市場調査レポート
商品コード
1433331
自動車用空気清浄機の世界市場:2023-2030年Global Automotive Air Purifier Market 2023-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
自動車用空気清浄機の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年12月10日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
|
自動車用空気清浄機の世界市場は、予測期間(2023-2030年)にCAGR 12.8%で成長すると予測されます。自動車用空気清浄機は、車内の空気から汚染物質を除去するように設計された装置です。これらの汚染物質には、ほこり、花粉、ペットのふけ、煙、煙などが含まれます。自動車用空気清浄機は、車内の空気の質を改善し、呼吸器系疾患のリスク低減など、いくつかの健康上の利点につながります。空気中の汚染物質は肺を刺激し、喘息やアレルギーなどの呼吸器系疾患を引き起こす可能性があります。
技術の中でも、HEPAフィルターは世界の自動車用空気清浄機市場でかなりのシェアを占めると予想されます。HEPAは、プリーツ型機械式エアフィルターの一種で、High Efficiency Particulate Air[filter]」(米国エネルギー省による公式定義)の頭文字をとったものです。このタイプのエアフィルターは、理論上、ほこり、花粉、カビ、細菌、および0.3ミクロン(μm)の大きさのあらゆる浮遊粒子を少なくとも99.97%除去することができます。このセグメントの成長は、大気汚染レベルの上昇や、消費者がきれいな空気の重要性を認識するようになったことなど、いくつかの要因によるものです。各社はまた、市場に新しいタイプのヒープフィルターを導入することにも注力しています。例えば、自動車業界大手のSteelbird社は、イスラエルのA.L.グループと提携し、SMART社の特許技術である芳香感知機能付き車室内フィルターをインドに導入しました。この革新的な技術により、車室内の空気は有害な汚染物質から解放され、爽やかな香りが漂い、ドライブをより快適で楽しいものにしてくれます。
SMARTの特許技術は、車室内の空気から有害な汚染物質やアレルゲンを除去し、優れた空気ろ過と浄化を提供するように設計されています。多段階ろ過プロセスにより、ホコリ、花粉、その他のアレルゲンを含む0.1ミクロンの粒子を捕捉します。フィルター内の活性炭層は臭いや有害ガスの除去に役立ち、HEPAフィルターは空気中の粒子を99.97%除去し、車室内の清潔で新鮮な空気を確保します。
アジア太平洋地域は、都市部における大気汚染物質の濃度上昇が同地域の公衆衛生にとって大きな懸念事項となっていることから、世界市場で突出したシェアを占めると予想されています。大気汚染は、呼吸器疾患、心臓病、がんなど、さまざまな健康問題に関連しています。そのため、市場企業はこの地域での製品投入に注力しています。例えば、2021年10月、Honda Cars India Ltd. (HCIL)は、同地域での製品投入に注力しており、健康に重大な問題を引き起こす様々な細菌、アレルゲン、さらにはウイルスを効果的に捕捉する革新的なウイルス対策キャビンエアフィルターを自動車に搭載しています。Freudenberg社との協力により開発されたこの新しいキャビンエアフィルターは、Hondaの標準的な花粉フィルターに代わるアクセサリーとして提供されます。この新装備は現在、インド全土のホンダディーラーで入手可能で、新型車にはあらかじめ装着されています。
すべての地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予想されています。この地域の成長の背景には、きれいな空気がもたらす健康効果に対する意識の高まり、都市化の進展、きれいな空気がもたらす健康効果に対する意識の高まりがあります。したがって、市場企業は、市場での提携、合併、製品発売などの戦略的イニシアティブに注力しています。例えば、2022年3月、Premium Guard Inc.は、自動車用芳香剤市場に革命をもたらす革新的な新製品、PUREFLOW Cabin Air Fresheners for Carsを発表しました。PUREFLOWの特許取得済み車内用芳香剤技術は、天然素材とリサイクル素材を使用し、徐放化技術によって作られており、従来の芳香剤が通常30日間しか香りが持続しないのに対し、90日間以上香りが持続します。PUREFLOWの特許を取得した新しい車内用芳香剤は、キャビン・エア・フィルターに直接取り付けられるように設計されており、乗員の目に触れることはありません。
Global Automotive Air Purifier Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Air Purifier, Air Ionizer and Hybrid), by Technology (Hepa Filter, Active Carbon System and Photo Catalytic), and by Sales Channel (Car Manufacturer and Aftermarket), Forecast Period (2023-2030)
The global Automotive Air Purifier market is anticipated to grow at a CAGR of 12.8% during the forecast period (2023-2030). Automotive air purifier is a device that is designed to remove pollutants from the air inside of a vehicle. These pollutants can include dust, pollen, pet dander, smoke, and fumes. Automotive air purifiers can help to improve the quality of the air inside of a vehicle, which can lead to several health benefits, including reduced risk of respiratory problems. Pollutants in the air can irritate the lungs and trigger respiratory problems such as asthma and allergies.
The global Automotive Air Purifier market is segmented on the type, technology, and sales channel. based on the type, the market is sub-segmented into air purifier, air ionizer and hybrid. based on technology, the market is sub-segmented into hepa filter, active carbon system and photo catalytic. And based on the sales channel, the market is sub-segmented into car manufacturer and aftermarket. Among the type, the Air Purifier sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, owing to increasing concentration air pollution which has been linked to a variety of health problems, including respiratory illnesses, heart disease, and cancer. Automotive air purifiers can help to reduce exposure to these harmful pollutants by filtering out particulates and other contaminants.
Among the technology, the Hepa Filter sub-segment is expected to hold a considerable share of the global Automotive Air Purifier market. HEPA is a type of pleated mechanical air filter. It is an acronym for "high efficiency particulate air [filter]" (as officially defined by the US Dept. of Energy). This type of air filter can theoretically remove at least 99.97% of dust, pollen, mold, bacteria, and any airborne particles with a size of 0.3 microns (µm). This segmental growth is attributed to several factor such as, rising air pollution levels and consumers are becoming increasingly aware of the importance of clean air. The companies are also focusing on introducing new type of heap filters in the market. For instance, Steelbird, one of the leading names in the automotive industry, has partnered with A.L. Group of Israel to bring SMART patented technology in car cabin filters with aromatic sense to India. This innovative technology ensures that the air inside the car cabin is free of harmful pollutants, and is infused with a refreshing aroma, making the driving experience more pleasant and enjoyable.
The SMART patented technology is designed to provide superior air filtration and purification, removing harmful pollutants and allergens from the air inside the car cabin. It uses a multi-stage filtration process to trap particles as small as 0.1 microns, including dust, pollen, and other allergens. The activated carbon layer in the filter helps to remove odors and harmful gases, while the HEPA filter removes 99.97% of airborne particles, ensuring clean and fresh air inside the car cabin.
The global Automotive Air Purifier market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to increasing concentration of air pollutants in urban areas is a major concern for public health in the region. Air pollution has been linked to a variety of health problems, including respiratory illnesses, heart disease, and cancer. hence, the market players are focusing on product launches in the region. For instance, In October 2021, Honda Cars India Ltd. (HCIL), is offering in its cars an innovative antivirus cabin air filter that is effective in capturing a wide range of germs, allergens, and even viruses that cause significant health problems. Developed in cooperation with Freudenberg, the new cabin air filter offered as an alternative accessory to the standard Honda pollen filter. The new fitment is now available at all Honda dealerships across India and comes pre-installed in newer models.
Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to growing awareness of the health benefits of clean air, increasing urbanization and growing awareness of the health benefits of clean air. Hence, the market players are focusing on strategic initiatives such as partnership, merger, and product launch in the market. For instance, in March 2022, Premium Guard Inc. introduce PUREFLOW Cabin Air Fresheners for Cars, an innovative new product poised to revolutionize the car air freshener marketplace. PUREFLOW's patented cabin air freshener technology, crafted using natural and recycled ingredients with slow-release technology, ensures that scents last for over 90 days, compared to traditional fresheners that typically last only 30 days. PUREFLOW's patented new cabin air fresheners for cars are designed to snap directly onto a cabin air filter, completely out of sight of vehicle occupants.
The major companies serving the Automotive Air Purifier market include Agcen Air Purifier, Ansio India Private Ltd, DENSO Corp, Ecom Ventures, Elofic Industries Ltd, Eureka Forbes ltd, Foshan uobio Electrical Appliance Co., Ltd., Guangzhou Haike Electronics Technology Co., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in October 2022, Hengst collaborates with auto tech company on vehicle interior air filtration. Filtration specialist Hengst SE and automotive sensor and electronics supplier Paragon GmbH & Co KGaA have entered into a strategic partnership to break new ground in vehicle interior air filtration. The two companies will combine their expertise to bring filtration solutions to the market that sustainably keep dust, bacteria, fungi and viruses out of vehicle interiors.