市場調査レポート
商品コード
1270926
非自動車用ディーゼルエンジンの世界市場Global Diesel Engines for Non-Automotive Applications |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
非自動車用ディーゼルエンジンの世界市場 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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非自動車用ディーゼルエンジンの世界市場規模は、2022年に43億5,000万米ドルとなり、予測期間(2023-2030年)にCAGR3.3%を記録して、2030年には55億米ドルに達すると予測されます。ディーゼルエンジン技術は技術的進歩で勢いを増しており、それが非自動車用途のディーゼルエンジン世界市場に影響を与える促進要因として作用しています。燃費の向上は、ディーゼルエンジン技術の最も重要な進歩です。多くのエンドユーザーがガソリンを動力源とする機器を好むが、ディーゼルエンジンは、パワーバックアップ機器を所有する上で燃費を重要なパラメータと考える産業部門において、確固たるエンドユーザー基盤を有しています。さらに、近年では、ディーゼルエンジンの全体的な効率を向上させるために、いくつかの取り組みや変更が実施されています。その多くは、酸素と燃料の組み合わせから生まれるエンジン内部での着火力を利用したものです。実際に行われている最も高度な燃料排出処理方法は、排気ガス再循環(EGR)と選択的触媒還元(SCR)です。
非自動車用ディーゼルエンジンの世界市場は、タイプ別、エンドユーザー別に区分されます。タイプに基づくと、市場は単気筒と多気筒に区分されます。さらに、エンドユーザー別に見ると、市場は船舶、建設、農業、発電機、その他に区分されます。エンドユーザー別では、造船業の生産が世界的に増加していることから、市場セグメンテーションが予測期間中に大きなシェアを占めると予想されます。
非自動車用途のディーゼルエンジン市場は、予測期間中、船舶用セグメントによるシェア拡大が顕著になると考えられます。世界的に造船業の生産が増加していることが、関連製品に好影響を与えると考えられます。例えば、2021年7月、工業情報化省のデータによると、中国の造船業界は、1月から6月までに合計2,092万重量トン(dwt)を超える船舶を建造し、前年比19%増となりました。また、新規受注は前年比206.8%増の3,824万重量トンとなりました。海洋分野は、世界の都市化・工業化の進展に伴い、建設分野に続いています。
非自動車用ディーゼルエンジンの世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他の地域(中東とアフリカ、中南米)など、地域によってさらに細分化されています。また、ご要望に応じて、特定の地域や国レベルでの市場分析も可能です。その中でも、アジア太平洋地域は、予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されます。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域が予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されています。中国は、アジア太平洋地域における非自動車用途のディーゼルエンジン市場の主要市場です。アジア太平洋地域では、急速な産業発展や一人当たりの電力消費量の増加により、電力需要が飛躍的に増加しています。インド、中国、韓国、タイなどのアジア太平洋地域の新興諸国では、急速な産業発展と都市化が進んでおり、予測期間中、アジア太平洋地域の非自動車用ディーゼルエンジン市場の成長を促進するものと思われます。
世界の非自動車用ディーゼルエンジン市場に参入している主要企業は、ABボルボ、いすゞ自動車、三菱重工業、ロールスロイス、Wartsila Corp.などです。市場競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、資金調達、新製品投入など様々な戦略を採用し、市場の成長に大きく寄与しています。
The global diesel engines for non-automotive applications market size was valued at $4.35 billion in 2022, and is projected to reach $5.5 billion by 2030, registering a CAGR of 3.3% during the forecast period (2023-2030). Diesel engine technology is gaining momentum on technological advances which is acting as a driving factor impacting the global diesel engines market for non-automotive applications. Improved fuel economy continues to be the most significant progress in diesel engine technology. Though many end-users prefer gasoline-powered equipment, diesel engines possess a solid end-user base in terms of the industrial sector as it considers fuel economy as an important parameter in owning a power backup equipment. Moreover, in recent years, several initiatives and changes have been implemented to improve the overall efficiency of the diesel engine. Most of the modifications involved igniting power within the engine itself, derived from the combination of oxygen and fuel. The most advanced fuel emission treatment methods in practice are exhaust gas recirculation (EGR) and selective catalyst reduction (SCR).
The global diesel engines for non-automotive applications market is segmented based on type, and end-user. Based on the type, the market is segmented into the single cylinder, and multi cylinder. Further, on the basis of the end-user, the market is segmented into marine, construction, agriculture, generators, and others. Among the end-user segment, the marine sub-segment is expected to cater prominent market share over the forecast period owing to increasing production in the shipbuilding industry globally.
The diesel engines market for non-automotive applications market share growth by the marine segment will be significant during the forecast period. The increasing production in the shipbuilding industry globally will have a positive impact on related products. For instance, in July 2021, according to data from the Ministry of Industry and Information Technology, China's shipbuilding industry constructed ships totaling over 20.92 million deadweight tons (dwt) from January to June, up 19% from the previous year. Additionally, new orders received by the country's shipbuilders surged 206.8% from the previous year, totaling 38.24 million dwt. The marine segment is followed by the construction segment, owing to increasing urbanization and industrialization across the globe.
The global diesel engines for non-automotive applications market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and Others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Others), and the Rest of the World (the Middle East &Africa, and Latin America). The market can be analyzed for particular region or country level as per the requirement. Among these, the Asia-Pacific regional market is expected to cater prominent growth over the forecast period.
Among all regions, Asia-Pacific is expected to hold a significant market share during the forecast period. China is the key market for diesel engine market for non-automotive applications in Asia-Pacific. The electricity demand has increased exponentially in the Asia-Pacific region due to rapid industrial development and increasing per capita electric power consumption. The developing countries in Asia-Pacific such as India, China, South Korea, and Thailand are experiencing rapid industrial development and urbanization which will facilitate the diesel engines market for non-automotive applications market growth in the Asia-Pacific region over the forecast period.
The major companies serving the global diesel engines for the non-automotive applications market include AB Volvo, Isuzu Motors Ltd., Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Rolls Royce Plc, Wartsila Corp., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market.