市場調査レポート
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1189978

自動車用サンルーフの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Sunroof Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用サンルーフの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の自動車用サンルーフ市場は、2021年に62億4000万米ドルとなり、2027年には109億米ドルに達すると予測され、予測期間(2022年~2027年)のCAGRは9%超を記録しています。

COVID-19の大流行により、世界各地で製造施設の閉鎖やサプライチェーンの混乱が続いたため、自動車生産への影響から自動車用サンルーフ市場の成長が阻害されています。

一人当たりの所得の増加に伴う乗用車の販売台数の増加や、全体的な運転体験を向上させるために効果的な換気と明るい車内への消費者支出は、業界の需要にプラスの影響を与えるでしょう。さらに、サンルーフ素材の技術的進歩は、自動車用サンルーフの需要を促進します。これにより、軽量化と安定性を実現するための継続的なデザインのアップグレードと材料の進歩が、業界の成長を後押ししています。

予測期間中、サンルーフ市場は欧州が支配的で、北米とアジア太平洋がそれに続いています。サンルーフシステムは、販売後のカスタマイズとして、特にアジア諸国の若年層で人気が急上昇しています。これらの要因がサンルーフ市場の回復に大きく寄与し、世界的にサンルーフ市場を拡大させると予想されます。

主な市場動向

スポーツ用多目的車におけるサンルーフ採用の増加

スポーツ・ユーティリティ・ビークルは、走行距離、出力、機能において比類のない多様性を持つ幅広い車種があるため、最も人気のある自動車分野の一つとなっています。特に、中国やインドなどの新興諸国では、消費者の需要が急速に伸びているため、採用が進むと予想されます。このため、フォード、シボレー、トヨタ、起亜などのメーカーは、当初プレミアムカーに限定していた顧客満足度を高めるための装備をさらに充実させる必要に迫られています。例えば、以下のようなものです。

  • 2021年10月、マヒンドラは乗客の体験を高めるためにサンルーフを搭載したXUV700を発表しました。この車は自然な状態を提供するだけでなく、車の美観も高めています。

さらに、Audi Q3、Audi Q7、Acura RDX、BMW X3、X5、X6などは、パノラマサンルーフを搭載した人気のある新しいSUVモデルであり、SUV市場を独占し、SUVの自動車サンルーフの成長率を促進すると予想されます。例えば、以下の通りです。

  • 2021年2月、BMW X3 xDrive30i Sport Xがインドで56.5万インドルピーで発売されました。この新車はBMWグループ工場チェンナイで現地生産されており、BMW X3の「Sport X」ガソリン車種も用意されると発表しています。

サンルーフ市場を牽引するアジア太平洋地域

アジア太平洋地域は、Hyundai-Kia、Suzuki、三菱、Tata Motors Limited、Lexus、トヨタなどの大手自動車メーカーの存在により、世界の自動車サンルーフ市場の最大のシェアを占めています。自動車のカスタマイズ傾向の高まりや、アフターマーケットでのサンルーフ取り付けを求める若年層の増加は、これらの国々でのサンルーフ市場を牽引する主な要因の一つです。

また、アジア太平洋地域の政府は、自動車部門の発展のためのイニシアチブを取っており、順番に関連する市場の発展を後押ししています。さらに、電気自動車の普及に向けた政府の取り組みや、サンルーフをオプション装備する大衆車の増加が、車載用サンルーフの需要を刺激する要因となっています。例えば

バドガット2021連合でインド政府は電気自動車に対する様々な補助金を宣言しています。このような各国の政府の取り組みが、予測期間中のメーカー各社の生産量を押し上げると思われます。

競合情勢

自動車用サンルーフ市場は、ベバストグループ、イナルファルーフシステムズグループBV、インテバプロダクトLLCなどの大手企業が存在し、市場を独占しているため、統合されています。市場の収益性が高いため、これらの大手プレイヤーは、地域市場への浸透を高めるため、地域の小規模プレイヤーの買収に注力しています。

  • 2021年5月、株式会社エージーシー(AGC)は、Low-Eコーティングを施した光制御パノラマルーフが、ブランド初のバッテリーEV専用モデル「レクサスRZ」に採用されたと発表しました。
  • 2021年3月、ベバストSE(Webasto)は、長城汽車のWEYブランド「Mocha DHT-PHEV」に大型ボトムマウント型パノラマサンルーフ「PBO 2.0」を提供したと発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ
    • ガラス
    • ファブリック
    • その他の素材タイプ
  • 種類
    • ビルトインサンルーフ
    • チルトスライドサンルーフシステム
    • パノラミックサンルーフ
  • 車種
    • ハッチバック
    • セダン
    • スポーツ・ユーティリティ・ビークル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Webasto Group
    • CIE Automotive
    • Inteva Products LLC
    • Inalfa Roof Systems Group BV
    • Yachiyo Industry Co. Ltd
    • Johnan America Inc.
    • Signature Automotive Products
    • Magna International Inc.
    • Mitsuba Corporation
    • AISIN SEIKI Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52714

The automotive sunroof market was valued at USD 6.24 billion in 2021, and it is expected to reach USD 10.90 billion in 2027, registering a CAGR of above 9% during the forecast period (2022 - 2027).

The COVID-19 pandemic has hindered the growth of the automotive sunroof market due to its impact on vehicle production, as there was continuous shut down of manufacturing facilities and disruption of the supply chain across various parts of the world.

Increasing passenger vehicle sales in conjunction with rising per capita income and consumer spending toward effective ventilation and brighter vehicle interiors to enhance the overall driving experience will positively influence the industry demand. Moreover, technological advancements in sunroof materials drive automotive sunroof demand. Thereby, ongoing design upgrades and material advancements to reduce weight and provide stability are boosting the industry's growth.

Europe dominates the sunroof market throughout the forecasted period, followed by North America and Asia-Pacific. The demand for sunroof systems as after-sale customization witnessed a spike in popularity, especially among the younger population in Asian countries. These factors greatly influenced the rebound of sunroof systems and are anticipated to propel the market globally.

Key Market Trends

Increased Adoption of Sunroofs in Sports Utility Vehicles

Sport utility vehicles constitute one of the most popular automotive segments due to a wide range of vehicles of unmatched versatility in range, power output, and features. It is anticipated to witness an increased adoption, particularly in developing countries such as China and India, as consumer demand in these regions is growing at a faster pace. Thus, these factors have compelled manufacturers such as Ford, Chevrolet, Toyota, and Kia, among others, to further provide equipped features for enhanced customer satisfaction, as they were initially restricted to premium cars. For instance,

  • In Oct 2021, Mahindra introduced XUV700 with a sunroof to enhance the passenger experience. The vehicle not only provides a natural condition but also enhances the vehicle's aesthetics.

Moreover, Audi Q3, Audi Q7, Acura RDX, and BMW X3, X5, and X6 are some of the popular and new SUV models fitted with panoramic sunroofs, which are expected to dominate the SUV market and drive the growth rate of the automotive sunroof in SUVs. For instance,

  • In February 2021, BMW X3 xDrive30i Sport X waslaunched in India at INR 56.5 lakh. The new car is locally produced at BMW Group Plant Chennai, and the company has announced that the 'Sport X' petrol variant of the BMW X3 is also made available.

Asia-Pacific to Drive the Sunroof Market

The Asia-Pacific region accounts for the largest share of the global automotive sunroof market due to the presence of major automotive manufacturers, such as Hyundai-Kia, Suzuki, Mitsubishi, Tata Motors Limited, Lexus, and Toyota. Growing car customization trends and a higher younger population demanding aftermarket sunroof installations are some of the major factors driving the market for sunroofs in these countries.

Moreover, governments across Asia-Pacific are taking initiatives for the development of the automotive sector, in turn boosting associated market development. Further government initiatives to increase the adoption of electric vehicles and the rise in mass segment cars offering sunroofs as an optional feature are responsible for the stimulating demand for in-vehicle sunroofs. For instance,

In union Badgat 2021 Indian government has declared various subsidies for electric cars. Such government initiatives in different countries are likely to boost manufacturers in the market to boost their production during the forecast period.

Competitive Landscape

The automotive sunroof market is consolidated with the presence of major players, such as Webasto Group, Inalfa Roof Systems Group BV, and Inteva Products LLC, dominating the market. Due to the high profitability of the market, these major players focus on the acquisition of small regional players for a higher penetration into the regional markets.

  • In May 2021, AGC Inc. (AGC) announced that its light-control panoramic roof with Low-E coating had been adopted to the Lexus RZ, the brand's first dedicated battery EV model.
  • In March 2021, Webasto SE (Webasto) announced that it had provided PBO 2.0 large bottom-mounted panoramic sunroofs for Great Wall Motor's Mocha DHT-PHEV under the WEY brand.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material Type
    • 5.1.1 Glass
    • 5.1.2 Fabric
    • 5.1.3 Other Material Types
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Built-in Sunroof System
    • 5.2.2 Tilt 'N Slide Sunroof System
    • 5.2.3 Panoramic Sunroof System
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Hatchback
    • 5.3.2 Sedan
    • 5.3.3 Sports Utility Vehicle
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Webasto Group
    • 6.2.2 CIE Automotive
    • 6.2.3 Inteva Products LLC
    • 6.2.4 Inalfa Roof Systems Group BV
    • 6.2.5 Yachiyo Industry Co. Ltd
    • 6.2.6 Johnan America Inc.
    • 6.2.7 Signature Automotive Products
    • 6.2.8 Magna International Inc.
    • 6.2.9 Mitsuba Corporation
    • 6.2.10 AISIN SEIKI Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS**