA)ツール、顧客関係管理(CRM)システムなどが含まれます。完全なエンドツーエンドプラットフォーム(「フロントツーバック」)を求める業界向けに、費用対効果が高く、市場投入までの時間が短いソリューションを提供する市場関係者。顧客と従業員の双方に改善されたエクスペリエンスを提供し、効率性と生産性に焦点を絞ることを可能にします。例えば、2023年8月、Firstsource Solutions Ltd.は新しいAIプラットフォーム、FirstSenseAIを発表しました。FirstSenseAIは、企業がリアルタイムの顧客データを取得し、それを使用して、即座の洞察と意思決定でインテリジェントでパーソナライズされたインタラクションを行うことを可能にします。FirstSenseAIは数秒で顧客のニーズを理解し対応する能力で、人間体験を向上させ、プロセス効率を改善しながら顧客ロイヤルティを高める。

テキストアナリティクス・自然言語処理セグメントがかなりの市場シェアを握る

テキストアナリティクス・自然言語処理セグメントは、市場でかなりのシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える要因としては、テキストアナリティクス用コンピュータプログラムの改善、業務効率化による顧客体験の向上を目的とした企業向けソリューションの需要拡大、全体的なコスト削減と拡張性の向上を目的としたクラウドベースのNLPソリューションの需要急増、リスクの低減と成長機会の発見を目的とした予測分析の必要性などが挙げられます。例えば、2023年5月、Altimetrik Corp.は、テキストアナリティクス・自然言語処理の容易さと有用性を拡大しました。自然言語技術に影響を与える高度な機械学習アプローチの流入は、テキストアナリティクスを企業にとってより身近なものにします。また、統計モデル技術は、従来の自然言語処理(NLP)手法を加速させ、価値実現までの時間を短縮するという利点も生み出しています。

地域別展望

世界のAI市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。

アジア太平洋地域で拡大するAIソリューションによるデジタル化

  • この地域の成長は、Al技術の進歩と利用を推進する数多くの多国籍IT大手や革新的新興企業の存在に起因しています。同地域のIT・BFSI、製造業、自動車セクター、ヘルスケアは、テクノロジーの初期ユーザーとして、リスク管理の強化、運用コストの削減、サービスの向上、競争力の維持に取り組み、Alを採用しています。
  • アジア太平洋地域のAI産業は確立されており、高度にデジタル化されているため、クラウドとAIインフラストラクチャ・ソリューションの統合と利用に有利な環境が整っています。さらに、地域の規制機関は、金融システムの完全性を維持しながら、顧客サービスと業務効率を向上させることを認識し、BFSIセクターにおけるアルとの連携に前向きであることを示しています。例えば、マイクロソフトは2024年4月、インドネシアの新しいクラウドとAIインフラに今後4年間で17億米ドルを投資すると発表しました。これらのイニシアチブは、インドネシアを世界の経済大国に変貌させることを目指すインドネシア政府の「ゴールデン・インドネシア2045ビジョン」の達成を支援するものです。

北米が大きな市場シェアを占める

北米は、IBM Corporation、Intel Corporation、Microsoft Corporation、NVIDIA Corporationなど、多数の著名な人工知能(AI)企業やプロバイダーが進出しているため、大きなシェアを占めています。市場の成長は、AIの採用が増加していることに起因しており、さまざまな産業で大きな進歩と応用が見られます。ビジネス、政府、学術提携におけるAIの需要の増加により、AIの研究開発、商業化が非常に生産的になっています。この地域の政府は、行政プロセスの合理化、データ主導の洞察による意思決定の改善、機動的で市民中心のサービスの創造にAIを統合しています。このテクノロジーは、よりスマートなガバナンスを可能にし、公共サービス提供におけるイノベーションを促進します。例えば、米国政府は2024年5月、ラシーンに新しい人工知能(AI)データセンターを建設するため、マイクロソフトが33億米ドルを投資すると発表しました。マイクロソフトはまた、数千人以上のウィスコンシン州民にデジタル経済におけるスキリングの機会を提供しています。マイクロソフトは、データセンターへの投資と同時に、ラシーン・ウィスコンシン州全体の技術革新と労働力への投資を約束しています。

人工知能(AI)市場に参入している主な企業には、Amazon Web Services, Inc.、Google LLC、IBM Corporation、Microsoft Corporation、NVIDIA Corporationなどがあります。市場競争力を維持するため、各社は提携や合併・買収などの戦略を駆使して事業拡大や製品開発にますます力を注いでいます。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主要市場動向
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Amazon Web Services, Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Google LLC
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • IBM Corporation
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Microsoft Corporation
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • NVIDIA Corporation
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 人工知能(AI)の世界市場:コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 人工知能(AI)の世界市場:技術別
    • 自然言語生成
    • 音声認識
    • バーチャルエージェント
    • 機械学習
    • ロボットプロセスオートメーション
    • バイオメトリクス
    • テキストアナリティクス・自然言語処理
    • AI最適化ハードウェア
  • 人工知能(AI)の世界市場:エンドユーザー産業別
    • IT・BFSI
    • 製造
    • 自動車セクター
    • ヘルスケア
    • オンラインカスタマーサポート
    • エンターテインメント
    • ジャーナリズム
    • オンライン小売店
    • 家電製品

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 企業プロファイル

  • Accenture PLC
  • Avaamo, Inc.
  • Boston Consulting Group, Inc.
  • Brighterion Inc.
  • C3.ai, Inc.
  • Capgemini SE
  • DataRobot, Inc.
  • Finastra
  • H2O.ai, Inc.
  • HCLTech Ltd.
  • HighRadius Corporation
  • Inbenta Technologies Inc.
  • Intel Corporation
  • Kasisto, Inc.
  • Ocrolus Inc.
  • OpenAI OpCo, LLC
  • Palantir Technologies Inc.
  • Persistent Systems Ltd.
  • SAP SE
  • Signifyd, Inc.
  • Simplifai AS
  • Temenos AG
  • Upstart Network, Inc.
  • ZestFinance Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • 1. Global Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 2. Global Artificial Intelligence Hardware Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 3. Global Artificial Intelligence Software Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 4. Global Artificial Intelligence Services Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 5. Global Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Technology, 2023-2031 ($ Million)
  • 6. Global Natural Language Generation Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 7. Global Speech Recognition Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 8. Global Virtual Agents Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 9. Global Machine Learning Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 10. Global Robotic Process Automation Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 11. Global Biometrics Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 12. Global Text Analytics And Natural Language Processing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 13. Global Artificial Intelligence Optimized Hardware Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 14. Global Artificial Intelligence Market Research And Analysis By End User Industry, 2023-2031 ($ Million)
  • 15. Global Artificial Intelligence For IT And BFSI Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 16. Global Artificial Intelligence For Manufacturing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 17. Global Artificial Intelligence For Automobile Sector Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 18. Global Artificial Intelligence For Healthcare Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 19. Global Artificial Intelligence For Online Customer Support Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 20. Global Artificial Intelligence For Entertainment Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 21. Global Artificial Intelligence For Journalism Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 22. Global Artificial Intelligence For Online Retail Stores Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 23. Global Artificial Intelligence For Home Appliances Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 24. Global Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 25. North American Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 26. North American Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 27. North American Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Technology, 2023-2031 ($ Million)
  • 28. North American Artificial Intelligence Market Research And Analysis By End User Industry, 2023-2031 ($ Million)
  • 29. European Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 30. European Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 31. European Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Technology, 2023-2031 ($ Million)
  • 32. European Artificial Intelligence Market Research And Analysis By End User Industry, 2023-2031 ($ Million)
  • 33. Asia-Pacific Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 34. Asia-Pacific Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 35. Asia-Pacific Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Technology, 2023-2031 ($ Million)
  • 36. Asia-Pacific Artificial Intelligence Market Research And Analysis By End User Industry, 2023-2031 ($ Million)
  • 37. Rest Of The World Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 38. Rest Of The World Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Component, 2023-2031 ($ Million)
  • 39. Rest Of The World Artificial Intelligence Market Research And Analysis By Technology, 2023-2031 ($ Million)
  • 40. Rest Of The World Artificial Intelligence Market Research And Analysis By End-User Industry, 2023-2031 ($ Million)

LIST OF FIGURES

  • 1. Global Artificial Intelligence Market Share By Component, 2023 Vs 2031 (%)
  • 2. Global Artificial Intelligence Hardware Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 3. Global Artificial Intelligence Software Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 4. Global Artificial Intelligence Services Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 5. Global Artificial Intelligence Market Share By Technology, 2023 Vs 2031 (%)
  • 6. Global Natural Language Generation Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 7. Global Speech Recognition Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 8. Global Virtual Agents Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 9. Global Machine Learning Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 10. Global Robotic Process Automation Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 11. Global Biometrics Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 12. Global Text Analytics And Natural Language Processing Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 13. Global Artificial Intelligence Optimized Hardware Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 14. Global Artificial Intelligence Market Share By End-User Industry, 2023 Vs 2031 (%)
  • 15. Global Artificial Intelligence For IT And BFSI Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 16. Global Artificial Intelligence For Manufacturing Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 17. Global Artificial Intelligence For Automobile Sector Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 18. Global Artificial Intelligence For Healthcare Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 19. Global Artificial Intelligence For Online Customer Support Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 20. Global Artificial Intelligence For Entertainment Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 21. Global Artificial Intelligence For Journalism Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 22. Global Artificial Intelligence For Online Retail Stores Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 23. Global Artificial Intelligence For Home Appliances Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 24. Global Artificial Intelligence Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 25. US Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 26. Canada Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 27. UK Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 28. France Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 29. Germany Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 30. Italy Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 31. Spain Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 32. Rest Of Europe Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 33. India Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 34. China Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 35. Japan Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 36. South Korea Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 37. Rest Of Asia-Pacific Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 38. Rest Of The World Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 39. Latin America Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 40. Middle East And Africa Artificial Intelligence Market Size, 2023-2031 ($ Million)
目次
Product Code: OMR2026609

Artificial Intelligence Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (Hardware, Software and Services), by Technology (Natural Language Generation, Speech Recognition, Virtual Agents, Machine Learning, Robotic Process Automation, Biometrics, Text Analytics and Natural Language Processing and AI Optimized Hardware), and by End User Industry (IT and BFSI, Manufacturing, Automobile Sector, Healthcare, Online customer support, Entertainment, Journalism, Online Retail Stores and Home Appliances), Forecast Period (2024-2031)

Artificial intelligence (AI) market is anticipated to grow at a significant CAGR of 38.7% during the forecast period (2024-2031). The market growth is attributed to growing AI's ability to boost productivity across a range of industries such as IT and BFSI, manufacturing, the automobile sector, and healthcare resulting in a rise in its use in a wide range of applications. The expansion of big data and the rising use of cloud-based services are further reasons driving the growth of the global AI industry. Additionally, the market has developed greatly owing to the collaboration between AI and the Internet of Things (IoT). According to the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), in 2021, Growth in the deployment of AI applications is evidenced by increased global spending on AI in the private sector, coupled with increased research activity on AI technology. Global spending on AI is forecast to double over the next four years, growing from $50.1 billion in 2020 to more than $110.0 billion in 2024.

Market Dynamics

Increasing Use of AI in Customer Service

The application of AI technology to improve and expedite customer assistance procedures is the focus of the market for AI for customer service. AI for client service is typified by the combination of automation, natural language processing, and machine learning. Its goal is to maximize client interactions by offering tailored and effective solutions. Responding to consumer inquiries, and handling problems, and future needs, entails the use of chatbots, virtual assistants, and predictive analytics. Improving customer happiness, cutting down on response times, and improving the entire customer experience are the main objectives. Organizations may increase resource allocation, scale their customer service operations, and obtain insightful data about customer behavior, preferences, and trends by utilizing AI. For instance, in August 2023, Fujitsu deployed an AI customer service solution for field trials at a supermarket chain in Japan. To address issues like labor shortages through automation and tailor service to different customers' unique needs with innovative, yet practical AI solutions.

Growth Adoption of AI in the Industrial Sector

AI is extensively employed in the industrial sector to automate production processes, increase efficiency, and reduce costs. It has led to a significant shift in the ways that industrial sectors operate and carry out their output. AI is used in many industries, including aviation, power, healthcare, logistics, and autos. In the upcoming years, developments in the subject should have a big influence on a lot of different sectors. AI can minimize a company's environmental effects by minimizing electricity usage. It can be used to improve a building's power consumption by assessing and tracking sensor data, as well as adjusting lighting and temperature settings. This might help businesses cut their energy expenses and greenhouse gas emissions. For instance, in May 2023, SAS announced a $1.0 billion investment in AI-powered industry solutions over the next three years to further develop advanced analytics solutions targeted at the unique needs of specific industries in banking, government, insurance, health care, retail, manufacturing, energy, telecom/media, and others.

Market Segmentation

  • Based on the component, the market is segmented into hardware, software, and services.
  • Based on the technology, the market is segmented into natural language generation, speech recognition, virtual agents, machine learning, robotic process automation, biometrics, text analytics, natural language processing, and AI-optimized hardware.
  • Based on the end-user industry, the market is segmented into IT and BFSI, manufacturing, automobile sector, healthcare, online customer support, entertainment, journalism, online retail stores, and home appliances.

Software is Projected to Hold the Largest Segment

The software segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the growth include rising demand for Al-powered software solutions to improve operational efficiency, customer service, risk management, and compliance. The solutions include chatbots, predictive analytics systems, robotic process automation (RPA) tools, and customer relationship management (CRM) systems. Market players delivering a cost-effective and rapid time-to-market solution for industries seeking a full end-to-end platform ('front-to-back'). It helps provide an improved experience for both customers and employees, allowing a sharp focus on efficiency and productivity. For instance, in August 2023, Firstsource Solutions Ltd. introduced a new AI platform - FirstSenseAI - that enables companies to capture real-time customer data and use it to power intelligent, personalized interactions with instant insights and decision-making. With its ability to understand and respond to a customer's needs in seconds, FirstSenseAI elevates the human experience, boosting customer loyalty while improving process efficiency.

Text Analytics and Natural Language Processing Segment to Hold a Considerable Market Share

The text analytics and natural language processing segment is expected to hold a considerable share of the market. The factors supporting segment growth include improvements in text-analyzing computer programs, the growing demand for enterprise solutions to improve customer experience through streamlined business operations, the surge in demand for cloud-based NLP solutions to lower overall costs and increase scalability, and the need for predictive analytics to lower risks and spot growth opportunities. For instance, in May 2023, Altimetrik Corp. expanded the ease and utility of text analytics and natural language processing. The influx of advanced machine learning approaches influencing natural language technologies makes textual analysis more accessible to the enterprise. Statistical model techniques also produce the benefit of accelerating traditional natural language processing (NLP) methods to reduce their time-to-value.

Regional Outlook

The global AI market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Growing Digitalization with AI Solutions in Asia-Pacific

  • The regional growth is attributed to the existence of numerous multinational IT giants and innovative startups that are driving the advancement and use of Al technologies. As early users of technology, the IT and BFSI, manufacturing, automobile sector, and healthcare in the region have embraced Al with an initiative to increase risk management, lower operating costs, improve services, and keep a competitive edge.
  • The AI industry in Asia-Pacific is well-established and highly digitalized, creating a favorable environment for the integration and use of cloud and AI infrastructure solutions. Furthermore, regional regulatory organizations have shown that they are open to working with Al in the BFSI sector, recognizing that it enhances customer service and operational efficiency while upholding the integrity of the financial system. For instance, in April 2024, Microsoft announced investing $1.7 billion over the next four years in new cloud and AI infrastructure in Indonesia, as well as AI skilling opportunities for 840,000 people, and support for the nation is growing developer community. Together, these initiatives help achieve the Indonesian government's Golden Indonesia 2045 Vision, which aims to transform the nation into a global economic powerhouse.

North America Holds Major Market Share

North America holds a significant share owing to numerous prominent artificial intelligence companies and providers such as IBM Corporation, Intel Corporation, Microsoft Corporation, and NVIDIA Corporation in the region. The market growth is attributed to the increasing adoption of AI, with significant advances and applications in a range of industries. The increasing demand for AI in business, government, and academic partnerships, has made Al's research, development, and commercialization highly productive. Governments in the region integrating AI to streamline administrative processes, improve decision-making with data-driven insights, and create agile, citizen-centric services. This technology enables smarter governance, fostering innovation in public service delivery. For instance, in May 2024, the US Government announced a $3.3 billion investment by Microsoft to build a new artificial intelligence (AI) data center in Racine. Microsoft also provides skilling opportunities for thousands more Wisconsinites in the digital economy. Microsoft pairs its data center investment with a commitment to investing in innovation and workforce in Racine and statewide.

The major companies serving the artificial intelligence market include Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corporation, Microsoft Corporation, and NVIDIA Corporation, among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market.

Recent Developments

  • In May 2024, IBM Corporation and Salesforce expanded their partnership to advance open, trusted AI and data ecosystems. IBM Watsonx platform and IBM Granite series models bring even larger language models to power generative AI use cases, pre-built actions, and prompts across the Salesforce Einstein 1 Platform.
  • In September 2023, EY announced the introduction of the artificial intelligence platform EY.ai following a $1.4 billion investment. EY investment has provided the foundation for deep experience in strategy, transactions, transformation, risk, assurance, and tax, all augmented by a robust AI ecosystem.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Market Trends
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Amazon Web Services, Inc.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Google LLC
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. IBM Corporation
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Microsoft Corporation
    • 3.5.1. Overview
    • 3.5.2. Financial Analysis
    • 3.5.3. SWOT Analysis
    • 3.5.4. Recent Developments
  • 3.6. NVIDIA Corporation
    • 3.6.1. Overview
    • 3.6.2. Financial Analysis
    • 3.6.3. SWOT Analysis
    • 3.6.4. Recent Developments
  • 3.7. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Artificial Intelligence Market by Component
    • 4.1.1. Hardware
    • 4.1.2. Software
    • 4.1.3. Services
  • 4.2. Global Artificial Intelligence Market by Technology
    • 4.2.1. Natural Language Generation
    • 4.2.2. Speech Recognition
    • 4.2.3. Virtual Agents
    • 4.2.4. Machine Learning
    • 4.2.5. Robotic Process Automation
    • 4.2.6. Biometrics
    • 4.2.7. Text Analytics and Natural Language Processing
    • 4.2.8. AI Optimized Hardware
  • 4.3. Global Artificial Intelligence Market by End-User Industry
    • 4.3.1. IT and BFSI
    • 4.3.2. Manufacturing
    • 4.3.3. Automobile Sector
    • 4.3.4. Healthcare
    • 4.3.5. Online Customer Support
    • 4.3.6. Entertainment
    • 4.3.7. Journalism
    • 4.3.8. Online Retail Stores
    • 4.3.9. Home Appliances

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World
    • 5.4.1. Latin America
    • 5.4.2. Middle East & Africa

6. Company Profiles

  • 6.1. Accenture PLC
  • 6.2. Avaamo, Inc.
  • 6.3. Boston Consulting Group, Inc.
  • 6.4. Brighterion Inc.
  • 6.5. C3.ai, Inc.
  • 6.6. Capgemini SE
  • 6.7. DataRobot, Inc.
  • 6.8. Finastra
  • 6.9. H2O.ai, Inc.
  • 6.10. HCLTech Ltd.
  • 6.11. HighRadius Corporation
  • 6.12. Inbenta Technologies Inc.
  • 6.13. Intel Corporation
  • 6.14. Kasisto, Inc.
  • 6.15. Ocrolus Inc.
  • 6.16. OpenAI OpCo, LLC
  • 6.17. Palantir Technologies Inc.
  • 6.18. Persistent Systems Ltd.
  • 6.19. SAP SE
  • 6.20. Signifyd, Inc.
  • 6.21. Simplifai AS
  • 6.22. Temenos AG
  • 6.23. Upstart Network, Inc.
  • 6.24. ZestFinance Inc.