市場調査レポート
商品コード
1198118

プロダクションプリンター市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Production Printer Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロダクションプリンター市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プロダクションプリンター市場は、予測期間中に5.26%のCAGRで推移すると予測されています。

新しい技術革新、収益性の高いビジネスモデルの増加、ジャストインタイム生産への継続的なシフトが、予測期間中の市場を活性化すると予測されます。

主なハイライト

  • 商業印刷業者は、ワイドフォーマットや産業用印刷アプリケーションを顧客に提供するために、デジタル印刷やインクジェット印刷への投資に注力しています。このため、セラミック、木材、ビニール、プラスチック、薄膜、段ボール、繊維、ガラス、金属、紙などの新素材に対応したデジタル生産機器のプロファイリングとキャリブレーションが必要です。
  • 近年、インクジェットプリンティングが脚光を浴びています。近年、インクジェット印刷の普及が進み、商業用印刷機でCF(Continuous Feed)方式の導入が進んでいます。フィンランドのHansaprint、オランダのZalsman、ドイツのEversfrank、Haberbeck、Esser、Walter Digital、イタリアのPoligrafico Roggero &Tortia、英国のProCo、DG3、Severnなどがその例です。
  • カスタマイズされたマーケティングメッセージを販促やマーケティング戦略に含めることは、プロダクションプリンター業界における促進要因の一つとなっています。このため、デジタル印刷技術を使用する商業印刷会社では、パーソナライズされた印刷コンテンツに対する大きな需要が生まれています。
  • このような技術には、印刷物ごとに画像やテキスト、グラフィックをカスタマイズできるバリアブルデータプリンティング(VDP)などがあります。短納期の自費出版が盛んなことから、注文の柔軟性、在庫管理の最適化、印刷物の市場投入までの時間の短縮など、デジタル印刷のメリットが高く評価されています。
  • また、世界的に企業の広告ニーズが高まっていることや、技術的な普及が進んでいることも、市場の成長を後押しする重要な要因となっています。また、大量印刷に適したコスト効率に優れた業務用プリンターの導入が進んでいます。
  • 世界の産業部門はすべてCOVID-19の影響を受けており、そのダイナミクスが変化しています。デジタル印刷の市場も例外ではなく、消費者のこの分野への無関心により大きな打撃を受けています。移動の規制が制約されたことで、経営のあらゆる分野に影響が出ました。世界のいたるところで予想外のシャットダウン規制が行われたため、印刷部門はオンライン取引に重点を移し、新しい印刷技術や戦術を開発する必要に迫られました。実店舗が数カ月にわたって閉鎖されたため、集客のための選択肢はオンラインしかないです。ネット通信の動向により、どこにいても企業にコンタクトできる顧客が増えています。また、プロダクションプリンター業界は大きな問題を抱えていますが、経済全体は徐々に回復しています。

プロダクションプリンターの市場動向

パッケージング用途の拡大が成長を牽引

  • デジタルパッケージ印刷が主流となり、プロダクションプリンターに対する需要が最も大きいのはパッケージ用途です。段ボール箱やラベルをカスタマイズすることで、より多くの購買層を取り込む傾向が強まっています。
  • パッケージングの重要性はますます高まっています。昨年は多くの印刷会社やコンバーターがデジタルラベルの生産に印刷システムを使用しましたが、今後は紙器や軟包装がますます重視されるようになると予想されます。包装材に触覚的な要素を取り入れたり、外装をクリエイティブにデザインしたりすることで、ブランドオーナーは消費者の関心を製品に向けることにさらに力を注いでいます。
  • 先進国市場は、製品の差別化に基づく機会を提供しています。先進国市場の消費者は、差別化に対してプレミアムを支払うことを望んでいます。パッケージは製品の認知度を変え、価格の牽引役として機能します。そのため、イノベーションとデザインの進歩に対する需要が生まれ、印刷用パッケージングに大きな機会が生まれると予想されます。
  • eコマースの成長により、より優れたパッケージング・ソリューションに対する需要が世界的に高まると予想されます。このことは、競争が非常に激しい市場のニーズを満たすために、パッケージングにおける印刷ソリューションの生産を促進することが予想されます。eコマースの進化は、この業界が求めるスピード、ボリューム、標準化に対応できる印刷手法への需要を生み出すと予想されます。

アジア太平洋地域が最速の成長市場となる見込み

  • プロダクションプリンティングの市場規模は、インド、インドネシア、ベトナムが高い成長率を示しており、アジア太平洋地域が最も高い成長率を示すと予想されます。CII(インド産業連盟)によると、インドは2025年までに第5位の消費市場になると予想されています。
  • また、AIFMP(All India Federation of Master Printers)によると、インドには25万社以上の中小企業や大規模な印刷業者が存在すると予想されています。また、AIFMPのデータによると、同国の商業印刷は年率10%程度で増加しており、デジタル印刷は30%の堅調な成長率で拡大しているとのことです。
  • プロダクションプリンター市場は、アジア太平洋地域で複数の印刷技術や様々な産業への応用が広がっています。中国、インド、日本、韓国などの国々では、飲食品や家電製品など多くの産業が関連し、この地域の印刷ソリューションに対する大きな需要につながっています。
  • アジアでは標準的な製品に対する需要が高まっているため、同地域の中間・小規模産業が拡大し、デジタル印刷パッケージング市場の大きな成長をもたらしています。パッケージング産業の研究開発への投資が活発なことも、同地域のデジタルプリンティングパッケージング市場の成長の要因となっています。
  • この地域では、新しい製造施設や製品発売への投資が行われています。印刷技術協会(APTech)が発行した「Worldwide Market for Print 2.0」によると、インドは2017年から2021年にかけて年平均8.1%、売上高12億米ドルで最も急成長する出版市場になると予想されています。

プロダクションプリンター市場の競合他社分析

プロダクションプリンターの情勢は、少数のプレイヤーが市場を独占している統合市場です。ベンダーの市場参入障壁は非常に高く、懐の深い既存プレーヤーが市場を席巻しています。

2022年4月、Canon Europe は、全く新しいカットシートデジタルカラー印刷機「imagePRESS V1000」を発表し、プロダクションプリンティングにおける新しいベンチマークを作り出しました。この新機種は、商業印刷やインハウス印刷サービスプロバイダーが直面する日々の生産上の課題を克服するための高度な技術的機能と性能特性を取り入れ、imagePRESSファミリーの進化における次世代機として確立しています。

2022年4月、Agfa-Gevaert Groupは、Inca Digital Printersの買収を発表しました。高速デジタル印刷におけるAgfaの地位は、この買収によって強化されることが予想され、パッケージ印刷市場への注力も強化されます。この買収には、様々なパッケージングアプリケーション向けに最近開発されたシングルパス印刷機のラインアップ、強力なサービス組織を持つ既存の高速マルチパス印刷機のポートフォリオ、そしてコルゲーターメーカーのトップであるBHS Corrugated社と共同開発したインラインプリントエンジンが含まれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査前提条件

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 業界利害関係者分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • パッケージにおける印刷用途の拡大が成長を牽引すると予想
    • 高性能インクジェットプリンターのイントロダクションよるインクジェット販売の増加
  • 市場抑制要因
    • デジタルマーケティングとオンライン読書の成長
  • プロダクションプリンターのサプライチェーンにおけるCOVID-19の世界の影響

第6章 重要な技術投資

  • クラウド技術
  • 人工知能
  • サイバーセキュリティ
  • デジタルサービス

第7章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • モノクロ
    • カラー
  • 生産方式別
    • カットフィーダ
    • 連続紙
  • 技術別
    • インクジェット
    • トナー
  • アプリケーション別
    • 商業
    • 出版
    • パッケージング
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Xerox Corporation
    • Hewlett-Packard Development Company, L.P.
    • Ricoh Company Ltd
    • Canon Inc.
    • Eastman Kodak Company
    • Konica Minolta, Inc.
    • Miyakoshi Printing Machinery Co.,Ltd.
    • Inca Digital Printers Ltd.(Dainippon Screen Mfg. Co., Ltd)

第9章 投資分析

第10章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 66975

The production printer market is estimated to witness a CAGR of 5.26% over the forecast period. New technology innovations, the growing number of profitable business models, and the continuing shift to just-in-time production are anticipated to fuel the market over the forecast period.

Key Highlights

  • Commercial printers are focusing on investing in digital and inkjet printing to offer customers wide-format and industrial printing applications. This indicates that digital production equipment must be profiled and calibrated for new materials, including ceramics, wood, vinyl, plastics, thin films, cardboard, textiles, glass, metal, paper, and more.
  • Inkjet printing gained traction in recent years. There have been a few Continuous Feed (CF) inkjet installations at commercial printers globally. Some of them are Hansaprint in Finland, Zalsman in the Netherlands, Eversfrank, Haberbeck, Esser, and Walter Digital in Germany, Poligrafico Roggero & Tortia in Italy, ProCo, DG3, and Severn in the United Kingdom.
  • Including customized marketing messages in promotional and marketing strategies is one of the drivers in the production printers' industry. This is creating a significant demand for personalized printing content, which is being catered to, by commercial printing companies that use digital printing technologies.
  • Such technologies include variable data printing (VDP) that enables the customization of images, text, and graphics on each printed piece of their content. The short-run self-publishing industry's steady prominence results in high demand for digital printing due to its beneficial aspects, such as order flexibility, optimized stock handling, and minimization of time-to-market for printed content.
  • The growing advertising needs of enterprises worldwide and extensive technological proliferation currently represent the key factors driving the market growth. Organizations are increasingly adopting commercial printers as they are more cost-effective and efficient for bulk printing.
  • The global industrial sectors have all been influenced by COVID-19, which has altered the dynamics. The market for digital printing is no exception and has suffered greatly due to consumers' disinterest in the sector. The constrained regulation of movement has impacted every area of their operation. Due to unexpected shutdown restrictions everywhere in the world, the printing sector was forced to shift its emphasis to online transactions and develop new printing technologies and tactics. Since physical stores have been down for months, the only option to draw customers is online. An increasing number of clients may now contact businesses wherever they are, thanks to the trend of online communication. Additionally, even though the production printing sector is experiencing significant issues, the overall economic picture is gradually improving.

Production Printer Market Trends

Growth of Printing Applications in Packaging is Expected to Drive Growth

  • Packaging applications generate the most substantial demand for production printers as digital package printing has become more mainstream. Product manufacturers are increasingly addressing focused groups of buyers through increasingly customizing cardboard boxes and labels.
  • Packaging gained high importance. While many printers and converters used their printing systems for digital label production last year, folding cartons and flexible packaging are expected to become increasingly focused. With tactile elements on packaging materials and creatively designed outer packaging, brand owners further focus on driving the consumers' attention to their products.
  • The developed markets offer opportunities based on product differentiation. Consumers in developed markets are willing to pay a premium for differentiation. Packaging can help change a product's perception and act as a price driver. This, in turn, is expected to create great print packaging opportunities by creating demands for innovation and design advances.
  • The growth of e-commerce is expected to drive the demand for better packaging solutions worldwide. This is expected to drive the Production of Printing solutions in packaging to meet the market's needs, where competition is very high. The evolution of e-commerce is expected to create demands for printing methods that can match the speed, volumes, and standardization that this industry demands.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing market for Production Printing, with India, Indonesia, and Vietnam showing high growth rates markets. According to the CII (Confederation of Indian Industry), India is anticipated to become the fifth-largest consumer market by 2025.
  • Also, the All India Federation of Master Printers (AIFMP) anticipates that the country consists of more than 250,000 MSMEs and large printers. The data from AIFMP also suggests that commercial printing in the country is increasing at an annual rate of around 10%, while digital printing is expanding at a robust growth rate of 30%.
  • The production printer market is widespread in the Asia-Pacific region concerning multiple printing technologies and applications in various industries. A number of industries related to food and beverages, consumer electronics, and many others in countries such as China, India, Japan, and South Korea have resulted in significant demand for printing solutions in the region.
  • The demand for standard products in Asia is increasing, so the region's middle and small-scale industries are expanding, resulting in significant digital printing packaging market growth. Higher investment in packaging industry research and development is also responsible for the growth of the digital printing packaging market in the region.
  • The region has been witnessing investments in new manufacturing facilities and product launches. According to the Worldwide Market for Print 2.0 published by the Association for Print Technologies (APTech), India is anticipated to be the fastest-growing market for publishing at a CAGR of 8.1% per year, USD 1.2 billion in revenue from 2017 to 2021.

Production Printer Market Competitor Analysis

The Production Printer Landscape is a consolidated market with a few players dominating the market. The market entry barriers for the vendors are very high, and established players with deep pockets dominate the market.

In April 2022, with the introduction of its brand-new cut-sheet digital color press, the imagePRESS V1000, Canon Europe created a new benchmark in production printing. The new device incorporates advanced technological features and performance attributes to overcome the daily production challenges faced by commercial and in-house print service providers, establishing it as the next generation in the evolution of the imagePRESS family.

In April 2022, the Agfa-Gevaert Group announced the acquisition of Inca Digital Printers. Agfa's position in high-speed digital printing is anticipated to be strengthened by the acquisition, which will also increase its focus on the packaging printing market. The purchase includes a line of recently developed single-pass printers for various packaging applications, a portfolio of existing high-speed multi-pass printers with a strong service organization, and a jointly developed in-line Print Engine with top corrugator manufacturer BHS Corrugated.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Printing Applications in Packaging is Expected to Drive Growth
    • 5.1.2 Increasing Inkjet Sales due to Introduction of High- performance Inkjet Printers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growth of Digital Marketing and the Practice of Online Reading
  • 5.3 Impact of Covid-19 in Supply Chain Distribution of Production Printer Globally

6 KEY TECHNOLOGY INVESTMENTS

  • 6.1 Cloud Technology
  • 6.2 Artificial Intelligence
  • 6.3 Cyber Security
  • 6.4 Digital Services

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type
    • 7.1.1 Monochrome
    • 7.1.2 Color
  • 7.2 By Production Method
    • 7.2.1 Cut Fed
    • 7.2.2 Continuous Feed
  • 7.3 By Technology
    • 7.3.1 Inkjet
    • 7.3.2 Toner
  • 7.4 By Application
    • 7.4.1 Commercial
    • 7.4.2 Publishing
    • 7.4.3 Packaging
  • 7.5 Geography
    • 7.5.1 North America
      • 7.5.1.1 US
      • 7.5.1.2 Canada
    • 7.5.2 Europe
      • 7.5.2.1 Germany
      • 7.5.2.2 UK
      • 7.5.2.3 France
      • 7.5.2.4 Italy
      • 7.5.2.5 Rest of Europe
    • 7.5.3 Asia Pacific
      • 7.5.3.1 India
      • 7.5.3.2 China
      • 7.5.3.3 Japan
      • 7.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 7.5.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Xerox Corporation
    • 8.1.2 Hewlett-Packard Development Company, L.P.
    • 8.1.3 Ricoh Company Ltd
    • 8.1.4 Canon Inc.
    • 8.1.5 Eastman Kodak Company
    • 8.1.6 Konica Minolta, Inc.
    • 8.1.7 Miyakoshi Printing Machinery Co.,Ltd.
    • 8.1.8 Inca Digital Printers Ltd. (Dainippon Screen Mfg. Co., Ltd)

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS