市場調査レポート
商品コード
1270951
ホームオーガナイザー製品の世界市場2023-2030Global Home Organization products Market 2023-2030 |
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ホームオーガナイザー製品の世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ホームオーガナイザー製品の世界市場規模は、2022年に120億米ドルとなり、予測期間(2023-2030年)にCAGR3.6%を記録し、2030年には159億米ドルに達すると予測されます。ホームオーガナイズ製品とは、真の主力製品であり、問題解決者であり、さまざまなスペースで活躍する製品を指します。時間やお金、その他の資源を節約できるため、普遍的に受け入れられ、最も好まれる製品です。プラスチック、ワイヤー、木材、金属など、これらの製品の製造に使用されるさまざまな材料があります。在宅勤務の動向の高まりが、市場の需要を押し上げると思われます。世帯数の増加と人々の可処分所得水準の上昇が、ホームオーガナイザー製品市場を牽引する要因の一部となっています。その他、認知度の向上、消費者の受容度の高まり、ライフスタイルの変化などの重要な要因が、市場成長率を加速させるでしょう。さらに、さまざまな最終用途産業における旺盛な需要の高まりは、市場の成長率にプラスの影響を与えるでしょう。さらに、ホームインストール事業の展開と家族の割合の増加が、市場の成長率を押し上げると考えられます。また、専門的でカスタマイズされた製品の利用が増加することで、ホームオーガナイザー製品市場の需要がさらに高まると考えられます。
ホームオーガナイザー製品の世界市場は、素材タイプ、製品タイプ、用途、エンドユーザーに基づいて区分されます。材料タイプに基づき、市場はワイヤー、プラスチック、木材、その他に区分されます。製品タイプ別に見ると、市場はビン、バスケット、シェルフ、モジュラーユニット、ハンギングストレージ、その他に分類されます。用途別では、ベッドルーム、ガレージ、ファミリールーム、キッチン、ユーティリティルーム、その他に分類されます。さらに、エンドユーザー別に見ると、市場はDIYとプロによる設置に分けられます。製品別では、モジュラーユニットサブセグメントが予測期間中に大きなシェアを占めると予想されます。
既存住宅販売や住宅着工の増加により、モジュラーユニットやストレージの需要は予測期間中に増加すると思われます。さらに、短期的には、住宅改修活動の活発化が市場需要を刺激する可能性があります。住宅設備産業はここ10年以上ないほど好調で、建材、家電製品、内装、その他の住宅設備機器の販売と、住宅の建設、設置、改造、アップグレードを支援する請負業者、職人、その他の労働者が提供するサービスが含まれています。住宅取得に関するビジネスは、かなりの部分を占めています。全国的な住宅不足と記録的な住宅価格の高騰により、移転や新築へのアップグレードよりも、自宅に留まることを望む住宅所有者が増えています。
ホームオーガナイザー製品の世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域に基づきさらに細分化されています。本市場は、ご要望に応じて、特定の地域または国レベルで分析することが可能です。このうち、アジア太平洋地域は予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されますが、米国やカナダなどの国ではベビーブーマーが増加しているため、北米地域はホームオーガナイザー製品市場において大きな成長を遂げると予測されます。
アジア太平洋地域は、世界の他の地域の中でも特に高いシェアを占めると予想されます。この地域の成長は、可処分所得の高さに加え、インターネットやeコマースの普及が進んでいることに起因しています。World Data社が2022年6月に実施した調査によると、インドでは全人口の24%以上が週に1回、オンラインで商品を購入しています。ビン、ボックス、コンテナなどのホームオーガナイズ製品は、穀物や豆類を密閉して安全に保管できる優れた収納性能により、インドを含む各国で高い需要があります。さらに、この地域では、顧客の要望に応じてカスタマイズされたキッチン用のDIY製品が大幅に増加しており、これも市場成長を促進する要因となっています。
ホームオーガナイザー製品の世界市場に参入している主要企業は、Organized Living、Home Products International、Iris USA Inc.、Gladiator GarageWorksなどです。市場プレイヤーは、市場での競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、資金調達、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用することで、市場の成長に相当寄与しています。例えば、2022年3月、mDesign Home Decorは、Home Sortと共同で、手頃な価格の収納、装飾、家具作品の新しいコレクションを発表しました。
The global home organization products market size was valued at $12.0 billion in 2022, and is projected to reach $15.9 billion by 2030, registering a CAGR of 3.6% during the forecast period (2023-2030). Home organization products refer to the products that are true workhorses, problem-solvers, and work in many different spaces. They are universally accepted and most liked products as they save time, money, and other resources. Plastic, wire, wood, and metal, among others, are the different materials that are employed in the manufacturing of these products. The rising trend of working from home is likely to drive the demand for the market. The increasing numbers of households coupled with rising levels of disposable income of people are some of the factors driving the home organization products market. Other significant factors such as the rise in awareness, growing consumer acceptance, and changing lifestyles will accelerate the market growth rate. Furthermore, an upsurge in the strong demand for various end-use industries will positively impact the market's growth rate. Additionally, developing a home installations business and increasing the fraction of families will cushion the growth rate of the market. Also, the growing utilization of specialized and customized products will further increase the demand in the home organization products market.
The global home organization products market is segmented based on material type, product type, application, and end-user. Based on the material type, the market is segmented into wire, plastic, wood, and others. On the basis of product type, the market is segmented into bins, baskets, shelving, modular units, hanging storage, and others. Based on application, the market is segmented into bedrooms, garages, family rooms, kitchens, utility rooms, and others. Further on the basis of end-user, the market is segmented into a do-it-yourself, and professional installation. Among the product segment, the modular units sub-segment is expected to cater to a prominent market share over the forecast period.
The demand for modular units and storage is likely to rise over the forecast period, owing to an increase in existing house sales and housing starts. Additionally, in the short term, rising home renovation activities can stimulate market demand. The home improvement industry is stronger than it has been in over ten years, and it includes the sale of building materials, appliances, decor, and other home enhancements, along with the services provided by contractors, tradespeople, and other workers who assist in the construction, installation, modification, and upgrade of homes. The business of homeownership represents a significant portion. With a nationwide housing shortage and record-high home prices, more homeowners prefer to stay in their homes rather than relocate or upgrade to new ones.
The global home organization products market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East &Africa, and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific regional market is expected to cater to prominent growth over the forecast period, however, the North American region is projected to experience considerable growth in the home organization products market, owing to the rising pool of baby boomers across the country such as the US and Canada.
The Asia-Pacific region is expected to hold a prominent share of the market among other regions globally. The regional growth is attributable to high disposable income coupled with increasing penetration of the internet and e-commerce industry in the region. As per the survey conducted by World Data, in June 2022, in India more than 24% of the total population shops for products online once a week. Home organization products such as bins, boxes, containers, and others are high in demand across countries including India owing to their superior storing capabilities, which keep grains and pulses enclosed and safe. Furthermore, the region is also witnessing a considerable increase in DIY products for kitchens customized as per the customer's requirements, which is another factor propelling the market growth.
The major companies serving the global home organization products market include Organized Living, Home Products International, Iris USA Inc., Gladiator GarageWorks, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in March 2022, mDesign Home Decor reveled a new collection of affordable storage, decor, and furniture pieces, in collaboration with Home Sort.