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市場調査レポート
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1445635

コマースクラウド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Commerce Cloud - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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コマースクラウド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コマースクラウド市場規模は2024年に311億8,000万米ドルと推定され、2029年までに668億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.47%のCAGRで成長します。

コマースクラウド-マーケット

eコマース業界の大幅な成長は、業界全体でのクラウドコンピューティングソリューションの大幅な導入と相まって、世界中でCommerce Cloudの導入が進む主な原動力となることが予想されます。

主なハイライト

  • 5Gは、遅延が最小限でネットワーク仮想化機能があるため、安全で自動化された支払い方法を促進すると期待されており、これにより、モバイル決済、スマートウォレット、その他のデジタルバンキングサービスなど、5Gの使用が期待されるクラウドアプリケーションの導入と利用が促進されるでしょう。迅速かつ安全な銀行取引体験。したがって、前述の理由は、5Gワイヤレスネットワークがクラウドコマースシステムの導入を促進することを示唆しています。
  • また、業界における顧客体験の向上への注目の高まりが市場の成長を促進すると予想されます。テクノロジーの進歩により、顧客の期待が高まり、さまざまなブランドの体験方法が再構築されています。顧客の期待を先取りするためにビジネスをデジタル変革するテクノロジーに投資することで総合的なCX(顧客体験)アプローチを採用している企業は、92%の顧客維持率を達成しています。
  • ただし、データセキュリティやネットワークセキュリティなどのプライバシーとセキュリティの問題により、特に中小企業の間でCommerce Cloudソリューションの導入が妨げられることが予想されます。
  • さらに、COVID-19感染症のパンデミックにより、ビジネス情勢は大きく変化し、デジタルビジネスプラットフォームへの需要が大幅に増加しました。そのため、Salesforce Commerce Cloudは、COVID-19の最中のビジネス運営を支援するために特別に設計された4つのクイックスタートパンデミックビジネスパッケージをリリースしました。
  • さらに、企業は複数のクラウドの柔軟性を必要としています。しかし、彼らは引き続き、プライベートクラウドとパブリッククラウドの管理の複雑さ、運用のサイロ化、コストに悩まされています。企業は、クラウド全体で一貫したエクスペリエンス、ツール、運用方法を提供する統合ソリューションを必要としています。このため、企業は既存のソリューションの強化に注力しています。
  • 2022年 10月、世界のテクノロジー企業であるHCL TechnologiesとGoogle Cloudは、Google Cloudへのビジネス移行を加速する追加の機能とサービスソリューションにより、長年にわたる提携関係を大幅に拡大することを発表しました。

コマースクラウド市場の動向

B2Cコマースのプラットフォームは最大の牽引力を獲得すると予想される

  • クラウドベースのテクノロジーにより、一貫したデータの提供が可能になり、これらのツールの成長を促進できます。クラウドベースのリポジトリでデータフィード(データのスクラブ、検証、配布の準備)を管理すると、組織の内部システム全体でデータの一貫した管理と配布を実現できます。これにより、より良いエクスペリエンスに貢献するリアルタイムの最新情報が顧客に確実に提供されます。
  • B2Cコマースのクラウドプラットフォームは、顧客に簡単で楽しいショッピング体験を提供する方法を探しているブランドや小売業者から最も注目を集める可能性があります。 コマースクラウドには、ブランドや小売業者が新しいアイデアを迅速に考え出し、顧客につながりのあるパーソナライズされたエクスペリエンスを提供し、チャネル全体で顧客エンゲージメント、売上、ロイヤリティを向上させるのに役立つ一連のソリューションがあります。
  • B2C組織は、デジタルテクノロジーを使用して、複数のオンラインチャネルにわたる小売CRMサービスに焦点を当て、強化します。機械学習、人工知能、ビッグデータ、その他の新しいテクノロジーにより、B2C企業はWeb、モバイル、ソーシャルメディアサイトでカスタマイズされたコンテンツを提供できるようになります。
  • これにより、小売業者はITの支援を必要とせずに、顧客の行動、チャネル、場所に基づいて新しいキャンペーンやプロモーションを簡単に開発および開始できるようになります。これらのシステムではAIが使用されており、顧客に関するリアルタイムの情報を分析し、スマートな検索結果を通じてコンバージョンを増やすことで収益を上げています。
  • Right Scaleの2021年の年次クラウド状況レポートによると、企業の36%がパブリッククラウドに年間1,200万米ドル以上を費やしており、59%がクラウドへの移行を最優先事項にする計画を立てており、76%がクラウドの評価にコスト効率と節約を活用していると述べています。進捗。

北米が市場を独占すると予想される

  • この地域には、IBM、Salesforce、SAP、Oracle、Amazon Web Services、Google LLCなどの複数の市場プレーヤーが存在するため、北米は世界のコマースクラウド市場を独占すると予想されています。これらの地域に拠点を置くソリューションプロバイダーは、地域の成長を促進するために、コマースクラウド分野に多大な投資とイノベーションを行っています。
  • この地域の商取引のデジタル化は新しい市場の出現をもたらし、消費者と販売者が新たな機会にアクセスできるようになりました。今日、人々はかつてないほど多くのお金を使う方法を持っており、企業はこれまで到達できなかった市場に到達するための新しいデジタル手段を数多く持っています。
  • いくつかの小売業者は、B2Cコマースクラウドプロバイダーと協力して、オンラインと店舗の両方で統合されたインテリジェントなデジタルコマースエクスペリエンスを作成しています。たとえば、昨年 6月、SalesforceはTikTokと協力して、消費者にマーケティングを行い、製品を見つけやすくすることで、コマースクラウド販売者がTikTokコミュニティに簡単に参加できるようにしました。このコラボレーションは、企業がソーシャルメディアに精通した顧客にリーチできるよう支援するための最新のCommerce Cloudプラットフォームへの投資です。
  • Salesforceは、「データドリブンエクスペリエンス」に焦点を当て、マーケティングおよびコマースソリューションを拡大し続けています。 Salesforceの顧客データプラットフォームであるMarketing Cloud CDPに重点が置かれており、他の進歩のための立ち上げプラットフォームとなっています。もう1つの論点は、コマースクラウドとマーケティングクラウドの間のつなぎです。
  • この地域では、革新的なコマースクラウドソリューションを提供し、最大の市場シェアを獲得する企業も出現しています。例えば、Salesforce は2022年6月、コマースクラウドとマーケティングクラウドに新たな顧客に向けて360の機能を導入し、企業が信頼できるつながりを大規模に構築できるようにしました。

コマースクラウド業界の概要

Commerce Cloud市場の競合情勢は、Salesforce、IBM、SAP、Oracle、Amazon Web Services、Google、Adobeなどの複数の大手企業の存在と、いくつかの中小規模の企業の出現により、適度に細分化されています。市場関係者は、世界のプレゼンスを拡大し、最大の市場シェアを獲得するための有利な手段として拡大を考えています。したがって、彼らは世界中の小売業者と戦略的パートナーシップや協力関係を築いています。また、ソリューションプロバイダーはソリューションの革新に多額の投資を行っており、これにより市場での存在感をさらに高めることができます。

Accentureは2022年8月、消費者ブランドが独自のデジタルコマースチャネルを構築・運営し、北米の大手小売店でのブランドや販売実績を管理できるよう支援するコマース代理店であるThe Stableを買収しました。これにより、顧客の成長を支援するAccentureのコマースへの継続的な投資がさらに強化されました。より速く、関連性を維持します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • カスタマーエクスペリエンスの向上へのさらなる注力
    • さまざまな業界にわたるeコマースの大幅な成長
  • 市場抑制要因
    • プライバシーとセキュリティの問題
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症が市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • ファッション&アパレル
    • 医薬品および食料品
    • 電子機器および家電製品
    • 飲食品
    • その他のエンドユーザー産業(美容、パーソナルケア、旅行、観光)
  • プラットフォーム別
    • B2Bコマース
    • B2Cコマース
  • 提供によって
    • プライベートクラウド
    • パブリッククラウド
    • ハイブリッドクラウド
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Salesforce.com, Inc.
    • Lightwell Inc.(IBM Corporation)
    • SAP SE(Maihiro GmbH)
    • Oracle Corporation
    • BigCommerce Pty. Ltd.
    • Shopify Inc.
    • Episerver
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Magento(Adobe, Inc.)
    • Apttus Corporation
    • Google LLC

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70443

The Commerce Cloud Market size is estimated at USD 31.18 billion in 2024, and is expected to reach USD 66.82 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.47% during the forecast period (2024-2029).

Commerce Cloud - Market

The massive growth of the e-commerce industry, coupled with the significant adoption of cloud computing solutions across industries, is expected to act as a major driver for the growth in the adoption of Commerce Cloud globally.

Key Highlights

  • Due to its minimal latency and networking virtualization capabilities, 5G is expected to facilitate secure and automated payment methods, which would boost the adoption and usage of cloud applications like mobile payments, smart wallets, and other digital banking services that are anticipated to use 5G for a quick and safer banking experience. Thus, the aforementioned reasons imply that 5G wireless networks would boost the adoption of cloud commerce systems.
  • Also, an increasing focus on improving customer experience in the industry is expected to drive the market's growth. Technological advancements are raising customers' expectations and reshaping how they experience different brands. Companies that take a holistic CX (Customer Experience) approach by investing in technologies that will digitally transform the business to stay ahead of customer expectations see a 92% customer retention rate.
  • However, privacy and security issues such as data security and network security, among others, are expected to hinder the adoption of Commerce Cloud solutions, especially amongst small and medium-sized businesses.
  • Moreover, during the COVID-19 pandemic, the business landscape changed drastically, with a significant increase in the demand for digital business platforms. Hence, Salesforce Commerce Cloud released four quick-start pandemic business packages specifically designed to help conduct business during COVID-19.
  • Furthermore, companies require the flexibility of multiple clouds. However, they continue to struggle with the complexity, operational silos, and costs of managing private and public clouds. Businesses require a unified solution that provides a consistent experience, tooling, and operational practices across clouds. Due to this, companies are focusing on enhancing their existing solutions.
  • In October 2022, HCL Technologies, a global technology company, and Google Cloud announced the substantial expansion of their long-standing collaboration, with additional capabilities and service solutions to accelerate business migration to Google Cloud.

Commerce Cloud Market Trends

B2C Commerce Platform Expected to Gain Maximum Traction

  • Cloud-based technology enables the provision of consistent data, which can drive the growth of these tools. Managing data feeds (data scrubbing, validation, and preparation for distribution) in a cloud-based repository makes it possible to achieve consistent management and distribution of data throughout an organization's internal systems. This ensures that the customers are provided with real-time, updated information that could contribute to a better experience.
  • B2C Commerce Cloud Platforms are likely to get the most attention from brands and retailers who are looking for ways to give customers easy and enjoyable shopping experiences. Commerce Cloud has a set of solutions that help brands and retailers come up with new ideas quickly, give customers connected, personalized experiences, and increase customer engagement, sales, and loyalty across channels.
  • B2C organizations use digital technology to focus and enhance their retail CRM services across several online channels. Machine learning, artificial intelligence, big data, and other new technologies make it possible for B2C companies to offer customized content on their web, mobile, and social media sites.
  • It enables retailers to effortlessly develop and launch new campaigns and promotions based on customer behavior, channel, and location without the need for IT help. AI is used in these systems to make more money by analyzing real-time information about customers and increasing conversions through smart search results.
  • Right Scale's annual State of the Cloud Report for 2021 says that 36 percent of companies spend more than USD 12 million per year on public clouds, 59 percent plan to make cloud migration a top priority, and 76 percent use cost efficiency and savings to measure cloud progress.

North America Expected to Dominate the Market

  • Due to several market players in the region, North America is expected to dominate the commerce cloud market globally, such as IBM, Salesforce, SAP, Oracle, Amazon Web Services, Google LLC, and many more. These regionally based solution providers are making significant investments and innovations in the commerce cloud field to augment regional growth.
  • The region's digitization of commerce has resulted in the emergence of new markets, democratizing consumer and seller access to new opportunities. People today have more ways to spend their money than ever before, and businesses have a lot of new digital ways to reach markets they haven't been able to reach before.
  • Several retailers collaborate with B2C commerce cloud providers to create unified, intelligent digital commerce experiences, both online and in-store. For instance, in June last year, Salesforce collaborated with TikTok to make it simple for Commerce Cloud merchants to participate in the TikTok community by marketing to consumers and making their products more discoverable. This collaboration is the latest Commerce Cloud platform investment to assist businesses in reaching social-media-savvy customers.
  • Salesforce continues to expand its marketing and commerce solutions, focusing on "data-driven experiences." There is a strong emphasis on Marketing Cloud CDP, Salesforce's customer data platform, and it is the launching platform for other advancements. Another point of contention is the connection between Commerce Cloud and Marketing Cloud.
  • Companies are also emerging in the region to provide innovative commerce cloud solutions and attract maximum market share. For instance, in June 2022, Salesforce introduced new customer 360 features across its commerce and marketing clouds to help businesses develop trusted connections at scale.

Commerce Cloud Industry Overview

The competitive landscape of the Commerce Cloud market is moderately fragmented owing to the presence of several major players, such as Salesforce, IBM, SAP, Oracle, Amazon Web Services, Google, Adobe, and many others, and the emergence of several small and medium-sized businesses. The market players view expansion as a lucrative path to expand their global presence and attract maximum market share. They are, therefore, making strategic partnerships and collaborations with retailers worldwide. Also, the solution providers are investing significantly to innovate their solutions, which will help them further increase their market presence.

Accenture bought The Stable, a commerce agency that helps consumer brands build and run their own digital commerce channels and manage their brand and sales performance at major North American retailers, in August 2022. This added to Accenture's ongoing investments in commerce, which help clients grow faster and stay relevant.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Focus on Improving Customer Experience
    • 4.2.2 Massive Growth of E-commerce Across Various Industries
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Privacy and Security Concerns
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End-user Industry
    • 5.1.1 Fashion & Apparel
    • 5.1.2 Pharmaceutical & Grocery
    • 5.1.3 Electronics & Appliances
    • 5.1.4 Food & Beverage
    • 5.1.5 Other End-user Industry (Beauty & Personal Care, Travel & Tourism)
  • 5.2 By Platform
    • 5.2.1 B2B Commerce
    • 5.2.2 B2C Commerce
  • 5.3 By Offering
    • 5.3.1 Private Cloud
    • 5.3.2 Public Cloud
    • 5.3.3 Hybrid Cloud
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Salesforce.com, Inc.
    • 6.1.2 Lightwell Inc. (IBM Corporation)
    • 6.1.3 SAP SE (Maihiro GmbH)
    • 6.1.4 Oracle Corporation
    • 6.1.5 BigCommerce Pty. Ltd.
    • 6.1.6 Shopify Inc.
    • 6.1.7 Episerver
    • 6.1.8 Amazon Web Services, Inc.
    • 6.1.9 Magento (Adobe, Inc.)
    • 6.1.10 Apttus Corporation
    • 6.1.11 Google LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS