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市場調査レポート
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1138494

コンバーティング加工軟包装市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Converted Flexible Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンバーティング加工軟包装市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンバーティング加工軟包装市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR5.79%に達すると予測されています。

革新的なパッケージングと、飲食品、医薬品、ヘルス&ビューティーなどのエンドユーザー産業での利用拡大が、市場予測を促進すると予想されます。リジッドフォーマットからフレキシブルフォーマットへの転換が進んでいることや、シングルユースパッケージングに対する消費者の関心が、今後も市場を牽引していくでしょう。

主なハイライト

  • 食品などの利便性を重視した加工製品の需要の増加が、軟包装への転換を促しています。一般的に、保存期間を長くするためにハイバリア、ハイグレードな包装材料が使用されるためです。また、環境に配慮したフォーマットへの移行が進んでいます。冷凍食品やその他の食品をパッケージ内で蒸すことができる自動通気性フィルムなどの革新的な製品は、技術の改善と開発におけるブレークスルーを意味する可能性があります。
  • 各国のeコマース市場の拡大により、特に輸送・物流業者からダンボールや段ボール製品への特別な需要が生まれています。また、環境への配慮から包装材が普及し、市場を牽引しています。
  • さらに、アルミ箔は、コンバーティング加工軟包装として人気のある包装材料の一つです。飲食品から化粧品に至るまで多くの製品が、保存期間を通して製品の完全性を維持するためにアルミニウムで包装されています。欧州アルミホイル協会によると、2021年の最初の3カ月間、欧州のフォイルローラーからの納入量は24万5000トンに達し、2020年(23万9500トン)と比べて2.3%増加し、10%を超える成長を達成した海外市場での奮闘に牽引されました。
  • 変形した軟包装業界は、材料コストの上昇と低脂肪スナック食品などの製品需要の増加という課題に直面しています。これらの製品は、包装業者の鮮度に関するニーズを満たすために、革新的な技術と素材の組み合わせが必要とされています。技術の先進性には、ガス置換包装(CAP/MAP)が含まれ、青果物、食肉、その他の製品の保存期間を大幅に延ばすことに成功しています。
  • COVID-19の最近の発生により、コンバーティング加工軟包装メーカーは、短期間で終わることが予想される懸念の大洪水に見舞われています。パンデミックによるロックダウンの影響としては、サプライチェーンの混乱、製造に使用する原材料の入手不能、労働力不足、最終製品の生産を肥大化させ予算を超過しかねない価格変動、出荷問題などが挙げられます。

主な市場動向

飲食品はコンバーティング加工軟包装市場の成長を促進する

  • コンバーティング加工軟包装市場は、肉製品の消費増加などの要因により、予測期間中に指数関数的に上昇すると予想されています。世界の人口増加、所得増加、都市化などの要因は、肉製品の消費と強く正の相関があります。世界保健機関(WHO)は、肉の消費量が2030年までに3億7600万トンまで増加する可能性があると評価しています。
  • シーフードは今後もコンバーティング加工軟包装分野の成長を牽引する主要な食品市場の1つであり続けるでしょう。シーフードは今後数年間、肉類や鶏肉に対して市場をリードし続けるでしょう。これは、個包装されたポーションやケース入りの味付け済みタンパク質に対する継続的な消費者需要に支えられています。
  • 企業は、飲食品業界向けの革新的で持続可能な製品に注力しています。例えば、2022年3月、繊維をベースとする消費者向けパッケージングソリューションメーカーのグラフィック・パッケージング・インターナショナルは、飲料業界向けに持続可能なマルチパックパッケージの製品群を拡充しました。より循環型経済を支援するための継続的な製品イノベーションへのコミットメントに沿い、同社はEnviroClipを発売しました。これは、標準的なプラスチック製リングと飲料缶用シュリンクフィルムに代わる、軟質素材の板紙製クリップです。このようなイノベーションは、コンバーティング加工軟包装の市場を牽引します。
  • 同様に、2022年4月、アマゾンは再生紙を使用した新しいパッケージを発表しました。顧客がAmazon FreshやWhole Foods Marketで冷蔵や冷凍の食料品を注文しても、顧客が自宅でリサイクルしやすく便利なパッケージで分別して配達されます。完全にリサイクル可能な断熱包装に移行することで、年間約73万5000ポンドのプラスチックフィルム、315万ポンドの天然綿繊維、1500万ポンドのリサイクル不可能な混合プラスチックに代わり、材料の廃棄を削減します。
  • さらに、焼き菓子の消費量の増加により、保存期間を延ばすための柔軟なプラスチック包装ソリューションの採用が続いています。ベーカリー製品の約80%がフレキシブル包装に変更されて販売されており、ベーカリーでは現在、より多くの種類のパンを生産しているため、市場参入企業は市場の需要に応えるために先進的なソリューションの開発を進めています。

アジア太平洋地域は市場の支配的な地位を占めている

  • アジア太平洋地域は、重要かつ最も急速に成長している地域市場の一つです。中国やインドなどの新興国市場に大きな可能性があることから、変形コンバーティング加工軟包装業界では最近、いくつかの戦略的パートナーシップ、資産交換、能力拡張、合併、買収が行われています。
  • 例えば、2022年8月、ePac Flexible Packagingは、今後18カ月で成長を加速させ、世界企業に移行すると発表しました。アジア太平洋や欧州などに11の販売・製造拠点を新設し、ePacの世界拠点を36拠点に拡大します。
  • 水産物は、コンバーティング加工軟包装市場の成長を促進する要因の一つです。FAO(国連食糧農業機関)によると、需要の増加に対応するため、2030年までにさらに4000万トンの水産物が必要とされ、これは約30%増にあたるとされています。中国の加工・流通・コールドチェーンシステムの改善に伴い、冷凍・加工水産物の消費は着実に増加すると予想されます。さらに、高級スーパーマーケットの人気の高まりや、魚介類を含むよりバラエティに富んだ栄養価の高い食事に対する消費者の欲求が、冷凍・加工魚の売上を増加させるとみられています。
  • 近年、インドでは、包装食品の消費量の増加、意識の向上、高品質な製品への要求から、包装の持続的な成長が見られています。パッケージ食品、特にパッケージ食品の宅配に対する消費者の意識は高まっています。2021年、インド食品安全基準局(FSSAI)は、2011年の規制に代わる新たなパッケージング規制を発表しました。新しい規則には、60mg/kgまたは10mg/dm2の移行制限と、プラスチック包装材における特定の汚染物質の移行制限が含まれています。
  • さらに、この地域の成長は、印刷パッケージングや、肉製品用にますます特化したフィルムパッケージングの機会によって支えられると予想されます。ポリエチレンは、その費用対効果、汎用性、ダウングレード機能、優れたバリア性により、アジア太平洋地域で最も広く使用されているフィルムであり続けると予想されます。

競合情勢

コンバーティング加工軟包装市場は、適度な競争と集中度を持ち、有力なプレーヤーで構成されています。市場シェアについては、現在これらの主要プレイヤーの一部が市場を独占しています。市場は、内外の市場勢力による建設的な力によって成長率の上昇を見せています。今後、戦略の改善により、一部の領域が市場で絶対的な優位性を獲得することが予想されます。市場吸収コストに対応しやすく、市場拡大の余地があります。

  • 2022年5月-ProAmpacは、ファーストフードや病院向けの紙、フィルム、ホイルの特殊包装製品を製造する家族経営のSpecialty Packaging, Inc.の買収を発表しました。Specialty Packagingの補完的な製品ポートフォリオと製造能力が加わることで、ProAmpacは外食産業の顧客へのリーチを広げ、米国南西部での足跡を拡大することができます。
  • 2021年8月-Amcorは、2つの新しい最新鋭のイノベーションセンターを建設する計画を発表しました。ベルギー、および中国に新施設を建設。2022年半ばから顧客を迎え入れ、今後2年間で完全に拡張する予定です。総投資額は約3500万米ドルとなる見込み。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 利便性の高いパッケージへの需要拡大
    • 長期保存のニーズとライフスタイルの変化
  • 市場抑制要因
    • 環境とリサイクルに対する懸念
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチックフィルム
    • アルミ箔
    • その他素材
  • 用途別
    • 小売
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 非食品
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ProAmpac
    • Amcor Plc
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Graphics Packaging Holding Company
    • Bischof+Klein SE & Co. KG
    • Honeywell International Incorporated
    • Oracle Packaging Inc.(Tekni-Plex Inc.)
    • Transcontinental Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 68736

The Converted Flexible Packaging Market is expected to reach a CAGR of 5.79% during the forecast period (2022 - 2027). Innovative packaging and growing utilization in end-user industries such as food & beverage, pharmaceuticals, and health & beauty are expected to promote market forecasts. The ongoing conversion from rigid to flexible formats and consumer interest in single-use packaging will continue to drive the market.

Key Highlights

  • The increasing demand for convenience-oriented processed products such as food is driving the need to transform flexible packaging, as they typically use high-barrier, high-grade packaging materials for longer shelf life. The industry is also noticing an increasing trend towards environmentally friendly formats. Innovative products such as auto-venting films that allow frozen and other foods to be steamed inside the package could represent a breakthrough in technology improvement and development.
  • The growing e-commerce market in various countries creates special demand for cardboard and corrugated products, especially from transportation and logistics companies. In addition, the environmental friendliness of packaging materials has made them more popular and is driving the market.
  • Further, aluminum foil is one of the popular packaging materials for converted flexible packaging. Many products, from food and beverages to cosmetics, are packaged in aluminum to maintain product integrity throughout their shelf life. According to European Aluminum Foil Association, the first three months of 2021 saw deliveries from European foil rollers reach 245,000 tonnes, up by 2.3% compared to 2020 (239,500 tonnes), led by striving performance in overseas markets, where the growth of over 10% was achieved.
  • The transformed flexible packaging industry is being challenged by rising material costs and increased demand for products such as low-fat snack foods. These products require innovative technology and material combinations to meet packers' freshness needs. Technological advances include controlled and modified atmosphere (CAP/MAP) packages, resulting in much longer shelf life for produce, meat, and other products.
  • The recent outbreak of COVID-19 has left converted flexible packaging manufacturers in a deluge of concerns expected to be short-lived. The pandemic lockdown impacts include supply chain disruptions, unavailability of raw materials used in manufacturing, labor shortages, price volatility that can bloat end product production and exceed budgets, and shipping issues. etc. is included.

Key Market Trends

Food & Beverage to Drive Growth in the Converted Flexible Packaging Market

  • The converted flexible packaging market is anticipated to rise exponentially during the forecast period owing to factors such as increased consumption of meat products. Factors such as global population growth, income growth, and urbanization are strongly and positively associated with meat product consumption. The World Health Organization (WHO) evaluates that meat consumption could rise to 376 million tonnes by 2030.
  • Seafood will continue to be one of the leading food markets driving growth in the converted flexible packaging sector. Seafood will continue to lead the market against meat and poultry over the coming years. It will be supported by ongoing consumer demand for individually wrapped portions and case-ready and pre-seasoned proteins.
  • Companies are focused on innovating, sustainable products for the food and beverage industry. For instance, in March 2022, Graphic Packaging International, a textile-based consumer packaging solutions manufacturer, expanded its range of sustainable multi-pack packaging for the beverage industry. In line with its commitment to continuous product innovation to support a more circular economy, the company has launched its EnviroClip. It is a soft material paperboard alternative to the standard plastic ring and shrinks film for beverage cans. Such innovations drive the market for converted flexible packaging.
  • Similarly, in April 2022, Amazon unveiled new packaging that uses recycled paper. Whether customers order refrigerated or frozen groceries from Amazon Fresh and Whole Foods Market, they are delivered segregated in packages that are easy and convenient for customers to recycle at home. Transitioning to fully recyclable insulation packaging reduces material waste, replacing approximately 735,000 pounds of plastic film, 3.15 million pounds of natural cotton fiber, and 15 million pounds of non-recyclable mixed plastics yearly.
  • Moreover, the rising consumption of baked goods continues to drive the adoption of flexible plastic packaging solutions to extend shelf life. With around 80% of bakery products sold in converted flexible packaging and bakeries now producing a wider variety of bread and more items, market participants are developing advanced solutions to meet market demand.

Asia-Pacific Holds a Dominant Position in the Market

  • The Asia Pacific is one of the important and fastest growing regional markets. Given the great potential in developing markets such as China and India, the transformed converted flexible packaging industry has recently seen several strategic partnerships, asset exchanges, capacity expansions, mergers, and acquisitions.
  • For instance, in August 2022, ePac Flexible Packaging announced that it would accelerate its growth over the next 18 months and transition into a global company. Eleven new sales and manufacturing locations will be established in Asia Pacific, Europe, and other regions, expanding ePac's global footprint to 36 locations.
  • Seafood is one of the main drivers of growth in the converted flexible packaging market. According to the Food and Agriculture Organization (FAO), an additional 40 million tonnes of seafood will be needed by 2030 to meet rising demand or a nearly 30% increase. As China's processing, distribution, and cold chain systems improve, frozen and processed seafood consumption is expected to grow steadily. Additionally, the growing popularity of high-end supermarkets and consumer desire for a more varied and nutritious diet, including seafood, is seen as an increase in frozen and processed fish sales.
  • In recent years, India has seen sustained growth in packaging owing to rising consumption of packaged food, awareness, and demand for quality products. Consumer awareness of packaged food, especially packaged food delivery, is increasing. In 2021, the Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) announced new packaging regulations to replace the 2011 regulations. The new rules include migration limits of 60 mg/kg or 10 mg/dm2 and migration limits for certain contaminants in plastic packaging materials.
  • In addition, growth in the region is expected to be supported by opportunities for printed packaging and increasingly specialized film packaging for meat products. Polyethylene is expected to continue to be the most widely used film in Asia-Pacific due to its cost-effectiveness, versatility, downgrade capability, and excellent barrier properties.

Competitive Landscape

The Converted Flexible Packaging Market is moderately competitive and concentrated and consists of some influential players. Regarding market share, some of these major players currently dominate the market. The market is showing an increase in growth rate due to constructive forces from internal and external market forces. Certain areas of the market are expected to gain absolute dominance in the market due to improved strategies. Market-absorbed costs are easily handled, creating room for market expansion.

  • May 2022 - ProAmpac announced the acquisition of Specialty Packaging, Inc., a family-owned manufacturer of specialty packaging products in paper, film, and foil for the fast food and hospitality industries. The addition of Specialty Packaging's complementary product portfolio and manufacturing capabilities will extend ProAmpac's reach to food service customers and expand its footprint in the Southwest United States.
  • August 2021 - Amcor has announced plans to construct two new state-of-the-art innovation centers. The new facilities in Belgium, and China. The company will welcome customers from mid-2022 and fully extend over the next two years. The total investment is expected to be approximately USD 35 million.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Augmented Demand for Convenient Packaging
    • 4.3.2 Need for Longer Shelf Life and Changing Lifestyles
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Concerns about the Environment and Recycling
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of Covid-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic Film
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Aluminum Foil
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Retail
    • 5.2.2 Food & Beverage
    • 5.2.3 Pharmaceutical
    • 5.2.4 Non-Food
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 ProAmpac
    • 6.1.2 Amcor Plc
    • 6.1.3 Sealed Air Corporation
    • 6.1.4 Sonoco Products Company
    • 6.1.5 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 6.1.6 Graphics Packaging Holding Company
    • 6.1.7 Bischof + Klein SE & Co. KG
    • 6.1.8 Honeywell International Incorporated
    • 6.1.9 Oracle Packaging Inc. (Tekni-Plex Inc.)
    • 6.1.10 Transcontinental Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS