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市場調査レポート
商品コード
1433365
スポーツマネジメントソフトウェアの世界市場:2023-2030年Global Sports Management Software Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スポーツマネジメントソフトウェアの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年12月21日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツマネジメントソフトウェア市場は、スポーツのデジタル革命、世界の国内外のスポーツイベントの増加、スポーツ産業への政府投資の増加により、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 9.2%で成長すると予測されています。スポーツ分野における専門的な管理プラットフォームの需要を増大させている主な要因の1つは、スポーツアナリティクスの急速な技術進歩です。最新のアナリティクス技術により、選手の指標やゲーム戦略など、パフォーマンスの多角的な評価が可能になります。データによって、コーチやチームマネージャー、さらには選手自身がリアルタイムで情報に基づいた意思決定を行うことができ、それによってプレーのレベルが上がるだけでなく、勝利の可能性も高まります。このソフトウェアは、データを収集・分析するための中心的なハブを提供し、その後、戦略的なプランニングや運営上の意思決定のために、情報にすぐにアクセスできるようにします。
クリケット、サッカー、野球、ホッケーなど、さまざまなスポーツの国際大会や地方大会の数が増加し、チーム管理セグメントの需要が高まったため、アプリケーションの中でもチームマネジメントサブセグメントが世界のスポーツマネジメントソフトウェア市場でかなりのシェアを占めると予想されます。スポーツマネジメントソフトウェアは、チームの戦術、フォーメーション、戦略に関する洞察を提供します。試合やトレーニングシーズンのデータを分析することで、コーチ、選手、アナリストは、さまざまなアプローチの有効性を評価し、ゲームプランについてデータ駆動型の意思決定を行い、対戦相手の長所と短所に基づいて戦略を適応させることができます。アナリティクスは、選手のリクルートとスカウティングのプロセスでも重要な役割を果たしています。クラブは、ゴール、アシスト、パス成功率、その他のパフォーマンス指標など、選手の統計データを分析し、移籍先の候補を特定し、チームのプレースタイルへの適性を評価します。
世界のスポーツマネジメントソフトウェア市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。なかでもアジア太平洋地域は、クラウドベースのサービス採用の増加、モノのインターネットの採用増加、ITインフラ整備のための支出増加により、世界全体で大きなシェアを占めると予想されています。さらに、ファンとの関わり合いの増加が市場全体の拡大を支えています。
全地域の中でも北米地域は、スポーツ人気の高まりと新しいテクノロジーベースのソリューションベンダーの存在により、予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。同地域には、サッカー、ラグビー、ホッケー、バスケットボール、野球など、さまざまなスポーツやスポーツリーグがあり、中でも最も価値が高いのはナショナル・フットボール・リーグです。ナショナル・フットボール・リーグ(NFL)は、32チームで構成されるアメリカンフットボールのプロリーグです。さらに、この地域はビッグデータ分析、AI、クラウドコンピューティングなどの先進技術の導入率が高く、その結果、スポーツマネジメントソフトウェアの導入が増加しています。
このアプリを通じて、アジリティ競技者はチームの作成と登録、コース情報へのアクセスとダウンロードを行い、都合の良いローカルコースを設定し、終了後にスコアをアップロードすることができます。
Global Sports Management Software Market Size, Share & Trends Analysis Report by Deployment Model (Cloud and On-Premises), by Application (Event Management and Scheduling, Team Management, Marketing Management, Client Management, and Others), and by End Users (Clubs, Leagues, and Sports Association), Forecast Period (2023-2030)
The global sports management software market is anticipated to grow at a CAGR of 9.2% during the forecast period (2023-2030) owing to the digital revolution in sports, rise in national and international sports events globally and increasing government investment in the sports industry. One of the major factors augmenting the demand for specialized management platforms in the sports sector is the rapid technological advancement in sports analytics. Modern analytics technology enables a multi-dimensional evaluation of performance, including player metrics and game strategies. Data allows coaches, team managers, and even the athletes themselves to make real-time informed decisions, thereby not only elevating the level of play but also increasing the chance of victory. The software provides a central hub for collecting and analyzing data, subsequently making the information readily accessible for strategic planning and operational decision-making.
The global sports management software market is segmented by the deployment model, application, and end users. Based on the deployment, the market is sub-segmented into cloud and on premises. Further, based on application, the market is sub-segmented into event management and scheduling, team management, marketing management, client management and others. Among the deployment model, the cloud sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to easy access to sports data by many sports organizations with the help of devices such as laptops, mobiles, tablets, and others. Additionally, cloud-based platforms are easy to install and low cost, which drives this segment.
Among the application, the team management sub-segment is expected to hold a considerable share of the global sports management software market owing to increase in number of international and local tournaments in different sports like cricket, football, baseball, hockey, and many others, which fueled the demand for the team management segment. Sports management software provides insights into team tactics, formations, and strategies. By analyzing data from matches and training seasons, coaches, players, and analysts can assess the effectiveness of different approaches, make data-driven decisions on game plans, and adapt strategies based on the strengths and weaknesses of the opposition. Analytics plays a vital role in player recruitment and scouting processes. Clubs analyze player statistics, such as goals, assists, pass completion rates, and other performance indicators, to identify potential transfer targets and assess their suitability for the team's playing style.
The global sports management software market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia-Pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to increase adoption of cloud-based services, increased adoption of internet of things and rising expenditure for the development of IT infrastructure the region. Additionally, rise in fan engagement support the market's overall expansion.
Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period due to the rising popularity of sports and the presence of new technology-based solution vendors. The region is home to various sports, including soccer, rugby, hockey, basketball, and baseball, as well as sports leagues, the most valuable of which is the National Football League. The National Football League (NFL) is a professional American football league that consists of 32 teams. Additionally, the region has a higher adoption rate of advanced technologies, including big data analytics, AI, and cloud computing, thereby resulting in the rising adoption of sports management software.
The major companies serving the sports management software market include ACTIVE Network, LLC, Omnify, SportsEngine, Inc., Engage Sports, LLC, TeamSnap, Inc., WildApricot Inc., RhinoFit, LeagueApps and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in September 2022, Sport 80 develop app to digitise the American Kennel Club's (AKC) Agility League. The AKC Agility League allows teams from across the country to run courses locally, while competing on a national scale, and the application will allow their members to manage their team, registrations, scoring and the tracking of results with ease.
Through the app, Agility competitors will be able to create and register their teams, access and download course information to set up local courses at their convenience, and upload their scores upon completion.