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市場調査レポート
商品コード
1380256
口腔洗浄器の世界市場:2023年~2030年Global Oral Irrigator Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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口腔洗浄器の世界市場:2023年~2030年 |
出版日: 2023年09月26日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の口腔洗浄器市場は予測期間(2023年~2030年)にCAGR 6.0%で成長すると予測されています。この市場を牽引しているのは、特に新興国で歯周病に悩む人々の間で口腔用灌流器に対する需要が急増していることと、蛇口から水を出すタイプのウォーターフロッサーやその他の先進的なデバイスなど、革新的な製品の登場が市場成長を加速させていることです。2021年8月、スマート口腔・歯科ケア業界のパイオニアであるOclean社は、より柔軟性、携帯性、安定性を備えたスタイリッシュでコンパクトなウォーターフロッサー「Oclean W10」を発表しました。
製品の中では、コードレスサブセグメントが世界の口腔洗浄器市場でかなりのシェアを占めると予想されています。セグメント別の成長は、歯肉炎の減少、有害な歯垢細菌の除去、歯肉の健康増進に起因します。2023年5月、WATERPIK(R)は新しいコードレススライドでハンドヘルドウォーターフロッサーコレクションを拡大しました。どこにでも保管でき、どこにでも持ち運べるこのウォーターフロッサーは、元のサイズの半分までスライドできるように戦略的に設計されているため、誰でもオーラルケアの習慣を次のレベルに引き上げ、いつでもどこでもウォーターフロッシングができます。コードレス・スライドは、場所を取らないスマートなデザインが特徴です。
世界の口腔洗浄器市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。このうち北米は、国民の歯科衛生に対する意識の高まり、高齢化人口の増加、可処分所得の高さが北米の口腔洗浄器市場を牽引していることから、全世界で突出したシェアを占めると予想されます。
すべての地域の中で、アジア太平洋は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。アジア太平洋市場の成長を支える主な要因としては、先駆的技術の採用拡大、同地域における医療ツーリズムの増加、口腔衛生問題の有病率の増加、口腔衛生に関する意識の高まりなどが挙げられます。第4回中国全国口腔衛生調査によると、中国の成人の口腔衛生問題は一般的であり、完全歯列はわずか13.8%、歯列欠損は84.4%、無歯顎は1.8%でした。重度の歯の喪失は、国民に高い疾病負担をもたらします。さらに国内では、特に口腔衛生を目的とした口腔洗浄剤の発売やイントロダクションが増加しています。中国の深センに本社を置くHuami Corp.のブランドであるOcleanは、洗練された消費者の需要に応えるスマートで高品質な製品を提供することで、口腔ケアの改善に取り組んでいるテクノロジー企業です。2020年9月、Ocleanは世界最小のスマート口腔洗浄器「Oclean W1スマート口腔洗浄器」を発売しました。オクリーンW1は、歯と歯の間を効率的に清掃することができ、歯間部のプラークを効果的に除去し、歯と歯の間やすべての歯科修復物の周囲を清潔で健康的な環境にする方法を備えています。サイズと形状、付属のトラベルケースにより、ユーザーは自宅でも外出先でもW1を常に使用することができます。
Title: Global Oral Irrigator Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Cordless and Countertop), and by Application (Home and Dentistry),Forecast Period (2023-2030).
Global oral irrigator market is anticipated to grow at a CAGR of 6.0% during the Forecast Period (2023-2030). The market is driven by the surge in demand for oral irrigator devices among individuals suffering from periodontal disorders, particularly in emerging economies, and the advent of innovative products, such as faucet-powered water flossers and other advanced devices, accelerating the market growth. In August 2021, Oclean, the pioneer of the smart oral and dental care industry, revealed the stylish and compact water flosser, Oclean W10 with more flexibility, portability, and stability.
The global oral irrigator market is segmented on the product and application. Based on the product, the market is sub-segmented into cordless and countertop. Further, based on the application, the market is sub-segmented into home and dentistry. Among the end users, the dentistry sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, owing to the easily accessible, flexible scheduling options, and appeal to individuals with busy lifestyles who are seeking quick and effective treatments.
Among the products, the cordless sub-segment is expected to hold a considerable share of the global oral irrigator market. Segmental growth is attributed to reducing gingivitis, removing harmful plaque bacteria, and improving gum health. In May 2023, WATERPIK® expanded the handheld water flosser collection with the new cordless slide. The store anywhere, go anywhere water flosser is strategically designed to slide to half of its original size so anyone take their oral care routine to the next level and water floss wherever and whenever they desire. Cordless slide features a smart, space-saving design that takes up less space.
The global oral irrigator market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America. Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the increasing awareness about dental hygiene among the population, the growing aging population, and the high disposable income that is driving the oral irrigator market in North America.
Among all regions, the Asia-Pacific region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The primary factor supporting the Asia-Pacific market growth includes the growing adoption of pioneering technologies, rising medical tourism in this region, increasing prevalence of oral health problems, and rising awareness about oral hygiene. The 4th Chinese National Oral Health Survey showed that oral health problems were common in Chinese adults: only 13.8% had complete dentition, 84.4% had dentition defects, and 1.8% were edentulous. Severe tooth loss causes a high disease burden on the population. Further, the country is also witnessing an increase in the launch and introduction of oral irrigators especially for oral hygiene. Oclean, a brand of Huami Corp., and headquartered in Shenzhen, China, is a technology company committed to improving oral care by delivering smart, high-quality products to meet the demands of its sophisticated consumers. In September 2020, Oclean launched the world's smallest smart oral irrigator called Oclean W1 Smart Oral irrigator. Oclean W1 effectively allows for efficient cleaning between teeth and has an effective method of removing interproximal plaque and creating a clean and healthy environment between teeth and around all dental restorations. The size and shape and the included travel case allow the user to have the W1 always available whether at home or on the go.
The major companies serving the oral irrigator market include: Colgate-Palmolive Co., Procter & Gamble Co., Church & Dwight Co., Inc., Johnson & Johnson Services, Inc., Lion Corp., SUNSTAR Suisse SA, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in August 2022, Oral-B, the pioneer in oral health, partnered with the International Association of Disability and Oral Health (iADH) as part of the brand's drive to make oral care more inclusive, reachable, and positive for people with disabilities, and the caregivers.