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市場調査レポート
商品コード
1406212

ルート最適化ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Route Optimization Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ルート最適化ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ルート最適化ソフトウェア市場規模は今年度35億2,000万米ドルと推定・予測され、予測期間終了時には54億6,000万米ドルに達し、予測期間中のCAGRは9.16%を記録すると予測されます。

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主なハイライト

  • ルート最適化ソフトウェアは、最も効率的な車両ルートを計画、スケジュール、計算し、時間とコストを節約します。停車駅が複数ある場合、顧客との打ち合わせがある場合、製品の配達がある場合、ルート最適化ソフトウェアが便利です。このソフトウェアは、どのルートが最も遅いか、または最も混雑しているかを判断するために、シナリオテストと過去のデータを活用することで、交通渋滞の回避を支援します。
  • 多くの地域で、物流に特化したソリューションが増加しています。さらに、物流業界はクラウドプラットフォームや車両管理ツールを利用しています。これにより、最小限のコストでルート最適化を選択できるようになります。ソフトウェア・プロバイダーは、費用対効果の高いルート・ソリューションを提供しようとしています。このシステムは月払い、四半期払い、年払いに対応しています。これらの問題はすべて、ルート最適化ソフトウェアの人気上昇に貢献しています。ロジスティクス・ソリューションは、この分野の主要な原動力です。この業界のもう一つの重要な原動力は、新しい重要な競争相手のイントロダクションです。大手企業は新しいソフトウェア・ソリューションを開発しています。それは、ブロックチェーン、データ分析、その他の技術に基づいて構築されたソフトウェアです。技術の進歩は、フリートプロバイダーに最適化されたルートを提供します。
  • 例えば、オンフリートは包括的な配送最適化プログラムで、ラストワンマイルで事業を展開するあらゆる事業規模に対応する様々なソリューションを含んでいます。さらに、オンフリートのウェブベースのプラットフォームでは、ユーザーはさまざまな最適化の選択肢から選択し、ルートをディスパッチし、クライアントに配送通知を送ることなどができます。さらにオンフリートは、定時配送を成功させるために必要なナビゲーションやその他の機能を備えた、 促進要因に特化したルートプランナーアプリを提供しています。一方、オンフリートはラストワンマイルに集中しているため、フィールド・マーケティング、フィールド・サービス、フィールド・セールスなど、他のフィールド指向の業界への適用には限界があります。
  • SaaSインフラの成長は、この分野に大きな潜在的機会をもたらします。車両管理におけるSaaSソフトウェアの利点は数多くあります。さらに、IoTの台頭は今後数年で加速すると思われます。モノのインターネットの利用が増えれば、新たな成長の見込みが生まれます。モノのインターネットはウェブベースのサービスへと進化しています。そのようなウェブベースのサービスの1つとして、予測期間中に変化に貢献するのが経路最適化です。クラウドベースのソリューションの低コスト化は、さらなる成長機会を生み出すと思われます。重要なクラウド・ソリューションは経路最適化です。低コストの資金調達により、ルート最適化は今後数年で容易になると思われます。さらに、タクシーやオンライン車両サービスに対する需要の増加が将来の可能性を拡大します。
  • ENYPは恵まれない個人や家庭に生鮮食品を届けています。COVID-19の大流行により、ENYPは食品の集荷サービスから配達に特化した事業への移行を余儀なくされ、ルート最適化のためにRoute4Meと協業しました。特にENYPは、デリバリーサービスの需要が357%増加したことに対応しながら、時間と移動に関連する経費の削減に努めました。Route4Meのルート最適化ソフトウェアにより、ENYPはさまざまな資産、人員、トラックなどに投資することなく、新しい配送ベースのオペレーションモデルに迅速に移行することができました。
  • ルート最適化ソフトウェアは高度なロジスティクス技術です。さらに、この分野ではセキュリティの問題が本質的な障害となります。ルート最適化ソフトウェアには高速インターネットが必要です。さらに、ルート最適化プログラムには多くの機密情報が含まれています。この分野では、ソフトウェアのセキュリティ侵害は課題です。フリート管理は、高価な製品の配送に使われることもあります。消費者は、これらの製品やサービスに関するデータ漏洩により、数多くの課題に直面することになります。これらの障害は、予測期間中にルート最適化市場全体の拡大を阻害する可能性が高いです。

ルート最適化ソフトウェア市場動向

物流に特化したソリューションの利用増加

  • ロジスティクスおよび流通組織向けのルート・プランニングは、輸送および配送業務の最適化を支援する高度なソフトウェア・プログラムの一形態です。最適ルートは、交通情報の更新、車両のサイズ、 促進要因のスケジュールなどのリアルタイムデータを使用するルート最適化アルゴリズムによって決定されます。また、パフォーマンスを継続的に監視し、 促進要因情報、燃料効率、二酸化炭素排出量、その他の企業のKPIを報告します。例えば、ルート・プランニングは、ロジスティクス・ビジネスの成長に影響を与える様々なKPIを追跡します。これらには、配送時間、遅延、燃料費、平均配送時間とコストなどが含まれます。この情報により、企業は改善すべき分野に集中することができます。
  • オンライン販売の増加は、国内外のロジスティクス・プレーヤーにとって、顧客により良い体験を提供するためにルートの最適化を展開する機会を生み出すと思われます。中国国家統計局によると、中国のオンライン購入者数は2006年の3,400万人以下から、10年後には4億6,600万人を超えるまでに急増し、中国のeコマース・ビジネスを拡大させました。CNNIC(中国インターネット・ネットワーク情報センター)によると、2022年12月現在、中国では約8億4,529万人がオンラインで商品を購入しています。
  • カナダ政府によると、カナダの製造業部門は約1,740億米ドルを占め、GDP全体の10%以上を占めています。毎年、カナダの製造業者は3,540億米ドル以上を輸出しており、輸出総額の約68%を占めています。また、同国ではeコマースに特化した倉庫・ロジスティクス部門の需要も大きいです。これらの要因により、調査された市場のニーズが高まると予想されます。
  • 2022年11月、貨物管理ソフトウェアのプロバイダーであるキャリア・ロジスティクス社(CLI)は、新しいルーティング・ロジックとプランニング最適化ソリューションを発表しました。CLIは完全なターミナル最適化を可能にし、フリートがすべてのターミナルですべての顧客のすべての貨物を正しい順序で正しいトレーラーに計画できるようにします。CLI FACTS貨物管理システムの最新のアップグレードであるAI搭載のソフトウェアモジュールは、トラック運送フリートオペレーターを支援し、どの配送物をどの順番で各トラックに積み込むべきかを決定し、その結果、特殊機器、アポイントメント時間帯、予測交通量、商用車ルーティングを考慮した正確で完全に最適化されたルート計画を作成します。
  • ロジスティクス企業の収益増加は、ルート最適化ソフトウェアの導入を可能にすると思われます。例えば、XPO Logisticsによると、米国を拠点とする物流企業は、2022会計年度に115億7,000万米ドルを超える総収益を記録しました。また、ルート最適化のプレーヤーは、顧客のニーズに応じてソリューションを開発し、市場シェアを獲得することができます。
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北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 予測期間中、北米地域は世界のルート最適化ソフトウェア市場において支配的な地域産業として台頭すると予想されます。北米が世界のルート最適化ソフトウェア市場において突出した地位を占めている背景には、ルート最適化ソフトウェアソリューションを提供するソフトウェアベンダーの普及率の高さや、同地域におけるソフトウェアプロバイダーとデリバリーサービスプロバイダーとの協業の増加など、いくつかの要因が挙げられます。
  • 同地域の顧客は、オンデマンド・フードデリバリー・プラットフォームやアプリケーションを利用して、携帯電話をワンタップするだけで、さまざまなレストランやフードチェーンに食事を注文できます。簡素化された業務用車両の運行と食品サプライ・チェーンの可視性は、オンデマンド食品配達サービス・プロバイダーの新規顧客獲得に役立ちます。食品宅配サービス・プロバイダーは、ルート最適化ソフトウェアを使用して、長短のルートにおける 促進要因の進捗状況を確認し、食事配達のための複数の停車駅を処理し、タイムリーな食品配達を確保することができます。
  • ルート最適化ソフトウェアの需要の高まりは、この地域の市場シェアを獲得するためにさまざまなソリューションを提供する企業を後押ししています。例えば、MapQuestは有名な無料のウェブ地図サービスです。Google MapsやHERE Technologiesとサポート機能は似ているが、MapQuestにはダイナミックなラストマイル企業を維持する機能はないです。MapQuestのトリッププランナーには、基本的なルート最適化のスキルと、さらにいくつかのルート計画ツールが含まれているが、その実用性は限られています。特に、MapQuestのルートプランナーでは、ユーザーは最大26の停車駅を持つルートを計画することしかできないです。その結果、MapQuestは、個人利用や非商用 促進要因にとっては、停車駅の多い最も利用しやすいルートプランナーだが、企業には適していないです。
  • 北米地域の企業では、新しいデータストレージを構築・維持する代わりにデータをクラウドに移行することで、資金と支援を確保することの重要性に対する認識が高まっており、クラウドベースのソリューションに対する需要、ひいては同地域でのオンデマンド・セキュリティ・サービスの採用が促進されています。クラウドプラットフォームとエコシステムは、複数の利点があるため、今後数年間でデジタル革新のペースと規模が爆発的に拡大するための発射台としての役割を果たすと予想されます。
  • 米国トラック協会(ATA)によると、トラック業界は少なくとも5万人の促進要因を必要としています。米国のトラック運転手の平均年齢は55歳(労働統計局)であるため、これらの運転手が引退するにつれて不足が悪化する可能性があります。新しい促進要因を獲得するのは非常に高価で困難な課題であるため、路線計画は既存の 促進要因を最大限に活用することがこれまで以上に重要になっています。このような広大なトラック・モーメントは、調査された市場がこの地域で成長する機会を生み出すと思われます。

ルート最適化ソフトウェア産業概要

ルート最適化ソフトウェア市場は、適度に断片化されているにもかかわらず、成長機会を増大させています。市場は、同様のルート最適化ソフトウェアソリューションを提供する継続的な新規参入を見込んでいます。このような新規参入により、企業は競争優位性を獲得するために製品のイノベーションに注力しています。また、企業は資金調達を市場でのプレゼンスを拡大する有利な方法と見なしています。

2022年11月、キャリア・ロジスティクス・インク(CLI)は、完全なターミナル最適化を可能にする新しいルーティング・ロジックとプランニング最適化ソリューションを発表しました。トラック未満の荷物、ラストワンマイル、小包配送サービス向けのこのモジュールは、効率性と収益性の向上を目指しています。このシステムはCLIのクロスドックとヤード管理システムに完全に統合されており、ターミナル、ドッキングドア、積み込みポイントにあるすべてのトレーラーの全体的な可視性を提供するほか、クロスドック活動とヤード移動を調整する手段を提供します。

2022年5月、世界の車両ライフサイクル管理企業であるSolera Holdings, LLCは、Omnitracs One Route Modelingをリリースしました。Omnitracs One Route Modelingにより、大企業の顧客は、運用中の生産ルートを中断することなく、what-ifのルーティングシナリオを実行できます。その結果、 促進要因とローカル配車は、より短時間かつ低コストでルート計画を作成することができます。Omnitracs Oneソリューションのユーザーに提供されるルート・モデリングでは、 促進要因とフリート・マネージャが、停車順序、ルート開始時間、運行開始前、運行終了後の時間、休憩、および待ち時間の変更をシミュレートし、提案されたルートがコストとサービスウィンドウに与える影響を評価できます。

2022年3月、クアルコムとTrimble社は、コネクテッドカー、先進運転支援システム(ADAS)、および自律走行ソリューション向けの高精度測位ソリューションを自動車OEMおよびティア1サプライヤに提供するために提携しました。ライドシェアリングアプリにより正確な測位を行うスマートフォンにメートルレベルの位置精度を導入することで、リアルタイムナビゲーションアプリケーションを使用する際に、運転手と同乗者の両方が地図の詳細やより正確な道順をより快適に利用できるようになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • マクロ動向が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 物流に特化したソリューションの利用の増加
    • ハードウェアと接続コストの低下
  • 市場抑制要因
    • 構造化データと非構造化データの取り扱い

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • オンデマンド食品配達
    • 小売・FMCG
    • フィールドサービス
    • ライドヘイリング&タクシーサービス
    • その他エンドユーザー業界別
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 展開形態別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Trimble, Inc.
    • Caliper Corporation
    • Descartes Systems Group Inc
    • ESRI Global Inc,
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Llamasoft Inc.
    • Microlise Group Limited
    • Omnitracs LLC
    • Ortec BV
    • Paragon Software Systems PLC
    • PTV Planung Transport Verkehr AG
    • Route4me LLC
    • Routific Inc.
    • Verizon Connect Solutions Inc.
    • WorkWave LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 70442
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The Route Optimization Software Market size is estimated at USD 3.52 billion in the current year and is expected to reach USD 5.46 billion by the end of the forecast period, registering a CAGR of 9.16% during the forecast period.

Key Highlights

  • Route optimization software plans, schedules, and calculates the most efficient vehicle route, saving time and money. When there are several stops, client meetings, and product delivery, route optimization software comes in handy. This software aids in avoiding traffic congestion by utilizing scenario testing and historical data to determine which route is the slowest or busiest.
  • Many regions are seeing an increase in logistics-specific solutions. Additionally, the logistics industry uses cloud platforms and fleet management tools. It enables them to select route optimization at a minimal cost. The software providers attempt to deliver cost-effective route solutions. This system supports monthly, quarterly, and yearly payments. All of these issues contribute to an increase in the popularity of route optimization software. The logistical solutions are the primary drivers of this sector. Another critical driver for this industry is the new vital competitors' introduction. The major players are developing new software solutions. It is software built on Blockchain, data analytics, and other technologies. The technology advancement provides fleet providers with optimized routes.
  • For example, on fleet is a comprehensive delivery optimization program that includes a variety of solutions for every business size operating in the final mile. Furthermore, the Onfleet web-based platform allows users to select from various optimization choices, dispatch routes, and send delivery notifications to clients, among other things. Furthermore, Onfleet offers driver-focused route planner apps with navigation and other capabilities required for successful, on-time deliveries. Onfleet's unidimensional last-mile concentration, on the other hand, limits its applicability to other field-oriented industries such as field marketing, field service, field sales, and so on.
  • SaaS infrastructure growth represents a significant potential opportunity for this sector. The benefits of SaaS software in fleet management are numerous. In addition, the IoT rise will accelerate in the following years. The increased Internet of Things usage will create new growth prospects. The Internet of Things is evolving into web-based services. One such web-based service that will contribute to change during the projection period is route optimization. The low cost of cloud-based solutions will create more growth opportunities. A critical cloud solution is route optimization. Low-cost financing will make route optimization easier in the following years. Furthermore, increased demand for cab and online vehicle services will expand future potential.
  • ENYP delivers fresh food to underprivileged individuals and families. Due to the COVID-19 pandemic, ENYP was forced to transition from a food pickup service to a delivery-focused business, and they collaborated with Route4Me to optimize their routing operations. ENYP, in particular, strived to reduce time and travel-related expenses while keeping up with a 357% growth in demand for their delivery services. The route optimization software from Route4Me enabled ENYP to quickly transition to a new delivery-based operational model without investing in different assets, personnel, trucks, and so on.
  • Route optimization software is an advanced logistics technology. Furthermore, security issues are essential obstacles in this sector. High-speed internet is required for route optimization software. In addition, the route optimization program contains a lot of sensitive information. In this sector, a security compromise in software is a challenge. Fleet management is sometimes used to deliver pricey products. The consumer will face numerous challenges due to data leaks concerning these products and services. These obstacles will likely stifle overall route optimization market expansion during the forecast period.

Route Optimization Software Market Trends

Increasing Use of Logistics-Specific Solutions

  • Route planning for logistics and distribution organizations is a form of advanced software program that aids in transportation and delivery operation optimization. The optimum route is determined by route optimization algorithms using real-time data such as traffic updates, vehicle size, and driver schedules. It also continuously monitors performance, reporting driver information, fuel efficiency, carbon emissions, and other corporate KPIs. Route planning, for example, keeps track of various KPIs influencing the logistics business growth. These include delivery times, delays, fuel expenditures, and average delivery time and cost. With this information, businesses may concentrate on areas for improvement.
  • Online sales rise would create an opportunity for local and international players logistics players to deploy route optimization to provide a better experience to the customer. According to China's National Bureau of Statistics, the number of Chinese online buyers rose rapidly from under 34 million in 2006 to over 466 million users a decade later, enabling China's e-commerce business to multiply. According to CNNIC (China Internet Network Information Center), around 845.29 million people in China had purchased goods online as of December 2022.
  • According to the government of Canada, Canada's manufacturing sector accounted for approximately USD 174 billion, representing more than 10% of its total GDP. Every year, Canada's manufacturers export over USD 354 billion, making up about 68% of the country's total exports. There is also considerable demand from the warehousing and logistics sector dedicated to e-commerce activity in the country. These factors are expected to boost the need for the studied market.
  • In November 2022, Carrier Logistics Inc. (CLI), a freight management software provider, introduced a new routing logic and planning optimization solution. It enables complete terminal optimization, allowing fleets to have every shipment for every customer at every terminal planned for the right trailer in the correct sequence very quickly and automatically. The AI-powered software module, the most recent upgrade to the CLI FACTS freight management system, assists trucking fleet operators in determining which deliveries should be loaded onto each truck and in what order, resulting in exact, fully optimized route plans that account for specialty equipment, appointment time windows, predicted traffic, and commercial vehicle routing.
  • The revenue rise of logistics firms would enable them to deploy route optimization software. For instance, according to XPO Logistics, the US-based logistics company recorded a total revenue of over USD 11.57 billion in the fiscal year of 2022. It also allows route optimization players to develop solutions according to the customer's needs and capture the market share.
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North America is Expected to Hold Largest Market Share

  • Over the projected period, the North American region is expected to emerge as the dominant regional industry in the worldwide route optimization software market. North America's prominent industry positioning in the global route optimization software market can be attributed to several factors, including a high penetration of software vendors providing route optimization software solutions and an increasing number of collaborations between software providers and delivery service providers in the region.
  • Customers in the region can order meals from various restaurants or food chains with a single tap on their mobile phones using on-demand food delivery platforms and applications. Simplified commercial vehicle operations and visibility into the food supply chain aid in acquiring new clients for on-demand food delivery service providers. Food delivery service providers could use route optimization software to verify the driver's progress on long and short routes, handle several stops for meal delivery, and ensure timely food delivery.
  • The rise in route optimization software demand is driving firms to provide different solutions to capture the market share in the region. For example, MapQuest is a well-known free web mapping service. While similar in supported features to Google Maps and HERE Technologies, MapQuest lacks the capabilities to sustain a dynamic last-mile company. Although the MapQuest trip planner includes basic route optimization skills and a few more route planning tools, its utility is limited. MapQuest's route planner, in particular, only allows users to plan routes with up to 26 stops. As a result, MapQuest is the finest accessible route planner with many stops for personal use and non-commercial drivers, but it is not appropriate for businesses.
  • The increasing realization among enterprises in the North American region about the importance of holding money and aid by moving their data to the cloud instead of building and maintaining new data storage is driving the demand for cloud-based solutions and, hence, the adoption of on-demand security services in the region. Owing to multiple benefits, cloud platforms, and ecosystems are anticipated to serve as a launchpad for an explosion in the pace and scale of digital innovation over the next few years.
  • According to the American Trucking Association (ATA), the industry needs at least 50,000 drivers. The average age of US truck drivers is 55 (Bureau of Labor Statistics), so the shortage might worsen as these drivers retire. Attracting new drivers is highly expensive and challenging, so it is more critical than ever that route plans get the most out of the existing driver force. Such a vast truck moment would create an opportunity for the studied market to grow in the region.

Route Optimization Software Industry Overview

Route Optimization Software Market, despite being moderately fragmented, is increasing growth opportunities. The market is witnessing continuous new entrants offering similar route optimization software solutions. Due to these new entrants, companies are focusing on making product innovations to gain a competitive advantage. Also, the companies view fundraising as a lucrative way to expand their market presence.

In November 2022, Carrier Logistics Inc. (CLI) introduced a new routing logic and planning optimization solution that enables full terminal optimization, allowing fleets to very quickly and automatically have every shipment for every customer at every terminal planned for the right trailer in the right sequence. For less-than-truckload, last mile, and parcel delivery services, the module aims at improving efficiency and profitability. This system is integrated fully into CLI cross dock and yard management systems, which provide overall visibility of all trailers at terminals, docking doors, and loading points in addition to providing the means for coordinating Crossdock Activities with Yard Moves.

In May 2022, Solera Holdings, LLC, a global vehicle lifecycle management player, released Omnitracs One Route Modeling. Omnitracs One Route Modeling allows large business customers to run what-if routing scenarios without disrupting operational production routes. As a result, drivers and local dispatching may create route plans in less time and at a lower cost. Route Modeling, available to Omnitracs One solution users, allows drivers and fleet managers to simulate modifications to stop sequences, route start times, pre-end post-trip time, breaks, and layovers to assess the impact of a suggested route on cost and service windows.

In March 2022, Qualcomm and Trimble collaborated to provide high-accuracy positioning solutions for connected vehicles, Advanced DriverAssistance Systems (ADAS), and autonomous driving solutions to automotive OEMs and Tier 1 suppliers. By introducing meter-level location accuracy for smartphones with more accurate positioning for a ride-sharing app, both driver and rider can have a better experience with map detail and more precise directions when using real-time navigation applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impacts of Macro Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Use of Logistics-Specific Solutions
    • 5.1.2 Declining Hardware and Connectivity Costs
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Handling Structured and Unstructured Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End User Vertical
    • 6.1.1 On-Demand Food Delivery
    • 6.1.2 Retail and FMCG
    • 6.1.3 Field Services
    • 6.1.4 Ride Hailing & Taxi Services
    • 6.1.5 Other End User Verticals
  • 6.2 By Size of the Organization
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprise
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Deployment Mode
    • 6.3.1 Cloud
    • 6.3.2 On-Premise
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Trimble, Inc.
    • 7.1.2 Caliper Corporation
    • 7.1.3 Descartes Systems Group Inc
    • 7.1.4 ESRI Global Inc,
    • 7.1.5 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.6 Llamasoft Inc.
    • 7.1.7 Microlise Group Limited
    • 7.1.8 Omnitracs LLC
    • 7.1.9 Ortec BV
    • 7.1.10 Paragon Software Systems PLC
    • 7.1.11 PTV Planung Transport Verkehr AG
    • 7.1.12 Route4me LLC
    • 7.1.13 Routific Inc.
    • 7.1.14 Verizon Connect Solutions Inc.
    • 7.1.15 WorkWave LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET