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市場調査レポート
商品コード
1518791
画像認識AIの世界市場:2024~2031年Global AI in Image Recognition Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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画像認識AIの世界市場:2024~2031年 |
出版日: 2024年06月25日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の画像認識AIの市場規模は、2024~2031年の予測期間中にCAGR 15.3%の大幅な成長が見込まれています。AI技術の継続的な発展が、画像認識におけるAI世界市場の成長を牽引しています。コンピュータビジョン、機械学習、人工知能の開発は、ディープラーニングモデルによって可能になり、画像認識システムは、世界的に大規模なデータセットにさらされることによって継続的に改善されます。2022年12月の情報システム監査統制協会によると、顔画像認識市場規模は2021年の50億1,000万米ドルから2028年には126億7,000万米ドルに達すると予測されています。この増加は、犯罪捜査の支援、監視の実施、その他のセキュリティ関連活動にこの技術を使用する政府機関や法執行機関からの需要が増加していることも背景にあります。
市場力学
リアルタイム画像認識の採用増加
リアルタイム画像認識は、写真に含まれるアイテムやパターンに応じて写真を認識・分類することを目的としたモデルやアルゴリズムを使用します。画像認識では、コンピュータが画像を数値や記号情報に変換することで、人間の視覚に似た方法で画像を解釈することができます。さらに、デジタル写真やビデオの画像や属性を認識または検出するために使用されるコンピュータビジョンは、自動画像認識システムに大きく依存しています。ユーザーは、その助けを借りてリアルタイムでデータを収集し、評価することができます。高次元のデータが収集され、数値的または記号的な情報が得られます。コンピュータビジョンは、画像認識の傘の下に、物体認識、イベント検出、画像再構成、学習、ビデオ追跡を含みます。エンドユーザーの業種を問わず、リアルタイムの画像認識ツールに対する需要が高まっていることが、世界市場の成長を促す主な要因となっています。
不正検知、取引スクリーニング、監視のためのAI
特に画像認識ソフトウェア、リスクモデル、その他のAIベースの技術を使用することで、金融機関はAIを使用して異常な取引を認識し、疑わしい不正行為や潜在的な不正行為(顧客の個人情報の不正使用、商品/サービスの虚偽表示、その他の不正行為など)を特定することができます。AIはまた、誤検知や、正当な取引であるにもかかわらず拒否される(クレジットカード決済が誤って拒否されるなど)頻度を下げることで、顧客満足度を高めることもできます。データ分析を自動化し、リスク評価を強化し、複雑なパターンを特定し、誤検出を減らすことで、AIはAMLコンプライアンスとスクリーニングを改善します。取引履歴、地理的位置、行動動向など、さまざまなデータ・ポイントを調べることで、顧客のリスクプロファイルを判断するのに役立ちます。
市場セグメンテーション
サービスが最大セグメントを占めると予測
市場セグメンテーションでは、サービス分野が最大のシェアを占めると予想されています。成長を支える主な要因としては、さまざまな分野の企業独自の要件に合わせて調整できる特殊な画像認識システムへの需要が高まっていることが挙げられます。このような高度なカスタマイズにより、企業は画像認識技術を現在のワークフローやシステムに容易に組み込むことができ、生産性と効率を高めることができます。この市場プレーヤーはAI主導のサービスを提供しており、プライバシーを確保し、導入コストを削減し、合併症を最小限に抑えながら、業務開始時のロールアウト時間の短縮に貢献しています。例えば、2024年4月、Sony Semiconductor Solutions Corp.は、店頭広告の効果を向上させるため、エッジAIを活用した視覚検知ソリューションを国内のコンビニエンスストア500店舗に導入し、運用を開始しました。このソリューションは、AITRIOSが提供するサービスの1つであるConsole Enterprise Editionで開発され、パートナーのMicrosoft Azureクラウド基盤にインストールされています。
小売・eコマース分野が大きな市場シェアを占める
同分野の成長を支える要因としては、オンラインユーザーが希望する色や質感、プリント、衣料品の写真をスナップして服やアクセサリーを探す画像識別の採用が拡大していることなどが挙げられます。市場プレーヤーは、買い物客の需要をより的確に予測するためにAIに注目しています。スマーターリテールは、顧客、消費者、店頭販売組織にとって、次世代のユーザー体験となります。例えば、2024年1月、LenovoはAIを搭載したエンドツーエンドの小売ソリューションを発表しました。
世界の画像認識AI市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他の欧州)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他のアジア太平洋)、その他の地域(中東・アフリカ、南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋における画像認識AIの採用拡大
同地域の成長は、タブレットやスマートフォンの利用の増加、技術の発展速度、中国、日本、韓国、インドなどの国々における画像認識の受け入れ、セキュリティや監視システムにおける顔認識の採用の増加といった極めて重要な要因によるものです。この地域の市場プレーヤーは、顔認識自動販売機、スマート入退室管理、スマートドアロック、エレベーター制御システムなど、さまざまな応用シナリオを持つAI顔認識モジュールを提供しています。例えば、2021年4月、カナンはキャセイと提携し、AI顔認識モジュールとAIチップを日本に導入すると発表しました。カナンのAI顔認識モジュールは、当社が自社開発したKendryte K210AIチップを使用しており、顔認識や画像認識などのマシンビジョンタスクや、さまざまな分野の音声処理を処理するために特別に設計されています。
北米が主要市場シェアを占める
北米は、Amazon Web Services, Inc.、Google LLC、IBM Corp.、Microsoft Corp.など、多数の著名な画像認識AI企業やプロバイダーが存在するため、大きなシェアを占めています。市場の成長は、モバイルコンピューティングとAIの組み合わせであるeコマースとデジタル小売プラットフォームの採用が増加していることに起因しています。この地域の市場開拓企業は、企業間(B2B)の取り組み、特に金融部門へのAIソリューション提供のために、顔認識ベースのセキュリティシステムを開発しています。例えば、2024年4月、Hewlett Packard Enterpriseは、HPE Cray XDスーパーコンピュータを使用して既存の視覚認識ソリューションを訓練するために、生成AIモデルを開発している成長中の人工知能(AI)顔認識および画像認識企業であるCUBOXを発表しました。同システムはまた、新たな画像処理技術の開発に重点を置くCUBOX社の既存のイノベーションを強化するものでもあります。同社は、様々なB2Cサービスを構築する上でジェネレーティブAIが極めて重要な役割を果たすことを認識し、B2C(企業対消費者)AIサービスモデルへの投資に乗り出しています。
最近の動向
Global AI in Image Recognition Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Hardware, Software, and Service), by Technology (QR/Barcode, Digital Image Processing Facial Recognition, Object Recognition, Pattern Recognition, and Optical Character Recognition), and by Vertical Industry (BFSI, Retail & E-Commerce, Media & Entertainment, Healthcare, Government, Automotive, Telecommunication, Manufacturing, and Other) Forecast Period (2024-2031)
Artificial Intelligence (AI) in image recognition market is anticipated to grow at a significant CAGR of 15.3% during the forecast period (2024-2031). The ongoing developments in AI technology have driven the growth of the global AI in image recognition market. The developments in computer vision, machine learning, and artificial intelligence are made possible by deep learning models, which allow image recognition systems to continuously get better by being exposed to large datasets globally. According to the Information Systems Audit and Control Association, in December 2022, the facial image recognition market size is forecasted to reach $12.67 billion by 2028, up from $5.01 billion in 2021. This increase is also driven by growing demand from governments and law enforcement agencies that use the technology to assist in criminal investigations, conduct surveillance, or engage in other security-related activities.
Market Dynamics
Increasing Adoption of Real-Time Image Recognition
Real-time image recognition uses models and algorithms that are intended to recognize and classify photos according to the items and patterns they include. Image recognition enables computers to interpret images in ways that are similar to human vision by translating them into numerical or symbolic information. Additionally, computer vision that is used to recognize or detect an image or an attribute in digital photos or videos-heavily depends on automated image recognition systems. Users can collect and evaluate data in real-time with its help. High-dimensional data is gathered, and it yields information that can be numerical or symbolic. Computer vision includes object recognition, event detection, image reconstruction, learning, and video tracking under the umbrella of image recognition. The increasing demand for real-time image recognition tools across end-user verticals is a key factor driving the global market growth.
AI for Fraud Detection, Transaction Screening and Monitoring
Using image recognition software, risk models, and other AI-based techniques, in particular, institutions can use AI to recognize abnormal transactions and identify suspicious and potentially fraudulent activity (such as fraudulent use of customers' personal information, misrepresenting products/services, and other frauds). AI can also increase customer satisfaction by lowering the frequency of false positives, or the rejection of otherwise legitimate transactions (such as a credit card payment that is mistakenly refused). By automating data analysis, enhancing risk assessment, identifying intricate patterns, and lowering false positives, AI improves AML compliance and screening. Examining a variety of data points, such as transaction history, geographic location, and behavioral trends, can assist in determining the risk profile of clients.
Market Segmentation
Services are Projected to Hold the Largest Segment
The services segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the growth include the increasing demand for specialized image recognition systems that may be adjusted to match the unique requirements of companies in a range of sectors. With this degree of customization, businesses can easily incorporate image recognition technology into their current workflows and systems, increasing productivity and efficiency. The market player offers AI-driven service, and it contributes to shorter rollout times when launching operations while ensuring privacy, reducing introductory costs, and minimizing complications. For instance, in April 2024, Sony Semiconductor Solutions Corp. introduced and began operating an edge AI-driven vision detection solution at 500 convenience store locations in Japan to improve the benefits of in-store advertising. This solution was developed with Console Enterprise Edition, one of the services offered by AITRIOS, and is installed on the partner's Microsoft Azure cloud infrastructure.
Retail & E-Commerce Segment to Hold a Considerable Market Share
The factors supporting segment growth include the growing adoption of image identification by online users to look for clothes or accessories by snapping a photo of a desired color, texture, print, or article of apparel. Market players are turning to AI to better predict shopper demands. Smarter retail is the next generation of user experiences for customers, consumers, and point-of-sell organizations. For instance, in January 2024, Lenovo featured AI-powered, end-to-end retail solutions designed to support smarter, safer, and more secure experiences for retailers and shoppers across any category.
Global AI in image recognition market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Growing Adoption of AI in Image Recognition in Asia-Pacific
The regional growth is attributed to pivotal factors such as the increasing usage of tablets and smartphones, the speed at which technology is developing, the acceptance of image recognition in countries such as China, Japan, South Korea, and India, and the increasing adoption of facial recognition in security and surveillance systems. Market players in the region offer AI facial recognition modules with a variety of application scenarios, including facial recognition vending machines, smart access controls, smart door locks, and elevator control systems. For instance, in April 2021, Canaan announced a partnership with Cathay to introduce the AI facial recognition module and AI chip in Japan. Canaan's AI facial recognition module uses the Company's self-developed Kendryte K210 AI chip, designed specifically for processing machine vision tasks, such as facial and image recognition, and different areas of audio processing.
North America Holds Major Market Share
North America holds a significant share owing to numerous prominent AI in image recognition companies and providers such as Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corp., and Microsoft Corp., in the region. The market growth is attributed to the increasing adoption of e-commerce and digital retail platforms, a combination of mobile computing and AI. Market players in the region developing facial recognition-based security systems for business-to-business (B2B) endeavors, particularly in providing AI solutions to the financial sector. For instance, in April 2024, Hewlett Packard Enterprise announced that CUBOX, a growing artificial intelligence (AI) facial and image recognition company developing generative AI models to train its existing visual recognition solutions using an HPE Cray XD supercomputer. The system also augments CUBOX's existing innovation focused on developing new image processing technologies. The company has embarked on investing in a business-to-consumer (B2C) AI service model, recognizing the pivotal role of generative AI in constructing various B2C service offerings.
The major companies serving the AI in image recognition market include Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corp., Microsoft Corp., and Nvidia Corp., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive.
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