|
市場調査レポート
商品コード
1352103
低炭素水素の世界市場の評価:エネルギー源別、製品タイプ別、製造プロセス別、最終用途産業別、地域別、機会、予測(2016年~2030年)Low-carbon Hydrogen Market Assessment, By Power Source, By Type, By Production Process, By End-use Industry, By Region, Opportunities and Forecast, 2016-2030F |
||||||
カスタマイズ可能
|
低炭素水素の世界市場の評価:エネルギー源別、製品タイプ別、製造プロセス別、最終用途産業別、地域別、機会、予測(2016年~2030年) |
出版日: 2023年09月28日
発行: Market Xcel - Markets and Data
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 3~5営業日
|
世界の低炭素水素の市場規模は、2022年の605.7キロトンから2030年に3,751.2キロトンに達し、2023年~2030年の予測期間にCAGRで25.6%の成長が予測されています。世界レベルで活況を呈している輸送・石油精製部門は、従来の化石燃料の効率的な代替品を確保するために低炭素水素の需要を加速させており、これが市場の成長促進要因となっています。
各国の政府は、カーボンフットプリントを削減するために厳しい規制措置を講じています。厳しい炭素排出基準により、肥料、鉄鋼、輸送などの炭素排出の多い産業は低炭素水素の採用を促しています。これらの産業は、世界のCO2排出の約25%以上を生み出しています。その結果、低炭素水素の需要は世界中で高まっています。このため、メーカーは低炭素水素生成プラントを新たに開発することになり、予測期間中に市場成長の有利な機会が生まれることになります。
低炭素水素燃料は、従来の化石燃料よりも少ない燃料補給で長距離の走行を可能にします。そのため、低炭素水素は、バス、航空機、船舶、大型トラクタートレーラーなどの公共交通機関の燃料として利用されています。環境に優しい水素を動力源とする新型船舶の開発への投資の増加や、大型トラックの生産台数の増加は、世界レベルで市場成長を促進する顕著な側面です。
例えば、2022年7月、インドの船舶メーカーであるMazagon Dock Shipbuilders Limited(MDL)は、グリーン水素を動力源とする燃料電池電気船舶(FCEV)のプロトタイプを発表しました。したがって、世界レベルでの輸送産業の強化が、内燃機関の燃料として展開される低炭素水素の需要を促進し、市場成長を後押ししています。
低炭素水素は原油の脱硫を助け、大気中への二酸化炭素排出をなくします。再生可能エネルギー源から製造される低炭素水素の採用は、反応器、重油水素化処理装置などの石油精製用途で増加しています。石油精製産業の成長は、生産を最大化するためのグリーン水素の採用の増加や、新しい石油精製所の立ち上げなどの要因によるものです。
例えば、2022年7月、China Petroleum & Chemical Corporation(Sinopec)は、中国北西部のGreen Hydrogen Pilot Projectでグリーン水素の製造を開始しました。この製造プラントは、太陽エネルギーに基づく年間2万トンの生産能力を持ちます。Green Hydrogen Pilot Projectで製造されたグリーン水素は、Sinopecの塔河製油所で利用されます。このように、石油精製での利用に向けて最近開発された低炭素水素プラントは、低炭素目標を達成することが予測され、ひいては市場の成長に利益をもたらしています。
COVID-19パンデミックは、2020年に世界レベルで影響を及ぼし、非必需品のサプライチェーンを混乱させました。そのため、輸送、肥料などの産業における業務に影響を与えました。例えば、OICAによると、2019年の世界レベルでのバスとコーチの生産台数は34万6,220台でしたが、2020年に21万9,453台となり、36.61%減少しました。輸送産業は低炭素水素の大きなエンドユーザーであるため、その生産停止は市場の収益成長に影響を与えました。
しかし、2020年末までに、世界各国の政府が産業界に対する金融刺激策や規制緩和などの施策を実施し、市場成長が増加しました。最終的に、COVID-19パンデミックの影響は根絶され、今後数年間の世界の低炭素市場の力強い成長につながっています。
ロシアは2021年に第3位の原油輸出国となりました。オランダ、ドイツ、ポーランドなどの欧州諸国がロシア原油の主要輸入国です。ロシアのウクライナ侵攻は化石燃料市場に変動をもたらし、クリーンエネルギー技術の活用を促し、石油・ガス製品の短期的な供給制約をもたらしました。
ロシア・ウクライナ戦争は、各国がエネルギー源を多様化し、新たな低炭素水素プロジェクトの開発を促進することにつながっています。例えば、欧州委員会は2022年5月、ロシアの化石燃料輸入から脱却するため、EUの水素戦略を促進するREPowerEU計画を実施しました。この戦略は、新たな低炭素水素施設の開発を促進するものです。したがって、ロシアの化石燃料輸入に対抗する親政府的措置は、欧州における低炭素水素プラントを含む新たな水素製造施設の開発を後押しし、今後数年間の市場成長を増大させています。
当レポートでは、世界の低炭素水素市場について調査分析し、市場規模と予測、市場力学、主要企業の情勢と見通しなどを提供しています。
Global low-carbon hydrogen market size was recorded at 605.7 kilo tons in 2022, which is expected to reach 3751.2 kilo tons in 2030, with a CAGR of 25.6% for the forecast period between 2023 and 2030. The booming transportation and oil refineries sectors at the global level are accelerating the demand for low-carbon hydrogen to ensure efficient substitution of traditional fossil fuels, which is driving the market growth.
Governments in various countries are undertaking stringent regulatory measures to reduce their carbon footprint. The strict carbon emission standards are prompting high carbon footprint-generating industries, such as fertilizers, steel, transportation, and others, to adopt low-carbon hydrogen. These industries generate approximately 25% or more of global CO2 emissions. As a result, the demand for low-carbon hydrogen is increasing worldwide. This, in turn, leads the manufacturers to develop new low-carbon hydrogen-generating plants, thereby creating a lucrative opportunity for market growth during the projected period.
The low-carbon hydrogen fuel enables vehicles to travel longer distances with less refueling than traditional fossil fuels. Hence, low-carbon hydrogen is utilized in fueling public transit, such as buses, aircraft, marine vessels, heavy-duty tractor-trailers, and others. The increasing investments in the development of new green hydrogen-powered marine vessels and the rising production of heavy-duty trucks are prominent aspects boosting the market growth at the global level.
For instance, in July 2022, Mazagon Dock Shipbuilders Limited (MDL), a marine vessel manufacturer in India introduced Fuel Cell Electric Vessel (FCEV) prototype powered by green hydrogen. Hence, the bolstering transportation industry at the global level is fostering the demand for low-carbon hydrogen as it is deployed as a fuel in the internal combustible engine, propelling the market growth.
Low-carbon hydrogen provides aid in desulfurizing crude oil and eliminates carbon footprint generation into the atmosphere. The employment of low-carbon hydrogen manufactured from renewable energy sources is increasing in oil refinery applications such as reactors, heavy oil hydrotreating units, and others. The growth of the oil refinery industry is attributed to factors such as the increasing adoption of green hydrogen to maximize production output and the launch of new oil refineries.
For instance, in July 2022, China Petroleum & Chemical Corporation (Sinopec), started the production of green hydrogen in the Green Hydrogen Pilot Project in Northwest China. The manufacturing plant has a production capacity of 20,000 tonnes per year based on solar energy. The green hydrogen manufactured in the Green Hydrogen Pilot Project will be utilized in Sinopec's Tahe refinery. Thus, the recently developed low-carbon hydrogen plants for application in the oil refinery are expected to achieve low-carbon targets, which, in turn, is benefiting the market growth.
The COVID-19 pandemic impacted the global level in the year 2020, disrupting the supply chain of non-essential products. Thus, impacting the operations in industries such as transportation, fertilizers, and others. For instance, according to the Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA), in 2019, the production of buses and coaches at the global level was 346,220 units. In 2020, it was 219,453 units, a decline of 36.61%. Since the transportation industry is a prominent end-user of low-carbon hydrogen, the halt in its production impacted the revenue growth of the low-carbon hydrogen market.
However, by the end of 2020, governments worldwide implemented measures such as monetary stimulus packages for industries and ease of COVID-19 restrictions, increasing market growth. Eventually, the impact of the COVID-19 pandemic was eradicated, which led to a robust global low-carbon market growth in the upcoming years.
Russia was ranked as the 3rd leading crude oil exporter in 2021. The European countries, including the Netherlands, Germany, Poland, and others are the major importers for Russian crude oil. The Russian invasion of Ukraine posed volatility in fossil fuel markets, which prompted the utilization of clean energy technologies and a short-term supply constraint for oil and gas products.
The conflict between Russia and Ukraine has resulted in countries diversifying their energy sources, promoting the development of new low-carbon hydrogen projects. For instance, in May 2022, the European Commission implemented the REPowerEU plan to foster the EU hydrogen strategy to move away from Russia's fossil fuel imports. The strategy promotes the development of new low-carbon hydrogen facilities. Therefore, the pro-government measures to counter Russian fossil fuel imports are boosting the development of new hydrogen production facilities, including low-carbon hydrogen plants in the European region, augmenting market growth in the upcoming years.
The key players offering low-carbon hydrogen leverage their technological potential to develop low-carbon hydrogen plants. The focus of the market players such as Technip Energies N.V., Exxon Mobil Corporation., Plug Power Inc., China Petrochemical Corporation, and others are on the adoption of various strategies like infrastructure development for new plants, reducing the overall production cost and increasing efficiency.
For instance, in January 2023, Exxon Mobil Corporation provided a front-end engineering and design (FEED) contract to develop a new low-carbon hydrogen project in the United States. The construction of the Exxon Mobil Corporation low-carbon hydrogen project is expected to commence in 2024. Furthermore, the project will commence production of low-carbon hydrogen in the year 2026-2027. Thus, the low-carbon hydrogen manufacturing facility will be linked with the olefins production plant in the United States to ensure superior sustainability for end products.
All segments will be provided for all regions and countries covered
Companies mentioned above DO NOT hold any order as per market share and can be changed as per information available during research work.