市場調査レポート
商品コード
1438389
DIY住居修繕:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)DIY Home Improvement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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DIY住居修繕:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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DIY住居修繕市場規模は2024年に8,002億9,000万米ドルと推定され、2029年までに9,464億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.41%のCAGRで成長します。
日曜大工(DIY)とは、プロジェクトを自分で設計し、変更することです。この手法により、顧客は専門家の助けを必要とせずに、目を引くプロジェクトを開発できるようになります。これは、主に靴入れ、文字板、壁画などの革新的な製品の作成または改造を指す包括的な用語です。建物のメンテナンス、配管、その他の住宅改修の目的で使用されるDIY住宅改修製品が市場の対象製品とみなされます。 DIYの住宅改善製品やアクティビティを利用すると、住宅所有者はDIYの住宅改善ツール、機器、電化製品を使って自分で作業を実行できます。ライフスタイルの変化により、DIYインテリアへの関心が高まっています。
新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックの発生は、DIY住居修繕市場にプラスの影響を与えました。政府が全国的なロックダウンと渡航制限を課したため、人々は自宅に留まり、自宅で働くことを余儀なくされました。これにより、簡単な家の改善活動を行う日曜大工の需要が増加しました。さらに、ソーシャルメディアプラットフォームとeコマース市場の成長をさらに促進しました。
世界の日曜大工(DIY)住宅改善市場は近年大幅に成長しており、予測期間を通じて大幅に拡大すると予想されています。消費者の間でのDIY製品の人気の高まりと革新的な技術の採用の大幅な増加により、予測数年間で日曜大工(DIY)住宅改修市場の成長が促進されると予想されます。さらに、発展途上地域では、働く女性の人口が増加し、室内装飾の意思決定プロセスに女性が参加することも、そのようなプロジェクトに必要な製品の売上を押し上げています。その後、DIY住居修繕製品の採用が増加しています。 DIY製品を使用すると、高価な労働力に外注して作業するよりも長期的なコストが削減されます。したがって、DIY住居修繕製品の需要は、調査対象の市場を推進する重要な要因です。
北米は、都市化の進行と消費者の可処分所得の増加により、予測期間を通じて世界市場で主要な収益シェアを占めると予想されます。この地域の市場収益の成長を促進すると予測されるその他の要因としては、室内装飾への取り組みへの参加者の増加や、住宅の視覚的魅力を高めることへの関心の高まりなどが挙げられます。米国におけるRTA家具の人気の高まりと採用が市場を牽引しています。米国では、革新的なデザインの組み立て式(RTA)家具の人気が高まっています。カスタマイズはますます人気が高まっています。したがって、大手ベンダーはオーダーメイドのインテリア用にカスタムデザインのRTA家具を製造しています。これにより、より多くのDIY消費者を引き付けることができ、収益が増加しました。同様に、欧州では、英国、フランス、ドイツなどの国でのスマートインフラストラクチャの導入により、予測期間を通じて大幅に速い収益CAGRが発生すると予測されています。新しい住宅改善技術を開発するための住宅改善企業による投資の増加も、市場の収益成長を促進すると予測されるもう1つの要因です。
DIYリソースの大部分はオンラインにあるため、DIY消費者がDIYの管理方法を学ぶ上で、店内のディスプレイが重要な役割を果たしています。大手小売業者はこれらの戦略を導入することで売上が増加しましたが、これらは小規模なホームセンターや地元のホームセンターにとっても同様に役立ちます。ほとんどの場合、中小企業は、顧客サービスや店舗と消費者の関係の点で、大型店よりも優れています。 DIYユーザー全体の82%は、最終的な購入がオンラインで行われる場合でも、店舗で商品を探索する可能性があります。ミレニアル世代のDIYユーザーは、特に塗料などの製品について、その製品を探し、店頭で高品質の製品を最終購入する可能性が高くなります。
このレポートは、DIY住居修繕市場で活動する主要な国際プレーヤーをカバーしています。市場シェアの観点から見ると、現在調査対象市場を独占している大手企業はほとんどありません。ただし、需要は消費者の収入によって決まります。大企業は、大量購入、幅広い製品、効果的な販売とマーケティングを通じて競争します。中小企業は市場セグメントに焦点を当て、製品の厚みと優れた顧客サービスを通じて競争します。市場で活動する主要企業には、Lowe's、Menard Inc.、Walmart Inc.、ADEO、The Home Depotなどがあります。
The DIY Home Improvement Market size is estimated at USD 800.29 billion in 2024, and is expected to reach USD 946.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.41% during the forecast period (2024-2029).
Do-it-yourself (DIY) is designing and modifying any project yourself. This technique allows customers to develop eye-catching projects without any professional help. It is a comprehensive term mainly referring to creating or modifying innovative products like shoe holders, letter boards, wall painting, and many others. DIY home improvement products used in building maintenance, plumbing, and other home improvement purposes are considered the target products of the market. DIY home improvement products and activities allow homeowners to execute tasks by themselves with the help of DIY home improvement tools, equipment, and appliances. The changes in lifestyles have increased interest in DIY interior designing.
The outbreak of the COVID-19 pandemic had a positive impact on the DIY home improvement market. As the government imposed nationwide lockdowns and travel restrictions, people were forced to stay and work from their homes. This increased the demand for do-it-yourself jobs to conduct simple home improvement activities. In addition, social media platforms and e-commerce further assisted in boosting market growth.
The global do-it-yourself (DIY) home improvement market has grown significantly in recent years and is expected to expand significantly throughout the forecast period. The rising popularity of DIY products among consumers and the significant increase in the adoption of innovative technologies are expected to drive the growth of the do-it-yourself (DIY) home improvement market in the forecast years. Moreover, in developing regions, the growing population of working women and their participation in the decision-making process for home decoration are also boosting the sales of products required for such projects. Subsequently, there is increasing adoption of DIY home improvement products. The use of DIY products lowers long-term costs than work outsourced to expensive labor. Therefore, the demand for DIY home improvement products is a significant factor driving the market studied.
North America is anticipated to account for the major revenue share in the global market throughout the forecast period, owing to growing urbanization and rising consumer disposable income. Other factors projected to fuel market revenue growth in the region include rising participation in home decor initiatives and an increased interest in enhancing the visual appeal of homes. The increased popularity and adoption of RTA furniture in the United States are driving the market. In the United States, the popularity of innovatively designed ready-to-assemble (RTA) furniture is growing. Customization is becoming more popular. Thus, leading vendors are producing custom-designed RTA furniture for bespoke interiors. This has helped them to attract more DIY consumers, resulting in increased revenue. Similarly, Europe is predicted to experience a significantly faster revenue CAGR throughout the projection period, owing to the installation of smart infrastructure in countries such as the United Kingdom, France, and Germany. Growing investments by home improvement enterprises in creating new home improvement techniques is another factor projected to fuel market revenue growth.
As a majority of DIY resources are online, in-store display plays a major role in how DIY consumers learn to manage DIYs. Big-box retailers have seen a boost in sales by implementing these tactics, and these are also just as useful for small and local home improvement businesses. Most often, small businesses excel over big box stores in terms of customer service and store-consumer relationships. 82% of all DIYers are likely to explore products in the store, even if the final purchase is made online. Millennial DIYers are more likely to seek the product and make the final purchase of quality products in-store, especially for products like paint.
The report covers major international players operating in the DIY home improvement market. In terms of market share, few major players currently dominate the studied market. However, the demand is driven by consumer income. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the depth of products and superior customer service.Some of the key players operating in the market are Lowe's, Menard Inc., Walmart Inc., ADEO, and The Home Depot among others.