市場調査レポート
商品コード
1500302
デジタル印刷包装の世界市場:2024-2031年Global Digital Printing Packaging Market 2024-2031 |
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デジタル印刷包装の世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年06月20日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のデジタル印刷包装市場は、予測期間(2024-2031年)に15.5%の大幅なCAGRで成長すると予測されています。デジタル印刷包装市場の成長は、段ボール箱、カートン、袋、金属、缶、タグ、ラベルなどのさまざまな包装媒体にデジタル印刷を取り入れたことに起因しています。包装媒体へのデジタル印刷は、写真のようにリアルなイラスト、審美的な魅力、より良い伝達性など様々な利点を提供し、最終製品のマーケティング、販促、流通活動にも一役買っています。世界包装機構(WPO)によると、デジタル印刷包装市場規模は2022年の294億米ドルから2027年には451億米ドルに成長すると予測されています。
市場力学
印刷品質と仕上げオプションの強化
鮮やかで正確な色を再現するデジタル印刷包装技術の著しい進歩は、ブランディングとマーケティングにとって画期的なことです。ブランドカラーを一貫して再現することは、企業のアイデンティティを維持する上で極めて重要です。ロゴの印象的な赤から製品イメージの微妙な色合いまで、色の精度は重要です。デジタル印刷は、すべての色合いを忠実に再現し、見る人の心に響き、印象に残る力強いビジュアルインパクトを作り出します。デジタル印刷の強化は印刷技術の最先端を表し、印刷物の新たな可能性を解き放ちます。鮮やかな色や高解像度のディテールから、パーソナライズされたコンテンツや魅惑的な仕上げまで、これらの機能強化は、印刷物との関わり方に革命をもたらしました。
スマート包装との統合
デジタル印刷包装とスマート包装テクノロジーの統合は、今後の発展にとってエキサイティングな道です。これには、QRコード、セグメント化されたリアリティマーカー、またはNFCタグを印刷デザインに直接組み込み、消費者とのインタラクションを強化し、価値ある製品情報を提供することが含まれます。QRコードを用いたスマート包装は、顧客と企業との関わり方を一変させる。それはブランド認知を高め、信頼を強化します。企業は製品パッケージにQRコードを使用することで、永続的なブランド・ロイヤルティを構築し、モバイルファーストの消費者にアピールすることができます。スマートフォンの利用が増加し、最近のすべてのモデルにQRコードリーダーが搭載されていることから、スマート包装は、包装ビジネスにとって未来の方法と言えます。余分な製品情報、プロモーション、インタラクティブなコンテンツに簡単にアクセスできるようにすることで、製品パッケージのQRコードは売上と顧客エンゲージメントを高めることができます。
市場セグメンテーション
世界のデジタル印刷包装市場を詳細に分析した結果、印刷インキ別、包装タイプ別、最終用途産業別に以下のように区分することができました。
ラベルが最大セグメントと予測
世界のデジタル印刷包装市場は、包装タイプ別に、工業製品、段ボール、紙器、軟包装、ラベル、その他(硬包装、金属包装)に細分化されます。このうち、ラベルのサブセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。同分野の成長を支える主な要因としては、世界中の多くの最終用途産業、特に食品、食品・飲料、ホーム&パーソナルケア用途におけるライナーレスラベルの需要増加が挙げられます。急速な都市化、工業化、消費支出の増加が市場をさらに押し上げます。持続可能なラベリングソリューションの使用増加は、ライナーレスラベルメーカーに莫大な機会を提供すると予測されています。
市場セグメンテーション:医薬品・ヘルスケア分野が大きなシェアを占める
デジタル印刷包装の世界市場は、最終用途産業に基づき、食品・飲料、医薬品・ヘルスケア、家庭用品・化粧品、その他(自動車産業、電子産業)に細分化されます。このうち、医薬品・ヘルスケアのサブセグメントが市場のかなりのシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長は、医薬品・ヘルスケア産業の成長と市場における偽造品の増加がデジタル印刷包装市場の主な促進要因となっています。医薬品製造分野でのデジタル印刷包装の使用は、錠剤、カプセル、パッチ、さらには個別化医療などの様々な医薬品を作成するためのデジタル印刷技術の適用を含みます。例えば、武田薬品工業は2024年1月、環境負荷低減の一環として、自社製品の二次包装(外箱)の印刷を特色インキからCMYKインキにオフセット印刷しました。
世界のデジタル印刷包装市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらにセグメント化されています。
北米におけるデジタル印刷包装の増加
アジア太平洋が主要市場シェアを占める
全地域の中でアジア太平洋地域が大きなシェアを占めているのは、数多くの著名企業やデジタル印刷包装・プロバイダーが存在するためです。成長の背景には、より持続可能で環境に優しい包装オプションに対する需要の増加があります。デジタル印刷包装は、余分な在庫や保管スペースの必要性を排除し、無駄を最小限に抑え、サプライチェーンの効率を高めることができます。同地域では、食品・飲料、医薬品・ヘルスケア、家庭用品・化粧品でデジタル印刷包装の用途が増加しており、市場の成長を牽引しています。例えば、富士フイルムは2024年3月、軟包装印刷市場をターゲットとした新しい水性デジタルインキジェット印刷機Jet Press FP790を発表しました。Jet Press FP790は、Jet Pressシリーズのインキジェットデジタル印刷機に新たに加わったもので、軟包装業界の顧客に高い生産性と汎用性を提供します。Jet Press FP790を使用することで、顧客は少量の注文であっても、食品や家庭用品を含む多種多様なパッケージを効率的に生産することができます。
世界のデジタル印刷包装市場に参入している主要企業には、キヤノン、富士フイルム、HP、セイコーエプソン、ゼロックスなどがあります。市場競争力を維持するために、市場プレーヤーは提携、合併、買収などの戦略を適用して事業拡大や製品開発にますます注力しています。
Global Digital Printing Packaging Market Size, Share & Trends Analysis Report by Printing Ink (Solvent-based Ink, UV-based Ink, Aqueous Ink and Others) by Packaging Type (Industrial Goods, Corrugated, Folding cartons, Flexible Packaging, Labels and Others) and by End-Use Industry (Food & beverage, Pharmaceuticals and Healthcare, Household & cosmetic products and Others) Forecast Period (2024-2031).
The global digital printing packaging market is anticipated to grow at a significant CAGR of 15.5% during the forecast period (2024-2031). The growth of the digital printing packaging market is attributed to the incorporation of digital printing into different packaging media, such as corrugated boxes, cartons, bags, metal, cans, tags, and labels. Digital printing on packaging mediums provides a variety of benefits, such as photo-realistic illustrations, aesthetic appeal, and better communicability, and also plays a role in the marketing, promotional, and distributional activities of end-products. According to the World Packaging Organization (WPO), digital printing packaging market size is projected to grow from $29.4 billion in 2022 to $45.1 billion by 2027.
Market Dynamics
Enhanced Print Quality and Finishing Options
Increasing advancement in digital printing packaging technology's remarkable ability to reproduce vibrant and accurate colors is a game-changer for branding and marketing. The consistent replication of brand colors is crucial for maintaining the integrity of a company's identity. From the striking red of a logo to the subtle hues in a product image, color precision matters. Digital printing ensures that every shade is faithfully rendered, creating a powerful visual impact that resonates with viewers and leaves a lasting impression. Digital printing enhancements represent the cutting edge of print technology, unlocking a new realm of possibilities for printed materials. From vibrant colors and high-resolution detail to personalized content and captivating finishes, these enhancements have revolutionized the way we engage with print.
Integration with Smart Packaging
The integration of digital printing packaging with smart packaging technologies is an exciting avenue for future development. This includes incorporating QR codes, segmented reality markers, or NFC tags directly into printed designs, enhancing consumer interaction, and providing valuable product information. Smart packaging with QR codes transforms the way customers interact with companies. It enhances brand perception and strengthens trust. Companies can use QR Codes on product packaging to build enduring brand loyalty and appeal to their mobile-first audience. Smart packaging is the way of the future for the packaging business, given the rise in smartphone usage and the incorporation of QR Code readers in all recent models. By making extra product information, promotions, or interactive content easily accessible, QR Codes on product packaging can increase sales and customer engagement.
Market Segmentation
Our in-depth analysis of the global digital printing packaging market includes the following segments by printing ink, packaging type, and end-use industry.
Labels are Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the packaging type, the global digital printing packaging market is sub-segmented into industrial goods, corrugated, folding cartons, flexible packaging, labels, and others (rigid packaging and metal packaging). Among these labels, the sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the segment's growth include the increased demand for linerless labels in numerous end-use industries, particularly for food, beverage, and home & personal care applications across the globe. Rapid urbanization, industrialization, and increased consumer spending boost the market further. The rising use of sustainable labeling solutions is forecasted to provide enormous opportunities for linerless label manufacturers. For instance, in June 2023, Primera Technology, Inc. introduced a new AP-CODE Lot & Date Coder digital label printer. The print fields are free-format and can include letters, numbers, and many symbols while formats can be stored for later use, speeding up production.
Pharmaceuticals and Healthcare Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
Based on the end-use industry, the global digital printing packaging market is sub-segmented into food & beverage, pharmaceuticals and healthcare, household & cosmetic products, and other end-use industries (automotive and electronic industries). Among these, the pharmaceuticals and healthcare sub-segment is expected to hold a considerable share of the market. The segmental growth is attributed to the growing pharmaceutical & healthcare industry and the rise in counterfeit products in the market are the major drivers of the digital printing packaging market. The use of digital printing packaging in the field of pharmaceutical manufacturing involves the application of digital printing technology to create various pharmaceutical products, such as tablets, capsules, patches, and even personalized medicine. For instance, in January 2024, Takeda offset printing from special color inks to CMYK inks for printing secondary packaging (outer packaging) for its products as part of the company's efforts to reduce its environmental impact.
The global digital printing packaging market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Increasing Digital Printing Packaging in North America
Asia-Pacific Holds Major Market Share
Among all the regions, Asia-Pacific holds a significant share owing to numerous prominent companies and digital printing packaging providers. The growth is attributed to increasing demand for more sustainable, environmentally friendly packaging options. Digital printing packaging eliminates the need for superfluous inventory and storage space, it can help minimize waste and enhance supply chain efficiency. The increasing application of digital printing packaging in food & beverage, pharmaceuticals and healthcare, and household& cosmetic products in the region drives the growth of the market. For instance, in March 2024, FUJIFILM Corp. introduced Jet Press FP790 a new water-based digital inkjet press targeting for flexible packaging printing market. The Jet Press FP790, a new addition to the inkjet digital presses of the Jet Press series, offers customers in the flexible packaging industry high productivity and versatility. With the Jet Press FP790, customers can efficiently produce a wide variety of packaging, including food and household products, even in small volume orders.
The major companies serving the global digital printing packaging market include Canon Inc., FUJIFILM Corp., HP Inc., Seiko Epson Corp., and Xerox Corp., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in August 2023, Sappi and Xeikon collaborated on digital printing applications and innovative ink technology ideally complemented each other in this collaborative venture. Together, the partners took an important step towards direct printing on paper-based materials and perfecting the recyclability of the resulting flexible packaging.
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