市場調査レポート
商品コード
1270961
ぬいぐるみ&プラッシュトイの世界市場2023-2030Global Stuffed Animals & Plush Toys Market 2023-2030 |
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ぬいぐるみ&プラッシュトイの世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ぬいぐるみ&プラッシュトイの世界市場規模は、2022年に83億米ドルとなり、予測期間(2023-2030年)にCAGR4.2%を記録して、2030年には136億米ドルに達すると予測されています。世界中でターゲット人口が増加していることが、市場の成長を促進すると予想されます。また、さまざまなアニメ番組やアクション映画の高い影響力も、ぬいぐるみとプラッシュトイの需要を押し上げる重要な役割を担っています。さらに、世界中でカスタムメイドのぬいぐるみに対する需要が高まっていることから、メーカーは製品のイノベーションに力を入れるようになり、市場の成長に拍車をかけています。このように、GPSトラッカーやセンサーなどの高度な機能を備えた玩具など、絶え間ない製品革新が製品需要に貢献すると予測されます。さらに、企業はM&Aやパートナーシップなど、いくつかのビジネス戦略を実施しています。このことも、今後数年間、このぬいぐるみ市場の成長にプラスの影響を与えると思われます。
ぬいぐるみ&プラッシュトイの世界市場は、製品タイプと流通チャネルに基づいてセグメント化されています。製品タイプでは、伝統的なぬいぐるみ、カートゥーン・トイ、電池式、アクションフィギュア&モデルプレイ、人形&プレイセット、パペット、その他に細分化されます。流通チャネルでは、オンラインとオフラインに分類されます。製品別では、伝統的なぬいぐるみのサブセグメントが予測期間中に大きなシェアを占めると予想されます。
伝統的なぬいぐるみ分野は、予測期間中、大きな市場シェアを占めると予想されます。ぬいぐるみはより魅力的で、クマ、ゾウ、ウサギなどの動物として描かれているため、幼児や子供たちはより深いレベルで愛着を持つようになります。ぬいぐるみは通常、よく知られた生き物や物の形になる傾向があるため、その外見に基づいて分類されます。家庭で最もよく使われるぬいぐるみは、テディベアです。幼い子どもたちにとって、ぬいぐるみは安らぎを与えてくれる存在です。そのため、予測期間中に大きな成長が見込まれます。
ぬいぐるみの世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)に区分されています。本市場は、要求に応じて、特定の地域または国レベルで分析することができます。このうち、アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々における生活水準の向上と可処分所得の増加により、予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されます。しかし、ぬいぐるみ・プラッシュトイの世界市場では、北米が圧倒的なシェアを占めると予想されています。
すべての地域の中で、北米は予測期間中、世界のぬいぐるみ&プラッシュトイ市場で突出したシェアを占めると予想されています。市場の成長を後押しする主な要因は、さまざまな種類のぬいぐるみに対する需要の高まりです。米国やカナダを含む国々では、ここ数年、カスタムメイドのぬいぐるみに対する需要が非常に高まっています。このような要因により、地域の市場関係者は、消費者の支持を得るためにカスタマイズされた玩具を製造するようになりました。
世界のぬいぐるみ市場に参入している主要企業は、レゴグループ、マテル社、ハズブロ社、プレイメイトトイズ社、タカラトミー社、ケナープロダクツ社、その他です。市場プレイヤーは、市場での競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、資金調達、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用することで、市場の成長にかなり寄与しています。例えば、2020年9月、Moonberg media companyはJazwares companyと提携し、3Dアニメーションのビデオシリーズ「CoComelon」にインスパイアされたキッズトイラインを開発しました。
The global stuffed animals & plush toys market size was valued at $8.3 billion in 2022, and is projected to reach $13.6 billion by 2030, registering a CAGR of 4.2% during the forecast period (2023-2030). A growing target population across the globe is expected to propel the market growth. The high impact of various cartoon shows and action movies also plays a key role in boosting the demand for stuffed animals and plush toys. In addition, rising demand for custom-made plush toys across the globe impels manufacturers to focus more on product innovation, thereby fueling market growth. Thus, constant product innovations, such as toys with advanced features such as GPS trackers and sensors, are projected to contribute to the product demand. Moreover, companies have undertaken several business strategies, such as M&A and partnerships. This will also positively impact the growth of this stuffed & plush toys market over the years to come.
The global stuffed animal & plush toys market is segmented based on product type and distribution channel. Based on the product type, the market is sub-segmented into traditional stuffed animals, cartoon toys, battery operated, action figures & model play, dolls & playsets, puppets, and others. Based on the distribution channel, the market is bifurcated into online, and offline. Among the product segment, the traditional stuffed animal sub-segment is expected to cater to a prominent market share over the forecast period.
The traditional stuffed animal segment is expected to hold a significant market share during the forecast period. The stuffed toys are more appealing and depicted as animals such as bears, elephants, rabbits, etc., which makes the infants and kids attach to them on a deeper level. They are usually classified based on their appearance, as they tend to be shaped like well-known creatures or objects. The teddy bear is the most commonly used stuffed animal found in households. For very young children, stuffed animals serve as objects of comfort. The toys make them feel safe and secure and can help them fall asleep and, therefore, are expected to witness considerable growth in the forecast period.
The global stuffed animal & plush toys market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific regional market is expected to cater to a prominent growth over the forecast period, owing to the improved standards of living and rising disposable income levels in countries such as China and India. However, North America is expected to hold a prominent share of the global stuffed animal & plush toys market.
Among all regions, North America is expected to hold a prominent share of the global stuffed animal &plus h toys market over the forecast period. The primary factor bolstering the market growth includes the growing demand for different types of stuffed toys. Countries including the US and Canada are witnessing a tremendous rise in demand for custom-made stuffed and plush toys over the past few years. Such a factor has pushed regional market players to manufacture customized toys to gain traction of the consumer.
The major companies serving the global stuffed animal & plush toys market include The LEGO Group, Mattel, Inc., Hasbro, Inc., Playmates Toys Limited, Tomy Company, Ltd, Kenner Products, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in September 2020, Moonberg media company partnered with Jazwares company to create a kids toy line inspired by a 3D animated video series, CoComelon.