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市場調査レポート
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1435848

メタルプリントパッケージング:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Metal Print Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 104 Pages | 納期: 2~3営業日

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メタルプリントパッケージング:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のメタルプリントパッケージング市場規模は、2024年に549億6,000万米ドルと推定され、2029年までに696億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.84%のCAGRで成長します。

世界メタルプリントパッケージング-市場

カスタマイズとプレミアム化の傾向の高まり、金属パッケージの採用の増加、リサイクルと再利用可能なパッケージ材料への注目の高まりは、世界のメタルプリントパッケージ市場を推進する主な要因の一部です。印刷技術の進歩は、市場ベンダーの存在感を拡大する機会も生み出しています。

主なハイライト

  • メタルプリントパッケージングにより、メーカーは製品のブランド認知度を向上させることができ、ユーザーの注意を引き付け、製品の購入を促進します。印刷施設のデジタル化傾向の高まりに伴い、金属印刷パッケージの需要が大幅に増加しています。この傾向は飲料業界や化粧品業界全体に反映されており、包装に金属缶が採用されることが増えています。
  • 国連(UN)によると、世界は急速に都市化が進んでいます。国連(UN)によると、都市部に住む人の割合は2050年までに66%に増加すると予想されています。都市化が進み、豊かさが増すにつれ、食生活も変化しており、加工食品への需要が高まっています。そのため、大規模な組織化された小売業者は、膨大な量の缶詰飲食品を積み上げ始めました。現在、オフラインおよびオンライン小売業者は、さまざまなブランドの包装食品を店舗に在庫しています。
  • 食品および飲料、化粧品、人材ケアなどの業界でも、先進的で魅力的な印刷技術とともに、再利用可能または部分的に再利用可能な金属製パッケージのオプションを検討しています。米国に本拠を置き、パーソナルケア製品のパッケージを製造する新興企業Verityは、リサイクルが難しいプラスチックの代わりに、道端でリサイクル可能なアルミニウムのオプションを生産しています。同社は消臭用のアルミニウムおよびステンレススチールのケースを製造しており、より広範なパーソナルケア市場を視野に入れています。同社は現在、米国に拠点を置く消臭剤メーカー、ノニコに金属製パッケージを供給しています。 Nonikoは現在、Verityから再利用可能なステンレス鋼パッケージの消臭剤を提供しています。
  • COVID-19の影響で、食品業界の要件は大幅に変化しました。レストランが休業しているため、人々は自宅で食事をし、すぐに消費できるミニパックの食品をさらに購入しています。新型コロナウイルス感染症収束後も、この傾向は続くと予想されており、消費者は金属包装がリサイクル可能であり、缶や容器などの金属包装に梱包された環境に優しい製品は賞味期限が長く、周囲温度で保管できることにも気づいています。
  • さらに、世界のスナック市場などの産業が活況を呈する中、スナックのプレミアム化が大幅な成長を遂げています。また、パッケージングはプレミアム化の3つの重要な要素の1つであるため、エンドユーザーは調査対象市場への投資を増やしています。たとえば、Crown Food Europeは、「急成長している」スナック市場において、パッケージに高級感を伝えるために金属の使用を提唱しています。同社によれば、金属は高級感を醸し出し、中身を守る価値のある重厚な素材であるといいます。

メタルプリントパッケージング市場の動向

オフセットリソグラフィーは市場の大幅な成長が期待される

  • オフセットリソグラフィーは、印刷物の作成に広く使用されているパッケージ印刷法の1つです。他のパッケージ印刷方法と比較して、オフセット平版印刷は、ほとんどメンテナンスを必要とせずに高品質の印刷物を大量に経済的に生産するのに適しています。
  • オフセット印刷には高品質、高速印刷などの利点があるため、パッケージ印刷活字の需要が高く、金属活字市場も拡大しています。欧州のような地域では、硬くて非吸収性の材料のため、オフセット印刷が金属缶に印刷する方法として広く採用されています。
  • Crown Holdings Inc.のような企業は、2ピースおよび3ピースの金属パッケージにオフセット印刷を利用して、インクを印刷版に塗布し、ブランケットに転写し、その後金属自体に転写します。 2ピース缶は成形時に印刷されますが、スリーピース缶はシートに印刷されます。 Crown Food Europeは、スナック分野の多くの顧客向けに金属プリントのパッケージを製造してきました。その中には、Bier Nutsのカリカリとしたコーティングされたピーナッツ用の100%リサイクル可能な金属製の容器も含まれます。金属缶入りのSatisfied SnacksのSalad(as)Crispsコンセプトのパッケージを印刷します。
  • オフセット印刷を使用して作成された印刷物の品質は高いですが、輪転グラビアや写真グラビアなどのより優れた印刷方法には欠点があります。印刷版はアルマイト処理されたアルミニウム素材であり、酸化により錆びる可能性があるため、オフセット印刷に使用される版は適切なメンテナンスが必要です。このような欠点により、金属パッケージングにおけるオフセットリソグラフィー印刷の成長が制限されることが予想されています。

アジア太平洋地域は大きな成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、メーカーが低コストのパッケージ印刷オプションの作成に重点を置いているため、世界のメタルプリントパッケージング業界で金額ベースで大きなシェアを占めています。先進国のデジタル印刷パッケージ市場は成熟期に達しつつあり、中国とインドの市場は今後7~8年間で高い成長が見込まれています。この地域はまた、食品業界における電子小売売上高とコンビニエンスパッケージの成長により、予測期間中に最高の発展を記録すると予想されています。
  • APAC地域のメタルプリントパッケージング市場の主な促進要因には、冷凍食品や冷蔵食品を含む包装食品の売上高の増加、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化、安定した経済成長、飲料(アルコールおよびノンアルコールの両方)の増加が含まれます。消費。
  • さらに、食品・飲料および医薬品分野の成長により、金属印刷ソリューションの需要が増加しています。これは、金属印刷によりメーカーが製品のブランド認知度を向上させることができるため、ユーザーの注目を集めて製品の購入を促すことができるためです。環境に配慮した印刷技術を使用して廃棄物を最小限に抑え、エネルギー使用量を削減するグリーン商業プリンターのイントロダクションも、業界にプラスの影響を与えます。たとえば、ExOneは2020年 8月に、銅またはステンレス鋼に3Dプリントして、さまざまなフェイスマスクやその他の医療機器の内側に取り付けることができる革新的なフィルターを発表しました。
  • この市場は主に、特にインド、中国、ベトナムでのデジタル印刷技術の発展によって牽引されています。最新テクノロジーの出現により、従来のプリンターは高速印刷機能を備えた商用プリンターに置き換えられています。

メタルプリントパッケージング業界の概要

メタルプリントパッケージング市場は適度な競争があり、世界的および地域的な多数のプレーヤーで構成されています。これらの企業は市場で大きなシェアを占めており、世界中で消費者ベースを拡大することに注力しています。これらのプレーヤーは、予測期間中に競争力を獲得するために、新しいソリューション、戦略的パートナーシップ、その他の有機的および無機的な成長戦略を導入するための研究開発投資に焦点を当てています。

  • 2021年 6月-CCL Containerは、最大直径 76 mm、高さ265 mmの超大型アルミニウムコンテナを発売しました。 CCLの大口径アルミニウムコンテナは、このサイズで北米で生産されている唯一のコンテナです。この大きなサイズと、見事な造形や装飾のオプションにより、自動車燃料添加剤、防虫剤、ヘアスプレーなど、すべての製品が店頭で消費者に大きな印象を与えることができます。創造的なデザインはブランドをさらに差別化し、消費者の購入決定に影響を与えます。さらに、これらの100%バージンアルミニウム容器の無限のリサイクル可能性は、環境に配慮したブランドと消費者の双方にメリットをもたらします。
  • 2021年 5月-HuberGroup Print Solutionsは、ポーランドのヴロツワフ地区に最先端の生産工場を開設し、欧州全土の顧客に製品を供給すると発表しました。新しい建物では、フーバーグループは水性ワニスのほか、フレキソ印刷やグラビア印刷用の溶剤系インクを製造しており、UVインキを含むオフセットインキの供給ラインを備えています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のサプライチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル印刷技術の急速な進化
  • 市場の課題
    • 印刷インキの価格変動について

第6章 メタルパッケージング業界へのCOVID-19の影響

第7章 メタルパッケージング市場情勢

  • タイプ別のメタルパッケージングの需要
  • 地域別のメタルパッケージング需要
  • エンドユーザー別のメタルパッケージングの需要

第8章 印刷インクとコーティングの情勢

  • 印刷インキの種類別需要(溶剤系、水性、油性、UV硬化型、その他)

第9章 市場セグメンテーション

  • 印刷工程別
    • オフセットリソグラフィー
    • グラビア
    • フレキソ印刷
    • デジタル
    • その他の印刷技術
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第10章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Toyo Seihan Co. Ltd(Toyo Seikan Group Holdings Ltd)
    • Ball Corporation
    • Hubergroup Deutschland GmbH
    • Envases Metalurgicos de Alava SA
    • CCL Container(CCL Industries Inc.)
    • Koenig &Bauer AG
    • Tonejet Limited
    • Crown Holdings Inc.

第11章 市場の将来

目次
Product Code: 69986

The Global Metal Print Packaging Market size is estimated at USD 54.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 69.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.84% during the forecast period (2024-2029).

Global Metal Print Packaging - Market

The growing trend of customization and premiumization, increasing adoption of metal packaging, and growing focus on recycling and reusable packaging materials are some of the major factors driving the global metal print packaging market. The advancements in printing technologies are also creating opportunities for the market vendors to expand their presence.

Key Highlights

  • The metal printed packaging allows the manufacturers to improve the brand visibility of the products, thus, attracting the user's attention and propelling them to buy the product. With the growing trend of digitization in printing facilities, the demand for metal print packaging has witnessed significant growth. This trend is reflected across the beverage and cosmetic industries, where metal cans are increasingly being adopted for packaging.
  • According to the United Nations (UN), the world is urbanizing rapidly; the proportion of people living in urban areas is expected to increase to 66% by 2050, according to the United Nations (UN). As urbanization is picking up and growing affluence, diet is changing, characterized by a high demand for packaged food. Therefore, large organized retailers have started to stack vast amounts of canned food and beverages. Nowadays, offline and online retailers stock a wide range of brands of packaged food items in their stores.
  • Industries like Food and Beverage, cosmetic, and personnel care are also exploring reusable and partially reusable metal packaging options, along with advanced and attractive printing technologies. Verity, a US-based startup making packaging for personal care products, is producing curbside-recyclable aluminum options in lieu of hard-to-recycle plastic. The company manufactures aluminum and stainless steel cases for deodorant and is looking into the wider personal care market. The company currently supplies its metal packaging to the US-based deodorant producer, Noniko. Noniko is currently offering deodorant in reusable stainless steel packaging from Verity.
  • The requirements of the food industry have changed considerably due to COVID-19. With restaurants closed, people are eating at home, and they are buying more miniature packs of food, which can be consumed immediately. Post-COVID, this trend is expected to continue, and consumers have also realized that metal packaging is recyclable, and environment-friendly products packed in metal packagings, such as cans and containers, have a longer shelf life and can be stored at ambient temperatures.
  • Furthermore, as industries like global snacking markets are booming, premiumization in Snacks is witnessing massive growth. And as the packaging is one of three key elements of premiumization, the end-users are increasingly investing in the studied market. For instance, Crown Food Europe is advocating the use of metal to convey a premium feel to packaging in the 'booming' snacks market. According to the company, metal conveys a premium feel, being a solid and robust material that gives the impression the contents are worth protecting.

Metal Print Packaging Market Trends

Offset Lithography is Expected to Hold a Significant Market Growth

  • Offset lithography is one of the widely used packaging printing methods used for creating printed materials. Compared to the other packaging printing methods, offset lithography printing is suitable for economically producing large volumes of high-quality prints requiring little maintenance.
  • Offset printing offers advantages, such as high print quality and high-speed printing, further leading to the high demand for the packaging printing type, which has also gained its metal type market. In a region like Europe, offset printing is a widely adopted method for printing on metal cans owing to its hard and non-absorbent material.
  • Companies like Crown Holdings Inc. utilize offset printing for a 2-piece and 3-piece metal packaging so that ink is applied to a printing plate, transferred to a blanket, and then on to the metal itself. 2-piece cans are printed when formed, whereas Three-piece are printed on sheets. Crown Food Europe has produced metal print packaging for many clients in the snacks sector, including metal format containers that are 100% recyclable for Bier Nuts' crunchy, coated peanuts; and print packaging for Satisfied Snacks' Salad (as) Crisps concept in metal tins.
  • Although the quality of prints produced using offset printing is high, it is flawed by better printing methods, such as rotogravure and photogravure. Because printing plates are anodized aluminum materials, which could rust from oxidation, the plates used for offset printing need to be adequately maintained; such disadvantages have been anticipated to restrict the growth of offset lithography printing in metal packaging.

Asia Pacific to Witness Significant Growth

  • The Asia Pacific region accounts for a large share in the global metal printing packaging industry in terms of value due to the manufacturers' focus on creating low-cost packaging printing options. As the digital printing packaging market in established nations is reaching maturity, the Chinese and Indian markets are expected to grow at high rates in the next seven to eight years. The region is also anticipated to register the highest development during the forecast period, owing to the growing e-retail sales and convenience packaging in the food industry.
  • Key driving factors for the metal print packaging market in the APAC region include the rising sale of packaged food products, including frozen and chilled food, rising disposable income, changing lifestyle, steady economic growth, and increasing beverage (both alcoholic & non-alcoholic) consumption.
  • Furthermore, the growing food and beverage and pharmaceutical sectors have increased the demand for metal printing solutions, as metal printing allows manufacturers to improve the brand visibility of the products, thus, attracting the user's attention and propelling them to buy the product. The introduction of green commercial printers that use environmentally sound printing techniques to minimize waste and utilize less energy also positively impacts the industry. For instance, in August 2020, ExOne introduced an innovative filter that can be 3D printed on either copper or stainless steel to fit inside a variety of face masks and other medical devices.
  • The market is predominantly driven by the growing developments in digital printing technologies, especially in India, China, and Vietnam. The advent of the latest technologies has substituted conventional printers with commercial printers with high-speed printing capabilities.

Metal Print Packaging Industry Overview

The metal print packaging market is moderately competitive and comprises a significant number of global and regional players. These players account for a large share in the market and are focusing on expanding their consumer base across the world. These players are focusing on the research and development investment in introducing new solutions, strategic partnerships, and other organic and inorganic growth strategies to earn a competitive edge during the forecast period.

  • June 2021 - CCL Container launched supersized Aluminum containers measuring up to 76 mm in diameter by 265 mm in height. CCL's large-diameter aluminum containers are the only ones of this size produced in North America. This large size, coupled with stunning shaping and decorating options, ensures that all products - whether an automotive fuel additive, insect repellent, or hairspray - make a big impression on consumers at the point of sale. Creative designs further distinguish brands and influence consumer-buying decisions. In addition, the endless recyclability of these 100% virgin aluminum containers is a win-win for environmentally conscious brands and consumers alike.
  • May 2021 - HuberGroup Print Solutions announced the opening of a state-of-the-art production plant in the Wroclaw area in Poland, which delivers to customers throughout Europe. In the new buildings, hubergroup produces water-based varnishes as well as solvent-based inks for flexography and gravure printing and has dosing lines for offset inks, including UV inks.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Evolution of Digital Print Technology
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Fluctuations in the Prices of Printing Inks

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE METAL PACKAGING INDUSTRY

7 METAL PACKAGING MARKET LANDSCAPE

  • 7.1 Metal Packaging Demand by Type
  • 7.2 Metal Packaging Demand by Region
  • 7.3 Metal Packaging Demand by End-User Industry

8 PRINTING INKS AND COATINGS LANDSCAPE

  • 8.1 Printing Inks Demand by Type (Solvent-Based, Water Based, Oil-Based, UV Curing, and Other Types)

9 MARKET SEGMENTATION

  • 9.1 By Printing Process
    • 9.1.1 Offset Lithography
    • 9.1.2 Gravure
    • 9.1.3 Flexography
    • 9.1.4 Digital
    • 9.1.5 Other Printing Technologies
  • 9.2 By Geography
    • 9.2.1 North America
    • 9.2.2 Europe
    • 9.2.3 Asia Pacific
    • 9.2.4 Latin America
    • 9.2.5 Middle East and Africa

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 10.1 Company Profiles
    • 10.1.1 Toyo Seihan Co. Ltd (Toyo Seikan Group Holdings Ltd)
    • 10.1.2 Ball Corporation
    • 10.1.3 Hubergroup Deutschland GmbH
    • 10.1.4 Envases Metalurgicos de Alava SA
    • 10.1.5 CCL Container (CCL Industries Inc.)
    • 10.1.6 Koenig & Bauer AG
    • 10.1.7 Tonejet Limited
    • 10.1.8 Crown Holdings Inc.

11 FUTURE OF THE MARKET