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市場調査レポート
商品コード
1483062
母乳育児用品の世界市場、2024~2031年Global Breastfeeding Accessories Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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母乳育児用品の世界市場、2024~2031年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 2~3営業日
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母乳育児用品市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 6.3%で成長すると予測されます。世界の女性の雇用率の増加、政府および業界の意識向上への取り組みが、母乳育児用品市場の成長を促進すると予測されます。
市場力学
母乳育児啓発活動の影響力の増大
母乳育児啓発キャンペーンや教育的イニシアチブの結果、母乳育児への需要が高まり、母親の母乳育児をサポートする母乳育児用品の需要がさらに高まっています。2023年6月の世界保健機関(WHO)によると、過去10年間で、有病率は6ヶ月未満の子供の48%に到達するために10ポイント上昇し、世界的に排他的母乳育児の実践の大幅な増加がありました。この進歩は、2025年までに50%という世界保健総会の目標に近づくものであり、2030年までに70%という目標を達成するための努力を強化する動機付けとなっています。
支援政策と規制の実施拡大
授乳支援サービス、母乳育児にやさしい環境、母乳育児用品の安全性と品質を支援する規則や法律の実施は、政府やヘルスケア機関の重要な役割です。2018年9月の国立保健医療科学院(gov.)、および世界保健機関(WHO)の推計によると、世界的に女性の98%が生理学的に母乳育児が可能である一方、出生から5カ月まで母乳で育てられている乳児はわずか35%です。この低い割合は、乳首の傷、痛み、乳腺炎、乳房裂傷などの一般的な問題に起因することが多く、これらは不快な母乳育児体験や早期の母乳育児中断につながります。このような課題にもかかわらず、WHOとユニセフの両方は、乳児期の最初の4~6ヵ月間は母乳のみで育て、補完栄養と並行して2年まで母乳育児を続けることを推奨しています。
市場セグメンテーション
母乳ポンプが最大セグメントとして浮上すると予測される
搾乳器のサブセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長を支える主な要因としては、高速モーター操作、ハンズフリー操作、快適性、利便性、効率性を向上させるカスタマイズ可能な吸引レベルなどの属性を提供する搾乳器技術の開発に対する需要の増加が挙げられます。例えば、2023年8月、ランシノーはランシノーウェアラブルポンプを発売しました。このポンプは、軽量で病院レベルの吸引力と最大280mmHGの調節可能な吸引力を提供することで、新しい母親に力を与えるように設計されています。このポンプは、ハンズフリーで汲み上げができ、4種類のフランジサイズから選択でき、組み立てと洗浄が簡単で、長持ちする充電式バッテリーを搭載しているため、母親にとって実用的で快適な選択です。さらに、2021年3月、Philips Aventは、現代の母親の需要を満たすことを目的とした、ナチュラル モーション テクノロジー、コンパクトでポータブルなデザイン、吸引と乳首刺激の組み合わせを特徴とするPhilips Avent ダブル電動さく乳器・アドバンストを発売しました。
病院とマタニティセンターが大きな市場シェアを占めるサブセグメント
スキンシップの奨励、同室での授乳の許可、遅発授乳の支援など、病院の方針と慣行は、母乳育児の実践と母乳育児用品の使用を支援・促進することを目的としています。世界保健機関(WHO)が2023年12月に発表したところによると、母乳育児の実践は、完全母乳育児が最も有益なスタートであり、毎年ほぼ82万3,000人の5歳未満の子供の命を救っています。これは、持続可能な開発目標の達成と乳幼児死亡率の低下を支援することができます。6カ月未満の乳児の44%が母乳で育てられており、単に35カ国が完全母乳育児を達成しようとしているに過ぎません。健康の社会的決定要因に対する支援は、サービス、保健システム、政策の各レベルで必要です。
母乳育児用品の世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域に基づいてさらにセグメント化されます。
アジア太平洋地域の支援的ヘルスケア政策と出生動向に注目した出生率の上昇
赤ちゃんにやさしい病院イニシアティブ(Baby-Friendly Hospital Initiative)などの支援的なヘルスケア政策やイニシアチブは、母乳育児の実践を奨励し、母乳ポンプや授乳用ブラジャーなどの母乳育児用品の需要増加を促進しています。2023年10月のオーストラリア統計局によると、登録出生数は30万684人で、2021年から3%減少し、オーストラリア人女性全体の合計特殊出生率は女性1人当たり1.63人でした。
母乳育児用品の世界市場の成長:地域別、2024~2031年
北米が主要市場シェアを占める
急速な都市化とライフスタイルの変化により、全地域の中で北米が大きなシェアを占めています。働く女性は、母親が乳幼児と離れていても便利に母乳を与えることができる、目立たず持ち運び可能なものを求めています。2000年から2019年にかけての低・中所得国(LMIC)のデータによると、2歳未満児の母乳育児(EBF)率は、2019年には世界全体で48.6%に上昇しました。分析の結果、中東・北アフリカ地域を除く世界のほとんどの地域でEBF率が改善したことが明らかになりました。さらに、78のLMICsからのデータの別の分析では、最適でない母乳育児が5歳未満児死亡の11.6%に寄与し、804,000人の子どもの死亡につながったと推定されました。
Breastfeeding Accessories Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Nipple Care Products, Breast Pumps, Breast Shells, Breastmilk Storage & Feeding Products, and Others), and by Distribution Channel (Hospitals and Maternity Centers, Breastfeeding Support Centers and Clinics, Retailers and Specialty Stores, Online Platforms and E-commerce Websites, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Breastfeeding accessories market is anticipated to grow at a CAGR of 6.3% during the forecast period (2024-2031). Growing rates of employment for women globally and more government and industry awareness initiatives are projected to fuel growth in the breastfeeding accessories market.
Market Dynamics
Increasing influence of Breastfeeding Awareness Initiatives
The demand for exclusive breastfeeding practices has increased as a result of breastfeeding awareness campaigns and educational initiatives, that additionally generated demand for breastfeeding accessories that support mothers' journey. According to the World Health Organization (WHO) in June 2023, over the past decade, there has been a significant increase in the practice of exclusive breastfeeding globally, with the prevalence rising by ten percentage points to reach 48% of children under 6 months. This advancements produces closer to the World Health Assembly's target of 50% by 2025 and motivates us to intensify efforts to achieve the 70% target by 2030.
Increasing Implementation of supportive policies and regulations
The implementation of rules and legislation that support lactation support services, a breastfeeding-friendly environment, and the safety and quality of breastfeeding accessories is an essential role of governments and healthcare organizations. According to the National Institute of Health (gov.) in September 2018, and estimates by the World Health Organization (WHO), while 98% of women globally are physiologically capable of breastfeeding, only 35% of infants are breastfed from birth to five months. This low rate is often attributed to common issues such as nipple wounds, soreness, mastitis, and breast fissures, which can lead to an unpleasant breastfeeding experience and early cessation. Despite these challenges, it is recommended by both WHO and UNICEF to exclusively breastfeed for the first 4 to 6 months of infancy, with continued breastfeeding up to 2 years alongside complementary feeding.
Market Segmentation
Breast Pumps is Projected to Emerge as the Largest Segment
The breast pump sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the increasing demand for developments in breast pump technology, which offers attributes including rapid motor operation, hands-free operation, and customizable suction levels to improve comfort, convenience, and efficiency. For instance, in August 2023, Lansinoh launched the Lansinoh Wearable Pump, designed to empower new mothers by providing lightweight, hospital-strength suction and adjustable suction up to 280mmHG. The pump is a practical and pleasant choice for mothers since it allows for hands-free pumping, has four flange size options, is simple to assemble and clean, and has a long-lasting rechargeable battery. Furthermore, in March 2021, Philips Avent launched the Philips Avent Double Electric Breast Pump, Advanced, featuring Natural Motion Technology, a compact, portable design, and a combination of suction and nipple stimulation, aimed to meet the demands of modern mothers.
Hospitals and Maternity Centers Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
Hospital policies and practices, such as encouraging skin-to-skin contact, allowing rooming-in, and supporting delayed supplementation, aim to support and promote breastfeeding practices and the use of breastfeeding accessories. According to the World Health Organization (WHO) in December 2023, breastfeeding practices, with exclusive breastfeeding being the most beneficial start, save the lives of almost 823,000 children under the age of five each year. This can assist achieve the Sustainable Development Goals and lower infant mortality. With 44% of infants under 6 months being breastfed, simply 35 nations are on track to achieve exclusive breastfeeding. Support for social determinants of health is required at the levels of services, health systems, and policy.
The global breastfeeding accessories market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
The rise in birth rates, focusing on supportive healthcare policies and birth trends in Asia-Pacific
Supportive healthcare policies and initiatives, such as, the Baby-Friendly Hospital Initiative, encourage breastfeeding practices, driving increased demand for breastfeeding accessories such as, breast pumps and nursing bras. According to the Australian Bureau of Statistics in October 2023, there were 300,684 registered births, a 3% decrease from 2021, and the total fertility rate for all Australian women was 1.63 births per woman.
Global Breastfeeding Accessories Market Growth by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a significant share owing to rapid urbanization and changing lifestyles. Working women are seeking for discreet and portable versions that enable mothers to provide milk conveniently when they're away from infants. According to data from low- and middle-income countries (LMIC) between 2000 and 2019, the global rate of exclusive breastfeeding (EBF) among children younger than 2 years of age increased to 48.6% in 2019. The analysis revealed that EBF rates improved in most regions worldwide, except the Middle East and North African regions. Additionally, a separate analysis of data from 78 LMICs estimated that sub-optimal breastfeeding contributed to 11.6% of under-5 deaths, resulting in 804,000 child deaths.
Note: Major Players Sorted in No Particular Order
The major companies serving the global breastfeeding accessories market include, Ameda, Inc.,Lansinoh Laboratories, Inc.,Medela AG,Philips group,Pigeon Corp.and others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in March 2022, TensCare introduced the TensCare Nouri range of breast pumps, designed to aid in breastfeeding difficulties and provide additional support to new mothers. The product includes three models: manual, electric, and dual, offering innovative features for rapid pumping and simultaneous milk expression from both breasts.