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市場調査レポート
商品コード
1440241

インサイトエンジン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Insight Engines - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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インサイトエンジン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

インサイトエンジン市場規模は2024年に18億米ドルと推定され、2029年までに57億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に26.16%のCAGRで成長します。

インサイトエンジン- 市場

元のソース資料へのリンクを提供する通常の検索エンジンとは異なり、インサイトエンジンは、問題の事実やエンティティに関するコンテキスト情報を提供できます。インサイトエンジンの主な使用例には、内部検索、外部検索、データ分析の抽出などがあります。

主なハイライト

  • 企業があらゆる種類のデータおよび分析ソリューションを適用しても、ビジネス目標を達成することはできません。企業は、情報からより多くのビジネス価値を得るより良い方法を継続的に模索しています。したがって、インサイトエンジンは、さまざまなデータソースに接続してビジネスに不可欠なインサイトを提供することで、この問題に対処します。 Accentureによると、利用可能なデータ量は急速に増加しており、その量は44ゼタバイトに達します。このデータの80%は非構造化データ(テキストドキュメント、オーディオ、ビデオ、電子メール、ソーシャル投稿など)で、20%は何らかの構造化システムに保持されています。この膨大なリソースから洞察を得て、ユーザーまたは組織が何を必要としているかを正確に特定するには、ドキュメントから事実を抽出し、それらの事実を簡単にアクセスできる場所に保存する機能が必要です。 GoogleやBingなどの検索エンジン大手は、数年間使用してきた検索エンジンに適した「ナレッジグラフ」にそのような事実を保存することでこれを実現しています。
  • 多くの組織にとって、データから有用な洞察を抽出するための投資はコストがかかる可能性があります。このためには、独自のインフラストラクチャとリソースを所有する必要があります。これが、多くの企業がコグニティブ検索が適切なソリューションであると考える主な理由の1つです。情報技術およびサービス会社であるKDNuggetsによると、組織はIT投資の約15%をコグニティブ検索、分析、その他のクラウドベースのサービスに振り向けると予想されています。この投資は2021年までに35%に拡大すると予測されています。
  • 小売、BFSI、メディア、電気通信などのさまざまなエンドユーザー業界が、今後数年間でインサイトプログラムを使用することが予想されます。たとえば、BFSI部門では、企業は顧客にとって銀行業務をより良く、より速く、より簡単にする方法を常に模索しています。この業界は、高度な分析機能を使用して、プロセスと顧客に関する洞察を導き出すことを計画しています。これは過去のパフォーマンスを知るのに役立ち、より適切なビジネス上の意思決定につながります。
  • さらに、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響で、インサイトエンジンはエンタープライズ検索に最適な知識発見オプションの1つとして加速しました。市場では、エンタープライズアプリによって生成されるデータが大幅に増加しました。ビジネス上の意思決定を行うために有意義な洞察を得るのに費やす時間も大幅に増加しました。COVID-19感染症のパンデミック中にインサイトエンジンを促進するために、主要市場ベンダーは、業界固有のパンデミック後の検索要件に応える高度な機能を備えた革新的な製品を発売しました。
  • たとえば、Microsoftは2020年 7月に、開発者が非構造化医療データを処理して洞察を抽出できるようにする、ヘルスケア向けテキスト分析のプレビュー機能を開始しました。この機能は、Azure Cognitive ServicesのText Analyticsの一部です。データから洞察を抽出するために、時間をかけて手動でカスタムモデルを開発することなく、幅広いデータタイプとタスクを処理します。 Microsoftによると、この最新の製品を使用すると、ユーザーは非構造化テキスト内で言及されている単語やフレーズを、ヘルスケアおよび生物医学分野の意味論的なタイプに関連する可能性のあるエンティティとして検出できるようになります。これらの単語には、診断、薬名、症状、検査、治療法、投与量、投与経路が含まれます。

インサイトエンジンの市場動向

BFSIセグメントが大きなシェアを握ると予想される

  • 銀行は、絶え間なく変化する消費者の情勢やビジネスの期待に対処する際に、独特の一連の課題に対処しています。検索テクノロジーは、この新しい金融の世界を理解する最前線にあります。使用するデータソースの多様性は、従来の組み合わせを超えて進化しています。金融機関の企業従業員は、クラウド、SaaSサービス、その他のサイロに保存されているデータにアクセスする必要があります。インサイトエンジンは、さまざまな形式の数十億のドキュメントに拡張でき、すべてのデータに接続してリアルタイムにアクセスできます。保険会社は、サイバーリスクや破壊的イノベーションなどの革新的な動向を緩和しようとする一方で、規制状況にますます直面しています。検索は、こうした組織が機動性を維持し、成長を維持するのに役立ちます。
  • インサイトエンジンはMLとAIを活用して、異なるデータリポジトリから関連する結果を取得します。銀行家は、年次報告書、リスク分析、ソーシャルメディア、業界ブログ、その他多くのデータポイントにアクセスできるため、顧客の完全なビューが得られます。また、情報に基づいた投資意思決定、機会の調達、取引の開始も可能になります。銀行には、顧客プロファイル、請求、顧客の支払い履歴などに関するいくつかの取引データとデジタルインタラクションポイントがあります。インサイトエンジンは、これらの大規模なデータリポジトリを活用して、本物で信頼できる信用レポートにアクセスすることができます。銀行はこれらのレポートを積極的に活用して、不正行為を予測しながら、支払いの不正やその他の異常な行為を明らかにすることができます。
  • 銀行やその他の金融機関も、ソーシャルメディアをチェックし、自然言語処理を使用して自社のサービスや戦略に関する議論を分析することで、顧客のセンチメントを見つけて解析するためにインサイトエンジンを活用しています。金融サービスアナリストは、ますます正確なレポートを作成し、重要な分離データを取得できる能力を備えて、顧客や社内の意思決定者により良いアドバイスを提供できるようになります。データを使用して銀行業務をパーソナライズすることで、顧客エンゲージメントが向上し、収益が増加します。 Accentureによると、ある大手世界銀行は、顧客に提供されたパーソナライズされたインサイトを活用して、わずか18か月で貯蓄残高を6,000万ユーロ増加させました。
  • たとえば、3,800万件の検索と29万3,000のユニークユーザーを抱える米国で3番目に大きい銀行は、Lucidworks Fusionで構築された検索アプリを導入しました。現在、結果がゼロのクエリは0.14%のみであり、従業員はその検索が最も優れていると評価しています。イントラネットの貴重な機能。世界トップ 5の投資銀行は、Lucidworks Fusionを使用して、ドキュメントあたり60~70のフィールドを含む2億5,000万行と、ドキュメントあたり1,000フィールドを含む5,000万行、つまり20億行のコレクション全体を検索するアプリを構築しました。世界最大の銀行の1つであるCredit Agricoleは、60,000人を超える内部ユーザーが目の前にいる顧客の正確な状況を知ることができ、最も有効な情報を見つけるために活用できる、新しいデジタルワークプレイスを提供するプロジェクトを開始しました。顧客に関連したサービスを提供します。

アジア太平洋地域では高い市場成長が見込まれる

  • 日本、中国、インド、オーストラリア、韓国などの国々が主導し、アジア太平洋地域が市場で最も急速な成長を遂げると予想されています。中国はアジア太平洋の主要国の一つであり、テクノロジーの導入が進んでいます。この国には最速のインターネット帯域の1つがあり、アリババなどの大企業の存在感が強いです。
  • UNCTAD.orgによると、小売売上高に占める中国のオンラインシェアは、2019年 8月から2020年 8月の間に19.4%から24.6%に上昇しました。タイでは、2020年 3月のわずか1週間でショッピングアプリのダウンロード数が60 %増加しました。-2020年のeコマースの普及は回復期間中も維持される可能性が高く、小売業界のプレーヤーからの需要を生み出すインサイトエンジン市場に貢献すると予想されます。
  • 三者(iQiyi、Tencent、Youku)による支配は、FAANG(Facebook、Amazon、Apple、Netflix、Google)などの国際的なプレーヤーが国内で活動することを妨げる中国の厳しい規制環境によってさらに確保されています。これらの国際的なプレーヤーは、特に大規模なレコメンデーションにインサイトエンジンを使用し、広告を通じて他のビジネスを推進しています。このため、この地域には国内企業にとって十分な機会が残されており、米国と比較して緩やかな成長につながっています。
  • さらに、インドなどの国の新興市場は、多くの新しい地元企業が特定の市場に参入しようとしているため、予測期間中に調査された市場に大きな機会を提供すると予想されます。たとえば、消費者および市場のインテリジェンス、分析、コンサルティングサービスを提供するGfKは、2021年 9月にgfknewronを立ち上げました。これは、AIを活用した統合ソフトウェアプラットフォームです。 gfknewronを使用すると、企業は単一の信頼できる情報源から市場、消費者、ブランドのデータにアクセスできます。 AIによる予測と実践的なガイダンスは、持続可能なビジネスの成長をサポートします。 Gfknewronは、GfKが標準的な市場調査会社からAIを活用したデータ分析およびコンサルティング会社へと変革するための重要なステップです。

インサイトエンジン業界の概要

インサイトエンジン市場は、IBM Corporation、Mindbreeze GmbH、LucidWorks Inc.、Sinequa SASなどの重要なプレーヤーの存在により、適度に細分化されています。また、市場のベンダーは、コンピュータービジョン、音声テキスト変換機能などの機械学習機能を使用して、ネイティブまたはパートナーシップを通じて、コンテンツインデックス作成機能の範囲をリッチメディアに拡張しています。

  • 2021年 10月- マーチャンダイジングチーム向けのAIを活用したカスタマイズテクノロジーのサプライヤーであるQubitが、AIを活用した検索、レコメンデーション、パーソナライゼーションを通じてデジタルエクスペリエンスの向上を目指す関連プラットフォームであるCoveoに買収されました。この取引により、Coveoの英国および欧州市場への地理的展開が加速される可能性があります。
  • 2021年 6月-IntraFind Software AGは、iFinder Enterprise SearchソリューションがMicrosoft Azureマーケットプレースで利用可能になったことを発表しました。開発後、Azureを使用している企業は、企業全体の情報検索のためにIntraFindソリューションにアクセスできるようになりました。
  • 2021年 6月-Googleの有名なYouTube動画サービスの一部が、広告会社独自のデータセンターインフラストラクチャから同社のクラウドサービスに移行されます。この動きは、急成長するクラウドコンピューティング分野での役割を拡大し、検索エンジンやその他のサイト上の広告への依存度を下げることを目指しているグーグルが、その関心を内向きに向けていることを示しています。
  • 2021年 3月-ServiceNowは、「The Now Platform」の新バージョンを導入しました。 Platform Quebecリリースには、デジタル変革のペースを加速する新しいCreator WorkflowとApp Engine Studioが搭載されており、企業全体での高速なローコードアプリ開発が可能になり、日常のビジネス課題を簡単にワークフローできるようになります。 Now Platformの最新版には、新しいローコードアプリ開発ツールと改善されたネイティブ AI機能が含まれており、企業が迅速にイノベーションを起こし、優れたエクスペリエンスを提供し、生産性を向上させることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • データ量の増加と構造化データの要件
    • 検索と自然言語処理による分析クエリの生成の増加
  • 市場抑制要因
    • データ品質とデータソースの検証に関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 小売り
    • ITとテレコム
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Mindbreeze GmbH
    • Coveo Solutions Inc.
    • Sinequa SAS
    • LucidWorks Inc.
    • ServiceNow Inc.(Attivio Cognitive Search Platform)
    • Micro Focus International PLC
    • Google LLC
    • Microsoft Corporation
    • Funnelback Pty Ltd
    • IntraFind Inc.
    • Dassault Systems SA
    • EPAM Systems Inc.(Infongen)
    • Expert System SpA
    • IHS Markit Ltd
    • Insight Engines Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 71664

The Insight Engines Market size is estimated at USD 1.8 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 26.16% during the forecast period (2024-2029).

Insight Engines - Market

Insight engines can provide contextual information about the fact or entity in question, unlike the usual search engines that offer links to the original source materials. The key use cases of insight engines include internal search, external search, and extraction of data analytics.

Key Highlights

  • Even though companies apply all types of data and analytics solutions, they cannot satisfy their business goals. Companies continuously seek better ways to gain more business value from the information. Thus, insight engines address this problem by connecting to varied data sources to deliver business-critical insights. According to Accenture, the amount of data available is growing rapidly, amounting to 44 zettabytes. 80% of this data is unstructured (text documents, audio, video, emails, social posts, etc.), and 20% is held in structured systems of some kind. To gain insights from this massive resource and pinpoint what a user or organization requires, the ability to extract facts from documents and store those facts somewhere for simple access is necessary. Search engine giants, like Google and Bing, do this by storing such facts during a 'knowledge graph,' which suits the search engines they have been using for several years.
  • For many organizations, investing in extracting useful insights from data may be costly. For this, they need to possess their own infrastructure and resources. This is one of the main reasons that many companies consider cognitive search an appropriate solution. According to KDNuggets, an information technology, and services company, organizations are expected to direct approximately 15% of their IT investments toward cognitive search, analytics, and other cloud-based offerings. This investment was predicted to extend to 35% by 2021.
  • Various end-user industries, such as retail, BFSI, media, and telecommunications, are anticipated to use the insight program in the coming years. For instance, in the BFSI sector, companies are constantly trying to find ways to make banking better, faster, and easier for patrons. This industry plans to use the ability of advanced analytics to derive insights into processes and customers. This will help it know past performances, resulting in better business decisions.
  • Furthermore, in the wake of COVID-19, insight engines picked up pace as one of the best knowledge discovery options for enterprise search. The market witnessed a significant rise in data generated by enterprise apps. The time spent on developing meaningful insights to make business decisions also increased significantly. To promote its insight engine during the COVID-19 pandemic, major market vendors launched innovative product offerings with advanced features to cater to industry-specific and post-pandemic search requirements.
  • For instance, in July 2020, Microsoft launched a preview feature of text analytics for healthcare, which enables developers to process and extract insights from unstructured medical data. This feature is a part of Text Analytics in Azure Cognitive Services. It processes a broad range of data types and tasks without time-intensive and manually developed custom models to extract insights from data. According to Microsoft, with this latest offering, users can detect words and phrases mentioned in the unstructured text as entities that can be related to semantic types in the healthcare and biomedical domain. These words include diagnosis, medication name, symptoms, examinations, treatments, dosage, and route of administration.

Insight Engines Market Trends

The BFSI Segment Expected to Hold a Significant Share

  • Banks deal with a unique set of challenges as they navigate an ever-changing consumer landscape and business expectations. Search technology is at the forefront of making sense of this new world of finance. The variety of data sources for usage has evolved beyond the traditional mix. Enterprise workers at financial institutions need access to data stored in the cloud, behind SaaS services, and other silos. Insight engines scale to billions of documents in various formats and connect to all of the data for real-time access. Insurers increasingly face a regulatory landscape while trying to mitigate game-changing trends like cyber risk and disruptive innovation. Search can help these organizations stay nimble and maintain growth.
  • Insight engines leverage ML and AI to retrieve relevant results from disparate data repositories. It gives bankers a complete view of their clients by giving them access to annual reports, risk analytics, social media, industry blogs, and many other data points. It also enables informed investment decision-making, opportunity sourcing, and deal origination. Banks have several transactional data and digital interaction points around customer profiles, claims, customer payment history, etc. Insight engines could exploit these massive data repositories to access authentic and reliable credit reports. Banks can proactively leverage these reports to anticipate fraud while uncovering payment irregularities and other unusual activities.
  • Banks and other financial organizations are also utilizing insight engines to find and parse client sentiment by checking social media and analyzing discussions about their services and strategies with the usage of Natural Language Processing. Financial services analysts can compose increasingly accurate reports and give better advice to customers and internal decision makers with the capacity to get to essential and separated data. Using data to personalize banking improves customer engagement and increases revenue. According to Accenture, a major global bank used personalized insights delivered to customers to increase savings balances by EUR 60 million in just 18 months.
  • For instance, the third-largest bank in the United States, with 38 million searches and 293 thousand unique users, deployed search apps built with Lucidworks Fusion, and now only 0.14% of queries have zero results, and employees rate its search as the most valuable feature of its intranet. A top five global investment bank built an app with Lucidworks Fusion that searched across 250 million rows, each with 60-70 fields per document and 50 million rows with 1000 fields per document, an entire two billion row collection. Credit Agricole, one of the largest banks in the world, has launched a project to deliver a new digital workplace, where more than 60,000 internal users can know the exact situation of the customer in front of them, which could be utilized to find the most relevant offerings for the customer.

The Asia-Pacific Region Expected to Witness a High Market Growth

  • Led by countries, such as Japan, China, India, Australia, and South Korea, the Asia-Pacific region is expected to witness the fastest growth in the market. China is one of the major countries in Asia-Pacific with growing technological adoption. The country is home to one of the fastest internet bands and a strong presence of large enterprises, such as Alibaba.
  • According to UNCTAD.org, China's online share of retail sales rose from 19.4% to 24.6% between August 2019 and August 2020. Thailand saw a 60% jump in the downloads of shopping apps in just one week during March 2020. The trend toward e-commerce uptake in 2020 is likely to be sustained during recovery, which is expected to contribute to the insight engine market to generate demand from retail industry players.
  • The tripartite (iQiyi, Tencent, and Youku) domination is further secured by the strict regulatory environment in China, which prevents international players, such as the FAANG (Facebook, Amazon, Apple, Netflix, Google), from operating in the country. These international players use an insight engine, especially for recommendations at a large scale, and drive other businesses through advertising. This leaves the region with ample opportunities for domestic players, thus leading to moderate growth as compared to the United States.
  • Furthermore, emerging markets in countries such as India are expected to provide great opportunities for the market studied during the forecast period as a number of new local players are trying to enter the given market. For instance, in September 2021, GfK, the provider of consumer and market intelligence, analytics, and consulting services, launched gfknewron. It is an integrated, AI-powered software platform. Using gfknewron, companies can access market, consumer, and brand data from a single source of truth. The AI-supported predictions and practical guidance will support sustainable business growth. Gfknewron is an important step in GfK's transformation from a standard market researcher toward an AI-powered data analytics and consulting company.

Insight Engines Industry Overview

The insight engines market is moderately fragmented due to the significant presence of players such as IBM Corporation, Mindbreeze GmbH, LucidWorks Inc., and Sinequa SAS. Vendors in the market are also extending the reach of their content indexing capabilities to rich media either natively or via partnership by using machine learning capabilities such as computer vision, speech-to-text functions, etc.

  • October 2021 - Qubit, a supplier of AI-powered customization technology for merchandising teams, was purchased by Coveo, a relevant platform that strives to better digital experiences through AI-powered search, recommendations, and personalization. Coveo's geographic development into the UK and European markets is likely to be accelerated due to the transaction.
  • June 2021 - IntraFind Software AG announced that its iFinder Enterprise Search solution is available on the Microsoft Azure Marketplace. Following the development, companies using Azure were able to access the IntraFind solution for enterprise-wide information search.
  • June 2021 - Parts of Google's famous YouTube video service are being moved to the company's cloud service from the advertising company's own data center infrastructure. The move shows that Google is turning its attention inward as it aims to increase its part in the booming cloud-computing sector and become less reliant on adverts on its search engine and other sites.
  • March 2021 - ServiceNow introduced the new version of 'The Now Platform.' Now Platform Quebec release features new Creator Workflows and App Engine Studio to accelerate the pace of digital transformation, enabling fast lowcode app development across the enterprise to easily workflow everyday business challenges. The latest edition of the Now Platform includes new low-code app development tools and improved native AI capabilities, enabling companies to innovate rapidly, offer excellent experiences, and increase productivity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volumes of Data and the Requirement of Structured Data
    • 5.1.2 Rising Generation of Analytical Queries Via Search and Natural Language Processing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Regarding the Data Quality and Data Sources Validation

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Type
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By Size of the Enterprise
    • 6.3.1 Small- and Medium-Sized Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 By End-User Industry
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 Retail
    • 6.4.3 IT and Telecom
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Mindbreeze GmbH
    • 7.1.3 Coveo Solutions Inc.
    • 7.1.4 Sinequa SAS
    • 7.1.5 LucidWorks Inc.
    • 7.1.6 ServiceNow Inc. (Attivio Cognitive Search Platform)
    • 7.1.7 Micro Focus International PLC
    • 7.1.8 Google LLC
    • 7.1.9 Microsoft Corporation
    • 7.1.10 Funnelback Pty Ltd
    • 7.1.11 IntraFind Inc.
    • 7.1.12 Dassault Systems SA
    • 7.1.13 EPAM Systems Inc. (Infongen)
    • 7.1.14 Expert System SpA
    • 7.1.15 IHS Markit Ltd
    • 7.1.16 Insight Engines Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET