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市場調査レポート
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1435954

サービスフルフィルメント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Service Fulfillment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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サービスフルフィルメント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サービスフルフィルメント市場の規模は、2024年に84億8,000万米ドルと推定され、2029年までに142億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.90%のCAGRで成長します。

サービスの履行-市場

サービスプロバイダーは、業界全体でいくつかのテクノロジーをイントロダクションことにより、次世代の製品やサービスの市場投入までの時間を短縮しながら、サービスを提供する能力を構築しています。 IoT、コネクテッドデバイス、5Gテクノロジー、デジタル化などのテクノロジーにより、強化された接続ソリューションに対する需要が増加しています。

主なハイライト

  • サービスフルフィルメントは、CSPや組織のさまざまなタスクの合理化を支援し、市場投入までの時間を短縮し、コストを最適化し、自動化を促進する包括的なツールセットを組み合わせたものです。ネットワークの最適化は、増大する新たなサービスフルフィルメントニーズに対応するために不可欠になります。
  • 動的なサービスフルフィルメントプロセスまたはソフトウェアにより、コンポーネントベースのサービスの作成が可能になり、新製品の立ち上げが簡素化されます。注文から入金までのプロセスを自動化し、サプライチェーン活動、設備投資、営業経費を最適化します。サプライチェーン管理ソリューションは、サプライヤーのエコシステムを合理化しながら、ネットワーク機器の調達を合理化します。
  • 迅速な接続デバイスとユーザーの拡大が、世界のサービスフルフィルメント市場を推進します。さらに、この業界では通信運用技術に対する大規模な支出の需要が高まっています。さらに、重要な管理ソリューションに簡単にアクセスできることが、この業界を前進させています。データサービスからの収入の増加により、世界のサービスフルフィルメント市場の需要が高まります。
  • さらに、自動化はビジネスの生産性を向上させますが、これは常に望ましいことです。課題は、それをコスト効率よく達成することです。クラウドは、サーバーの仮想化や構成などのITインフラストラクチャの自動化と使用を効率的に合理化しました。それでも、特に通信サービスプロバイダー(CSP)ネットワークでは複雑さのレベルが高まっているため、ネットワーク自動化の進化は遅れています。CSPネットワークでは、より多くのドメイン(クラウド、モバイル、WAN、IT)にまたがることが多く、より高いレベルの投資が必要になります。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、世界中でサービスの履行に影響を与えました。パンデミック中の主な課題は労働力関連の問題でした。パンデミック後、顧客サービス作成に使用可能なコンポーネントに仮想化ネットワーク機能が急速に導入され、市場は急速に成長しました。

サービスフルフィルメント市場の動向

ソフトウェア部門はかなりの市場シェアを保持していると分析されている

  • ネットワーク管理、在庫管理、サービス注文管理を含むソフトウェアセグメントは、予測期間にわたってサービスフルフィルメント市場で大きな市場シェアを保持すると分析されています。 5Gテクノロジー、IoT、AI、デジタル化などのいくつかの技術進歩の展開により、通信サービスプロバイダー(CSP)は、プラットフォームやシステム全体の可視性がほとんどなく、運用コストを最小限に抑えながら、高まる顧客の期待を強化し、上回るという絶え間ないプレッシャーに直面しています。、ツール、断片化されたデータ。
  • エリクソンによると、5G加入者数は2028年までに世界で46億2,411万件に増加すると予測されており、北東アジア、東南アジア、インド、ネパール、ブータンが最大の地域加入者数を有すると予想されています。ユーザー数の増加に伴い、5G接続は、接続デバイス、モバイルデバイス、アプリケーション、および高度なテクノロジと機能の導入に伴い、さまざまなエンドポイントへの必須の接続のために、強化されたネットワークインフラストラクチャと強化された接続ソリューションへの依存度が高まっています。
  • その後、組織やCSPは、AIやMLなどのテクノロジーを活用して、自律型ネットワークの導入を推進する高度な管理ツールを組み込んだ新しいネットワークアーキテクチャへの投資を増やしています。したがって、CSPはサービスフルフィルメントソリューションプロバイダーに連絡して、ソフトウェアソリューションを採用することでサプライチェーンの活動を強化しています。
  • 市場のもう1つの傾向は、特にローカルエリアネットワークからのネットワークトラフィックとネットワーク処理の増加による、ネットワークの継続的な評価とパフォーマンスの需要です。これにより、リアルタイムのストリーミングネットワーク分析が必要となり、顧客はネットワークの状態を追跡できるようになります。ネットワークを監視し、トラフィックフローを継続的に監視します。このような発展により、市場ではネットワーク管理ソフトウェアの需要がさらに高まります。

北米が最大の市場となると予想される

  • 北米地域では、ビデオストリーミング、ビデオ通話プラットフォーム、電話会議など、さまざまなプラットフォームにわたる強化された接続ソリューションに対する需要の増加により、サービスフルフィルメントソリューションおよびサービスに対する需要が増加しています。
  • これに、3G、4G、5Gなどのさまざまなネットワークの加入者の急速な増加が加わり、企業はサービスフルフィルメントを採用するようになりました。また、この地域は5G展開の主要拠点となっており、カナダのサービスプロバイダーは5Gライセンスの調達への投資を増やしています。
  • 市場ベンダーは、この地域でのサービス提供を強化するために提携および買収活動に参入しており、これがこの地域の市場成長を促進すると分析されています。たとえば、2023年5月、テクノロジー主導の物流プラットフォームであるFlexportは、Deliverr, Inc.を含むShopify Logisticsの資産を買収しました。Shopify Logisticsの統合を通じて、同社は高度なAI主導の最適化を強化し、世界の供給を合理化します。チェーン化することでコストを削減し、消費者の信頼性を向上させます。
  • さらに、2022年12月、JLLとAmerican Eagle Outfitters Inc.の完全所有子会社であるQuiet Platformsは、Quiet Platformsのサプライチェーン内の小売業者やブランドにサービスを提供するために、2023年に米国で追加の高度なフルフィルメント施設の建設を加速するための提携を発表しました。通信網。両社は、契約条件に基づいて、物流不動産の収益に対する柔軟な賃料モデルを先駆けて導入することになります。

サービスフルフィルメント業界の概要

サービスフルフィルメント市場は、Comarch SA、Accenture PLC、Cisco Systems, Inc.、Infosys Limited、TATA Communications Ltdなどの複数の企業が存在することで細分化されています。市場の企業は、自社の製品提供を強化するためにパートナーシップや買収などの戦略を採用しています。持続可能な競争上の優位性を獲得します。

2023年 12月-Infosysは、Infosysで構築されたオムニチャネルデジタルフルフィルメントと高度な分析プラットフォームを通じて、またInfosysのAIファースト製品であるInfosys Topazを活用することで、Spotlight Retail Groupの消費者成長の強化に貢献し、超パーソナライズされたオンラインサービスを実現したと発表しました。消費者にショッピング体験を提供します。顧客エクスペリエンスの向上により、12 12か月間に顧客ベースが113%、トランザクション数が93%増加しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ネットワーク自動化の増加と自動化されたリアルタイムサービスの需要の増加
    • 仮想化ネットワーク機能を顧客サービスの構築に使用可能なコンポーネントに迅速に導入
  • 市場抑制要因
    • 認識の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア
      • ネットワーク管理
      • 在庫管理
      • サービスオーダー管理
    • サービス
  • 導入モード別
    • オンプレミス
    • ホストされている
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Comarch SA
    • Accenture PLC
    • Cisco Systems, Inc.
    • Infosys Limited
    • TATA Communications Ltd.
    • Amdocs Group
    • Suntech SA
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • NEC Technologies India Private Limited
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • TIBCO Software Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71492

The Service Fulfillment Market size is estimated at USD 8.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.90% during the forecast period (2024-2029).

Service Fulfillment - Market

Service providers are building capabilities to provide services while reducing time-to-market for next-generation products and services, owing to the introduction of several technologies across industries. Technologies such as IoT, connected devices, 5G technology, digitization, and increase the demand for enhanced connectivity solutions.

Key Highlights

  • Service fulfillment is a combined comprehensive set of tools that assist in streamlining various tasks of CSPs and organizations to reduce time to market, optimize cost, and boost automation. Network optimization becomes essential to meet new and growing service fulfillment needs.
  • A dynamic service fulfillment process or software enables the creation of component-based services and simplifies the launch of new products. It automates the order-to-cash process to optimize supply chain activities, capital expenditures, and operating expenses. The supply chain management solutions streamline network equipment procurement while rationalizing the supplier ecosystem.
  • Rapid connectivity devices and user expansion drive the global service fulfillment market. Moreover, large-scale expenditures in telecom operating technologies are increasing in demand in this industry. Moreover, simple access to crucial management solutions is propelling this industry forward. Rising income from data services drives demand in the global service fulfillment market.
  • Further, automation drives business productivity, which is always desirable. The challenge is achieving it cost-effectively. The cloud has efficiently streamlined the automation and use of IT infrastructures, such as server virtualization and configuration. Still, network automation has been slower to evolve due to higher complexity levels, especially among communication service provider (CSP) networks, which often cross an increased number of domains (cloud, mobile, WAN, and IT) and require higher levels of investment.
  • The COVID-19 pandemic impacted service fulfillment throughout the globe. The major challenge during the pandemic was workforce-related issues. Post-pandemic, the market was growing rapidly with the rapid adoption of virtualized network functions into usable components for customer service creation.

Service Fulfillment Market Trends

Software Segment is Analyzed to Hold Significant Market Share

  • The software segment including network management, inventory management and service order management is analyzed to hold significant market share in th service fulfillment market over the forecast period. The rollout of several technological advancements, such as 5G technology, IoT, AI, Digitization, and many more, Communication Service Providers (CSPs) face constant pressure to enhance and exceed rising customer expectations while minimizing operational costs, with little visibility across platforms, systems, tools, and fragmented data.
  • According to Ericsson, 5G subscriptions are forecast to increase globally to 4624.11 million by 2028, North East Asia, South East Asia, India, Nepal, and Bhutan are expected to have the maximum regional subscriptions.With the increasing number of users, 5G connections, connected devices, mobile devices, applications, and the deployment of advanced technologies and capabilities, they are increasing their dependence on enhanced network infrastructure and enhanced connectivity solutions for essential connectivity to a wide range of endpoints.
  • Subsequently, organizations and CSPs are increasingly investing in new network architectures that incorporate advanced management tools to drive the adoption of autonomous networks, leveraging technologies like AI and ML. Hence, the CSPs are contacting Service Fulfillment solution providers to enhance their supply chain activities by adopting software solutions.
  • Another trend in the market is the demand for continuous evaluation and performance of networks due to increased network traffic and network processing, particularly from the local area networks, which require real-time streaming network analytics and allows customers to keep track of the health of their network and continuously monitor traffic flows. Such developments further fosters the demand for network management software in the market.

North America is Expected to Register the Largest Market

  • The North America region is witnessing an increase in the demand for service fulfillment solutions and services due to an increase in the demand for enhanced connectivity solutions across various platforms, such as video streaming, video calling platforms, and teleconferencing, among various others.
  • This, coupled with a rapid increase in subscribers on various networks such as 3G, 4G, 5G, etc., propel the players to adopt service fulfillment. Also, the region has become a major hub for the 5G rollout, with Canadian service providers increasingly investing in procuring 5G licenses.
  • Market vendors are entering into partnership and acquisition activities to strengthen their service fulfillment offerings in the region, which is analyzed to drive the market growth in the region. For instance, in May 2023, Flexport, the tech-driven logistics platform, acquired the assets of Shopify Logistics, including Deliverr, Inc. Through the integration of Shopify Logistics, the company will strengthen its advanced AI-driven optimization to streamline the global supply chain, reducing costs and improving consumer reliability.
  • Furthermore, in December 2022, JLL and Quiet Platforms, an American Eagle Outfitters Inc. completely owned subsidiary, announced a collaboration to speed the building of additional advanced fulfillment facilities across the United States in 2023 to service retailers and brands in the Quiet Platforms supply chain network. The two businesses would pioneer a flexible rent-as-a-percentage-of-revenue model for logistics real estate under the terms of the agreement.

Service Fulfillment Industry Overview

The Service Fulfillment Market is fragmented with the presence of several players like Comarch SA, Accenture PLC, Cisco Systems, Inc., Infosys Limited, and TATA Communications Ltd. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In December 2023 - Infosys announced that it has helped enhance Spotlight Retail Group's consumer growth via an omnichannel digital fulfillment and advanced analytics platform built with Infosys and by leveraging Infosys' AI-first offering, Infosys Topaz, Spotlight Retail Group enabled a hyper-personalized online shopping experience for its consumers. The improved customer experience has led to a growth of 113% in customer base over 12 12-month period and 93% in transactions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Network Automation and Increasing Demand for Automated, Real-time Services
    • 5.1.2 Rapid Adoption of Virtualized Network Functions into Usable Components for Customer Service Creation
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack in Awareness

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Software
      • 6.1.1.1 Network Management
      • 6.1.1.2 Inventory Management
      • 6.1.1.3 Service Order Management
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 On-Premise
    • 6.2.2 Hosted
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Comarch SA
    • 7.1.2 Accenture PLC
    • 7.1.3 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.4 Infosys Limited
    • 7.1.5 TATA Communications Ltd.
    • 7.1.6 Amdocs Group
    • 7.1.7 Suntech S.A.
    • 7.1.8 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 7.1.9 NEC Technologies India Private Limited
    • 7.1.10 Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • 7.1.11 TIBCO Software Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS