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市場調査レポート
商品コード
1296868
オーディオブックサービスの世界市場2023-2030Global Audiobook Services Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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オーディオブックサービスの世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月25日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオーディオブックサービス市場は、予測期間中にCAGR 25.2%で成長すると予測されています。オーディオブックサービスの利用が拡大している背景には、利便性、アクセシビリティ、技術、ナレーション、サブスクリプションサービスの利用可能性など、いくつかの要因があります。Audio Publishers Associationの報告書によると、オーディオブックの出版点数は着実に伸びており、2020年だけで60,000タイトル以上がリリースされています。スマートフォンやタブレット端末の普及が進み、オーディブルやスクリブドといった定額制のオーディオブック・サービスが台頭したことで、人々がオーディオブックをより手頃な価格で聴けるようになっています。オーディブルは10万タイトル以上のオーディオブックを出版しており、スクリブドは65タイトルのノンフィクションとフィクションを出版しています。スクリブドは月額11.99ドルで、オーディブルは月額14.95ドルでオーディブル・プラス・カタログへの無制限アクセスを提供しています。英語以外のタイトルの品揃えは、その空白を埋めるべく着実に拡大しています。オーディブルは現在、180以上の言語でタイトルを提供しています。独自のオーディブル・セクションを持つ言語はわずかです。オーディオブック・サービス企業は、先進的な技術を選ぶと予想されます。例えば、アップルは現在のオーディオブックモデルからAIナレーションブックへと大きくシフトします。デジタルナレーションは、小規模出版社や独立系作家にとって、人間がナレーションするオーディオブックの制作にかかるコストや複雑さを解消すると思われます。
フィクション・オーディオブックのサブセグメントは、歴史小説、冒険、スリラー、ロマンス、ホラー、探偵・推理小説、児童小説などの需要が高いことから、世界のオーディオブックサービス市場で大きなシェアを占めると予想されます。市場のプレーヤーは、顧客により良いサービスを提供し、顧客を理解するために、先進技術の利用を重視しています。各社は、利便性とアクセシビリティを向上させるため、モビリティ機能のオーディオブック・サービス・ソリューションを導入しています。Audible Inc.Ltd.(オーディブル)、Downpour.com.Rbmedia、Google Inc.は、市場でフィクションのオーディオブックを提供しています。2021年、Rbmediaは世界中の10のオーディオブランドで7,500以上のオーディオブックタイトルをリリースしました。2021年の数字はこれまでに記録された中で最高であり、同社が2,100以上のオーディオブックをリリースした5年前の2017年に報告された数字の3.5倍以上です。
地域別の見通し
全地域の中で、北米地域は予測期間中、顕著な地域市場として浮上すると予測されています。米国オーディオブック出版協会の最近の世論調査では、回答者の60%がスマートスピーカーを所有しており、スマートスピーカー所有者の46%がオーディオブックを聴くために使用したことがあり、これは2018年から31%増加しています。オーディオブックを聴く場所としては、依然として自動車が第1位だが、オーディオブックが長時間再生されるのは家庭です。現在、さまざまな音楽サービスプロバイダー企業がオーディオブックのサービスを拡大しています。例えば、スポティファイは2022年11月、米国のユーザーが300万タイトル以上のオーディオブックを購入し、聴くことができるようになると発表し、このプラットフォームはすべての人のリスニングニーズに応える真のオールインワンデスティネーションとなっています。一方、カナダでは2019年、書籍購入の5%がオーディオブックで、2018年の3.6%から増加しました。ハードカバーは購入の24%を占め、2018年の25.9%から減少しました。
Title:Global Audiobook Services Market Size, Share & Trends Analysis Report by Genre (Fiction, Non Fiction and Spiritual), by Application (Educational Institutes and Commercial Sectors), and by Customer (Adults and kids), Forecast Period (2022-2028).
The global audiobook services market is anticipated to grow at a CAGR of 25.2% during the forecast period. The growing use of audiobook services is attributed to several factors, including convenience, accessibility, technology, narration, and availability of subscription services. According to a report by the Audio Publishers Association, the number of audiobooks published has grown steadily, with over 60,000 titles released in 2020 alone. The increasing popularity of smartphones and tablets and the rise of subscription-based audiobook services such as Audible and Scribd have made it more affordable for people to listen to audiobooks. Audible has published over 100 thousand audiobook and Scribd has published 65 nonfiction and fiction titles. Scribd offers monthly subscription for $11.99 and Audible offers unlimited access to the Audible plus Catalog for $14.95 per month. The selection of non-English-language titles is steadily expanding to fill that void. Audible currently has titles available in over 180 languages. Only a few languages have their own Audible sections. Audiobook services companies are expected to opt for advanced technologies. For instance, Apple makes a significant shift from its current audiobook model towards the AI-narrated books. Digital narration will eliminate the cost and complexity that producing a human-narrated audiobook can represent for small publishers and independent authors.
The global audiobook services market is segmented based on the genre, application, and customer. Based on genre, the market is segmented into fiction, non-fiction and spiritual. Based on the application, the market is sub-segmented into the educational institutes and commercial sectors. Further, based on customer, the market is segmented into adults and kids. Among the genre, the fiction audiobook sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market.
The fiction audiobooks sub-segment is expected to hold a prominent share of the global audiobook services market due to the high demand for historical fiction, adventure, thrillers, romance, horror, detective and mystery fiction, and children's fiction and among others. Market players are emphasizing the use of advanced technology to better serve and understand their customers. Companies are implementing audiobook services solutions for mobility features to improve convenience and accessibility. Audible Inc., Amazon. Co Inc. (Audible), Downpour.com. Rbmedia, Google Inc. provides fiction audiobooks in the market. In 2021, Rbmedia released over 7,500 audiobook titles across its 10 audio brands across the globe. The figure for 2021 was the highest recorded so far and more than 3.5 times higher than the number reported five years earlier in 2017, when the company released over 2,100 audiobooks.
Regional Outlook
The global audiobook services market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). During the forecast period, the Asia Pacific market is expected to account for a significant revenue share, with China and Japan leading the regional market share. The availability of non-English publications, as well as several regional languages, is a key driver that has the potential to drive market growth in this region.
Global Audiobook Services Market Growth, by Region 2022-2028
Source: OMR Analysis
Among all regions, the North America region is anticipated to emerge as the prominent regional market over the forecast period. In a recent poll from the American Audiobook Publishers Association found that 60% of respondents own a smart speaker, and 46% of smart speaker owners have used it to listen to an audiobook, which is up 31% from 2018. Although the automobile is still the number one place where people listen to audiobooks, the home is where audiobooks are played for longer durations. Various music service provider companies are now expanding their services in audiobook. For instance, in November 2022, Spotify announced that US users will be able to purchase and listen to more than 3,00,000 audiobook titles, making the platform a true all-in-one destination for everyone's listening needs. Meanwhile in Canada, in 2019, 5% of book purchases were audiobooks, which is up from 3.6% in 2018. Hardcovers accounted for 24% of purchases, which is down from 25.9% in 2018.
Market Players Outlook
The major companies serving the global audiobook services market include Apple, Inc., Amazon.com, Inc., Google LLC, Audible Inc., Barnes & Noble Booksellers, Inc., Downpour, Scribd and librivox. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new technology launches, to stay competitive in the market. For instance, in December 2022, Rbmedia announced the partnership with Lee & Low Books Inc., the largest multicultural children's book publisher in the US. According to this four-year agreement, the company will publish audio editions of Lee & Low Books titles for every age.
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