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市場調査レポート
商品コード
1433338
衛星ペイロードの世界市場:2023年~2030年Global Satellite Payload Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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衛星ペイロードの世界市場:2023年~2030年 |
出版日: 2023年12月11日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の衛星ペイロード市場規模、シェア、動向分析レポート:搭載物タイプ別(通信、画像、ナビゲーション、レーダー)、軌道タイプ別(地球低軌道(LEO)、地球中軌道(MEO)、静止赤道軌道(GEO))、用途別(通信、リモートセンシング、科学調査、監視・セキュリティ、ナビゲーション、気象、通信)予測期間別(2023年~2030年)
衛星ペイロード市場は予測期間(2023年~2030年)にCAGR 7.2%で成長すると予測されています。衛星産業協会の2022年のデータによると、2022年の衛星産業全体の収益は2,810億米ドルで、宇宙経済の73%を占めています。衛星製造の収益は、2022年に158億米ドルでした。衛星ベースのサービスに対する需要の増加、衛星産業における技術進歩、投資の増加は、衛星ペイロード市場の成長に寄与する主な要因です。COVID-19パンデミックは、主要な宇宙製造企業の大半に障害をもたらし、ミッションの展開を妨げ、サプライチェーンの混乱の結果、新製品の納入遅れを引き起こしています。これとは対照的に、アジア、欧州、北米の政府系請負業者は、迅速な支払いや前払いを含め、宇宙機関から多額の行政的・財政的支援を受けています。
防衛分野は世界の衛星ペイロード産業に大きく貢献する見込み
軍事衛星ペイロードとサブシステム市場は継続的な成長が見込まれます。軍は、情報、監視、通信の能力を向上させるために衛星ペイロードに依存しています。これらのペイロードには、光学イメージング、レーダー、電子戦、通信など複数の種類があります。それぞれのペイロードは、広範なミッションにとって価値のある明確な能力を備えています。地政学的状況の変化や安全保障上の脅威の高まりに伴い、世界の軍事組織は、状況認識を強化し、情報共有を可能にし、作戦効率を向上させる機能を向上させた高度な衛星システムの開発に多額の投資を行っています。衛星産業協会によると、2022年には衛星打ち上げ総数のうち2.0%が軍事監視目的でした。さらに、軍と民間組織との協力関係の強化も衛星ペイロード産業の成長に寄与しています。例えば、2023年2月、CACI International Inc.は米国陸軍宇宙ミサイル防衛技術センター(USASMDC-TC)と5年間の共同研究開発契約(CRADA)を締結し、先進的なペイロード技術、宇宙センサーアプリケーション、弾力性のある測位・航法・タイミング(PNT)の開発に取り組んでいます。
衛星ペイロードの世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、南米)を含む地域別にさらに細分化されています。地域の中では、北米が世界の衛星ペイロード市場で大きなシェアを占めています。北米地域は世界の衛星ペイロード産業において大きな存在感を示しています。同地域には、SpaceX、NASA、Lockheed Martinなどの市場企業が大きな存在感を示しています。衛星産業協会によると、米国の衛星製造業は世界売上の64%を占めています。また、軍事・商業用途の衛星ペイロード需要の増加、地域の宇宙産業への投資の増加、急速な技術進歩が地域の衛星ペイロード産業の成長を促進しています。例えば、2023年7月、アマゾンは自社のインターネットコンステレーション用に1億2,000万米ドルの衛星処理施設の計画を発表しました。同社は、顧客端末と地上ネットワークを含むシステムの一部として、地球低軌道で3,200基以上の衛星の打ち上げと運用を目指しています。
衛星ペイロード市場はアジア太平洋地域で大きく成長する見込み
アジア太平洋地域は、衛星ペイロード産業にとって最も急成長する市場となる見込みです。インドや中国などの主要地域の経済成長、地域の民間商業宇宙スタートアップのエコシステムの成長による投資の増加、国家安全保障の重要な一部としての宇宙に対する地域政府による認識の高まりが原因です。インベストインディアによると、インドは世界の宇宙経済の2%から3%を占めており、2030年までにそのシェアを10%以上に高めると予想されています。また、欧州宇宙機関(ESA)によると、2021年には、中国の宇宙分野における商業化が過去7年間で拡大し、100社を超える企業が設立され、中国の商業宇宙企業が約400億円(65億米ドル)を調達しています。また、投資の拡大に伴い、同地域の衛星ペイロード産業に貢献している政府機関の急速な技術進歩や支援が見られるようになりました。例えば、2023年9月、ベンガルールを拠点とするディープテック企業であるSatSure Analyticsのインド子会社KaleidEOは、軌道を周回する衛星が撮影した画像から実用的な洞察をリアルタイムで生成することで、宇宙でのエッジコンピューティングを展開しました。2023年7月、ベンガルールを拠点とする宇宙スタートアップのPixxelは、インド空軍向けに小型化されたマルチペイロード衛星を製造するため、国防省(iDEX)のInnovations for Defense ExcellenceからiDEX Prime(宇宙)のMission DefSpace Challengeの助成金を獲得しました。同社によると、この助成金はピクセルの電気光学、赤外線、合成開口レーダー、ハイパースペクトル目的の150kgまでの小型衛星の開発に役立ちます。
Global Satellite Payload Market Size, Share & Trends Analysis Report by Payload Type (Communication, Imaging, Navigation, Radar), by Orbit Type (Low Earth orbit (LEO), Medium Earth orbit (MEO), Geostationary equatorial orbit (GEO)) and by Application (Telecommunication, Remote Sensing, Scientific Research, Surveillance and Security, Navigation, Meteorology, Communication) Forecast Period (2023-2030)
The satellite payload market is anticipated to grow at a CAGR of 7.2% during the forecast period (2023-2030). According to the 2022 data of the Satellite Industry Association, the overall revenue of the satellite industry in 2022, was $281 billion which is 73% of the space economy. The revenue of satellite manufacturing was $15.8 billion in 2022. growing demand for satellite-based services, technological advancement in the industry, and growing investment are key factors contributing to the growth of the satellite payload market. The COVID-19 pandemic has created obstacles for the majority of major space manufacturing companies, impeding mission deployments, and causing delays in delivering new products as a result of disruptions in the supply chain. In contrast, government contractors in Asia, Europe, and North America have received substantial administrative and financial assistance from space agencies, including expedited and upfront payments.
The global satellite payload market is segmented by type and end-user. By payload type, the market is sub-segmented into communication, imaging, navigation, and radar payload. By orbit type, the market is sub-segmented into Low Earth orbit (LEO), Medium Earth orbit (MEO), and Geostationary equatorial orbit (GEO). By application, the market is sub-segmented into telecommunication, remote sensing, scientific research, surveillance and security, navigation, meteorology, and communication applications. The commercial sector has grown significantly during the forecast period. According to the Satellite Industry Association, in 2022, 2,325 satellites were launched out of which 84% are for commercial communications and 10% are for remote sensing purposes. Also in 2021, The commercial satellite industry continued to be dominant, increasing to $279 billion and accounting for 72% of the global space business. Globally, with increasing demand for satellite-based services, reducing cost of satellite launches, and technological advancements in the industry which are making satellites much smaller, and more powerful, the commercial satellite payload industry is also growing. For instance, in September 2023, SpaceX launched 21 Starlink satellites on Falcon 9 rocket. According to the company, till this launch, there are over 4,600 operational Starlink satellites in orbit and the company has planned to reach as many as 42,000 satellites over the long term.
The Defense Sector is Expected to Contribute Significantly to the Global Satellite Payload Industry
In military satellite payloads and subsystems market is expected to grow continuously. The military depends on satellite payloads to improve capabilities for intelligence, surveillance, and communications. These payloads can be of multiple types, including optical imaging, radar, electronic warfare, and telecommunications. Each variant of payload presents distinct capabilities that are valuable for a broad spectrum of missions. With changing geopolitical conditions and rising security threats, military organizations globally are making significant investments in the development of advanced satellite systems with improved capabilities to enhance situational awareness, enable information sharing, and increase operational efficiency. According to the Satellite Industry Association, in 2022, out of total satellite launches, 2.0% were for military surveillance purposes. Additionally, increased collaboration between military and private organizations is also contributing to the growth of the satellite payload industry. For instance, in February 2023, CACI International Inc. signed a five-year cooperative research & development agreement (CRADA) with the US Army Space and Missile Defense Technical Center (USASMDC-TC) for the development of advanced payload technologies, space sensor applications, and resilient Positioning, Navigation & Timing (PNT).
The global Satellite payload market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among regions, North America holds a significant share of the global satellite payload market. North American region has a significant presence in the global satellite payload industry. The region has a significant presence of market players such as SpaceX, NASA, and Lockheed Martin among others. The US satellite manufacturing industry holds 64% of the global revenue, according to the Satellite Industry Association. Also, increasing demand for satellite payloads for military and commercial applications, growing investments in the regional space industry, and rapid technological advancements are driving growth for the regional satellite payload industry. For instance, in July 2023, Amazon announced plans for a $120 million satellite processing facility for its internet constellation. The company is aiming to launch and operate more than 3,200 satellites in low Earth orbit as part of a system that includes customer terminals and a ground network.
The Satellite Payload Market is Expected to Grow Significantly in the Asia Pacific Region
Asia Pacific is expected to be the fastest-growing market for the satellite payload industry. Owing to the economic growth of major regional economies such as India and China, the growth of regional private commercial space startup ecosystem increases investments, and growing recognition by regional governments of space as a vital part of national security. According to Invest India, India constitutes 2% to 3% of the global space economy and is expected to enhance its share to more than 10% by 2030. Also, according to the European Space Agency, in 2021, commercialization in the Chinese space sector has grown over the past 7 years, with well over 100 companies created, and around ¥ 40 billion ($6.5 billion) raised by Chinese commercial space companies. Also, with growing investments, the region has seen rapid technological advances and support from government organizations that are contributing satellite payload industry in the region. For instance, in September 2023, Bengaluru-based deep tech player SatSure Analytics' India subsidiary KaleidEO deployed edge computing in space by generating actionable insights from an image taken by an orbiting satellite in real-time. In July 2023, Bengaluru-based space startup Pixxel won a grant from Innovations for Defense Excellence under the Ministry of Defense (iDEX) for the Mission DefSpace Challenge under iDEX Prime (Space), to manufacture miniaturized multi-payload satellites for the Indian Air Force. According to the company, this grant will help Pixxel to develop small satellites of up to 150 kgs for electro-optical, infrared, synthetic aperture radar, and hyper spectral purposes.
The major companies serving the global satellite payload market are Honeywell International Inc., The Boeing Company, Airbus SE, and Indian Space Research Organization (ISRO) among others. With the growing demand for satellite payloads from private and government organizations, companies are focusing on research, development, and market expansion via collaboration mergers and acquisitions. For instance, in November 2023, MDA completed its acquisition of SatixFy Space Systems UK (SSS) to enhance its presence in the digital satellite communications market. The SSS division, located in the UK, will be incorporated into MDA's UK subsidiary, MDA UK. This development is expected to help MDA's market growth in the UK and introduce in-country capabilities for satellite payload production.