市場調査レポート
商品コード
1190331

クラウド型POS市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年

Cloud Point Of Sale (Pos) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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クラウド型POS市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クラウド型POS市場は、予測期間中に24.2%のCAGRで推移すると予想されています。

大企業は、販売実績を把握し、最も顧客を惹きつける製品/サービスに基づいて在庫をよりよく管理するためにクラウド型POSに依存しています。現金の取り扱いに関するリスクが高まる中、オンライン取引はプロセスの合理化により人気を博しています。

主なハイライト

  • クラウド型POSは、インターネット経由で決済を処理できるウェブベースのソリューションです。このシステムは、取引処理データをクラウド上に保存します。インターネットを通じていつでもどこでもアクセスできることが、このソリューションの普及を後押ししています。小売業界や消費財業界では、eコマースやキャッシュレス取引の普及が進んでおり、これが市場の成長を後押しする重要な要因となっています。
  • より良いカスタマーサービスを提供するため、クラウド型POSシステムは小売業界やeコマース業界で勢いを増しています。マルチチャネル販売が重視されるようになり、モビリティの動向と相まって、クラウド型POS市場の拡大を牽引するものと期待されます。
  • ビジネスプロセスの最適化、eコマースの世界化、キャッシュレス取引の増加といった特定の要因が、小売、娯楽、病院、その他の業界における自動化の導入率を押し上げています。小売業界では、POSシステムが自動化率の上昇を牽引しています。初期コストの削減、データセキュリティ、柔軟性、拡張性などの利点がクラウド型POS端末の市場需要を高めています。
  • 小売、旅行、観光、ヘルスケアなど、さまざまな業界で需要が急増しているため、高度なテクノロジーが急増しています。自動化、人工学習、データ分析、顧客サービスの向上に対する需要の高まりは、クラウド型POS業界にプラスの影響を与えています。現在のシナリオでは、IoTはPOSエコシステムの革命に重要な役割を果たしており、より多くのインターネット接続されたデバイスによって推進されており、世界のクラウド型POS市場に直接影響を与えています。継続的なインフラ整備とクラウド技術の進歩は、市場を大幅に牽引すると予測されています。
  • クラウド型POS市場の有力企業は、ソリューションの改善に注力し、戦略的パートナーシップに関与することで、世界な能力と足跡を高めています。2022年6月、世界中のマーチャントが簡素化、拡張、卓越した顧客体験を創造するためのコマースプラットフォームを提供するLightspeed Commerce Inc.は、新しいLightspeed B2Bプラットフォームの立ち上げを発表しました。このプラットフォームは、北米のファッション、アウトドア、スポーツの小売業者に提供されるもので、今後数カ月で追加の業種と機能が提供される予定でした。この画期的な新ソリューションの登場により、何千もの世界有数のブランドや小売業者が、B2B注文をそのままPOSに結合する最先端のサプライヤーネットワークツールにアクセスすることができるようになったのです。
  • COVID-19の大流行により、現金ベースの支払いからデジタルや非接触型の支払いへの切り替えが加速しました。その結果、eコマースやその他のインターネットサービスなど、新たな収益源が活用できるようになっています。

主な市場動向

小売部門が主要シェアを占める見込み

  • 小売業界では、店舗の効率化を図るために高度なデジタル技術の導入が進んでおり、クラウド型POSサービスに対する需要が高まっています。このシステムにより、店舗管理者は様々なオペレーション活動を遠隔から監視することが可能になります。
  • 市場の主要プレイヤーは、新しい技術を採用し、新しいクラウド型POSサービスを発表しています。2022年5月、エンタープライズ・テクノロジー・サプライヤーであるNCRコーポレーションは、業界をリードするAlohaブランドの下で市場に出るために堅牢な機能を提供したクラウド型POSソリューション、NCR Aloha Cloudを発表しました。
  • 世界中の小売業者は、COVID-19とそれに伴う労働力不足、サプライチェーンの懸念、そして顧客の期待の高まりに対処しました。2022年1月、NCR CorporationとGoogle Cloudは、これらの障害をチャンスに変えるための支援を共同で行いました。戦略的パートナーシップにより、NCRとGoogle Cloudは、AIと機械学習ソリューションを含む追加のプラットフォームとクラウド機能を導入しました。このパートナーシップにより、小売業者はクラス最高のツールと比類ない柔軟性を手に入れ、卓越した店舗内顧客体験を提供できるようになりました。
  • モバイルPOSシステムは、世界のモビリティパターンとマルチチャネル販売の重視により、人気を博しています。キャッシュレス取引技術の出現により、売上と在庫の同期化、顧客体験の向上、顧客維持の要件から、クラウド型POSの採用率が高まっています。
  • オンラインフードデリバリーアプリの利用が増加していることが、クラウド型POS市場の拡大を後押しします。レストラン経営者は、さまざまな注文、取引、配送の詳細を単一のプラットフォームで管理するために、クラウドベースのソリューションを導入しています。これらのソリューションは、彼らのビジネスに関する有益な情報を提供します。
  • 売上報告、在庫管理、財務管理、顧客分析などのクラウド型POSの機能は、企業が顧客維持の課題を克服するのに役立つ。このように、顧客維持の需要と業界競争の拡大が、POS端末の成長を促進しています。さらに、POSプロバイダーが遠隔地の安全な場所でデータを管理するため、クラウド型POSはデータの保存、セキュリティの困難、ソフトウェアのメンテナンスの問題を排除することができます。

北米が主要シェアを占める見込み

  • 北米のPOS端末業界は、米国が圧倒的なシェアを誇っています。長年にわたり、各地のアウトレットで様々なPOS端末が使用されており、新しいテクノロジーへのリプレース需要が高まっています。北米では、ハードウェア販売、デジタルPOS、クラウド契約、mPOS取引が増加しており、決済端末付きの未来型携帯タブレットから洗練されたオールインワン機器まで、さまざまな製品が登場しています。
  • この地域全体の決済方法は、更新された動向とともに改善されています。2020年、北米で最も多く利用されているPOS決済手段はクレジットカードで、全POS決済の38.60%を占めています。また、2024年においても北米で最も利用されているPOS決済手段であり、38.40%を占めると予想されます。デジタルおよびモバイルウォレット決済は、2023年までにPOS決済の15.5%を占めると予想され、デジタルウォレット決済に向かう世界の動向を反映したものとなっています。
  • 最新のタッチスクリーンハードウェア、フル装備のクラウド型POSソフトウェア、中小規模の加盟店に対するニーズはかなり高く、この地域のPOS市場は大きな変革期を迎えています。
  • 今後、機械常駐型プログラムに代わるクラウドベースのアプリが増加することが予想される中、POS-n-goのような堅牢で信頼性と実績のあるハイブリッド型多機能コンフィギュラブルPOSシステムは、北米の中小規模の商店やレストランのビジネスニーズを満たすことができるでしょう。北米のコンビニエンスストアでは、そのほとんどがNCRのPOSハードウェアとソフトウェアに依存しています。
  • この地域の主要プレイヤーは、市場での認知度を高め、競争力を維持するために戦略的パートナーシップを結んでいます。
  • 例えば、2021年10月、消費者金融のSynchronyは、決済および金融サービス技術ソリューションのサプライヤーであるFiserv, Inc.との戦略的提携を拡大しました。これにより、小規模企業は、FiservのPOSおよび業務管理プラットフォーム「Clover」を利用して、Synchronyの商品・サービスへのアクセスやプライベートブランドクレジットカード決済の利用が可能になりました。また、消費者の購買の自由度と選択肢を増やすことができました。Clover App市場でSynchronyの機能や製品を利用できるようになったことで、Synchronyの加盟店はより多くの消費者を引き付け、多様な融資を提供することでより多くの収益を上げることができるようになりました。

競合情勢

クラウド型POS市場は非常に断片的であり、多数のプレイヤーが市場シェアの半分近くを占めています。Square, Inc.、Intuit, Inc.、Shopify, Inc.、Vend Limited、Lightspeed POS Inc.などが主要プレイヤーとして挙げられます。これらのプレイヤーは、革新的な決済技術を市場に導入するために、研究開発活動に多額の資金を投じています。

2021年10月、キャッシュテクノロジーソリューションを提供するGlory Global Solutionsは、HRS Hospitality &Retail Systemsとの協業を発表し、完全なプラグアンドプレイ統合を提供することを発表しました。この統合は、CASHINFINITY Point of Saleキャッシュリサイクルソリューションと、重要なクラウド型POSプラットフォームであるOracle MICROS Simphony Softwareの間で実現されました。HRS Hospitality &Retail Systemsは、Oracleのパートナーであり、同社最大の世界ホテルパートナーとして、世界中の9500以上のホスピタリティ、飲食品、小売業の顧客にITソリューションを提供しています。

2021年6月、Ascent360はLightspeedと接続したアプリストアを発表し、POSとeコマースのデータを実現しました。これらの技術の総合力により、企業は重要な消費者データを吸収し、顧客をセグメント化し、パーソナライズされたオムニチャネルコミュニケーションを提供して、より良いエンゲージメントと顧客維持を実現することができたのです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • キャッシュレス化の進展
    • ビジネスの機動性と柔軟性の向上
  • 市場抑制要因
    • インフラの欠如とレガシーシステムへの高い依存度
  • COVID-19が市場に与える影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア&サービス
  • タイプ別
    • 固定型POS
    • モバイルPOS
  • エンドユーザー別
    • エンターテインメント
    • 病院
    • ヘルスケア
    • 小売
    • その他の業種
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Block, Inc.
    • Intuit Inc.
    • Shopify Inc.
    • Lightspeed POS Inc.
    • Clover Network, Inc.
    • Vend Limited
    • Toshiba Global Commerce Solutions
    • Seiko Epson Corp.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Micros Retail Systems Inc.(Oracle)
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Panasonic Corporation
    • NEC Corporation
    • Casio Computer Co. Ltd
    • NCR Corporation
    • Dell Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 70467

The Cloud Point of Sale (PoS) market is expected to register a CAGR of 24.2% during the forecast period. Large businesses rely on cloud PoS to understand sales performance and better manage their inventory based on the products/services that attract the most customers. With increasing risk related to cash handling, online transactions are gaining popularity owing to the streamlined processes involved.​

Key Highlights

  • The cloud point of sale (PoS) is a web-based solution that allows the processing of payments via the internet. This system stores transaction processing data in the cloud. The solution's capability to access it anytime and anywhere through the internet drives its adoption. The increasing prevalence of e-commerce and cashless transactions in the retail and consumer goods industries is a key factor driving the market's growth.
  • Because of better customer service delivery, the cloud PoS system is gaining momentum in the retail and e-commerce industries. The increased emphasis on multi-channel selling, combined with mobility trends, is expected to drive the expansion of the cloud PoS market.
  • Certain factors, such as increased emphasis on business process optimization, globalization of e-commerce, and growth in cashless transactions, drive the rate of automation adoption in retail, entertainment, hospitality, and other such industries. PoS systems are driving the growth in automation in the retail sector. Increased benefits, such as cheaper upfront costs, data security, flexibility, and scalability, drive the market demand for cloud PoS terminals.
  • Because of the spike in demand in various industries, such as retail, travel and tourism, and healthcare, advanced technology is shooting up. The growing demand for automation, artificial learning, data analysis, and improved customer service is positively influencing the cloud PoS industry. In the current scenario, IoT plays a vital role in revolutionizing the PoS ecosystem, which is being pushed by more internet-connected devices, directly impacting the worldwide cloud PoS market. Continuous infrastructure development and cloud technology advancements are projected to drive the market considerably.
  • The prominent players in the cloud PoS market are focusing on improving their solutions and involving themselves in strategic partnerships to increase their global capability and footprint. In June 2022, Lightspeed Commerce Inc., a commerce platform for merchants worldwide to simplify, scale, and create exceptional customer experiences, announced the launch of the new Lightspeed B2B platform. The platform was to serve North American fashion, outdoor, and sports retailers, with additional vertical and feature availability in the coming months. With the debut of this game-changing new solution, thousands of the world's finest brands and retailers were able to access a cutting-edge supplier network tool that combined B2B orders straight into the PoS.
  • The COVID-19 pandemic accelerated the switch from cash-based to digital and contactless payment options. As a result, new revenue streams, such as e-commerce and other internet services, are now available for utilization.

Key Market Trends

Retail Segment is Expected to Hold Major Share

  • The retail sector's growing adoption of advanced digital technology to improve store efficiency will drive demand for cloud PoS services. The system enables store administrations to monitor a variety of operational activities remotely.
  • The significant players in the market are adopting new technologies and launching new cloud-based PoS services. In May 2022, NCR Corporation, an enterprise technology supplier, unveiled NCR Aloha Cloud, a cloud-based point of sale (POS) solution that provided robust capabilities to come to market under the industry-leading Aloha brand.
  • Retailers worldwide dealt with COVID-19 and consequent labor shortages, supply chain concerns, and increased customer expectations. In January 2022, NCR Corporation and Google Cloud collaborated to help turn these obstacles into opportunities. With their strategic partnership, NCR and Google Cloud introduced additional platforms and cloud capabilities, including AI and machine-learning solutions. The partnership provided retailers with best-in-class tools and unparalleled flexibility to deliver exceptional in-store customer experiences.
  • Mobile POS systems are gaining traction due to global mobility patterns and a growing emphasis on multichannel selling. With the emergence of cashless transactional technology, the adoption rate of cloud PoS has increased due to the requirement for sales and inventory synchronization, improved customer experience, and retention.
  • The increasing use of online food delivery apps will drive the expansion of the cloud PoS market. Restaurant operators are implementing cloud-based solutions to manage various orders, transactions, and delivery details from a single platform. These solutions provide helpful information regarding their business.
  • Cloud PoS capabilities, such as sales reporting, inventory management, financial management, and customer analytics, help firms overcome client retention challenges. Thus, the demand for client retention and the expansion of industry competition drive the growth of PoS terminals. Furthermore, because the PoS provider manages the data at a remote and secure location, Cloud PoS eliminates data storage, security difficulties, and software maintenance issues.

North America is Expected to Hold Major Share

  • United States dominates the PoS terminal industry in North America. For many years, various PoS terminals have been used in outlets around the country, increasing the demand for replacement with new technology. Hardware sales, digital PoS, cloud subscriptions, and mPoS transactions are on the rise in North America, with anything from futuristic hand-held tablets with payment terminals to sleek all-in-one equipment. ​
  • The payment methods across the region are improving with the updating trends. In 2020, credit cards were North America's most commonly used Point of Sale payment method, accounting for 38.60% of all PoS payments. It is also expected to be the most popular PoS payment option in North America in 2024, accounting for 38.40% of payments. Digital and mobile wallet payments are expected to account for 15.5% of PoS payments by 2023, mirroring a global trend toward digital wallet payments.
  • There is a considerable need for modern touchscreen hardware, fully loaded Cloud PoS software, and small and medium-sized merchant demand, resulting in a significant transformation in the region's PoS market.
  • With cloud-based apps on the rise, which are expected to replace machine resident programs in the future, robustly reliable and proven hybrid multi-function configurable PoS systems, like PoS-n-go, will meet the business needs of small and medium-sized merchants and restaurants across North America. Most of the convenience retailers in North America depend on NCR PoS hardware and software.​
  • The key players across the region are involved in strategic partnerships to increase their visibility and remain competitive in the market.
  • For instance, in October 2021, Synchrony, a consumer finance company, expanded its strategic alliance with Fiserv, Inc., a payment and financial services technology solutions supplier. This enabled small companies to access Synchrony goods and services and accept private label credit card payments using Fiserv's Clover Point of Sale and business management platform. It also provided more freedom and choices in consumer purchases. The Clover App market's availability of Synchrony's capabilities and products assisted Synchrony's merchants in attracting more consumers and driving more revenue through a diverse array of financing offerings.​

Competitive Landscape

The Cloud Point of Sale (PoS) market is highly fragmented, with a large number of players occupying almost half the market share. Square, Inc., Intuit, Inc., Shopify, Inc., Vend Limited, and Lightspeed POS Inc. are some major players in the market. These players are investing large amounts of money in R&D activities to introduce innovative payment technologies in the market.

In October 2021, Glory Global Solutions, a provider of cash technology solutions, announced a collaboration with HRS Hospitality & Retail Systems to provide a complete plug-and-play integration. The integration was delivered between CASHINFINITY Point of Sale Cash Recycling Solutions and Oracle MICROS Simphony Software, a significant cloud PoS platform. HRS Hospitality & Retail Systems is an Oracle Partner and the company's largest global hotel partner, delivering IT solutions to over 9500 hospitality, food and beverage, and retail customers worldwide.

In June 2021, Ascent360 announced an app store connected with Lightspeed to bring PoS and e-commerce data to life. Because of the combined power of these technologies, businesses were able to absorb critical consumer data, segment customers, and provide personalized omnichannel communications to engage better and retain customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions And Market Definition
  • 1.2 Scope Of The Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Cashless Transaction
    • 4.4.2 Increased Business Mobility and Flexibility
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Lack of Infrastructure and High Dependence on Legacy Systems
  • 4.6 Assessment Of The Impact Of Covid-19 On The Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software & Services
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Fixed Point of Sale
    • 5.2.2 Mobile Point of Sale
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Entertainment
    • 5.3.2 Hospitality
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Retail
    • 5.3.5 Other End-user Industries
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Block, Inc.
    • 6.1.2 Intuit Inc.
    • 6.1.3 Shopify Inc.
    • 6.1.4 Lightspeed POS Inc.
    • 6.1.5 Clover Network, Inc.
    • 6.1.6 Vend Limited
    • 6.1.7 Toshiba Global Commerce Solutions
    • 6.1.8 Seiko Epson Corp.
    • 6.1.9 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.10 Micros Retail Systems Inc. (Oracle)
    • 6.1.11 Hewlett Packard Enterprise
    • 6.1.12 Panasonic Corporation
    • 6.1.13 NEC Corporation
    • 6.1.14 Casio Computer Co. Ltd
    • 6.1.15 NCR Corporation
    • 6.1.16 Dell Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS