デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1443917

民間航空宇宙のトレーニングとシミュレーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Civil Aerospace Training And Simulation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 167 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.42円
民間航空宇宙のトレーニングとシミュレーション:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

民間航空宇宙のトレーニングとシミュレーション市場規模は、2024年に18億1,000万米ドルと推定され、2029年までに25億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.64%のCAGRで成長します。

民間航空宇宙のトレーニングとシミュレーション- 市場

世界中の航空会社は、COVID-19のパンデミックが出現する前から、機材の拡張とネットワークの拡張計画を積極的に推進していました。しかし、COVID-19のパンデミックの影響を受けて、航空会社はパンデミックによる損失を軽減するために航空機の発注をキャンセルおよび延期したほか、パイロットを一時帰休させました。航空業界は2022年に回復を始め、徐々にCOVID-19以前の水準に戻りつつあります。 IATA、ICAO、国際空港評議会(ACI)、国連世界観光機関(UNWTO)、世界貿易機関(WTO)、国際通貨基金(IMF)の最新情報によると、国際航空旅客輸送量は、 2022年は、2021年に比べて改善しました。2022年の航空業界の回復に伴い、民間航空機の発注と納入は徐々に増加し、シミュレーターと訓練装置の需要も同時に増加しました。

航空業界はCOVID-19以前の水準に戻り、民間航空機の保有数が増加すると予想されるため、パイロットの需要も増加すると予想されます。また現在、多くの航空会社がパイロット不足の問題に直面しており、日々の運航に影響が出ています。一般に、12時間を超えるフライトには4人のパイロットのチームが必要です。しかし、パイロット不足のため、複数の航空会社は依然としてこのような長距離路線をパイロット3名で運航しています。パイロット不足により、新しいシミュレーションおよびトレーニングソリューションの需要が高まることが予想されます。また、予測期間中に計画されている有人宇宙探査プログラムへの投資により、今後数年間で宇宙飛行士用のシミュレーターやトレーニングソリューションの需要が高まることが予想されます。

民間航空宇宙のトレーニングとシミュレーション市場動向

フライトシミュレーター(FFS)セグメント全体が予測期間中に最高の市場シェアを占めると予想される

完全なフライトシミュレーター(FFS)セグメントが市場を独占しており、今後数年間はその傾向が続くと予想されます。完全なフライトシミュレーターには通常、飛行の動きを再現するモーションアクチュエーターが装備されており、シミュレーター内で現実のような体験を提供するため、航空宇宙産業および航空業界の訓練生は完全な訓練体験を受けることができます。訓練を受けた経験豊富なパイロットが不足しているため、航空会社や企業はパイロット訓練プログラムに取り組んでおり、フルフライトシミュレーターの市場が拡大しています。 2022年8月、CAE Inc.は、シドニーの新しいパイロット訓練センターの開発および運営に関してカンタスグループと15年間の契約を締結したと発表しました。 CAEは、新しいA320フルフライトシミュレーターを導入し、カンタスグループからB787、A330、B737NGフルフライトシミュレーターを購入する予定です。現在、新しく高度なFFSは、パイロットの訓練効率を向上させるために、仮想現実などの新しいテクノロジーと統合されています。

たとえば、2022年 4月、メキシコ連邦民間航空庁はアエロメヒコ航空の2番目のCAE 7000XRボーイング 737 MAX FFSに認証を与えました。この航空会社は、旅行需要の増加と保有機材の増加に伴い、トレーニング要件に応えるためにシミュレーターを購入しました。 2022年5月、世界航空訓練サミット(WATS)で、CAEはCAE 7000XRボーイング787とCAE 7000XRボーイングB737 MAXのフルフライトシミュレーター(FFS)を配備する目的でトロントトレーニングセンターを拡張すると発表しました。 CAE社長は、COVID-19のパンデミック後に国際航空旅行が通常レベルに戻りつつある中、カナダの航空会社を支援するためであると述べた。

このような市場の発展は、予測期間中のフルフライトシミュレーター(FFS)セグメントの成長軌道を補完する可能性があります。

アジア太平洋は予測期間中に最高の成長を記録すると予想される

アジア太平洋地域における旅客輸送量の増加により、この地域の航空会社や航空機運航会社による新しい航空機の調達が推進されています。中国東方航空、中国南方航空、中国国際航空、インディゴ、大韓航空、全日本空輸などのこの地域の主要航空会社は、予測期間中に大量の航空機を発注し、納入を計画しています。ボーイングによると、アジア太平洋地域では今後20年間で24万4,000人以上の新規パイロットの需要があり、中国だけでも12万6,000人のパイロットが必要となるといいます。したがって、中国では民間航空の飛行訓練とシミュレーションに関して重要な発展が見られました。

たとえば、2018年と2019年に2件の死亡事故が発生し世界中で運航停止となったことを受け、ボーイング社は2023年4月、中国での同機のパイロット訓練を改善するという約束を果たすため、B737 MAXフライトシミュレータを上海訓練センターに持ち込んだと発表しました。さらに、米国の航空機メーカーは、中国の航空会社の運航をより適切にサポートするために、上海浦東国際空港の訓練拠点にB737 MAX飛行訓練装置を設置しました。インドでのパイロット訓練能力を高めるため、ALSIMは2021年2月にインド空港庁(AAI)から、EASA飛行航法・手順訓練器(FNPT)マルチクルーコーディネーションのフライトシミュレータ訓練装置(FSTD)シミュレータ3台を納入する契約を獲得しました。(MCC)単通路航空機用のレベルIIタイプ。 3つのFNPT IIシミュレーターはすべて、2022年までにCATCプラヤグラジ、HTCハイデラバード、NIATAMゴンディアのトレーニングセンターで運用を開始する予定です。また、この地域の主要国は有人宇宙探査計画を加速させています。例えば、中国は現在、2022年までに完成予定の新しい宇宙ステーションの建設に取り組んでおり、2030年までに深宇宙有人宇宙飛行を実施しています。このような有人宇宙探査計画は、宇宙シミュレーションや訓練ソリューションの需要を促進すると予想されています。予測期間中。

民間航空宇宙のトレーニングとシミュレーション業界の概要

民間航空宇宙のトレーニングとシミュレーション市場は適度に統合されています。民間航空宇宙シミュレーションおよびトレーニング市場における著名なプレーヤーには、L3Harris Technologies Inc.、Boeing Company、CAE Inc.、FlightSafety International、Indra Sistemas SAなどがあります。 CAE Inc.は、その世界の存在感とブランドイメージにより、民間航空シミュレーターで過半数のシェアを占めています。 2021年度、同社は民間航空顧客に36台のフルフライトシミュレータを納入し、2022年度には30台のFFSを納入した(2021年度同期比でシミュレータ6台減少)。同様に、ロッキード・マーチン社やボーイング社も、NASAの有人宇宙探査プログラムを支援する著名な企業の一部です。トレーニング用の高度な機能を備えた新しいシミュレーターの開発に対する企業の投資が増加しており、今後数年間で市場に成長機会が提供されると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 航空会社の拡張計画がパイロットの需要を促進
  • 市場抑制要因
    • パイロットの訓練に伴う高額な費用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • シミュレータの種類
    • フルフライトシミュレーター(FFS)
    • 飛行訓練装置(FTD)
    • その他のトレーニング機器
  • 用途
    • 民間航空
    • 空間
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • トルコ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • L3Harris Technologies Inc.
    • CAE Inc.
    • The Boeing Company
    • FlightSafety International Inc.
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Indra Sistemas SA
    • ALSIM EMEA
    • ELITE Simulation Solutions AG
    • Multi Pilot Simulations BV
    • Lockheed Martin Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

  • パイロット訓練分野における技術の進歩
目次
Product Code: 49047

The Civil Aerospace Training And Simulation Market size is estimated at USD 1.81 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.51 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.64% during the forecast period (2024-2029).

Civil Aerospace Training And Simulation - Market

Airlines around the globe were aggressively pursuing fleet expansion and network expansion plans before the emergence of the COVID-19 pandemic. However, following the impact of the COVID-19 pandemic, the airlines have canceled and deferred aircraft orders as well as furloughed their pilots to mitigate the losses due to the impact felt by the pandemic. The aviation industry started recovering in 2022 and gradually returning to its pre-COVID-19 level. According to the latest updates from IATA, ICAO, the Airports Council International (ACI), the UN World Tourism Organization (UNWTO), the World Trade Organization (WTO), and the International Monetary Fund (IMF), the international air passenger traffic in 2022 has improved compared to that of 2021. With the recovery of the aviation industry in 2022, the orders and deliveries of commercial aircraft witnessed a gradual increase, which led to a simultaneous increase in demand for simulators and training devices.

As the aviation industry is expected to return to pre-COVID levels and the fleet of commercial aircraft is expected to increase, the demand for pilots is also expected to increase. Also, currently, many airlines are facing the issue of a pilot shortage, which is affecting their daily operations. Generally, flights longer than 12 hours require a team of four pilots. However, several airlines are still operating such long-haul routes with three pilots due to a shortage of pilots. The shortage of pilots is expected to drive demand for new simulation and training solutions.Also, the planned investments in human space exploration programs during the forecast period are anticipated to generate demand for simulators for astronauts and training solutions in the coming years.

Civil Aerospace Training And Simulation Market Trends

Full Flight Simulator (FFS) Segment Expected to Account for the Highest Market Share During the Forecast Period

The full flight simulator (FFS) segment dominated the market and is expected to continue in the coming years. The full flight simulator is generally equipped with a motion actuator that replicates flight movement, offering a real-life-like experience inside the simulator that will allow trainees in the aerospace and aviation industries to receive a complete training experience. With the lack of trained and experienced pilots, airlines and companies are working on pilot training programs, which increases the market for full-flight simulators. In August 2022, CAE Inc. announced that it had signed a 15-year contract with Qantas Group for the development and operation of a new pilot training center in Sydney. CAE will deploy a new A320 full-flight simulator and purchase B787, A330, and B737NG full-flight simulators from the Qantas Group. Currently, the new and advanced FFS is being integrated with new technologies, like virtual reality, to improve the efficiency of training pilots.

For instance, in April 2022, the Mexican Federal Civil Aviation Agency awarded certification to Aeromexico's second CAE 7000XR Boeing 737 MAX FFS. The airline acquired the simulator to cater to its training requirements as travel demand increased and its fleet grew. In May 2022, at the World Aviation Training Summit (WATS), CAE announced that it was expanding its Toronto Training Center for the purpose of deploying a CAE 7000XR Boeing 787 and a CAE 7000XR Boeing B737 MAX full-flight simulators (FFS). The president of CAE has said that this is to support Canadian airlines as international air travel is returning to normal levels after the COVID-19 pandemic.

Such developments in the market are likely to supplement the growth trajectory of the full flight simulator (FFS) segment over the forecast period.

Asia-Pacific is Anticipated to Register the Highest Growth During the Forecast Period

The increasing passenger traffic in the Asia-Pacific region is propelling the procurement of new aircraft by the airlines and aircraft operators in the region. Major airlines in the region, like China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Air China, Indigo, Korean Air, and All Nippon Airways, have huge aircraft orders planned to be delivered during the forecast period. According to Boeing, there will be a demand for more than 244,000 new pilots in the Asia-Pacific region during the next two decades, with a demand for 126,000 pilots from China alone. Accordingly, there have been significant developments with respect to Civil Aviation Flight Training and Simulation in China.

For Instance, in April 2023, Boeing announced that they had brought its B737 MAX flight simulator to its Shanghai training center to fulfill the promise of improving pilot training for the aircraft in China after two fatal crashes in 2018 and 2019 led to it being grounded worldwide. Moreover, the United States plane maker has installed the B737 MAX Flight Training Device at its training hub at Shanghai Pudong International Airport to better support the operations of Chinese airlines. To increase the pilot training capacity in India, ALSIM was awarded a contract by the Airports Authority of India (AAI) in February 2021 to deliver three Flight Simulator Training Device (FSTD) simulators of EASA Flight Navigation and Procedure Trainer (FNPT) Multi Crew Coordination (MCC) level II types for single-aisle aircraft. All three FNPT II simulators are scheduled to enter service by 2022 at its training centers, namely, CATC Prayagraj, HTC Hyderabad, and NIATAM Gondia. Also, major countries in the region are accelerating their human space exploration programs. For instance, China is currently working to build its new space station, which is expected to be completed by 2022, and conducts deep-space human spaceflight by 2030. Such human space exploration plans are anticipated to propel the demand for space simulation and training solutions during the forecast period.

Civil Aerospace Training And Simulation Industry Overview

The civil aerospace training and simulation market is moderately consolidated. Some of the prominent players in the market for civil aerospace simulation and training are L3Harris Technologies Inc., the Boeing Company, CAE Inc., FlightSafety International, and Indra Sistemas SA. CAE Inc. has a majority share in commercial aviation simulators due to its global presence and brand image. In FY2021, the company delivered 36 full-flight simulators to its civil aviation customers, and in FY2022, the company delivered 30 FFS (a decrease of six simulators compared to the same period in FY2021). Similarly, Lockheed Martin Corporation and The Boeing Company are some of the prominent companies that support NASA human space exploration programs. The increasing investments of the companies in developing new simulators with advanced features for training are anticipated to provide them with growth opportunities in the market in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Airline Expansion Plans Driving Demand for Pilots
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost Associated with Pilot Training
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Simulator Type
    • 5.1.1 Full Flight Simulator (FFS)
    • 5.1.2 Flight Training Devices (FTD)
    • 5.1.3 Other Training Devices
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Commercial Aviation
    • 5.2.2 Space
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Turkey
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 L3Harris Technologies Inc.
    • 6.2.2 CAE Inc.
    • 6.2.3 The Boeing Company
    • 6.2.4 FlightSafety International Inc.
    • 6.2.5 Raytheon Technologies Corporation
    • 6.2.6 Indra Sistemas SA
    • 6.2.7 ALSIM EMEA
    • 6.2.8 ELITE Simulation Solutions AG
    • 6.2.9 Multi Pilot Simulations BV
    • 6.2.10 Lockheed Martin Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Technological Advancements in the field of Pilot Training