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市場調査レポート
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964150

バイオ燃料の世界市場:成長、動向、予測(2020年~2025年)

Biofuels Market - Growth, Trends, and Forecasts (2020 - 2025)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence LLP | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2-3営業日

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バイオ燃料の世界市場:成長、動向、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年08月01日
発行: Mordor Intelligence LLP
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2-3営業日
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バイオ燃料の市場規模は、2020年~2025年の間に8%未満のCAGRで成長すると予想されます。安全で持続可能でクリーンなエネルギー供給の需要は、世界中のバイオ燃料の需要を推進すると予想されます。自動車燃料へのバイオ燃料の混合に対するより高い義務と、環境に優しい代替物に対する政府の支援の増加により、バイオ燃料の世界的な消費は、予測期間中にかなりのレベルでさらに増加すると予想されます。

  • 推定によると、世界のエネルギー消費量は2015年と比較して2040年までに28%増加すると予想されています。増大する環境ニーズは、増え続ける燃料需要を満たすために、よりクリーンで再生可能で持続可能なエネルギー源を利用することです。再生可能エネルギーは、2015年から2030年にかけて2倍になると予想される、世界で最も急速に成長しているエネルギー源になります。
  • バイオ燃料(エタノールとバイオディーゼル)は、道路輸送の世界のエネルギー需要における再生可能エネルギーの大部分を占めています。運輸部門におけるバイオエネルギーの需要は、重要な経済圏における義務の融合と、世界中での持続的な燃料使用によって推進されています。
  • また、リグノセルロース、廃油、脂肪、都市ごみなどの原料から生産される高度な液体バイオ燃料は、航空、海運、貨物などの産業でエネルギー部門を費用効果の高い方法で脱炭素化するための、実行可能なオプションとして数えられます。
  • たとえば、IEAのTracking Transportレポートによると、輸送バイオ燃料の生産は2019年に前年比で6%以上拡大し、来る5年間で年間3%の成長が見込まれています。しかし、持続可能な開発と整合するために2030年までに必要とされる年間10%の持続的な成長には達していません。
  • ASEAN諸国における持続可能なエネルギーのための輸送燃料需要と政府機関からの支援の増加は、明らかにエネルギー安全保障を高め、農産物の需要を確保します。たとえば、中国のベンダーは長年にわたり、エタノールの国内生産を2億5,800万リットルから52億5,800万リットルに増やし、ガソリン中のエタノール10%のブレンドを、11から15の州において展開することを目指しています。
  • OECDの道路輸送におけるバイオ燃料のシェアは2040年までに20%に増加すると推定されています。同様に航空の先進国でも、ジェット燃料に占めるバイオ燃料のシェアは2040年までに20%に増加すると予想されます。
  • ただし、BPのEnergy Outlookによると、代替燃料の普及が進んでいるにもかかわらず、運輸部門は引き続き石油に支配されています。さらに、運輸業界における石油のシェアは、現在の94%から2040年までに約85%に低下することが予測されていると付け加えています。
  • 天然ガス、電気、バイオ燃料を合わせると、輸送に使用されるエネルギーの増加の半分以上を占めると予想され、それぞれが2040年までに輸送需要の約5%を占めます。
  • しかし、液体バイオ燃料をスケールアップするための主要な障害について専門家を調査した、高度なバイオ燃料に関するIRENA(国際再生可能エネルギー機関)の最近の研究は、液体バイオ燃料の使用に関する安定した規制の欠如が、市場成長の最大の障害であることを示しています。また、特許出願の減少に伴い、投資は2007年の270億米ドルから2017年には20億米ドルに減少しました。

当レポートではバイオ燃料の世界市場を調査し、市場の概要、市場の成長要因および阻害要因の分析、市場機会、COVID‐19の影響、燃料タイプ・原料・地域別の市場規模の推移と予測、競合情勢、主要企業のプロファイルなど、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • バイオ燃料生産の経緯と予測:2025年までの一日あたり1,000バレルの石油換算
  • 最近の動向と発展
  • 政府の方針と規制
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • COVID-19の影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ別
    • エタノール
    • バイオディーゼル
  • 原料別
    • ヤシ油
    • ジャトロファ
    • 砂糖作物
    • 粗粒
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および合意
  • 主要企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Abengoa Bioenergy SA
    • Cargill Incorporated
    • Royal Dutch Shell PLC
    • EI du Pont de Nemours and Company
    • Wilmar International Ltd
    • Renewable Energy Group Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • BP PLC
    • POET LLC
    • Neste Oyj
    • BioEnergie AG

第7章 市場機会と動向

目次
Product Code: 49858

The Biofuels Market Is expected to grow at a CAGR of less than 8% during 2020 - 2025. The demand for secure, sustainable, and clean energy supply is expected to propel the demand for biofuels across the globe. On account of higher mandates for biofuel blending in automotive fuels and increasing government support for eco-friendly alternatives, the global consumption of biofuel is expected to further grow at a significant level during the forecast period.

  • According to estimates, global energy consumption is expected to increase by 28 percent by 2040 as compared to 2015. The growing environmental need is to draw upon cleaner, renewable, sustainable energy sources to meet the ever-increasing demand for fuel. Renewable energy will be the world's fastest-growing source of energy that is expected to double from 2015 to 2030.
  • Biofuels (ethanol and biodiesel) represent the majority share of renewables in global energy demand for road transport. Demand for bioenergy in the transportation sector is driven by blending mandates in significant economies and by sustained fuel use around the world.
  • Also, the advanced liquid biofuels produced from feedstock such as lignocellulosic, waste oil, fats, municipal waste count as a viable option to decarbonize energy sectors in a cost-effective way in industries such as aviation, shipping, and freight.
  • For instance, according to the Tracking Transport report by IEA, the Transport biofuel production has expanded over 6% year-on-year in 2019, and 3% annual growth is projected over the course of next year five years. However, its falls short of the sustained 10% growth per year required until the year 2030 to align with Sustainable Development.
  • As with increasing transport fuel demand and support from government bodies for sustainable energies in ASEAN countries which evidently raises energy security ensuring demand for agricultural commodities. for instance, Over the years Chinese vendors boosted the national production of ethanol by the capacity of 258 million liters to 5,258 million liters and aim to roll out the blend of 10% ethanol in gasoline from 11 to 15 provinces
  • It is estimated that the share of biofuels in road transport in the OECD would increase to 20% by 2040. In the developed world similarly in aviation, the share of biofuels in jet fuel is expected to increase to 20% by 2040.
  • However, according to BP's Energy Outlook, the transport sector will continue to be dominated by oil, despite increasing penetration of alternative fuels. It further adds that the share of oil within the transport industry is expected to decline to about 85% by 2040, down from the current 94%.
  • Natural gas, electricity, and biofuels together are expected to account for more than half of the increase in energy used in transport, with each contributing about 5% of transport demand by 2040.
  • However, A recent study from IRENA (International Renewable Energy Agency) on advanced biofuels that surveyed experts on the major obstacles for scaling up liquid biofuels indicate that the lack of stable regulations for the use of liquid biofuels is the biggest roadblock for the growth of the biofuel market. Also, with of decline of patent fillings , Investments have experienced the declined from USD 27 billion in 2007 to USD 2 billlion in 2017

Key Market Trends

Mandates Set by Various Countries to Drive the Market

  • The ambitious mandates set by various countries to blend biofuels with conventional fuels, to reduce the dependency on fossil fuels, has boosted the demand for biofuels across the world.
  • Major blending mandates that drive the global demand for biofuels are set in the US, China, and Brazil. Countries such as the US, China, and Brazil have a target of achieving 15-27% blend of biofuels with conventional fuel by 2020-2022. This reform is expected to drive global demand in the respective regions.
  • For instance, In December 2019, The Environmental Protection Agency (EPA) finalized the biofuel volume requirements under the Renewable Fuel Standard program for 2020 for cellulosic biofuel, biomass-based diesel, advanced biofuel, and total revenue fuel and biomass-based diesel for 2021
  • In line with the mandates, in Brazil, there are cars already run on petrol containing 85% ethanol, in addition to some that use 100% ethanol. In Germany, E10 fuel containing up to 10% ethanol is being sold at petrol stations since early 2011, replacing premium fuels containing 5% ethanol (E5).
  • In India, the National Policy on Biofuels-2018 approved by the Government envisions an indicative target of 20% blending of ethanol in petrol and 5% blending of biodiesel in diesel by 2030. This is expected to drive the adoption of biofuels in India.
  • The China seeks to move to 10% biofuels mandate by year 2020 despite of ethanol stocks falling to 57 million metrics tons from 200 million metric tons in 2017.
  • Moreover, to achieve the ambitious target, countries, such as the US, Germany, France, and Italy have implemented fuel excise tax reduction to help biofuel to compete with fossil fuels. These reforms promote the use of biofuel blend with conventional fuels. Also, low carbon energy targets and related policies are being set up to encourage the usage of biofuels.

North America is expected to hold the Largest Market Share

  • BP's Energy Outlook has stated that ethanol production in 2018 totaled 60.4 Million tonnes of oil equivalent (Mtoe) with North America accounting for 56%. This landscape is expected to remain the same over the forecast period, driven by the strong mandates of the American Government.
  • Also, the region considers policies that specify reductions in its fuel life-cycle carbon intensity such as California's low carbon fuel standard boost the demand for biofuel and support deployment of novels advanced biofuels.
  • The new U.S. Renewable Fuels Standard (RFS), signed recently as part of the revised Energy Bill, has set high goals for the U.S. biofuels industry. It has set a target for production of 36 billion gallons of biofuels-mainly ethanol and biodiesel-annually by 2022, with 21 billion gallons coming "advanced biofuels," that can be produced using multiple types feedstocks and technologies.
  • RFS also sets a target of roughly 16 billion gallons "cellulosic biofuels" production derived from plant sources such as trees and grasses. Cellulosic ethanol's potential remains enormous, with the Department of Energy estimates having identified 1.3 billion tons of harvestable cellulosic biomass in the United States alone, that can be used to meet more than one-third of domestic transportation fuel demand.
  • Additionally, for biofuels such as cellulosic ethanol and HVO, North America accounts the largest share with 94% of global production

Competitive Landscape

The competitive landscape of the Biofuels Market is fragmented. This is due to the presence of many players with a very localized focus. Some of the major players include Royal Dutch Shell PLC, Archer Daniels Midland Company, Cargill Incorporated, EI du Pont de Nemours and Company, Abengoa Bioenergy SA, Renewable Energy Group Inc., and POET LLC.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Biofuel Production Historic and Forecast, in thousand barrels of oil equivalent per day, till 2025
  • 4.3 Biofuel Consumption Historic and Forecast, in thousand barrels of oil equivalent per day, till 2025
  • 4.4 Recent Trends and Developments
  • 4.5 Government Policies, and Regulations
  • 4.6 Market Dynamics
    • 4.6.1 Drivers
    • 4.6.2 Restraints
  • 4.7 Supply Chain Analysis
  • 4.8 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.8.1 Threat of New Entrants
    • 4.8.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.8.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.8.4 Threat of Substitute Products
    • 4.8.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.9 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 Ethanol
    • 5.1.2 Biodiesel
  • 5.2 Feedstock
    • 5.2.1 Palm Oil
    • 5.2.2 Jatropha
    • 5.2.3 Sugar Crop
    • 5.2.4 Coarse Grain
    • 5.2.5 Other Feedstock
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Abengoa Bioenergy SA
    • 6.3.2 Cargill Incorporated
    • 6.3.3 Royal Dutch Shell PLC
    • 6.3.4 EI du Pont de Nemours and Company
    • 6.3.5 Wilmar International Ltd
    • 6.3.6 Renewable Energy Group Inc.
    • 6.3.7 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.8 BP PLC
    • 6.3.9 POET LLC
    • 6.3.10 Neste Oyj
    • 6.3.11 BioEnergie AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

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