市場調査レポート
商品コード
1327659
モバイル・チケッティングの世界市場:2023-2030年Global Mobile Ticketing Market 2023-2030 |
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モバイル・チケッティングの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年07月16日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のモバイルチケッティング市場は、予測期間中にCAGR 5.5%で成長すると予測されています。市場成長の要因としては、世界中で利便性やアクセシビリティに対する需要が高まっていることなどが挙げられます。ユーザーはモバイル・チケッティングに簡単かつ便利にアクセスできます。顧客がモバイル端末でデジタルチケットを購入できるようにすることで、物理的なチケットの必要性をなくすことができます。効率的でシンプルな発券体験を求める顧客は、その利便性に魅力を感じています。例えば、2022年12月、SEPTAは、スマートフォンを使って1人または複数人分のチケットを簡単に購入できるモバイルチケットの試験プログラムを開始しました。
旅行チケットのサブセグメントが世界のモバイルチケット市場で大幅な成長を遂げると予測される
アプリケーションの中でも、旅行チケットのサブセグメントが世界のモバイルチケッティング市場で大きなシェアを占めると予測されています。発券プロセスの迅速化と合理化に対する需要の高まりが、市場成長を支える主な要因となっています。従来の方法では、自由席の切符を入手するために行列に並ぶ必要があり、不便で多くの時間を費やしていました。インド鉄道は、UTSアプリを発表することで、切符売り場の混雑を緩和し、発券業務全体の効率を高めたいと考えています。外出先から即座に切符を注文でき、紙の切符が不要になることで、発券プロセスがより簡単かつ迅速になります。例えば、2023年3月、インド鉄道はモバイルまたはモバイル鉄道チケットアプリでUTS(自由席発券システム)というアプリケーションの提供を開始しました。このアプリケーションを使えば、乗客はスマートフォンで数回スワイプするだけで、自由席の切符を予約できます。
モバイルチケット市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他アジア太平洋地域(中東・アフリカ、南米)の地域別に分析されています。中でも北米は、映画やコンサートなどのイベント、航空券やその他の交通機関のチケット購入にモバイルチケットアプリケーションを利用する消費者が増加していることから、予測期間中に顕著な成長を遂げると予測されています。
全地域の中で、アジア太平洋地域が予測期間中にモバイルチケット市場で大きなシェアを占めると予測されています。同地域の市場成長は、同地域全体でスマートフォンの利用が増加していることに起因しています。モバイル・チケッティング市場は、スマートフォンの世界の普及により飛躍的な成長を遂げています。スマートフォンが広く利用されるようになったことで、旅行中の購入や管理に便利なモバイルチケットソフトウェアへのアクセスが消費者に広がっています。さらに、主な市場プレーヤーはまた、モバイルチケット市場の需要に応えるために新製品を開発しています。例えば、2017年7月、ムンバイメトロはインド初のモバイルチケッティングシステムOnGoを発売しました。
Title: Global Mobile Ticketing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Short Message Service (SMS), and Mobile Applications), by Technology (Optical Character Recognition (OCR), 2D Bar Code, Near Field Communication (NFC), Flash Pass and Visual Verification, and Bluetooth Low-Energy (BLE)), and by Application (Travel Tickets, and Entertainment Tickets)Forecast Period (2023-2030).
The global mobile ticketing market is anticipated to grow at a CAGR of 5.5% during the forecast period. The market growth is attributed to factors such as the increasing demand for Convenience and accessibility across the globe. Users can access mobile ticketing easily and conveniently. By enabling customers to purchase retain tickets digitally on their mobile devices, it's possible to do deals with the necessity for physical tickets. Customers who seek an efficient and simple ticketing experience are attracted to the convenience. For instance, in December 2022, SEPTA launched a mobile ticketing pilot programme that allows users to easily buy tickets for one or more individuals using a smartphone is available to customers.
The mobile ticketing market is segmented based on type, technology and application. Based on type, the market is sub-segmented into SMS, and mobile applications. Based on technology, the market is segmented into OCR, 2D bar code, NFC, flash pass and visual verification, and BLE. Furthermore, based on the application, the market is bifurcated into travel tickets, and entertainment tickets. Among the type, the mobile application sub-segment is expected to grow at a considerable CAGR over the forecast period, owing to the increasing demand for various services for purchasing tickets.
The Travel Tickets Sub-Segment is Projected to Experience a Substantial Growth of the Global Mobile Ticketing Market
Among the application, the travel tickets sub-segment is anticipated to hold a prominent market share of the global mobile ticketing market. Rising demand for enhancing the speed and streamlining the ticketing process is the primary factor supporting the market growth. Traditional techniques for acquiring unreserved tickets frequently required standing in a queue, that might be inconvenient and consume a lot of time. Indian Railways hopes to ease crowding at ticket booths and boost the effectiveness of ticketing operations overall by launching the UTS app. With the ability to instantly order tickets while on the go and eliminate the need for paper tickets, the ticketing process is now easier and quicker. For instance, in March 2023 Indian Railway launched the application name is UTS (unreserved ticketing system) on the mobile or mobile railway ticket app. This application enables the passenger to book unreserved tickets with a few swipes on the smartphone.
The mobile ticketing market is analyzed based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East and Africa, and Latin America). Among these, North America is projected to experience a prominent growth over the forecast period, driven by the growing number of consumers are using mobile ticketing applications to purchase tickets for events such as films and concerts, as well as flights and other forms of transportation in the region.
Among all the regions, the Asia-Pacific region is anticipated to hold a significant share of the mobile ticketing market during the forecast period. The regional market growth is attributed to the increased use of smartphones across the region. The market for mobile ticketing has seen a tremendous increase owing to the global expansion of smartphones. Owing to the wide usage of smartphones which in turn pushing the consumers to allow access to mobile ticketing software for conveniently buying and managing while travelling. Furthermore, the key market players are also developing new products to cater to the demand for mobile ticketing market. For instance, in July 2017, Mumbai Metro launched India's first Mobile Ticketing System OnGo it allows users to pass through the AFC gates using their mobile devices.
The major companies serving the global mobile ticketing market include: Ace Ticket Worldwide, Inc, AXS Group LLC., Blacklane GmbH, CGI Inc., Coast to Coast Tickets LLC, among others. These market players are considerably contributing to market growth by adopting various strategies such as mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches to stay competitive. For instance, in May 2022, DICE, announced the expansion of its services into Germany. Germany is a key market for growth, and the company has opened its office in Berlin with four senior individuals focusing on venues and promoter partnerships. The company plans to partner with various artists, promoters, and venues across the country. The partnerships will position DICE as the primary ticketing partner for various events, spanning cities like Berlin, Cologne, Hamburg and Munich.