市場調査レポート
商品コード
1500312
住宅用バスルームキャビネットの世界市場:2024-2031年Global Residential Bathroom Cabinets Market 2024-2031 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
住宅用バスルームキャビネットの世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年06月20日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
|
住宅用バスルームキャビネット市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 8.4%でかなりの成長が見込まれます。住宅用バスルームキャビネットは、バスルームに必要不可欠なアイテムを収納するキャビネット、引き出し、棚を提供する機能的な収納ユニットです。バスルーム全体のデザイン美に貢献し、様々なスタイル、仕上げ、材料があり、スタイリッシュで機能的な空間を作り出します。
市場力学
カスタマイズ志向
バスルームでは、自分仕様にカスタマイズしたいという要望が高まっています。これには、カスタムサイズのキャビネット、ユニークな仕上げ、オンリーワンの空間を作り出すための型破りな材料の使用などが含まれます。メーカー各社はこの動向に対応し、カスタマイズ可能なオプションの種類を増やしています。例えば、2024年1月、Kohlerは、1つのコントロールパネルから水、光、音、蒸気をコントロールできるAnthem+デジタルコントロールを発表しました。また、12個の水栓に接続することで、さまざまな噴霧器、シャワーヘッド、ボディスプレーに電力を供給することができます。
モダンな機能と材料の需要
ソフトクローズ引出し、一体型照明、タッチレスコントロールなどの最新機能は、世界レベルでますます人気が高まっています。同様に、リサイクルガラスや人工木材のような環境に優しい材料や、御影石や大理石のような高級材料を洗面台に使用することへの関心も高まっています。現代的な機能に対する需要の高まりに対応するため、主要企業は新製品を発表しています。例えば2022年10月、WilsonartはTHINSCAPE Performance Topsコレクションの販売を拡大すると発表しました。このエンジニアードサーフェスコレクションには、自然から着想を得た10種類のデザインの超薄型カウンタートップがあり、耐久性に優れ、キッチン、バス洗面台、ランドリールームのワークトップに最適です。今回の事業拡大は、新しい欧州スタイルの超薄型カウンタートップに対する需要の高まりを受けたものです。
市場セグメンテーション
鏡付きが最大セグメントとなる見込み
タイプ別に見ると、世界の住宅用バスルームキャビネット市場は、鏡付きバスルームキャビネットと鏡なしバスルームキャビネットに細分化されます。なかでも、鏡付きバスルームキャビネットのサブセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。同セグメントの成長を支える主な要因としては、スペースの最適化、機能性の向上、美観の向上、費用対効果などが挙げられます。鏡付きキャビネットは2つの機能を備え、バスルームのデザインとレイアウトを簡素化し、バスルームが広くなったような錯覚を与えることができます。また、バンドル価格や割引により、費用対効果も高くなります。
住宅用バスルーム用キャビネットの世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、その他アジア太平洋地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されます。
アジア太平洋が主要市場シェアを占める
全地域の中で、アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めているのは、美観を重視した浴室用材料への需要が高まっているためです。同地域の生活水準の向上、リフォーム文化、技術の進歩が、高品質なキャビネットに対する需要の高さに寄与しています。国連環境計画(UNEP)が2021年に発表したデータによると、アジア太平洋地域の建設は活況を呈しており、2040年までに世界の新築の半分が同地域で建設されるといいます。
世界の住宅用バスルームキャビネット市場に参入している主要企業には、Duravit AG、Nilkamal、Geberit AG、Roca Sanitario S.A.U.、HiB Ltd.、Roper Rhodesなどがあります。市場競争力を維持するため、市場プレーヤーは提携、合併、買収などの戦略を適用して事業拡大や製品開拓にますます力を注いでいます。例えば、2024年2月、HiB Ltd.はサステナビリティプラットフォームで有名なFutureproof社と戦略的提携を結びました。この提携は、HiBが持続可能なイニシアチブを推進し、環境と社会に永続的な好影響を与えることに専念していることを強調するものでした。
Global Residential Bathroom Cabinets Market Size, Share & Trends Analysis Report by type (With Mirror, Without Mirror), by Product (Single door and Multi door), and by Material (Wood, Metal and Others) Forecast Period (2024-2031)
Residential bathroom cabinets market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 8.4% during the forecast period (2024-2031). Residential bathroom cabinets are functional storage units that offer cabinets, drawers, and shelves for essential bathroom items. They contribute to the overall bathroom design aesthetic and come in various styles, finishes, and materials, creating a stylish and functional space.
Market Dynamics
Focus on Customization
There is a growing desire for personalized and customized features in bathrooms. This includes custom-sized cabinets, unique finishes, and the use of unconventional materials to create a one-of-a-kind space. Manufacturers are responding to this trend by offering a wider variety of customizable options. For instance, in January 2024 Kohler introduced the Anthem+ Digital Control, which can control water, light, sound, and steam from a single control panel. It can connect to 12 water outlets to power various sprayers, showerheads, and body sprays.
Demand for Modern Features and Materials
Modern features like soft-close drawers, integrated lighting, and touchless controls are becoming increasingly popular at global level. Similarly, there's a growing interest in using eco-friendly materials like recycled glass and engineered wood, or luxurious materials like granite and marble for bathroom vanities. To meet the growing demand for modern features key players are making new product launches. For instance, in October 2022: Wilsonart announced that it will expand the distribution of its THINSCAPE Performance Tops collection. The engineered surfaces collection includes ten nature-inspired designs in ultra-thin countertops that are highly durable and ideal for kitchens, bath vanities, and laundry room worktops. The expansion follows rising demand for the new European-style, ultra-thin countertops.
Market Segmentation
With Mirror is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the type, the global residential bathroom cabinets market is sub-segmented into with mirrors bathroom cabinets and without mirrors bathroom cabinets. Among these, the bathroom cabinets with mirror sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth include due to factors such as space optimization, improved functionality, enhanced aesthetics, and cost-effectiveness. With mirror cabinets offer dual functionality, simplifying bathroom design and layout, and can create the illusion of a larger bathroom. They can also be more cost-effective due to bundled pricing or discounts.
The global residential bathroom cabinets market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Asia-Pacific Holds Major Market Share
Among all the regions, Asia-Pacific holds a significant market share owing to the presence of the rising demand for aesthetic bathroom materials. The region's growing living standards, renovation culture, and technological advancements contribute to its high demand for high-quality cabinets. According to data released by the United Nations Environment Program (UNEP) in 2021, construction in the Asia-Pacific is booming, and by 2040, the region will be home to half of all new construction in the world.
The major companies serving the global residential bathroom cabinets market include Duravit AG, Nilkamal, Geberit AG, Roca Sanitario S.A.U., HiB Ltd., and Roper Rhodes among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in February 2024, HiB Ltd. forged a strategic partnership with Futureproof, a well-known sustainability platform. This collaboration underscored HiB's dedication to advancing its sustainable initiatives and making a lasting positive impact on the environment and society.