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市場調査レポート
商品コード
1415552
脱炭素化による中型・大型 (MHD) トラックのバリューチェーンの劇的な変化Decarbonization Means Drastic Changes for the Medium and Heavy Duty Truck Value Chain |
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脱炭素化による中型・大型 (MHD) トラックのバリューチェーンの劇的な変化 |
出版日: 2024年01月24日
発行: Guidehouse Insights
ページ情報: 英文 11 Pages; 6 Tables, Charts & Figures
納期: 即納可能
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内燃機関(ICE)からの脱却は、トラック製造業が今後経験するであろう最大の変化です。大量生産や規制以上に、脱炭素化は成熟化した既存産業を根底から覆します。こうした変化は、業界のバリューチェーン全体に波及すると思われます。
当レポートでは、脱炭素化と電動化の動きが世界の中型・大型 (MDH) トラック業界の主要なステークホルダー - メーカー、トラックフリート、ディーラー - に及ぼす影響を評価すると共に、今日の業界のビジネスモデルが将来も存続可能かどうかについて考察しております。
序論
背景事情
提言
中型・大型 (MHD) トラック業界の脱炭素化・電化による、大幅な収益不足の発生
OEMのアフターマーケット収益の大幅減少の見通し
トラックフリートはコストを削減できるが、燃油サーチャージ収入は減少する
アフターマーケットでの収益損失:ディーラーが最も大きな打撃を受ける
電動化への移行に向けた一貫した計画:MHDトラック業界にとっての戦略的な優先事項
OEMは中期的にネットワークにサポートを提供する必要がある
OEMが流通の内製化を検討する必要性
トラック運送業界における新しいビジネスモデルの必要性
PACCAR: Contribution to Revenue by Segment, Industrial Business
PACCAR: Contribution to Gross Margin by Segment, Industrial Business
Werner: Supplies and Maintenance Costs as a Percentage of Revenue
Werner: Fuel Surcharge as a Percentage of Revenue vs. Operating Ratio
Werner: Fuel Surcharge vs. Supplies and Maintenance as a Percentage of Revenue
Rush: Revenue and Gross Margin Comparisons
Moving away from the internal combustion engine (ICE) is the biggest change that the truck manufacturing industry will likely ever experience. More so than mass production or regulation, decarbonization takes an established and mature industry and turns it on its head. These changes will reverberate along the entire industry value chain.
This report assesses the impact of decarbonization and electrification on the
medium and heavy duty (MHD) truck value chain for three specific stakeholder groups-OEMs, truck fleets, and dealers-and considers the viability of the current industry business model moving forward.
Spark
Context
Recommendation
Decarbonizing and Electrifying the MHD Trucking Industry Will Create Significant Revenue Shortfalls
OEMs Will See Substantial Reductions in Aftermarket Revenues
Truck Fleets Will Save on Costs but Lose Fuel Surcharge Revenues
Dealers Will Be the Hardest Hit by Aftermarket Revenue Losses
A Coherent Plan for the Transition to Electrification Is a Strategic Priority for the MHD Trucking Industry
OEMs May Have to Offer Support to the Network in the Medium Term
OEMs May Need to Consider Taking Distribution In-House
The Trucking Industry Needs a New Business Model