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市場調査レポート
商品コード
1363938
自動車部品・付属品の世界市場:2023-2030年Global Auto Parts and Accessories Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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自動車部品・付属品の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月20日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の自動車部品・付属品市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 12.7%で成長すると予測されています。技術的にアップグレードされた自動車部品・付属品の生産と採用が増加していることが、世界の市場成長を支える主な要因です。例えば、2020年8月にAdvance Auto Parts, Inc.はMotoLogic(R)Repair & Diagnosticsツールを発売し、自動車技術者や修理工場が顧客に付加価値サービスを提供することを容易にしました。
さらに、各OEMは研究と設計に基づく活動に多大なリソースを提供しており、これが電気自動車や自律走行車、さらに「コネクテッド」な自動車の開発へと新進自動車メーカーをさらに後押ししています。例えば、2023年7月、持続可能なモビリティのための革新的な駆動システムの国際的な開発・製造会社であるVitesco Technologiesは、独立系アフターマーケット(IAM)でOE製造のスペアパーツの直接販売を開始しました。
車種別では、乗用車サブセグメントが世界の自動車部品・付属品市場でかなりのシェアを占めると予想されます。セグメント別の成長は、自動車部品・付属品市場の成長を牽引する乗用車の需要増に起因します。乗用車の販売台数はここ数年大きく伸びています。しかし、同市場は2020年に2019年比21.1%減と最悪の落ち込みを見せた。COVID-19パンデミックによる抑制要因が緩和され、事業が再開されたことで、乗用車市場は復活し、2021年には2020年比で4.8%の微増となっています。化石燃料車の需要が徐々に減少する一方で、電気乗用車のシェアは2020年の3.3%から2021年には4.9%に拡大しました。自動車の電動化が進み、2035年には化石燃料自動車が禁止されることから、今後のインド乗用車市場の拡大が期待されます。
世界の自動車部品・付属品市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。これらの中で、欧州は、いくつかの主要な自動車サプライヤーの存在により、第2位の自動車部品・付属品市場であると考えられています。主な自動車部品メーカーには、BASF SE、Robert Bosch GmbH、Continental AG、ThyssenKrupp AG、ZF Friedrichshafen AGなどがあります。
さらに、自動車部品・付属品市場の参入企業は、北米の一部で事業を拡大しており、この地域にとって有利な成長機会を提供することが期待されています。例えば、2023年8月、ステランティスは北米における部品事業を拡大・強化しました。同社は競争力のある価格のプライベートブランド交換部品としてbproautoを導入しました。この新しい部品ラインは、ステランティスの世界の純正部品・純正アクセサリーブランドであるMoparを補完するものです。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は、世界の自動車部品・付属品市場の主要なシェアを保持すると予想されています。この地域の市場成長に寄与する主な要因は、自動車部品部門における国内外のメーカーからの投資の増加です。例えば、中国のEVメーカーBYDは、2030年までにインドのEV市場の40%を支配したいと考えています。BYDはすでにインドで生産体制を整えており、現在の工場の生産能力はさらに1万~1万5,000台増強される可能性があります。2023年2月、タイヤと持続可能なモビリティ・ソリューションの世界的リーダーであるブリヂストン・インドは、同国における高品質乗用車用タイヤの需要増加に対応するため、7,340万米ドル以上を投資すると発表しました。
これとは別に、インドの自動車・自動車部品産業を強化するための政府の取り組みがいくつかあることも、この地域の市場成長を後押しする要因となっています。例えば、2020年11月、連邦内閣は自動車・自動車部品のPLI計画を承認し、5年間で81億米ドルの資金支出が承認されました。
Title: Global Auto Parts and Accessories Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Engine Parts, Electrical Parts, Drive and Transmission Steering Parts, Suspension and Braking Parts Equipment, and Others), by Vehicle Type (Passenger Vehicles, Commercial Vehicles, Light Commercial Vehicles, Sports Vehicles, and Others), by Type (Driveline and Powertrain, Interiors and Exteriors, Electronics, Seating, Lighting, and Others), and by Application (Original Equipment Manufacturer (OEM) and Aftermarket)Forecast Period (2023-2030).
The global auto parts and accessories market is anticipated to grow at a CAGR of 12.7% during the forecast period (2023-2030). The growing production and adoption of technologically upgraded auto parts and accessories is the key factor supporting the market growth globally. For instance, in August 2020, Advance Auto Parts, Inc. launched MotoLogic® Repair & Diagnostics tool, which makes it easier for automotive technicians and repair shops to offer value-added services to the customers.
Moreover, every OEM offers significant resources to research and design-based activities, which is further pushing budding automakers to develop electric, autonomous vehicles, and more "connected" vehicles. For instance, in July 2023, Vitesco Technologies, an international developer and manufacturer of innovative drive systems for sustainable mobility, launched direct sales of OE-manufactured spare parts in the Independent Aftermarket (IAM).
The global auto parts and accessories market is segmented on the product, vehicle type, type, and application. Based on the product, the market is sub-segmented into engine parts, electrical parts, drive and transmission steering parts, suspension and braking parts equipment, and others. Based on the vehicle type, the market is sub-segmented into passenger vehicles, commercial vehicles, light commercial vehicles, sports vehicles, and others. Based on the type, the market is sub-segmented into driveline and powertrain, interiors and exteriors, electronics, seating, lighting, and others. Further, on the basis of application, the market is bifurcated into OEM and aftermarket. Among the products, the engine parts sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market. Factors such as the stringent regulatory standards for fuel efficiency and growing demand for technologically advanced powered engines for improved vehicle performance are driving the market growth.
Among the vehicle types, the passenger vehicle sub-segment is expected to hold a considerable share of the global auto parts and accessories market. The segmental growth is attributed to the increasing demand for passenger vehicles driving the auto parts and accessories market growth. Passenger car sales have been growing significantly over the past few years. However, the market witnessed its worst fall of 21.1% in 2020 over 2019. Relaxation in the COVID-19 pandemic-induced restraints and the resuming of business operations revived the passenger cars market with a slight growth of 4.8% in 2021 over 2020. While the demand for fossil fuel vehicles is declining gradually, the share of electric passenger cars grew to 4.9% in 2021 from 3.3% in 2020. An increase in the electrification of vehicles and the banning of fossil fuel vehicles by 2035 is expected to boost the Indian passenger cars market in the future.
The global auto parts and accessories market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Europe is considered to be the 2nd largest auto parts and accessories market owing to the presence of several major auto suppliers. Major auto suppliers includes BASF SE, Robert Bosch GmbH, Continental AG, ThyssenKrupp AG, and ZF Friedrichshafen AG, among others.
Additionally, the auto parts and accessories market players are expanding their business in parts of North America, which is the expected to offer a lucrative growth opportunity for the region. For instance, in in August 2023, Stellantis expanded and enhanced Parts Business in North America. The company Introduces bproauto as competitively priced, private-label replacement parts. The new parts line complements Mopar, the global original-equipment parts and authentic accessories brand for Stellantis.
Among all regions, Asia-Pacific regions is anticipated to hold a major share of the global auto parts and accessories market. The primary factor contributing to the regional market growth includes the growing investments from domestic and foreign manufacturer in auto component sector. For instance, by 2030, Chinese EV manufacturer BYD hopes to control 40% of the Indian EV market. It already has a manufacturing setup in India, and the current plant's capacity may be increased by another 10,000-15000 units. In February 2023, Bridgestone India, a global leader in tyres and sustainable mobility solutions, announced that it would be investing over $73.4 million to meet the increasing demand for quality passenger tyres in the country.
Apart from this, there are several government initiatives to strengthen the automobile and auto components industry of India is another factor propelling the market growth in the region. For instance, in November 2020, the Union Cabinet approved a PLI scheme in automobile and auto components with an approved financial outlay over a five-year period of $8.1 billion.
The major companies serving the auto parts and accessories market include Bosch GmbH, DENSO Corp., Continental AG, ZF Friedrichshafen, Magna International Inc., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in April 2021, Ford and HP collaborated to transform 3D waste into auto parts. A new way to extend the life of already-used 3D printed powders and parts, turning them into components for super duty F-250 trucks, creating closed-loop on waste.