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市場調査レポート
商品コード
1327660
船外機の世界市場:2023-2030年Global Outboard Boat Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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船外機の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年07月16日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の船外機ボート市場は予測期間(2023-2030年)にCAGR 6.0%で成長すると予測されています。市場の成長は、世界中で技術的進歩に対する需要が高まっていることに起因しています。より速い速度を達成するために、メーカーはエクストリームスラスト出力の製造を開始しました。より高い効率を求める顧客は、XTOの強化された出力重量比、改良されたカウリング設計、または洗練された新しいグラフィックに興味を持つことができます。例えば、2023年1月、ヤマハはXTO(Xtreme Thrust Output)450-hp V8とXTO 400-hp V8を発売し、顧客にさらなる加速と高速化を提供しました。新型XTOは、パワーウェイトレシオの向上、カウリングデザインの刷新、洗練された新グラフィック、顧客機能の向上などを実現し、より多くのボートに選択肢を提供しています。
船外機ボートの世界市場では、ミッドレンジサブセグメントがかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、エンジンと性能に対する需要の高まりに起因します。排気量1.5リットルのホンダBF75に比べ、エンジンが大きいマーキュリー4ストロークは馬力(HP)とトルクが大きいです。その結果、特に大型ボートや重い荷物を積載する場合、より良い加速と全体的なパフォーマンスが得られます。そのため、市場各社はミッドレンジ船外機の需要に応える新製品を投入しています。例えば、スズキは2023年5月、新型のミッドレンジ船外機DF75Aをオーストラリアで発売しました。1.5リッターのホンダBF75、2.1リッターのマーキュリーFour-stroke、1.8リッターのヤマハF75LBを含むこのカテゴリーでは最軽量のエンジンで、重量は156kgです。
世界の船外機ボート市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されます。中でも北米は、高まる需要を満たし、ボート利用者の安全を守るために革新的な技術を採用していることから、世界全体で大きなシェアを占めると予想されています。例えば、2022年7月、スペースX社は米国でボート向け衛星インターネットサービス「スターリンク」を開始しました。この機能により、ボート利用者は水上でもインターネットにアクセスできるようになります。このサービスは月額5,000ドルで、高性能衛星アンテナ2台をカバーする1回限りの料金10,000ドルがかかります。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予想されています。この地域の成長は、地域全体のトレーニングとスキル開発に起因しています。4ストロークエンジンを正しく管理・メンテナンスするためには、ボートオペレーターのトレーニングが必要です。ボートオペレーターのスキルを向上させ、技術サポートを提供することで、ボートの効率的で安全な運用を確保することができます。さらに、商業漁業や海上国境警備にも従事しています。そのため、主要な市場プレーヤーは、4ストロークエンジンの需要に応える新製品を発表しています。例えば、2022年3月、ホンダ・インディア・パワープロダクツは、インドのマリン船外機事業において、ボートオペレーター向けの4ストロークエンジン・アレイを発売しました。このエンジン搭載ボートは、海上国境警備、商業漁業、タクシーボートサービスなどで使用されます。
OF FIGURES
Title: Global Outboard Boat Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Electric boat, LP Gas Boat, and Diesel Boat), by Application (Commercial, and Recreational), and by Thrust (Portable, Mid-range, and High Power),Forecast Period (2023-2030).
The global outboard boat market is anticipated to grow at a CAGR of 6.0% during the forecast period (2023-2030). The growth of the market is attributed to the growing demand for technological advancements across the globe. In order to achieve faster speeds, manufacturers started manufacturing Xtreme Thrust Output. Customers seeking higher efficiency can be intrigued by XTO's enhanced power-to-weight ratio, a revised cowling design, or sophisticated new graphics. For instance, in January 2023, Yamaha launched the Xtreme Thrust Output (XTO) 450-hp V8 and the XTO 400-hp V8 to provide customers with more acceleration and higher speeds. The new XTOs have an improved power-to-weight ratio, a redesigned cowling design, sophisticated new graphics, and increased customer functions, offering an alternative for more boats.
The global outboard boat market is segmented by type, application, and thrust. Based on the type, the market is sub-segmented into electric boats, LP gas boats, and diesel boats. Based on the application, the market is sub-segmented into commercial, and recreational. Further, on the basis of thrust, the market is sub-segmented into portable, mid-range, and high power. Among the types, the electric boat sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the rising development of electric outboard motors, that increases the focus on electric boats. Electric outboard motors are increasingly viable and competitive with conventional gasoline engines owing to advancements in battery technology and electric motor efficiency. The range and utility of electric boats have increased as a result of better battery capacity and faster charging times. Additionally, to cater such rising demand, the market players are also focusing on launching new electric outboard boats. For instance, in January 2023, Mercury introduced the Avator 7.5e, its latest electric outboard motor for small boats.
Among the thrust, the mid-range sub-segment is expected to hold a considerable share of the global outboard boat market. The segmental growth is attributed to the growing demand for engines and performance. In comparison to the Honda BF75, that has a 1.5-liter displacement, the Mercury Four-Stroke with a bigger engine, offers more horsepower (HP) and torque. Better acceleration and overall performance can result from this, particularly for larger boats or while carrying heavier loads. Accordingly, market players are coming up with new products to cater to the demand for mid-range outboard engines. For instance, in May 2023, Suzuki launched its all-new mid-range DF75A outboard engine in Australia. The lightest engine in its category, that additionally includes the 1.5-liter Honda BF75, 2.1-liter Mercury Four-stroke, and 1.8-liter Yamaha F75LB, weighs 156 kg.
The global outboard boat market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and the Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East and Africa, and Latin America). Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to its employing innovative technologies to satisfy the rising demand and protect the security of boat users. For instance, in July 2022, SpaceX launched Starlink, the satellite internet service for boats in the US. The feature gives boat users internet access when on the water. The services cost $5,000/month, with a one-time fee of $10,000 that covers two high-performance satellite dishes.
Among all the regions, the Asia-Pacific region is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. The regional growth is attributed to the training and skill development across the region. To manage and maintain four-stroke engines correctly, boat operators requires training. By enhancing boat operators' skills and providing them with technological support, the efficient and secure operation of the boats can be ensured. Additionally, it engages in commercial fishing and maritime border security. Hence, the key market players are coming up with new products to cater to the demand for four-stroke engines. For instance, in March 2022, Honda India Power Products launched a four-stroke engine array for boat operators in India's Marine Outboard business. The engine-launched boats operate in maritime border security, commercial fishing, and taxi boat services.
The major companies serving the outboard boat market include: Campion Marine Inc., CANTIERI CAPELLI SRL, MAHINDRA POWEROL, Malibu Boats, LLC, Polaris Inc., and others. The market players are considerably contributing to market growth through the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2021, Yamaha Motor acquired the US smart boat tech company Siren Marine. The acquisition aims to further promote technological development for IoT and connected boat support in Yamaha's outboard-powered boats, personal watercraft, or sports boats.