デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1440085

ANCヘッドフォン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

ANC Headphones - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
ANCヘッドフォン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ANCヘッドフォン市場規模は2024年に178億8,000万米ドルと推定され、2029年までに344億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に14%のCAGRで成長します。

ANCヘッドフォン- マーケット

アクティブノイズキャンセリング機能を備えたワイヤレスヘッドフォンなどのスマートウェアラブルの受け入れが拡大することで、聴覚が強化され、周囲の音の制御が強化され、ANCヘッドフォンの需要が高まっています。

主なハイライト

  • 聴覚障害に対する意識の高まり、コネクテッド環境での可聴への移行、スマートフォンユーザーとテクノロジーに精通した消費者の増加、新しいオーディオ技術の採用などが、ANCヘッドフォン市場を牽引すると予想される顕著な要因です。エリクソンによれば、スマートフォンユーザーの数が最も多いのは中国、インド、米国で、世界中のスマートフォンの契約数は60億を超え、今後数年間で数億件増加すると予想されています。
  • より高音質を提供するヘッドフォンに対する消費者の傾向の高まりにより、オーディオ機器企業は先進技術を取り入れ、ヘッドフォンにノイズキャンセリング機能を搭載することが奨励され、市場の成長をさらに加速させています。たとえば、2022年 9月に、ボーズは別のヘッドフォンであるQuietComfort SEを発売しました。新しいQuietComfort SEは、Bose QuietComfort 45に若干の改良を加えてブランド変更され、Bose QuietComfort 35 IIに置き換えられました。 QuietComfort SEは1回の充電で24時間の再生時間を実現し、完全に充電するには2.5時間かかります。 3時間の再生には、15分の短いミッションで十分です。
  • デジタルプラットフォームの普及の高まりとインテリジェントデバイスの急増により、一部の音楽およびエンターテイメントの顧客は、品質を向上させるためにワイヤレス ANCヘッドフォンを使用できるようになりました。 IBEFによると、MeitYはアマゾンウェブサービス(AWS)と協力してインドに量子コンピューティングアプリケーションラボを設立し、量子コンピューティング主導の研究開発を加速し、新しい科学的発見を可能にしました。一部のベンダーは、消費者に自社の製品を普及させるために、競争力のある価格を低価格で発売することに注力しています。たとえば、ソニーはAmazon Prime Dayセールでノイズキャンセリングヘッドフォンの価格をわずか68ドルに据え置いた。ノイズキャンセリングヘッドフォンが低価格で入手できるようになると、市場の成長がさらに促進される可能性があります。
  • さらに、多額の資本と技術的専門知識の必要性が、中小規模のメーカーがANCヘッドフォン市場に参入する際の大きな障壁となる可能性があります。インイヤーANCヘッドフォンは、予測期間中に注目を集める可能性があります。これらのヘッドフォンが市場に広く浸透している大きな理由は、コスト効率にあります。さらに、スポーツ愛好家や音楽愛好家によるインイヤーヘッドフォンの採用の増加も、インイヤーヘッドフォンの普及率が高いもう1つの要因です。

ANCヘッドフォン市場動向

スマートフォンの普及が市場の成長を促進すると予想される

  • スマートフォンやコネクテッド携帯電話の普及の増加により、ANCヘッドフォンの需要が世界中で高まっています。ベンダーは自社製品にいくつかのスマートでインテリジェントな機能を組み込んでおり、ANCヘッドフォンの世界の販売に影響を与えています。新興諸国では革新的なエントリーレベルの製品に対する高い需要があり、現在は地元メーカーが対応しています。
  • 2022年 9月、ソニーはスマートフォンのラインナップに最新のXperia 5 IVを追加しました。コンパクトなスマートフォンは画面が小さいですが、大きな電話機能で他のフラッグシップと簡単に競争できます。このデバイスには、リフレッシュレート120 Hzの6.1インチOLEDディスプレイが搭載されており、Xperia 5 IIIのパネルよりも50%明るいと言われています。
  • CISCO年次インターネットレポート(2018~2023年)によると、世界のモバイル加入者の総数は2022年の56億人から2023年までに57億人に増加すると予想されています。モバイル加入者の増加は市場の明るい見通しを表しています。
  • スマートフォンのスリム化、薄型化の傾向が強まったため、メーカーはヘッドフォンジャックを廃止しました。これにより、消費者は独自の機能を備えた高度なヘッドフォンを採用するようになり、予測期間中に市場の成長が促進される可能性があります。さらに、米国国勢調査局によると、2022年1月に米国で販売されたスマートフォンの売上高は17億米ドル増加し、747億米ドルとなった。
  • さらに、 IBEFによると、今年第1四半期の「インド製」スマートフォンの出荷台数は前年同期比7%増加し、4,800万台以上に達し、インド製スマートフォンは1億9,000万台以上出荷されました。

アジア太平洋は大幅な市場成長を遂げる

  • アジア太平洋は、この地域の主要企業のおかげで、予測期間中に最も速い成長を記録すると予想されています。この存在と、これらのプレーヤーによる大規模な研究開発活動が相まって、この地域ではANCヘッドフォンが広く採用されるようになりました。
  • 2022年 2月、ソニーはソニーWH-XB910Nノイズキャンセリングヘッドフォンを発売し、製品ラインアップを拡大しました。 Bluetoothヘッドフォンはアクティブノイズキャンセリング機能を備えており、同社のExtra Bassシリーズの一部です。このヘッドフォンはLDACサポートを備えており、1回の充電で最大30時間のバッテリーバックアップを提供します。
  • アジア太平洋の企業は、ダイナミックな消費者の需要に応え、この地域の大規模な消費者ベースを引き付けるために、ノイズキャンセリングヘッドフォンの革新的な機能を導入しています。さらに、革新的なマーケティング戦略の採用は、今後数年間、アジア太平洋地域のノイズキャンセリングヘッドフォン市場関係者の間で人気の動向として現れると予想されます。
  • さらに、アジア諸国の新興市場では、可処分所得の増加により、プレミアムヘッドフォンの需要が予想外に伸びています。さらに、アクティブノイズキャンセリング、聴覚の増強、周囲の音の高度な制御などのアドオン機能を備えたスマートヘッドフォンを採用しています。
  • たとえば、2022年 4月、ドイツのオーディオ大手ゼンハイザーは、インド市場でCX PlusおよびCX True Wireless(TWS)イヤホンを確立しました。アクティブノイズキャンセリングや透明な聴覚などの品質が追加された新しいCX Plusイヤホンは、毎日のリスニングの相棒となります。ゼンハイザーのユニークなTWSイヤホンには、ゼンハイザーのプレミアムイヤホン用に開発された独自のTrue Responseトランスデューサーが搭載されています。
  • さらに、技術的に進んだプレミアム製品とより優れた体験を提供する外国企業がこの地域に浸透したことで、ANCヘッドフォンの需要が高まっています。これは、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

ANCヘッドフォン業界の概要

ANCヘッドフォン市場は、市場に競合他社がほとんどないため、有利な競争が続いています。技術や消費者の好みが継続的に進化する中、市場関係者や利害関係者は、市場での優位性を維持するために創造的な技術を常に採用し、ノイズキャンセリングヘッドフォンの新機能を展開しようとしています。

  • 2022年 2月:Boatはポートフォリオに別のヘッドフォンを追加しました。この自国企業はインドでboAt Nirvana 751ヘッドフォンを発売しました。 boAt Nirvanaは、アクティブノイズキャンセリングを備えた同社初のワイヤレスヘッドフォンです。ノイズキャンセリングを有効にする専用のボタンがあります。このヘッドフォンには、最大65時間の再生、急速充電、その他の重要な機能も備わっています。
  • 2022年 1月:ゼンハイザーは、ゼンハイザーHD 450SEワイヤレスヘッドフォンを発売し、オーディオ製品のラインナップを拡大しました。このヘッドフォンにはアクティブノイズキャンセリングが付属しており、HD 450BTヘッドフォンと同様の機能を提供します。ゼンハイザーの最新のBluetoothヘッドフォンには、Alexaサポート、Googleアシスタント、Siriが組み込まれています。このヘッドフォンは折りたたみ可能なデザインが特徴で、周波数応答能力は18Hz~22,000Hzです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 技術的に進んだ家電に対するミレニアル世代の親近感の高まり
  • 市場抑制要因
    • 高い資本と技術的専門知識が必要
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症がANCヘッドフォン市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • インイヤ式
    • オンイヤ式
    • オーバーイヤ式
  • 価格帯別
    • プレミアム
    • 中価格
    • 低価格
  • 流通チャネル別
    • 小売り
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bose Corporation
    • Samsung
    • Sony Corporation
    • Sennheiser electronic GmbH &Co. KG
    • Apple Inc.
    • AsusTek Computer Inc.
    • Logitech International SA
    • Pioneer Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Skullcandy Inc.
    • Xiaomi Corporation
    • Plantronics Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 69778

The ANC Headphones Market size is estimated at USD 17.88 billion in 2024, and is expected to reach USD 34.42 billion by 2029, growing at a CAGR of 14% during the forecast period (2024-2029).

ANC Headphones - Market

The growing acceptance of smart wearables, such as wireless headphones with active noise-canceling, has augmented hearing and increased control over ambient sounds, propelling the demand for active noise-canceling headphones.

Key Highlights

  • The growing awareness toward hearing disorders, the transition to being hearable in the connected environment, the increasing number of smartphone users and tech-savvy consumers, and the adoption of new audio technology are some prominent factors expected to drive the ANC headphones market. According to Ericsson, the number of smartphone subscriptions worldwide surpasses six billion and is expected to grow by several hundred million in the next few years. China, India, and the United States have the highest number of smartphone users.
  • The growing inclination of consumers toward headphones that offer higher audio quality encourages audio device companies to incorporate advanced technologies and provide noise-canceling features in headphones, further fuelling the market growth. For instance, in September 2022, Bose launched another pair of headphones, QuietComfort SE. The new QuietComfort SE was rebranded with minor improvements to the Bose QuietComfort 45, which was replaced by Bose QuietComfort 35 II. The QuietComfort SEs deliver 24-hour playtime on a single charge and need 2.5 hours to get fully recharged. A 15-minute short mission is enough for a 3-hour playback.
  • The rise in digital platform penetration and the surge in intelligent devices allow several music and entertainment customers to use wireless ANC headphones for better quality. According to IBEF, MeitY collaborated with Amazon Web Services (AWS) to establish a quantum computing applications lab in India to accelerate quantum computing-driven research and development and enable new scientific discoveries. Some vendors are focusing on launching competitive prices at lower prices to make their products popular among consumers. For instance, Sony kept the price of its noise-cancellation headphone at just USD 68 on Amazon Prime Day Sale. The availability of noise-canceling headphones at a lower price may further drive market growth.
  • Furthermore, the need for high capital and technological expertise may be significant barriers to the entrance of small and medium-scale manufacturers into the active noise-canceling headphones market. In-ear active noise-canceling headphones are likely to witness traction during the forecast period. A significant reason for the high market penetration of these headphones is their cost-efficiency. Further, the increased adoption of in-ear headphones by sports and music enthusiasts is another factor for the high application of in-ear headphones.

Active Noise Cancellation Headphones Market Trends

Increasing Adoption of Smart Phones is Expected to Drive the Market Growth

  • The increasing penetration of smartphones and connected mobile phones is driving the demand for active noise-canceling headphones worldwide. Vendors are incorporating several smart and intelligent features in their products, affecting the global sale of active noise-cancellation headphones. There is a high demand for innovative entry-level products in developing countries, which local manufacturers currently fulfill.
  • In September 2022, Sony added to its smartphone lineup with its latest launch, the Xperia 5 IV. The compact smartphone has a smaller screen but can easily compete with the other flagships with its big-phone features. The device comes with a 6.1-inch OLED display with a refresh rate of 120 Hz, which is said to be 50% brighter than the Xperia 5 III's panel.
  • According to CISCO Annual Internet Report, 2018-2023, the total number of global mobile subscribers is expected to rise from 5.6 billion in 2022 to 5.7 billion by 2023. The increasing number of mobile subscribers represents a positive outlook for the market.
  • The increasing trend of making smartphones slimmer and thinner has resulted in manufacturers removing the headphones jack. This propels consumers to adopt advanced headphones with unique features, which will likely boost the market growth over the forecast period. Further, in January 2022, according to the US Census Bureau, the sales of smartphones sold in the United States increased by USD 1.7 billion to USD 74.7 billion.
  • Furthermore, according to IBEF, shipments of "Made in India" smartphones increased 7% Y-o-Y in Q1 of this year, reaching over 48 million units, while over 190 million smartphones made in India were shipped.

Asia-Pacific to Experience Significant Market Growth

  • Asia-Pacific is anticipated to register the fastest growth over the forecast period, owing to some major players in the region. The presence, coupled with the extensive research and development activities carried out by these players, has resulted in the region's wide-scale adoption of active noise-cancellation headphones.
  • In February 2022, Sony expanded its product lineup with the launch of Sony WH-XB910N noise-canceling headphones. The Bluetooth headphones have active noise cancellation functionality and are part of the company's Extra Bass range. The headphones come with LDAC support and offer up to 30 hours of battery backup on a single charge.
  • Asia-Pacific players are introducing innovative features of noise-canceling headphones to meet the dynamic consumer demands and attract a large consumer base in the region. Furthermore, the adoption of innovative marketing strategies is expected to emerge as a popular trend among noise-canceling headphones market players in the Asia-Pacific region in the upcoming years.
  • Further, emerging markets in Asian countries have witnessed an unexpected growth in the demand for premium headphones, which can be attributed to the rising disposable income. Moreover, they are adopting smart headphones with add-on functionalities, such as active noise cancellation, augmented hearing, and higher control over ambient sounds.
  • For instance, in April 2022, Sennheiser, the German audio giant, established CX Plus and CX True Wireless (TWS) earphones in the Indian market. With added qualities such as Active Noise Cancellation and transparent hearing, the new CX Plus earphones create a companion for everyday listening. Sennheiser's range of unique TWS earphones features the proprietary True Response transducer, developed for Sennheiser's range of premium earphones.
  • Furthermore, the penetration by foreign players in the region providing technologically advanced premium products and better experiences has fueled the demand for active noise cancellation headphones. This is expected to drive market growth over the forecast period.

Active Noise Cancellation Headphones Industry Overview

The active noise cancellation headphones market is favorably competitive due to few competitors in the market. Market players and stakeholders are constantly adopting creative technologies and trying to roll out new features of noise-canceling headphones to maintain an edge in the market as the technologies and preferences of consumers are continuously evolving.

  • February 2022: Boat added another headphone to its portfolio. The homegrown firm launched boAt Nirvana 751 headphones in India. The boAt Nirvana is the company's first wireless headphones with active noise cancellation. There is a dedicated button to activate noise cancellation. The headphones also come with up to 65 hours of playback, fast charging, and other essential features.
  • January 2022: Sennheiser extended its audio product lineup with the launch of Sennheiser HD 450SE wireless headphones. The headphones come with active noise cancellation and offer similar features to HD 450BT headphones. The latest Bluetooth headphones from Sennheiser come with built-in Alexa support, Google Assistant, and Siri. The headphones feature a foldable design and have a frequency response capacity of 18Hz to 22,000Hz.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Affinity of the Millennial Population toward Technologically Advanced Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Need for High Capital and Technological Expertise
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Active Noise Cancellation Headphones Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 In-ear
    • 5.1.2 On-ear
    • 5.1.3 Over-ear
  • 5.2 By Price Range
    • 5.2.1 Premium
    • 5.2.2 Moderate
    • 5.2.3 Low
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 Online
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Bose Corporation
    • 6.1.2 Samsung
    • 6.1.3 Sony Corporation
    • 6.1.4 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • 6.1.5 Apple Inc.
    • 6.1.6 AsusTek Computer Inc.
    • 6.1.7 Logitech International S.A
    • 6.1.8 Pioneer Corporation
    • 6.1.9 Toshiba Corporation
    • 6.1.10 Skullcandy Inc.
    • 6.1.11 Xiaomi Corporation
    • 6.1.12 Plantronics Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET