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市場調査レポート
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1435898

車載充電器:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive On-board Charger - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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車載充電器:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

車載充電器市場規模は2024年に137億5,000万米ドルと推定され、2029年までに588億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に33.76%のCAGRで成長します。

車載充電器- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)が車載充電器市場に与える影響は、世界中のほぼすべての業界に影響を与えたため、避けられませんでした。しかし、電気自動車(EV)市場は、バッテリー式電気自動車の導入率が年々急速に高まっているため、大幅な成長を遂げています。たとえば、パンデミックにもかかわらず、中国と欧州では電気自動車の販売が劇的に増加し、予測期間中に市場が活発に成長する兆候を示しています。

中期の予測期間では、電気自動車の急速な販売、厳しい排出規制、バッテリー技術の進歩、充電インフラの改善により、車載充電器の需要が高まると予想されます。先進国市場ではすでに電気乗用車の導入が進んでおり、EV業界の新興企業や大手企業は今後数年以内に新しい電気モデルを導入する予定です。

車載充電器は電気自動車の重要なコンポーネントであり、AC電圧をDCに変換することで車両のバッテリーを充電できます。主なコンポーネントには、入力フィルター、力率補正器、DC/DCコンバーター、および車両上の他のデバイスとの通信を可能にする制御回路が含まれます。

EVバッテリーの航続距離は急速に伸びており、現在では最大600マイルの航続距離を備えたモデルが市場に登場しています。トラックやバンのボディサイズは乗用車に比べて大きくなります。より多くのバッテリーを収容でき、より長い航続距離を実現できます。大型の電気モーターは、牽引および運搬能力に応じて膨大な量のトルクを生み出すことができます。たとえば、ニコラのアナグマピックアップトラックは、バッテリーに加えて燃料電池技術を採用しているため、航続距離600マイルです。

中国はEV競争のリーダーであり、中国の電気バス車両は世界中で運行されている電気バス総数の98%以上を占めています。中国には42万5,000台以上の電気バスが保有されています。この高い採用率は、中国の多くの省が採用している強力な地方自治体の枠組みに起因していると考えられます。珠江デルタの広州、珠海、東莞、仏山、中山市に加え、南京市、杭州市、陝西省、山東省など、中国の30以上の都市が2020年までに公共交通機関の100%電化を達成する計画を立てていました。

これらの動向を考慮すると、車載充電器の需要は予測期間中も高いままであると予想されます。

車載充電器市場動向

車載充電器市場をリードする乗用車

電気乗用車は世界規模で徐々に普及しており、現時点で電気乗用車の普及率は世界全体で9%に達しており、今後数年間にわたって成長軌道にとどまると予想されています。欧州では、2020年に電気乗用車の登録が急増しました。電気乗用車の新規登録総数は3.5%から11%に大幅に増加し、新車登録総数の6%を占めました。

電気モビリティは世界中で徐々に成長しており、これに伴い、物品輸送会社も既存の車両を電気推進ベースの車両に転換しています。 OEMは電気自動車のロードマップを再定義しています。例えば、

  • 2022年5月、ボルボABは、2023年の米国における全ラインナップがプラグインハイブリッドになると発表しました。 XC90に加えて、ボルボはXC60 SUV、S60およびS90セダン、およびV60ワゴンのプラグインハイブリッドバージョンを提供しています。
  • 2022年3月、ヒュンダイは電動化への野心を加速するための戦略的ロードマップを発表し、2030年までに17の新しいBEVモデルを導入する予定です。ヒュンダイモデルでは11台、高級ブランドのジェネシスでは6台
  • 2021年12月、トヨタ自動車株式会社はバッテリー電気自動車計画のラインナップを発表し、16の新しいBEVモデルを発表しました。 Mega Webショーケースで発表された16台の新しいBEVには、5台のトヨタ「bZ」(beyond Zero)車が含まれており、そのうちの1台であるbZ4Xは2022年に世界的に発売される予定です。

多くの先進新興諸国の政府は、ディーゼル車を禁止し、EV購入者に奨励金を提供するグリーンモビリティ計画を立てています。たとえば、英国は、あらゆる種類のガソリン車とディーゼルエンジン車の販売を禁止することを計画しています。インドは2040年までに、2030年までにあらゆる種類のディーゼルエンジン車の公道走行を禁止する計画を立てています。一方、ノルウェーはかなり先を行っており、2025年までにすべての新車をゼロエミッション車にする計画です。乗用電気自動車の売上の増加と充電器の数の増加は、最終的に車載充電器市場の成長を推進します

これらの動向と要因を考慮すると、車載充電器の需要は、予測期間中、乗用車セグメントで引き続きプラスになると予想されます。

アジア太平洋が車載充電器市場をリードすると予想される

アジア太平洋地域は、安価な原材料、安価な人材の入手可能性、多数の業界関係者の存在、人口の多さ、政府の参加などの理由から、電気自動車産業の中心地であり、自動車用車載充電器市場をリードすると予想されています。

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックによる半導体供給不足により世界的に自動車販売が低迷しているにもかかわらず、よりクリーンな車を選ぶ人が増えたため、中国の電気自動車販売は昨年154%増加しました。電気自動車(EV)メーカーは2021年に中国で合計330万台を販売し、2020年の130万台、2019年の120万台から増加しました。

インセンティブを含む政府の規制は、中国の電気自動車(EV)セクターの成長を当初から支援してきました。しかし、EVセクターの大幅な拡大を考慮すると、この奨励金は政府に大きな負担となっています。その結果、2022年1月、中国財務省は、中国が今年EV補助金を30%削減し、年末までにすべての補助金を廃止すると発表しました。このような措置は市場の成長を妨げる可能性があります。

インド政府は、国際条約に関連する排出量を削減し、急速な都市化に伴う電子モビリティの開発を目的として、インドでの電気自動車の製造と導入を促進するための複数の取り組みを行っています。インドでは、2021年に32万9,190台の電気自動車が販売され、前年の12万2,607台と比べて168%増加し、インドにおける乗用EV販売は2021年に3倍の1万4,800台となり、依然として成長の兆しを見せています。

中国の自動車メーカーは、地域の情勢で注目を集めるために、提供する車両の効率を向上させることを目指しています。たとえば、2022年8月、中国の自動車大手BYDは3車種の電気自動車のラインナップを刷新し、欧州でのビジネスの可能性を拡大しました。新たに設計されたアーキテクチャは、 BYDが8-in-1電動パワートレインと呼ぶブレードバッテリーを中心に構築されています。このパワートレインアーキテクチャは基本的に車両制御ユニット、配電ユニット、バッテリー管理システム、モーターコントローラー、駆動モーター、トランスミッション、DC-DCコネクター、および車載充電器で構成されており、全体の効率は89%に達します。

これらの動向を考慮すると、車載充電器の需要は、予測期間中にアジア太平洋で高い成長を遂げると予想されます。

車載充電器業界の概要

世界の車載充電器市場は細分化されており、新興企業や大手自動車エレクトロニクスメーカーの存在により、いくつかの活発なプレーヤーが存在します。市場の主要企業には、BorgWarner Inc.、Ficosa Corporation、LG Electronicsなどがあります。 BYDやTeslaなど、一部の電気自動車OEM企業は車載充電器を社内で製造しています。市場ではさまざまな新しい電気モデルの参入が見られる中、車載充電器企業は市場の他のプレーヤーと戦略的提携を結び、新しい車載充電器を発売することで存在感を拡大しています。たとえば、ボルグワーナーは炭化ケイ素技術を使用しており、AC電力定格は7.4キロワット(kW)、11 kW、22 kWですが、オンボード充電器では2.3 kW~3.6 kWのDC-DCコンバータ定格が提供されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、金額)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • パワートレインタイプ別
    • BEV
    • PHEV
  • 定格電力タイプ別
    • 3.3kW未満
    • 3.3~11kW
    • 11kW以上
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • BorgWarner Inc.
    • Hyundai Mobis Co., Ltd
    • LG Electronics
    • Innoelectric AG
    • Ficosa Corporation
    • Valeo
    • Delta Energy Systems
    • Toyota Industries Corporation
    • BrusaElektronik AG
    • VisIC Technologies, Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70721

The Automotive On-board Charger Market size is estimated at USD 13.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 58.89 billion by 2029, growing at a CAGR of 33.76% during the forecast period (2024-2029).

Automotive On-board Charger - Market

The impact of COVID-19 on the onboard charger market was inevitable as it affected almost every other industry across the world. However, the electric vehicle (EVs) market is witnessing substantial growth owing to the swiftly escalating year-on-year adoption rate of battery electric vehicles. For instance, there was a dramatic rise in electric vehicle sales in China and Europe despite the pandemic, showing signs of active market growth during the forecast period.

Over the medium-run forecast period, rapid sales of electric vehicles, stringent emission regulations, advancements in battery technology, and improving charging infrastructure are expected to fuel the demand for automotive onboard chargers. The market is already witnessing the adaptation of electric passenger vehicles in developed countries, and now the new start-ups and major players in the EV industry are planning to introduce their new electric models in the coming years.

On-Board Charger is an important component in electric vehicles, It allows the charging of the vehicle's battery by converting AC voltage into DC. The main components include an input filter, power factor corrector, DC/ DC Converter, and a control circuit that enables communication with other devices on the vehicle.

EV battery range is increasing rapidly, now models are coming in the market with up to 600 miles of range. Trucks and van body sizes are bigger as compared to passenger cars; they can accommodate more batteries for a longer range. Big electric motors can create enormous amounts of torque for towing and hauling capacities. For instance, Nikola's Badger pickup truck has a range of 600 miles, due to its fuel cell technology in addition to batteries.

China is the leader in the EV race, its fleet of electric buses accounts for more than 98% of total electric buses running worldwide. China has a fleet of more than 425000 electric buses. This high adoption can be attributed to the strong municipal framework that many provinces in China have adopted. More than 30 Chinese cities had plans to achieve 100% electrified public transit by 2020, including Guangzhou, Zhuhai, Dongguan, Foshan, and Zhongshan in the Pearl River Delta, along with Nanjing, Hangzhou, Shaanxi, and Shandong.

Considering these developments, demand for on-board chargers is expected to remain high during the forecast period.

On Board Charger Market Trends

Passenger vehicles leading the on-board charger market

Electric Passenger cars is gradually penetrating on the global scale, as of now the penetration of electric passenger car stands on 9% globally which is expected to remain in the growth trajectory over the coming years. Europe has witnessed a surge in electric passenger car registration during the year 2020. A significant increase from 3.5% to 11% has been registered in the total new electric passenger car registration, accounting for 6% of total new car registration.

Electric mobility is gradually growing around the world, owing to which, the goods transportation companies are also converting their existing fleets into electric propulsion-based vehicles. OEM is redefining its roadmap for electric vehicles. For instance,

  • In May 2022, Volvo AB announced that all its 2023 United States line-up will be plug-in hybrids. In addition to the XC90, Volvo offers plug-in hybrid versions of the XC60 SUV, S60 and S90 sedans, and V60 wagon.
  • In March 2022 Hyundai unveiled a strategic roadmap to accelerate its electrification ambition under which it plans to introduce 17 new BEV models by 2030; 11 for Hyundai models and six for Genesis luxury brand
  • In December 2021, Toyota Motor Corporation has announced a line-up of its battery electric vehicle plans, unveiling 16 new BEV models. The 16 new BEVs unveiled at the Mega web showcase included five Toyota 'bZ' (beyond Zero) vehicles, one of which - the bZ4X - is set for a global launch in 2022

Governments of many developed and developing countries have framed their plan for green mobility, in which they are banning diesel vehicles and providing incentives to the EV buyer, For instance, the United Kingdom is planning to ban sales of all types of gasoline and diesel engine cars by 2040, India is planning to ban all type of diesel-engine cars in the roads by 2030. On the other hand, Norway is way ahead of the curve, it plans to make every new car a zero-emission car by 2025. The increase in sales of passenger electric cars and an increase in the number of chargers will ultimately propel the growth of the automotive on-board charger market

Considering these developments and factors, demand for onboard charger is expected to remain positive in the passenger cars segment during the forecast period.

Asia-Pacific Is Expected to Lead the Automotive On-board Charger Market

Asia-Pacific is expected to lead the automotive on-board charger market as it is the hub of the electric vehicle industry owing to the availability of cheap raw materials, cheap manpower, presence of numerous numbers of industry players, large population, and government participation.

Despite a global downturn in auto sales due to a shortage of semiconductor supply caused by the Covid-19 pandemic, electric vehicle sales in China increased by 154 percent last year, as more people chose cleaner vehicles. Electric vehicle (EV) manufacturers sold a total of 3.3 million units in China in 2021, up from 1.3 million in 2020 and 1.2 million in 2019.

Government regulations that include incentives have aided the growth of China's electric vehicle (EV) sector since its inception. However, given the tremendous expansion of the EV sector, the incentives place a significant burden on the government. As a result, in January 2022, the country's Finance Ministry announced that China will reduce EV subsidies by 30% this year and abolish all subsidies by the end of the year. Such measures might hinder market growth.

The government of India has undertaken multiple initiatives to promote the manufacturing and adoption of electric vehicles in India to reduce emissions pertaining to international conventions and develop e-mobility in the wake of rapid urbanization. In India, 3,29,190 electric vehicles were sold in 2021, a 168 percent increase over the 1,22,607 units sold the previous year with passenger EV sales in India tripled in 2021 to 14,800 units and are still showing signs of growth.

Chinese automakers are aiming to bring higher efficiency under their offered fleet to resonate prominence in regional landscape. for instance, in August 2022, Chinese car giant BYD expanded its business potential in Europe with revamping line-up of three electric cars. The newly designed architecture has been built around blade battery which BYD calls as 8-in-1 electric powertrain. That power train architecture basically comprises vehicle control unit, power distribution unit, battery management system, motor controller, drive motor, transmission, DC-DC connector and on-board charger which takes the overall efficiency to 89%.

Considering these developments, demand for on-board charger is expected to witness high growth in the Asia-pacific during forecast period.

On Board Charger Industry Overview

The global automotive on-board charger market is fragmented, has several active players, owing to the presence of new startups and major automotive electronics manufacturers. Some of the major players in the market are BorgWarner Inc., Ficosa Corporation, and LG Electronics amongst others. Some of the electric vehicle OEMs manufacture onboard charger in-house such as BYD and Tesla. As the market is witnessing the entry of various new electric models the on-board charger companies are expanding their presence by forming strategic alliances with other players in the market and launching new automotive on-board chargers. For instance, BorgWarner uses silicon carbide technology and have a range of AC power ratings of 7.4 kilowatts (kW), 11 kW, and 22 kW whereas DC-to-DC converter rating from 2.3 kW to 3.6 kW are offered under its onboard charger.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Car
    • 5.1.2 Commercial Vehicle
  • 5.2 By Powertrain Type
    • 5.2.1 BEV
    • 5.2.2 PHEV
  • 5.3 By Rated Power Type
    • 5.3.1 Less than 3.3 kW
    • 5.3.2 3.3-11 kW
    • 5.3.3 More than 11 kW
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Mexico
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 BorgWarner Inc.
    • 6.2.2 Hyundai Mobis Co., Ltd
    • 6.2.3 LG Electronics
    • 6.2.4 Innoelectric AG
    • 6.2.5 Ficosa Corporation
    • 6.2.6 Valeo
    • 6.2.7 Delta Energy Systems
    • 6.2.8 Toyota Industries Corporation
    • 6.2.9 BrusaElektronik AG
    • 6.2.10 VisIC Technologies, Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS