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市場調査レポート
商品コード
1445975

紙コップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)

Paper Cups - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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紙コップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

紙コップ市場規模は2024年に130億3,000万米ドルと推定され、2029年までに158億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.94%のCAGRで成長します。

紙コップ-マーケット

主なハイライト

  • 飲料業界は世界的に拡大しており、紙カップ市場への大きな貢献が期待されています。業界が進化し、幅広い飲料を提供するにつれて、適切なキャリアの需要も増加しています。飲み物の持ち帰りや宅配の注文の人気が高まりました。この傾向は、顧客が飲み物を輸送するための安全で効率的な梱包を必要とするため、紙カップの必要性をさらに高めます。市場の成長を牽引する主な要因の1つは、持ち運び用飲料の消費が増加傾向にある中で、紙カップの需要が高まっていることです。都市化の進行に伴い、熱狂的な習慣に関連して外出先での消費も増加し続けています。
  • さらに、スターバックス、ダンキンドーナツ、カリブー、その他の有名な大型コーヒーショップブランドが米国に存在します。デイリーコーヒーニュースによると、米国のコーヒーショップの市場価値は2022年に458億米ドルに達したといいます。
  • さらに、消費者は耐久性があるだけでなく、見た目も魅力的なカップを求めています。これらの特性により、紙カップはより望ましいものとなり、高い需要に貢献しています。需要の増加は飲料消費量の増加によるものでもあります。このような要因により、メーカーは紙カップのバリアおよびシール技術を強化し、サプライチェーン全体にわたって食品保存のための技術的進歩を推進しています。
  • 紙コップの製造に生分解性複合材料を使用することで製品の保存期間が大幅に延長され、さまざまなエンドユーザーによって利用され、市場を牽引することになります。 JcFoodpack Bio紙スープカップは、PEライナーが付いた生分解性のクラフト、竹、またはエナメル紙ボードで構成されています。一般的な用途には、温かいスープ、オーツ麦、スパゲッティ、アイスクリームやヨーグルトなどの冷凍食品が含まれます。これに沿って、プレーヤーは、変化する市場のニーズと厳格化する制限に対応するための革新的なソリューションを立ち上げることに重点を置いています。
  • 2023年 4月、WinCup, Inc.は、PHA(ポリヒドロキシアルカノエート)で裏打ちされた初の紙コップであるPhadeを作成しました。キャノーラ油を発酵させて生成する新しい生体高分子で、海洋環境と陸上環境の両方で分解することができるため、より環境に優しいホットドリンク用の紙カップの使用が可能になります。WinCup, Inc.が開発した画期的なフェイズ紙コップは、従来の紙コップに代わるものです。従来の紙コップは、飲料を入れるために化石燃料から作られたプラスチックでコーティングされており、リサイクルや堆肥化ができませんでした。
  • しかし、ほとんどの紙製品、紙コップはプラスチックでコーティングされており、各コップのわずか5%しかコーティングされていないため、リサイクルできません。そのため、液体をどこにでもこぼさずに保持することができます。これは、パルプに分解されず、紙にリサイクルされない理由でもあります。ほとんどの企業はポリシーで廃棄物ゼロを実施しました。それでも、それらのアクションを実行することはできません。埋め立て地から排出される温室効果ガスは、気候変動の主な原因の1つです。
  • COVID-19のパンデミックにより、人々の衛生上の懸念が高まり、使い捨ての皿、カップ、ボウルの需要が増加しました。COVID-19の蔓延を防ぐために、個人は食べ物や飲み物の容器を含む私物を共有することに対してより慎重になりました。紙コップの製造は、入手可能な原材料が限られているため、課題に直面していました。ロックダウン措置、サプライチェーンの混乱、生産能力の低下により、紙カップの製造に必要な材料の調達に影響が及びました。リモートワークへの移行とオフィスの閉鎖は、紙コップ市場にさらに影響を与えました。在宅勤務する人が増えるにつれ、持ち帰りや持ち帰り用の飲み物の需要が減少し、オフィス環境での紙コップのニーズに影響を及ぼしました。

紙コップ市場動向

QSRは市場の成長を牽引すると期待されている

  • QSRと持続可能性の関係は、より一貫性のあるものになる必要があります。 QSRはスピードと利便性に重点を置いていますが、持続可能性に関する実践はさまざまです。しかし、紙コップなどの環境に優しい素材の使用など、より持続可能な慣行を採用するための意識と努力が業界内で高まっています。
  • 先進都市の多忙なライフスタイルと、余暇活動の一環として外で食事をする傾向が、新しいコーヒーショップやQSRを生み出しました。フランチャイズモデルはQSRチェーンの台頭における新たな動向であり、市場の成長を促進すると予想されています。たとえば、地方当局は、経験豊富な地元プレーヤーの助けを借りて、市場への参入に関心のある国際的なブランドや投資家を誘致するために、フランチャイズ加盟者やフランチャイザーへの奨励を開始しました。
  • スターバックスによると、2022年には世界中のスターバックスの店舗数は35,711店になりました。同社は過去10年間で成長を遂げ、スターバックスの売上高も増加しました。過去10年間で、このコーヒー会社は世界展開のおかげで店舗数を実質4倍にしました。この消費パターンは発展途上地域に徐々に広がり、業界の成長に貢献し、紙カップの需要を促進しています。
  • さらに、クイックサービスのレストランがさまざまな食品チェーンに投資し、協力していると、紙カップ包装の需要が高まる可能性があります。 2022年3月、A&Wレストランは、蓋やストローを必要とせず、プラスチックライナーを含まず、完全に堆肥化可能でリサイクル可能な、初の蓋のない完全に堆肥化可能なコーヒーカップを発売しました。英国に本拠を置くButterflyCupの革新的なカップデザインは完全に紙で作られており、漏れを防ぐ独自の水性コーティングが施されています。さらに、米国国勢調査局によると、米国のクイックサービスレストランの月間売上高は、2021年の336億8,000万米ドルに対し、2022年12月には373億6,000万米ドルに達しました。

アジア太平洋は紙コップの最も急成長する市場となる

  • アジア太平洋の紙カップ市場は、世界最大かつ急速に成長している市場の1つです。人口増加、都市化、ライフスタイルの変化、外食産業の台頭などの要因が市場の拡大に貢献しました。
  • 特に混雑した都市部で外出先での消費が増加傾向にあり、紙コップの需要が高まりました。紙カップが提供する利便性は、持ち帰りや配達サービスを好む消費者のペースの速いライフスタイルに適合しています。この地域では、クイックサービスのレストラン、カフェ、屋台の屋台などのフードサービス部門が大幅に拡大しました。これらの施設は、飲み物やテイクアウトの提供に紙カップに大きく依存しており、市場の需要を押し上げています。
  • QSRは、増加する需要に応えるために新しい店舗を追加/オープンすることで存在感を拡大することに重点を置いています。スターバックスは世界最大のコーヒーハウスチェーンで、世界中に約3万6,000店舗があります。 2022年10月の時点で、世界で最もスターバックスの店舗数が多い国は米国であり、店舗数は1万5,000を超えています。中国は6,019店舗で2位となった。店舗数は2021年の5,358店舗から増加し、カナダや日本よりも上位にランクされました。
  • さらに、韓国のような国は、廃棄物を削減するためにさまざまなプログラムに取り組んでいます。たとえば、韓国は2022年 6月に、使い捨てコーヒーカップの使用に対して返金可能なデポジットの義務化を導入しました。このデポジット制度はリサイクル率の向上を目的としており、事業者が回収し、100店舗を展開する接客業に適用されます。
  • さらにインドでは、政府が使い捨てプラスチックの使用禁止を発表し、2022年7月1日までに施行されました。プラスチックが環境に与える悪影響についての消費者の意識の高まりは、購買行動において重要な役割を果たしています。コーンスターチは、プラスチック包装の最も一般的な代替品の1つです。大手オンライン食品配達システムも、環境に優しいブランドイメージを促進するためにコーンスターチ包装に切り替えています。このような変化と急速な発展により、アジア太平洋の紙カップ市場の成長が促進されると予想されます。

紙コップ業界の概要

世界の紙コップ市場の競合情勢は、新興市場へのいくつかの小規模プレーヤーの参入により、適度に細分化されています。しかし、先進国では、新興経済諸国に比べて市場は比較的安定した状態が続いています。市場における最近の動向の一部は次のとおりです。

  • 2022年7月- サウスカロライナ州のThe Hartsvilleのソノコ板紙工場は、新しい板紙を作るための原料として使用する混合紙の俵に入った紙カップの消費者による回収とリサイクルの見通しを高めると発表しました。同社はトップリサイクル業者、製紙工場オーナー、紙包装加工業者として、業界が将来の開発に注力し、紙のバリューチェーンに沿った使用済みオプションの拡大を奨励できる理想的な立場にあります。
  • 2022年2月- Huhtamakiは、アイスクリームのパッケージをリサイクル可能な紙製の容器と蓋に変更することでプラスチックの使用を削減し、リサイクル可能な紙に移行するユニリーバのカルテドールへの支援を拡大しました。リサイクル可能な紙ベースのパッケージにより、同ブランドは英国で年間900トン以上のバージンプラスチックを削減できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症のパンデミックが市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 外出先での飲料消費の需要の高まり
    • 最近の技術革新により賞味期限が延長されました
  • 市場の課題
    • 廃棄や高レベルの断片化といったリサイクル関連の懸念が利益率に影響を与えると予想

第6章 市場セグメンテーション

  • カップの種類別
    • 熱い紙コップ
    • 冷たい紙コップ
  • エンドユーザー別
    • クイックサービスレストラン
    • 制度的
    • その他のエンドユーザー
  • 壁のタイプ別
    • シングル壁紙カップ
    • 二重壁紙カップ
    • トリプル壁紙カップ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他中東およびアフリカ
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Huhtamaki oyj
    • Kap Cones Private Limited
    • Graphic packaging international
    • Dart container corporation
    • Konie Cups International Inc.
    • Go-Pak
    • Benders Paper Cups
    • International Paper
    • Phoenix Packaging Operations, LLC.
    • Eco-Products Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 68135

The Paper Cups Market size is estimated at USD 13.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.94% during the forecast period (2024-2029).

Paper Cups - Market

Key Highlights

  • The beverage industry is expanding worldwide and is expected to contribute significantly to the market for paper cups. As the industry evolves and offers a wide range of beverages, the demand for suitable carriers also increases. The popularity of ordering beverages for takeaway and home delivery grew. This trend further drives the need for paper cups as customers require secure and efficient packaging for transporting their drinks. One of the major factors driving the market growth is the rising demand for paper cups in the increasing trend of consumption of on-the-go beverages. Consumption on the go continuously increased alongside rising urbanization, associated with frenetic habits.
  • Further, Starbucks, Dunkin' Donuts, Caribou, and other well-known large coffee shop brands are present in the United States. The market value of the coffee shop in the United States reached USD 45.8 billion in 2022, according to Daily Coffee News.
  • Additionally, consumers are looking for a cup that is not only durable but also visually appealing. These qualities make paper cups more desirable and contribute to their high demand. The increase in demand is also due to the rise in beverage consumption. Such factors propel manufacturers to enhance barrier and seal technologies for paper cups and technological breakthroughs for food preservation across the whole supply chain.
  • The product's shelf life will be significantly extended by using biodegradable composite materials in paper cup manufacturing and will be utilized by various end users, which will drive the market. A biodegradable kraft, bamboo, or enamel paper board with PE liner makes up the JcFoodpack Bio paper Soup cup. Typical usage includes hot soups, oats, spaghetti, and frozen meals like ice cream or yogurt. In line with the same, players focus on launching innovative solutions to cater to the changing market needs and counter-tightening restrictions.
  • In April 2023, WinCup, Inc. created Phade, the first paper cup lined with PHA (polyhydroxyalkanoate). It is a novel new biopolymer produced by the fermentation of canola oil and capable of decomposition in both marine and terrestrial environments, making it possible to use paper cups for hot beverages that are more environmentally friendly. The revolutionary phase paper cup, developed by WinCup, Inc., replaces conventional paper cups. These are coated in plastic made from fossil fuels to contain beverages and are, thus, unable to be recycled or composted.
  • However, most paper products, paper cups, cannot be recycled because they are coated in plastic, as little as 5% of each cup. That's why they can hold liquid without spilling it everywhere. It's also why they don't decompose into a pulp and be recycled into paper. Most companies implemented zero waste in their policies. Still, they cannot execute those actions. One of the key contributors to climate change for greenhouse gas emissions emitted by landfills.
  • The COVID-19 pandemic heightened hygiene concerns among people, leading to increased demand for disposable plates, cups, and bowls. Individuals became more cautious about sharing personal items, including food and drink containers, to prevent the spread of COVID-19. The production of paper cups faced challenges due to the limited availability of raw materials. Lockdown measures, disruptions in supply chains, and decreased production capacity affected the sourcing of materials necessary for manufacturing paper cups. The shift towards remote work and the closure of offices further impacted the paper cup market. With more people working from home, the demand for takeaway or to-go beverages decreased, affecting the need for paper cups in office settings.

Paper Cups Market Trends

QSR is Expected to Drive the Market Growth

  • The relationship between QSRs and sustainability needs to be more consistent. While QSRs focus on speed and convenience, their practices regarding sustainability vary. However, there is an increasing awareness and effort within the industry to adopt more sustainable practices, including using environmentally friendly materials like paper cups.
  • The busy lifestyle in developed cities and the trend of eating outside as part of leisure activities led to new coffee shops and QSRs. The franchise model is a new trend for the rise of QSR chains, which is expected to fuel the market's growth. For example, regional authorities started incentivizing franchisees and franchisers to attract international brands and investors interested in entering the market with the help of experienced local players.
  • According to Starbucks, in 2022, there were 35,711 Starbucks stores globally. The company experienced growth over the past ten years, and Starbucks' unit sales increased. Over the past ten years, the coffee company practically quadrupled the number of stores thanks to global expansion. The consumption pattern is gradually spreading in the developing regions, contributing to the industry's growth and driving the demand for paper cups.
  • Additionally, quick-service restaurants investing and collaborating with different food chains may raise demand for paper cup packaging. In March 2022, A&W Restaurant launched the first lidless, fully compostable coffee cup, which doesn't require a lid or straw, contains no plastic liner, and is fully compostable and recyclable. The cup design innovation from UK-based ButterflyCup is made entirely of paper, with a unique, water-based coating that prevents leaks. Moreover, according to the US Census Bureau, monthly quick-service restaurant sales in the United States reached USD 37.36 billion in December 2022, compared to USD 33.68 billion in 2021.

Asia-Pacific to be the Fastest Growing Market for Paper Cups

  • The Asia-Pacific paper cups market is one of the largest and fastest-growing globally. Factors such as population growth, urbanization, changing lifestyles, and the rise of the food service industry contributed to the expansion of the market.
  • The growing trend of on-the-go consumption, particularly in busy urban areas, fueled the demand for paper cups. The convenience offered by paper cups aligns with the fast-paced lifestyles of consumers who prefer takeaway and delivery services. The region witnessed a significant expansion of the food service sector, including quick-service restaurants, cafes, and street food vendors. These establishments rely heavily on paper cups for serving beverages and takeaways, driving the demand in the market.
  • QSR focuses on expanding its presence by adding/opening new stores to cater to the increasing demand. Starbucks is the largest coffeehouse chain worldwide, with nearly 36 thousand stores across the globe. As of October 2022, the country with the most Starbucks stores worldwide was the United States, with over 15 thousand stores. China ranked second with 6,019 stores. The number of stores increased from 5,358 in 2021 and was ranked before Canada and Japan.
  • Additionally, countries like South Korea are undertaking various programs to reduce waste. For instance, in June 2022, South Korea introduced a mandatory refundable deposit for disposable coffee cup use. The deposit scheme, intended to increase recycling rates, would be collected by operators and applied to hospitality businesses with 100 outlets.
  • Further, in India, the government announced a ban on the application of single-use plastics that got enforced by July 1, 2022. Growing consumer awareness about the adverse effects of plastics on the environment plays a vital role in purchasing behavior. Corn starch is among the most common substitute for plastic packaging. Leading online food delivery systems also switch to corn starch packaging to promote an eco-friendly brand image. Such changes and rapid development are expected to boost market growth for paper cups in the Asia-Pacific.

Paper Cups Industry Overview

The competitive landscape of the Global Paper Cups Market is becoming moderately fragmented, leading due to the entry of several small players in the emerging markets. In the developed economies, though, the market remains relatively consolidated compared to developing economies. Some of the recent developments in the market are as follows.

  • July 2022- The Hartsville, South Carolina, paperboard factory of Sonoco stated that it would increase post-consumer recovery and recycling prospects for paper cups in bales of mixed paper for use as raw material to make new paperboard. As a top recycler, paper mill owner, and paper packaging converter, the firm is ideally positioned to encourage the industry to focus on future developments and expand end-of-life options along the paper value chain.
  • February 2022- Huhtamaki extended its support to Unilever's Carte D'Or as it slashes plastic use with a move to recyclable paper by shifting the packaging for their ice cream to recyclable paper tubs and lids. The recyclable paper-based packaging will enable the brand to eliminate more than 900 tonnes of virgin plastic in the UK annually.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment Of The Impact Of The Covid-19 Pandemic On The Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for on-the-go Consumption of Beverages
    • 5.1.2 Recent Innovations have aided Shelf-life
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Recyclability-related Concerns in the form of Disposal and High Levels of Fragmentation are Expected to Affect Profit Margins

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Cup Type
    • 6.1.1 Hot Paper Cups
    • 6.1.2 Cold Paper Cups
  • 6.2 By End-user
    • 6.2.1 Quick Service Restaurants
    • 6.2.2 Institutional
    • 6.2.3 Other End-Users
  • 6.3 By Wall Type
    • 6.3.1 Single Wall Paper Cups
    • 6.3.2 Double Wall Paper Cups
    • 6.3.3 Triple Wall Paper Cups
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 France
      • 6.4.2.3 Germany
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Spain
      • 6.4.2.6 Rest of Europe
    • 6.4.3 Latin America
      • 6.4.3.1 Brazil
      • 6.4.3.2 Argentina
      • 6.4.3.3 Mexico
      • 6.4.3.4 Rest of Latin America
    • 6.4.4 Middle East and Africa
      • 6.4.4.1 Saudi Arabia
      • 6.4.4.2 South Africa
      • 6.4.4.3 Egypt
      • 6.4.4.4 Rest of Middle East and Africa
    • 6.4.5 Asia Pacific
      • 6.4.5.1 China
      • 6.4.5.2 Japan
      • 6.4.5.3 India
      • 6.4.5.4 Australia
      • 6.4.5.5 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Huhtamaki oyj
    • 7.1.2 Kap Cones Private Limited
    • 7.1.3 Graphic packaging international
    • 7.1.4 Dart container corporation
    • 7.1.5 Konie Cups International Inc.
    • 7.1.6 Go-Pak
    • 7.1.7 Benders Paper Cups
    • 7.1.8 International Paper
    • 7.1.9 Phoenix Packaging Operations, LLC.
    • 7.1.10 Eco-Products Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET