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市場調査レポート
商品コード
1440172

銀行メンテナンスサポートおよびサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Banking Maintenance Support & Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 132 Pages | 納期: 2~3営業日

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銀行メンテナンスサポートおよびサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

銀行メンテナンスサポートおよびサービス市場規模は、2024年に110億6,000万米ドルと推定され、2029年までに150億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.30%のCAGRで成長します。

銀行メンテナンスサポートおよびサービス-マーケット

新興経済国に住む人の数は急速に増加しており、顧客の支店内エクスペリエンスを向上させることにますます注目が集まっています。

主なハイライト

  • 銀行メンテナンスサポートおよびサービスは、銀行のダウンタイムと運営コストを大幅に削減します。企業は、資金管理プロセスを全体的に簡素化する製品やソリューションを提供しています。これらの商品やサービスは現金の取り扱いと処理を自動化し、これにより生産量が増加し、経費が削減され、銀行は顧客満足度の向上やその他の重要な業務に重点を置くことで従業員をより有効に活用できるようになります。その結果、銀行業界ではヘルプデスクサポート、ソフトウェアサポート、ハードウェアメンテナンスサービスに対する需要が高まっています。
  • 新興諸国における人口の急速な増加と顧客の支店内エクスペリエンスの向上への焦点により、銀行ハードウェアのメンテナンス、ソフトウェアサポート、ヘルプデスクサポートサービスのニーズが大幅に増加しています。また、セルフサービスの使用も期待されています。 ATM、現金預金機、銀行キオスク、デジタルサイネージシステムなどの銀行の機器は、メンテナンスやサポートサービスの必要性が増加します。また、これらのことにより、予測期間中の収益に大きな違いが生じることが予想されます。
  • サービスを国際的に拡大し、これらの機関が顧客エクスペリエンスを向上できるよう支援するために、サービスプロバイダーは世界規模で多くの銀行機関と提携しています。これにより、銀行向けのハードウェアメンテナンス、ソフトウェアサポート、ヘルプデスクサポートサービスの市場は、今後数年間でより急速に成長すると予想されます。多額の研究開発費も市場拡大の可能性を秘めています。
  • 市場の成長率は、既存のプレーヤー間の競合や、参入したばかりの新しい競合他社の脅威によって鈍化する可能性があります。新規参入者と既存企業の間の熾烈な競合により、銀行ハードウェアメンテナンス、ソフトウェアサポート、ヘルプデスクサポートサービスの市場は、今後数年間で多くの問題に直面すると予想されます。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミック中、世界中で導入されたロックダウンと隔離ルールにより、多くの企業や組織がしばらく業務を停止せざるを得ませんでした。しかし、銀行業界はまだ稼働しており、従業員の健康と安全を保ち、ウイルスが銀行に侵入するのを防ぐために、支店ではメンテナンスサービスが依然として必要でした。
  • たとえば、メンテナンスサービスであるBS/2は、検疫ルールが定められていた場合でも、銀行機器のすべてのメンテナンスを担当しました。ロシアとウクライナの間の戦争は、パッケージングのエコシステム全体にも変化をもたらしました。

銀行メンテナンスサポートおよびサービス市場動向

ハードウェアサポートはかなりの市場シェアを発揮すると予想される

  • BFSI部門の最大の課題は、銀行支店での顧客エクスペリエンスを向上させ、列に並んで待つ時間を短縮することです。このため、いくつかの銀行は、ATM、現金入金などのセルフサービスデバイスを導入することで、いくつかのタスクを自動化する取り組みを行っています。
  • このようなデバイスにより、残高照会、送金、小切手入金、現金引き出しなど、さまざまな銀行業務が容易になります。これらのデバイスにより、銀行家は支店での長い行列を解消し、待ち時間を短縮しながら顧客管理の効率を高めることができます。
  • たとえば、CashLink Global SystemsのATMサービスビジネスは、ATMの設置と撤去、移転、輸送、取り扱い、テスト、コミッショニング、運用トレーニング、SLMなどの数多くのサービスを顧客に提供しています。

アジア太平洋は大幅な成長が見込まれる

  • 予測期間中、アジア太平洋地域は高い率で成長すると予想されます。これは、銀行やその他の金融サービス組織が、市場でのプレゼンスを向上させるためにセルフサービステクノロジをますます使用しているためです。この地域のいくつかの銀行機関は、組織のメンテナンス、修理、およびサポートサービスをますます導入し、組織の機能を強化しています。顧客体験。
  • EMEAや南北アメリカと比較して、APACではBaaSサービスの需要が高くなります。 EMEAと南北アメリカでは上級管理職の80%のみがBaaSソリューションを使用している、または使用する予定であるのに対し、APACでは上級管理者の88%が使用している、または使用する予定です。これには、銀行、ヘルスケア、小売、テクノロジーが含まれます。
  • BaaSエコシステムの主要なプレーヤー(ディストリビューター、イネーブラー、プロバイダー)は、BaaS業界が今後5年間で毎年 50%以上の割合で成長すると予測しているため、BaaSへの投資と接続を増やしたいと考えています。使いやすく、銀行やその他のサービスプロバイダーのコスト削減に役立つ最先端のデジタルバンキングソリューションを使用するエンドユーザーが増えているため、市場は成長しています。これは、銀行および金融サービス業界の規制環境の変化によるものです。

銀行メンテナンスサポートおよびサービス業界の概要

銀行メンテナンスサポートおよびサービス市場の競合情勢は、世界中に数社の大手サービスプロバイダーが存在することで強化されています。サービスプロバイダーは、世界中の複数の銀行機関と提携してサービスを拡大し、これらの銀行機関が顧客エクスペリエンスを向上できるよう支援しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場調査
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • BFSI業界で強化された支店内カスタマーエクスペリエンスの提供に一層注力
    • セルフサービスマシンの採用の増加
  • 市場抑制要因
    • デジタルバンキングソリューションの採用の増加
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症が市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア保守サポートおよびサービス
    • ソフトウェア保守サポートおよびサービス
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • CeleritiFinTech
    • Diebold Nixdorf, Inc.
    • CashLink Global Systems Pvt. Ltd.
    • NCR Corporation
    • Cardtronics Inc.
    • Glory Global Solutions(International)Limited

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70647

The Banking Maintenance Support & Services Market size is estimated at USD 11.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.30% during the forecast period (2024-2029).

Banking Maintenance Support & Services - Market

The number of people living in emerging economies is growing very quickly, and more and more attention is being paid to improving the in-branch experience for customers.

Key Highlights

  • Banking maintenance support and services significantly lower banks' downtime and operating costs. Businesses offer products and solutions that simplify cash management processes across the board. These goods and services automate the handling and processing of cash, which boosts output, reduces expenses, and allows the bank to make better use of its employees by putting more emphasis on enhancing customer satisfaction and other vital tasks. As a result, there is a high demand for helpdesk support, software support, and hardware maintenance services in the banking industry.
  • The fast growth of populations in developing countries and the focus on improving the in-branch experiences of customers have greatly increased the need for banking hardware maintenance, software support, and helpdesk support services.Also, it is expected that the use of self-service equipment in banks, like ATMs, cash deposit machines, banking kiosks, and digital signage systems, will increase the need for maintenance and support services. Also, it is expected that these things will make a big difference in revenue during the forecast period.
  • In order to expand their services internationally and help these institutions improve their customer experiences, the service providers have teamed up with a number of banking institutions on a global scale. This will make the market for hardware maintenance, software support, and helpdesk support services for banks grow faster over the next few years. High research and development expenditures also present a wealth of market expansion potential.
  • The growth rate of the market could be slowed down by competition between current players and threats from new competitors who are just starting out. Due to the fierce competition between new entrants and established firms, the market for banking hardware maintenance, software support, and helpdesk support services is expected to face a lot of problems over the next few years.
  • During the COVID-19 pandemic, many businesses and organizations had to stop working for a while because of lockdown and quarantine rules that were put in place all over the world. But the banking industry was still running, which meant that maintenance services were still needed in the branches to keep employees healthy and safe and stop viruses from getting into the banks.
  • For example, BS/2, which is a maintenance service, took care of all the maintenance for banking equipment even when quarantine rules were in place. The war between Russia and Ukraine has also changed the packaging ecosystem as a whole.

Banking Maintenance Support & Services Market Trends

Hardware Support Expected to Exhibit Significant Market Share

  • The BFSI sector's biggest challenge is to improve the customer experience at bank branches and reduce the amount of time spent waiting in lines.For this reason, several banks are making efforts to automate several tasks by deploying self-service devices such as ATMs, cash deposit machines, banking kiosks, digital signage systems, and many more.
  • Such devices foster ease in performing several banking activities, such as balance inquiries, money transfers, check deposits, cash withdrawals, and many more. These devices allow the bankers to eliminate long queues at the branches, reducing wait times while increasing their efficiency in managing their customers.
  • For example, CashLink Global Systems' ATM Service business offers a number of services to its customers, such as ATM installation and removal, relocation, transportation, handling, testing, commissioning, operational training, and SLM.

Asia-Pacific Expected to Grow Significantly

  • During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to grow at a high rate. This is because banks and other financial service organizations are using self-service technologies more and more to improve their market presence.Several banking institutions in the region are increasingly adopting maintenance, repair, and support services for their organizations to augment their ability to enhance the customer experience.
  • In comparison to EMEA and the Americas, the demand for BaaS services is higher in APAC. Compared to EMEA and the Americas, where only 80% of senior executives use or plan to use BaaS solutions, 88% of senior executives in APAC do so or plan to do so. This includes banking, healthcare, retail, and technology.
  • The main players in the BaaS ecosystem (distributors, enablers, and providers) want to increase their BaaS investments and connections because they predict that the BaaS industry will grow at a rate of more than 50% annually over the next five years. The market is growing because more and more end users are using cutting-edge digital banking solutions that are easy to use and help banks and other service providers save money. This is due to the banking and financial services industry's shifting regulatory environment.

Banking Maintenance Support & Services Industry Overview

The competitive landscape of the banking maintenance, support, and service market is consolidated due to the presence of a few major service providers worldwide. The service providers are partnering with several banking institutions globally to expand their services and help these institutions enhance their customer experiences.

In March 2022, Kyash, a Tokyo-based mobile finance software company, raised USD 41.2 million in Series D fundraising (4.9 billion yen). Japan Post Investment Corporation, Block (previously known as Square), Greyhound Capital, SMBC Nikko Securities, Altos Ventures, Goodwater Capital, StepStone Group, JAFCO Group, Mitsui Sumitomo Insurance Capital, and other investors participated in the round.

In January 2022, OneConnect Financial Technology Co., Ltd., a leading technology-as-a-service platform for financial institutions, announced that it had formed a strategic alliance with Chengfang Financial Technology Co., Ltd., a financial technology company started by the People's Bank of China. Under the terms of the agreement, OneConnect and Chengfang Financial Technology will work together to find new uses for data privacy technology in bank surveillance systems, promote the introduction and sharing of new data standards, and find the financial data collaboration and circulation models that businesses need to meet the requirements for secure cloud computing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Study
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increased Focus on Providing Enhanced In-Branch Customer Experience in the BFSI Industry
    • 4.2.2 Increasing Adoption of Self-service Machines
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Adoption of Digital Banking Solutions
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Hardware Maintenance Support and Services
    • 5.1.2 Software Maintenance Support and Services
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 CeleritiFinTech
    • 6.1.2 Diebold Nixdorf, Inc.
    • 6.1.3 CashLink Global Systems Pvt. Ltd.
    • 6.1.4 NCR Corporation
    • 6.1.5 Cardtronics Inc.
    • 6.1.6 Glory Global Solutions (International) Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS