市場調査レポート
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1139256

デジタルアシュアランス市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Digital Assurance Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルアシュアランス市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルアシュアランス市場は、予測期間中にCAGR12.9%を記録しています。

デジタル経済は、品質保証サービスや競争企業間の敵対関係に大きな変化をもたらしているため、ビジネスの運営方法を変えつつあります。現代のビジネスは、市場の需要を活用するために、信頼性とデジタル保証を選択しています。顧客体験を確保しながらパフォーマンスを向上させるために、デジタルアシュアランスが求められているのです。

主なハイライト

  • デジタルアシュアランスは、ソーシャル、モバイル、アナリティクス&クラウド(SMAC)、IoT、ビッグデータなどのアプリケーションのテストにとどまりません。また、採用したデジタルトランスフォーメーションイニシアチブの結果として、望ましいビジネス成果が達成されることを保証するものでもあります。例えば、デジタルアシュアランスソリューションは、SMACなどのアプリケーションに必要な機能検証を超え、ネットワーク能力、最適なパフォーマンス、相互運用性、セキュリティ強化など、さまざまな側面を実行します。これにより、企業は従来の品質保証(QA)テストよりもデジタルアシュアランスを採用することができるようになります。
  • 現在の市場シナリオでは、企業は製品やサービスに対する顧客の要求を満たすだけでなく、一貫性のあるシームレスなエクスペリエンスを生み出すことに、より焦点を当てる必要があります。デジタルアシュアランスのオムニチャネル機能を活用することで、企業は、より良いアクセス性、シームレスな体験、待ち時間の少ない自動化されたソリューションを提供することができます。
  • デジタル化の要求が高まっているため、ほぼすべての企業でデジタル化が利用されています。デジタル移行を進める企業にとって、デジタルアシュアランスは、デジタルエコシステムとネットワークのさまざまな部分間の円滑な相互作用を確保するための技術です。世界経済フォーラムは、2025年までにデジタルトランスフォーメーションによって世界経済が100兆米ドル増加すると推定しています。そのため、デジタルアシュアランスの市場は、IT事業者のデジタルトランスフォーメーションプロジェクトの拡大によって牽引されています。
  • オープンソースやAs-a-Serviceのソリューションは、広く利用可能であり、使い勝手も良いです。それでも、多くのリポジトリ間でデータを交換・接続することは難しく、結果としてビジネスレベルでの品質の透明性を欠き、デジタルアシュアランス市場全体の信頼性にマイナスの影響を与え、市場成長の課題になっています。
  • さらに、COVID-19は、企業のデジタルプレゼンスと顧客へのサポートに、反応的でありながら意図的な変革をもたらしました。また、経済的なシナリオにより、記憶に残るオンライン体験を保証することが、企業に対するプレッシャーとなっています。デジタルコンテンツの作成と発信は、デジタル・エンゲージメントの推進により、著しく増加しています。2021年にBynderがマーケティングとクリエイティブの専門家1,600人を対象に行った調査によると、デジタル変革の取り組みが大流行しており、このため、より多くのデジタルコンテンツとクリエイティブのアウトプットの生成、新しいデジタル体験技術の実装、顧客データと分析への投資がマーケティング部門の焦点になっています。これは、市場にポジティブな影響を与えると予想されます。

主な市場動向

ヘルスケア部門が大きな成長を遂げる見込み

  • COVID-19の世界の大流行は、健康への懸念の高まりに導かれ、在宅政策の実施がデジタルヘルスの世界に効果的な影響を与えています。また、同市場ではモバイルヘルスケアアプリケーションが伸長する傾向にあります。例えば、インド政府は、ウイルスに対する意識を高めるために「AROGYASETU」モバイルアプリを導入しました。
  • 同様に、これらのヘルスケアアプリの熱心なユーザーも増加しています。デジタルヘルスアプリケーション市場には、進化する競争が存在します。したがって、企業は高いFRDでトップに立つために、バグのない、使いやすいソフトウェアアプリケーションを開発し、競争力を維持する必要があります。この例は、前向きな市場の見通しを示し、デジタル保証の採用が増加すると予想されます。
  • 組織は、アプリケーションのユーザーインターフェイスをテストし(UXテスト)、患者を中心とした、複雑なことを伴わないものにする必要があります。さらに、ユーザーは重要な健康データをアプリケーションに入力する可能性が高いため、組織は厳密で安全な認証アクセス性を実装し、データ漏洩の防止に役立つセキュリティテストを実行することが義務付けられています。
  • さらに、重要なケースでは、さまざまな部門のヘルスケア専門家が協力する必要があります。しかし、リソースが確保できないために、連携やその後の意思決定、治療が遅れることがあります。さらに、緊急のケースでは、一元化されたポータルで患者のインサイトに迅速かつ容易にアクセスできれば、さまざまな部門間の迅速なコラボレーションと意思決定に役立ち、最終的には患者の治療を迅速化することができます。
  • さらに、世界中のヘルスケア企業は、そのストーリーを伝え、資金調達を促進し、寄付者と関わるために、デジタル戦略やビジュアルコンテンツに依存しています。しかし、高いセキュリティ基準を効果的に維持しながら、はるかに厳しい規制と守秘義務政策とのコラボレーションを行うことは困難でした。デジタルアシュアランスソリューションは、これらの組織がこれらの問題を解決し、メディア、コンテンツ、コミュニケーション資料をさまざまなプログラム、場所、関連会社に分散してよりよく管理し、配布できるようにするための支援をしています。

アジア太平洋地域が最も高い成長率を記録

  • アジア太平洋地域は、デジタルトランスフォーメーションに向けて大きく成長する可能性を秘めた地域であるため、大きな成長を遂げると予想されます。中国、インド、日本を含む各経済圏は、特定のICT分野に向けてニッチ市場を形成しています。この地域には、TCS、Hexaware、Maveric Systemsなど、少数の市場プレーヤーが存在します。
  • この地域がデジタルの未来に向かって進むにつれ、COVID-19は、ワークスペースや顧客やパートナーとのやり取りをオンラインで行うなど、デジタル化への緊急性を高めています。変革の進展に伴い、品質保証もまた、複数の相反する優先順位のバランスをとる必要があります。例えば、急速に変化するテクノロジー環境をサポートする必要性や、ユーザーにオムニチャネル体験を提供する一方で、より迅速な配信を行う必要性などです。
  • この地域の企業は、組織のデジタル変革を可能にするために、認証を通じて市場での能力を開拓しています。2022年8月、ムンバイに拠点を置く独立系デジタル変革企業であるQualityKiosk Technologiesは、UiPath Services Network(USN)認定を取得しました。エンタープライズオートメーションソフトウェアのリーディングプロバイダーであるUiPathは、自動化のためのエンドツーエンドのオートメーションプラットフォームを提供しています。業界トップのRPA(Robotic Process Automation)ソリューションと包括的な機能セットを組み合わせたUiPath Platformにより、企業のデジタルビジネスプロセスの迅速な拡張を支援することができます。
  • APAC地域の企業は急速にデジタル化を進めており、クラウドネットワークとデータセンターに何らかの需要が生じています。エッジコンピューティングは、このような状況によってもたらされる問題に対処するために開発されたものです。組織は、データを可能な限りソースに近い場所で処理・保存することで、遅延を最小限に抑え、セキュリティを向上させ、信頼性を高めることができます。エッジコンピューティングは、この地域のスマートシティやビジネスの構築に不可欠であることが証明されており、企業はプロセスの可視性を高めるためにデジタルジャーニーをテストしたいと考えているため、この地域のデジタルアシュアランス市場には機会が生まれています。
  • また、インドのような新興国は、政府の取り組みや技術ベンダーの投資によって、デジタルトランスフォーメーションを受け入れています。例えば、Google Inc.の親会社であるAlphabetは、India Digitization Fundを通じて、インド固有の使用事例の構築とインド企業のデジタル変革に向けた支援に向けて100億米ドルの投資基金を設立すると発表しています。さらにGoogleは、5Gサービスを実行する低コストOSの開発についても言及しました。これらの事例は、同地域におけるデジタル保証の普及を後押しするものです。

競合情勢

デジタルアシュアランス市場は適度に統合されており、市場の有力ベンダーは新製品開発、投資、パートナーシップを活用し、競争優位性を獲得しています。また、COVID-19の状況は、企業が積極的な価格でサービスを提供することでデジタル変革を優先させ、それによって市場での競争力を維持することを支援しています。

  • 2021年10月- 継続的テストソリューションの大手プロバイダーの1つであるSauce Labs Inc.は、同社の継続的テストクラウドにAPIテストとモニタリングが追加されたことを発表しました。新しいデータ駆動型のAPIテストおよび監視ツールは、アジャイルおよびDevOpsチームがデバッグと修正を迅速化し、リリースサイクルを短縮し、規模に応じた品質を提供することを支援します。Sauce Labsクラウドの新しいAPIテスト機能は、Sauce Connectトンネルと完全に統合されており、組織は内部および公開APIをより確実にテストおよび監視できるようになります。
  • 2021年9月- インドネシア初の医療・生命・重大疾病保険専門の統合型テクノロジー企業であるRey Assuranceは、個人および団体会員向けのAIベースの独自商品オプションと独自の健康・ウェルネスエコシステムを発表しました。レイは、Trans-Pacific Technology Fundから100万米ドルのプレシード資金を調達。
  • 2021年6月-Reliance Industries Ltd(RIL)の完全子会社であるReliance Jio Infocomm(RJio)は、インド国内の4サークルで5Gネットワークのフィールドテストを開始しました。テストは、パートナーとの協力で、パートナーの技術を使用して実施されています。ムンバイでは同社の技術を使い、デリーではエリクソン、プネではノキア、グジャラートではサムスンと共同で試験を行っています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • デジタル経済におけるAPIモニタリングのニーズの高まり
    • テスト自動化の増加により、運用コストの削減と品質保証の強化につながる
  • 市場の課題
    • シャドーITは組織の主要なリスク領域である
    • 専門知識の欠如と新しいテスト手法の採用に対する抵抗感

第6章 市場セグメンテーション

  • テストタイプ別
    • 機能テストソリューション
    • パフォーマンス&ユーザビリティテスト
    • セキュリティテスト
    • APIテスティング
    • ネットワークテスト
  • テストモード
    • 手動テストの展開
    • テスト自動化の導入
  • エンドユーザー業界別
    • 政府機関
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • IT・通信
    • メディア・エンターテイメント
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東&アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Atos SE
    • Capgemini SE
    • TATA Consultancy Services Limited
    • Hexaware Technologies
    • Micro Focus
    • Accenture plc
    • Cigniti Technologies
    • Wipro Limited
    • DXC Technology Company
    • Software Quality Systems AG
    • Maven Infosoft Pvt Ltd
    • Sixth Gear Studios
    • Thinksys Inc

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 71493

Digital Assurance Market is registering a CAGR of 12.9% during the forecast period. The digital economy is transforming the way business runs, owing to the significant shift in the quality assurance service and competitive rivalry. Modern businesses are opting for reliability and digital assurance to leverage the market demand. In order to enhance performance while ensuring the customer experience, the market demands digital assurance.

Key Highlights

  • Digital assurance is not confined to testing applications across social, mobile, analytics & cloud (SMAC), IoT, and big data, among others. It also ensures that the desired business outcomes are achieved as a result of the digital transformation initiatives adopted. For instance, digital assurance solutions go beyond the functional validations required for applications such as SMAC and perform various aspects such as network capability, optimal performance, interoperability, and enhanced security. This instance enables the business to adopt digital assurance over traditional Quality Assurance (QA) testing.
  • In the current market scenario, organizations must focus more on creating consistent and seamless experiences apart from meeting the customer's demands for products and services. By leveraging digital assurance omnichannel capabilities, organizations can deliver automated solutions that offer better accessibility, seamless experience, and lesser wait time.
  • Due to the increasing demand for digitalization, it is used in nearly every enterprise. For businesses going through a digital transition, digital assurance is a technique for ensuring smooth interactions between various parts of the digital ecosystem and networks. The World Economic Forum estimates that by 2025, digital transformation will have increased the global economy by USD 100 trillion. The market for digital assurance is therefore driven by IT businesses' expanding digital transformation projects.
  • The open-source and as-a-service solutions are broadly available and straightforward to use. Still, it can be difficult to exchange and connect data across many repositories, resulting in a lack of quality transparency at the business level, negatively impacting the trust of the overall Digital Assurance market and becoming a challenge for market growth.
  • Additionally, COVID-19 has brought about a reactive yet deliberate transformation of enterprises' digital presence and support to the customers. Also, the economic scenarios have increased the pressure on the business to ensure a memorable online experience. Creating and disseminating digital content has increased significantly due to the growing push for digital engagement. According to a study of 1,600 marketing and creative professionals by Bynder in 2021, the digital transformation initiatives have gained traction during the pandemic, and owing to this, generating more digital content and creative output, implementing new digital experience technologies, and investing in customer data and analytics are the focal points of marketing departments. This is expected to have a positive impact on the market.

Key Market Trends

Healthcare sector is expected to register significant growth

  • The global pandemic of COVID-19 is spreading worldwide, led by growing health concerns, and the implementation of the stay-at-home policy has effectively impacted the world of digital health. Also, there has been a trend in the growth of mobile healthcare applications in the market. For instance, the Indian government introduced the "AROGYASETU" mobile app to create awareness against the virus.
  • Similarly, there is also growth in the number of avid users of these healthcare apps. There is evolving competition in the digital health application market. Hence businesses, to stand out at the top of the list with high FRD, must develop bug-free, easy-to-use software applications to maintain their competitive position. This instance showcases a positive market outlook and is expected to increase digital assurance adoption.
  • The organizations need to test the application's user interface (UX testing) and make it patient-centric and doesn't involve any complexities. Further, as the users are likely to input critical health data into the applications, it mandates the organizations to implement strict and secure authorization accessibility and perform security testing to help prevent data breaches.
  • Moreover, healthcare professionals from various departments often need to collaborate in critical cases. However, their collaboration, subsequent decision-making, and treatment may sometimes get delayed due to the unavailability of resources. Furthermore, in urgent cases, quick and easy access to patients' insights on a centralized portal can help in swift collaboration among various departments and decision-making, ultimately expediting patient care. ​
  • Furthermore, healthcare organizations globally rely on digital strategies and visual content to tell their stories, drive funding and engage with donors. However, it has been challenging to collaborate with much more stringent regulations and confidentiality policies while maintaining high-security standards effectively. Digital assurance solutions are helping these organizations solve these problems, enabling them to manage better and distribute their media, content, and communications materials across various programs, locations, and affiliates.

The Asia Pacific Market is Witnessing The Highest Growth

  • The Asia Pacific is expected to register significant growth majoring owing to the economies in the region that hold tremendous potential to grow toward digital transformation. Each economy, including China, India, and Japan, has developed a niche market for itself towards specific ICT segments. The region is home to a few market players, including TCS, Hexaware, and Maveric Systems.
  • As the region has been moving towards the digital future, COVID-19 has created greater urgency towards it, with instances such as workspaces and customer and partner interaction being moved online. With growing transformation, quality assurance also needs to balance multiple conflicting priorities. These include the need to support the rapidly changing technology landscape and the requirement for greater speed delivery while ensuring omnichannel experiences for the users.
  • Companies in the region are developing their capabilities in the market through certifications to enable organizations in digital transformation. In August 2022, QualityKiosk Technologies, a Mumbai-based independent digital transformation company, was awarded the UiPath Services Network (USN) Certification. A leading enterprise automation software provider UiPath offers an end-to-end automation platform for automation. It can help firms to quickly scale their digital business processes due to the UiPath Platform, which combines the industry's top Robotic Process Automation (RPA) solution with a comprehensive set of features.
  • Businesses in the APAC region have been rapidly transforming digital, placing some demand on cloud networks and data centers. Edge computing is developed to address the problems brought on by this situation. Organizations can minimize latency, improve security, and increase reliability by processing and storing data as close to the source as possible. Edge computing has proven essential in creating smart cities and businesses in the area, which is creating an opportunity for the Digital Assurance Market in the region because companies want to test their digital journey to increase their process visibility.
  • Additionally, emerging economies like India embrace digital transformation led by government initiatives and technological vendor investments. For instance, Google Inc's parent company Alphabet announced an Investment fund of USD 10 billion through the India Digitization Fund towards building India-specific use cases and providing support to Indian companies towards digital transformation. Google further indicated the development of a low-cost OS that would run 5G services. These instances are set to leverage the adoption of digital assurances in the region.

Competitive Landscape

Digital Assurance Market is moderately consolidated, with prominent vendors in the market leveraging new product development, investments, and partnerships to gain competitive advantages. In addition, the COVID-19 situation helps businesses to give priority to their digital transformation by offering services at an aggressive price and thereby maintaining their competitive position in the market.

  • October 2021 - Sauce Labs Inc., one of the leading providers of continuous testing solutions, announced that API testing and monitoring were added to its continuous testing cloud. The new data-driven API testing and monitoring tools aid agile and DevOps teams speed up debugging and remediation, reducing release cycles, and delivering quality at scale. The Sauce Labs cloud's new API testing features are completely integrated with Sauce Connect tunnels, allowing organizations to test and monitor internal and public APIs more confidently.
  • September 2021 - Rey Assurance, Indonesia's first dedicated and integrated health, life, and critical illness insurance technology company, launched its AI-based proprietary product options for individual and group members and its unique health and wellness ecosystem. Rey raised USD 1 million in pre-seed funding from the Trans-Pacific Technology Fund.
  • June 2021 - Reliance Jio Infocomm (RJio), a wholly-owned subsidiary of Reliance Industries Ltd (RIL), began field-testing its 5G network in four circles across India. The tests are being carried out in collaboration with partners and using their technology. In Mumbai, trials are undertaken using its technology, while those in Delhi collaborate with Ericsson, Nokia in Pune, and Samsung in Gujarat.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness- Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need of API Monitoring in the Digital Economy
    • 5.1.2 The Increasing Use of Test Automation Leads to Lower the Operational Costs and Enhance the QA
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Shadow IT is A Major Risk Area for Organizations
    • 5.2.2 Lack of Expertise and Reluctance to Adopting New Testing Methods

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Testing Type
    • 6.1.1 Functional Testing Solution
    • 6.1.2 Performance & Usability Testing
    • 6.1.3 Security Testing
    • 6.1.4 API Testing
    • 6.1.5 Network Testing
  • 6.2 Testing Mode
    • 6.2.1 Manual Testing Deployment
    • 6.2.2 Test Automation Deployment
  • 6.3 End-user Verticals
    • 6.3.1 Government
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Manufacturing
    • 6.3.5 IT & Telecommunication
    • 6.3.6 Media & Entertainment
    • 6.3.7 Others End-Users
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Atos SE
    • 7.1.2 Capgemini SE
    • 7.1.3 TATA Consultancy Services Limited
    • 7.1.4 Hexaware Technologies
    • 7.1.5 Micro Focus
    • 7.1.6 Accenture plc
    • 7.1.7 Cigniti Technologies
    • 7.1.8 Wipro Limited
    • 7.1.9 DXC Technology Company
    • 7.1.10 Software Quality Systems AG
    • 7.1.11 Maven Infosoft Pvt Ltd
    • 7.1.12 Sixth Gear Studios
    • 7.1.13 Thinksys Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET