市場調査レポート
商品コード
1433460
スマートサーモスタットの世界市場:2023-2030年Global Smart Thermostat Market 2023-2030 |
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スマートサーモスタットの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2024年01月16日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスマートサーモスタット市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR 28.2%の飛躍的な成長が見込まれています。同市場の成長は、スマートガジェットやエネルギー効率の高いソリューションに対する消費者の嗜好の高まりによるスマートサーモスタット需要の増加に起因しています。スマートサーモスタット・ソリューションでは、相互運用性と統合性が非常に注目されています。例えば、redLINK 3.0の拡張された制御機能と簡単な設置プロセスは、スマートサーモスタットや他のスマートホーム製品との互換性を促進し、より統合されたエコシステムを促進します。さらに、関連するHVACシステムや他のスマートハウスコンポーネントとのシームレスな接続を可能にするため、既存のHVACシステムや他のスマートホームコンポーネントとの統合がより簡単になり、消費者と企業の両方により高い普及が促進されます。
2022年7月、Resideo Technologies, Inc.はHoneywell Home T10+Smart Thermostat Kitsを発売しました。同社はHoneywell Home T10 Pro Smart ThermostatにRedLINK3.0を搭載し、3種類の室内空気清浄機の制御を追加し、簡単なセットアップとカスタマイズされたオプションを提供します。このような新興国市場の開拓は、世界市場の成長を促進すると予想されます。
市場は、設置タイプと有線ネットワークタイプに分類されます。設置タイプに基づき、市場は新設と改修に細分化されます。さらに、業界別では、住宅用、商業用、産業用に細分化されます。接続技術分野では、無線ネットワークのサブカテゴリーが市場シェアの大部分を占めると予想されます。この成長は、ブルートゥース・スマートサーモスタットのようなワイヤレス・ネットワークの高い普及率に起因しています。しかし、無線技術には、設置の容易さ、コストの安さ、柔軟性の高さなど、従来技術にはない利点が数多くあります。
無線技術の中でも、ZigBeeサブセグメントが世界のスマートサーモスタット市場でかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、ZigBeeプロトコルに対する高い需要の可能性に起因しています。Zigbeeのプロトコルは、幅広いIoTデバイスとの統合を容易にし、UEI TBH300がスマートホームエコシステムでZigbeeと互換性のある他のデバイスと効果的に通信できるようにします。2022年7月、ユニバーサル・エレクトロニクス社は新しいUEI TBH300スマートサーモスタットを発売しました。RUCKUS IoTスイートと統合されたUEI TBH300サーモスタットは、不動産管理者やホテル経営者に持続可能なエネルギー機能を提供し、宿泊客の体験、コスト削減、エネルギー効率を高める。ZigBeeサーモスタットは、RUCKUS IoT Suiteと組み合わせることで、より迅速な設置やチェックイン・チェックアウト時の制御を容易にし、宿泊客の体験、エネルギー効率、コスト削減を強化します。このような新興国市場の開拓は、この分野の市場成長にさらに貢献しています。
北米は、スマートサーモスタットの採用率が高いことから、世界市場で突出したシェアを占めると予測されています。さらに、グリーンビルディングの増加や、商業部門におけるエネルギー効率の高い実践を促進する政府プログラムが、同地域全体でこれらのデバイスの使用を促進しています。米国では、政府がスマートサーモスタットの購入を促進しており、住宅の17%がスマートサーモスタットを設置しています。研究者は、商業ビルにおける冷房エネルギー削減の可能性を4~32%と見積もっており、ある研究では、ニューラルネットワークベースの予測熱快適性制御を利用することで、50%以上のエネルギー削減を見込んでいます。
全地域の中で、欧州は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予測されています。この地域の成長は、エネルギー効率の高い機器の認知度を高める取り組みが活発化していることに起因しています。スマートサーモスタットは、エネルギー消費の削減を目的とした政府のインセンティブや規制の結果、普及が進んでいます。リベートや税額控除により、この地域では個人や企業がエネルギー効率の高い技術に投資することが奨励されています。MDPIによると、2022年4月、スマートサーモスタットは世界的にエネルギー需要を最小化することが実証され、欧州では100万戸以上の住宅でエネルギー消費が22.0%削減されました。この技術が欧州の全住宅に導入された場合、欧州全体の二酸化炭素(CO2)排出量を約5%削減できます。そのため、この地域の市場シェアに貢献しています。
スマートサーモスタット市場に参入している主要企業には、Honeywell International Inc.、Lennox International Inc.、Mitsubishi Electric Corp.、NETATMO、Resideo Technologies, Inc.などがあります。市場競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、提携、資金調達、新製品投入など様々な戦略を採用し、市場成長に大きく貢献しています。例えば、2023年5月、MysaはZen Ecosystemsを買収しました。Zen Ecosystemsは、中小企業のエネルギー使用量の監視と改善を支援する企業であり、これにより、エネルギー効率の高いスマートサーモスタットとスマート・エネルギー管理市場でのリーチを拡大し、世界の電化と気候変動をリードするという目的を後押ししています。
Global Smart Thermostat Market Size, Share &Trends Analysis Report by Product (Connected Smart thermostat, Learning Smart Thermostat, and Standalone Smart Thermostat), by Connectivity Technology (Wireless Network and Wired Network) by Installation Type (New Installation, and Retrofit Installation)and by Vertical(Residential, Commercial, and Industrial), Forecast Period (2024-2031)
The global smart thermostat market is anticipated to grow at an exponential CAGR of 28.2% during the forecast period (2024-2031). The market's growth is attributed to the increasing demand for smart thermostats driven by growing consumer preference for smart gadgets and energy-efficient solutions.. In smart thermostat solutions interoperability and integration are highly sight after. For instance, the redLINK 3.0's expanded control capabilities and simple installation process promote compatibility with smart thermostats and other smart home products, promoting a more integrated ecosystem. Furthermore, since it enables for seamless connectivity with relevant HVAC systems and other smart house components, the simpler integration with existing HVAC systems and other smart home components promotes higher adoption among both consumers and enterprises.
In July 2022, Resideo Technologies, Inc., launched its Honeywell Home T10+ Smart Thermostat Kits. It has improved its Honeywell Home T10 Pro Smart Thermostat with RedLINK3.0, that offers additional control over three types of indoor air quality equipment, offering easy setup and customized options. Such developments are anticipated to drive the global market growth.
The global smart thermostat market is segmented on the product, connectivity technology, installation type, and vertical. Based on the product, the market is sub-segmented into connected smart thermostat, learning smart thermostat, and standalone smart thermostat. Based on the connectivity technology, the market is sub-segmented into wireless network
and wired network. Based on the installation type, the market is sub-segmented into new installation, and retrofit installation. Furthermore, on the basis of vertical, the market is sub-segmented into residential, commercial, and industrial. The wireless network subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the connectivity technology segment. The growth can be attributed to the high adoption of wireless network, such as Bluetooth smart thermostats owing to their high popularity. However, the wireless technologies offer a number of advantages over conventional technologies, including ease of installation, cheaper costs, and greater flexibility.
Among the wireless technology, the ZigBee sub-segment is expected to hold a considerable share of the global smart thermostat market. The segmental growth is attributed to the high demand possibilities for ZigBee protocol. Zigbee's protocol facilitates easy integration with a wide range of IoT devices, allowing the UEI TBH300 to effectively communicate with other devices that are compatible with Zigbee in smart home ecosystems. In July 2022, Universal Electronics Inc. launched the new UEI TBH300 Smart Thermostat. The UEI TBH300 thermostat, integrated with the RUCKUS IoT suite, offers sustainable energy features for property managers and hoteliers, enhancing guest experience, cost savings, and energy efficiency. The ZigBee thermostat, when paired with RUCKUS IoT Suite, enhances guest experience, energy efficiency, and cost savings by facilitating faster installation and control during check-in and check-out. Such developments are further contributing to the segmental market growth.
The global smart thermostat market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the high adoption of smart thermostats in the region. Furthermore, the rising green buildings and government programs that promote energy-efficient practices in the commercial sector are encouraging the use of these devices across the region. In the US, the government has promoted the purchase of smart thermostats, with 17% of residences possessing them installed. Researchers have estimated potential cooling energy reductions in commercial buildings ranging from 4 to 32%, with one research projecting energy savings of more than 50% with the utilization of neural network-based predictive thermal comfort control.
Among all regions, the Europe is anticipated to grow at a significant CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the rising initiatives to increase awareness of energy efficient devices. Smart thermostats have grown more popular as a result of government incentives and regulations targeted at lowering energy consumption. Rebates and tax credits encourage individuals and businesses to invest in energy-efficient technology across the region. According to the MDPI, in April 2022, Smart thermostats have been demonstrated to minimize globally energy demand, with Europe witnessing a 22.0% reduction in energy consumption in over 1 million residences. If this technique were implemented in all European residences, it can reduce total European carbon dioxide (CO2) emissions by roughly 5%. Thereby, is contributing to the regional market share. Market Players Outlook
The major companies serving the smart thermostat market includes Honeywell International Inc., Lennox International Inc., Mitsubishi Electric Corp., NETATMO, and Resideo Technologies, Inc. and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in May 2023, Mysa acquired Zen Ecosystems, the acquisition of a company that helps small and medium-sized organizations monitor and improve their energy usage, thereby expanding its reach in the energy-efficient smart thermostat and smart energy management market and boosting its objective to lead in global electrification and climate change.