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市場調査レポート
商品コード
1435823

イヤーバッド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Earbuds - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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イヤーバッド:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

イヤーバッド市場規模は、2024年に2億7,354万ユニットと推定され、2029年までに9億3,767万ユニットに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に27.94%のCAGRで成長します。

COVID-19感染症のパンデミックはイヤーバッド業界の成長にほとんど影響を与えませんでした。この感染拡大により、政府機関は厳格なロックダウン予防策や渡航制限を余儀なくされ、物流、サプライチェーン、製造能力が中断され、総売上高に影響を及ぼしました。さらに、小売店の閉鎖は企業の収入創出に影響を与えました。

消費者のリスニング体験を向上させるアクティブノイズキャンセリングの出現など、イヤーバッドの技術的進歩は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。これらの製品には、センサー付きのワイヤレススマートイヤフォンや、再生を制御したり、Siri、Google Now、Cortana、Alexaなどの音声アシスタントを起動したりできる充電式キャリーケースが含まれます。中国やインドなどの新興国におけるスマートフォンの普及拡大とスマート技術への需要の高まりにより、世界市場における中価格帯製品の需要が高まると考えられます。最近では、顧客を引き付けるためにデバイスに美しいデザインを提供することにも焦点が当てられています。

主なハイライト

  • Wi-FiとBluetoothテクノロジーを1つのICに統合することで、イヤーバッドなどのコスト効率が高くコンパクトなワイヤレスオーディオデバイスの開発につながります。スマートフォンからさまざまなデバイスへの中断のない接続に対する需要。 Bluetooth接続やWi-Fiなどのテクノロジーは、高速接続を提供することでイヤーバッドの実用性を高めます。
  • たとえば、最近発売されたHuawei Watch Budsは、この種のものとしては初のもので、主に丸いカラースクリーンを備えたスマートウォッチで、TWSのイヤーバッドの保管および充電ケースとしても機能します。
  • さらに、複数のスマートフォンメーカーがIP68仕様に移行しており、イヤーバッドジャックのサポートから脱却しており、ワイヤレスイヤーバッドの需要がさらに増大し、ワイヤレス製品の市場をターゲットとするベンダーにチャンスが生まれています。プレミアムおよびハイミッドレンジの製品ではブランドの認知度が非常に重要であり、延長保証機能は市場にニッチなスペースを生み出すのに役立ちます。
  • Consumer Tech Association(CTA)のレポートによると、スマートホーム、スマートスピーカー、ソフトウェア、ストリーミングサービスなどの新興テクノロジーの中でも、イヤーバッドは消費者向けテクノロジーの収益を押し上げる上で重要な役割を果たしています。このレポートはさらに、多くの消費者が、いつでもどこにいても楽しみたい、よりスマートで没入型のリスニング体験をサポートする次世代オーディオ製品に喜んでお金を払っていることを強調しています。多くのモバイルネットワークサービスプロバイダーは、オーディオおよび音楽ストリーミングサービスを補完的なサービスとして提供することで市場を拡大しています。たとえば、インドのAirtelとJioは、顧客にWynkand Saavanサービスを提供しています。

イヤーバッド市場動向

スマートフォンの普及拡大と最新製品に対する消費者の需要により、さらなる成長が見込まれる

  • スマートフォンの普及拡大により、イヤーバッド市場の需要が高まると予想されます。 Consumer Technology Associationは2022年 1月に、スマートフォンの出荷台数が3%増加して1億5,410万台になると予測しました。これは、機能を強化するためにこれらのデバイスをスマートフォンと統合する需要が高まっているためです。
  • 主要ベンダーは、消費者に利便性と扱いやすさを提供するために、Siri、Google Now、Alexaなどのアクティブ音声アシスタント機能を統合しています。スマートイヤフォンは、消費者がワークアウトセッション中の心拍数や消費カロリーなどの身体のバイタルやワークアウト中の利便性を監視できる高度な機能も提供します。これらの製品は、世界のイヤーバッド市場のアスリートや健康志向の個人向けにデザインされ、販売されています。
  • さらに、スマートフォンのスリム化と薄型化の傾向が強まり、メーカーはヘッドフォンジャックを廃止する結果になりました。これにより、消費者がイヤーバッドを採用するようになり、予測期間中の市場の成長が促進されます。
  • ベンダーは、イヤフォンの耐汗性や耐水性を高めるために、さまざまなIPX認定を積極的に導入しています。この認証は、企業がブランドの信頼性を高め、世界のイヤーバッド市場でより多くの消費者を引き付けるのに役立ちます。 IPX7は、製品が水深1メートルに最長30分間水没しても耐えられることを意味し、接続のためにジムやスマートフォンなど、さまざまな場所でのデバイスの可搬性が向上します。このような要因も市場の成長の促進要因として機能します。

アジア太平洋は最も急速な成長を記録すると予想される

  • アジア太平洋は、予測期間中にイヤーバッド市場で最も高い成長を遂げると予想されています。エレクトロニクス産業の成長と、この地域の可処分所得の急速な増加がイヤーバッド市場を牽引しています。
  • さらに、特に中国中南地域における家庭用電化製品の製造能力の拡大と、東南アジアの近隣諸国への輸出の増加が市場の成長を促進すると予想されます。
  • 技術的に進歩し、より良い体験を提供するプレミアム製品を提供する外国企業がこの地域に浸透したことで、プレミアムイヤーバッドの需要が高まっています。
  • スマートフォン大手も、イヤーバッドとスマートフォンの両方の売上を伸ばすために、この地域で革新的なイヤーバッドの開発を進めています。これらの企業はインドを含む地域の新興国への進出を検討しています。例としては、Samsung ElectronicsによるGalaxyウェアラブルの新しいラインナップ、Galaxy Watch Active、Galaxy Fit、およびGalaxy Budsの発売が挙げられます。スマートウォッチ、アクティビティトラッカー、コードフリーのイヤーバッドは、さまざまなライフスタイル向けに作られています。
  • これらの製品に関連する高額な値札は、製造ブランドと製品に提供されている機能により、地域によって異なります。多国籍ブランドを海外で販売する場合、国によって関税や物品税がかかるため、価格はさらに高くなります。たとえば、Appleは北米でAirPodsを159米ドルで販売しています。同じものは、中国、ドイツ、英国ではそれぞれ203米ドル、217米ドル、218米ドルで販売されています。

イヤーバッド業界の概要

イヤーバッド市場はほぼ統合されたままであるため、特にApple、Samsung、Bose、Sennheiserなどの一部の主要ベンダーのせいで、イヤーバッド市場における競争企業間の敵対関係は依然として激しいです。市場関係者は、研究開発への大規模な投資を通じて、技術的に統合された製品の提供を目指しており、これにより市場の他のプレーヤーに対する競争上の優位性を得ることができました。また、戦略的パートナーシップ、合併、買収を通じて、プレーヤーは市場でより大きな足跡を残しています。

2023年 3月、カールペイ所有のブランド Nothingは、TWS(Truly Wireless Stereo)イヤーバッドの発売を発表しました。この製品には、ユーザーの好みに合わせて調整できるパーソナライズされたアクティブノイズキャンセリング(ANC)が搭載される予定で、音楽を聴きながら外部の音を聞き取りやすくする「トランスペアレンシーモード」も含まれます。

2022年8月、Sony Indiaは斬新なワイヤレスイヤーバッド「LinkBuds」を発表しました。同社によると、バッドは他に類を見ないオープンリングのデザインになっているといいます。新しいデザイン言語は、音響の透明性、優れたフィット感、そして非常にクリアなサウンドを提供しました。

2022年 4月、Boatは新しいTWSハイブリッド ANC、ボートAirdopes 500を発売しました。Airdopes 500 ANCは最大35dBのハイブリッドアクティブノイズキャンセリングを備え、スワイプでアンビエントモードをオンにすることができました。さらに、Airdopeには耐汗性シリコンが装備されていました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • フィットネス活動を行う消費者からの高い需要
    • イヤーバッドの買い替えサイクルの短縮化とイヤーバッドの採用拡大
    • スマートフォンの普及と最新製品に対する消費者の需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • デザインの複雑さとイヤーバッドによる注意散漫

第6章 市場セグメンテーション

  • 機能別
    • 有線
    • 無線
      • TWS
      • その他
  • 価格帯別
    • 高(150米ドル以上)
    • 中(50~150米ドル)
    • 低(50米ドル未満)
  • 販売チャネル別
    • オフライン
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Boat
    • Samsung Electronics Co. Ltd.(includes Samsung, Infinity, and JBL)
    • Apple Inc.(includes Beats Electronics)
    • Xiaomi Corporation
    • BBK Electronics(includes Oppo, Vivo, Realme, and OnePlus)
    • Sony Group Corporation
    • Bose Corporation
    • Skullcandy Inc.
    • Edifier International Limited
    • QCY
    • JLab
    • Huawei Device Co. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 69775

The Earbuds Market size is estimated at 273.54 Million units in 2024, and is expected to reach 937.67 Million units by 2029, growing at a CAGR of 27.94% during the forecast period (2024-2029).

Earbuds - Market

The COVID-19 pandemic had little influence on the growth of the earbuds industry. The outbreak compelled government entities to impose tight lockdown precautions and traveling restrictions, interrupting logistics, supply chain, and manufacturing capacities and affecting total sales. Furthermore, closing retail locations influenced the firms' income generation.

The technological advancements in earbuds, such as the emergence of Active Noise Cancellation, which enhances the consumers' listening experience, are expected to fuel the market growth over the forecast period. These products include wireless smart earphones with sensors and chargeable carry cases, capable of controlling the playback and activating voice assistants like Siri, Google Now, Cortana, and Alexa. The increasing penetration of smartphones and growing demand for smart tech in emerging countries of China and India will likely boost the demand for medium-range products in the global market. Lately, the focus has also been on providing an aesthetic design to devices to attract customers.

Key Highlights

  • Integrating Wi-Fi and Bluetooth technologies on a single IC leads to the development of cost-effective and compact wireless audio devices, including earbuds. Demand for uninterrupted connectivity to different devices from smartphones. Bluetooth connectivity and Wi-Fi, among other technologies, increase the utility of earbuds by offering them high-speed connectivity.
  • For instance, the recently launched Huawei Watch Buds is the first of its kind, primarily a smartwatch with a round color screen, which doubles up as a storage and charging case for the included true wireless earphones.
  • Moreover, multiple smartphone manufacturers are transitioning to IP68 specifications, thus, moving away from earphone jack support, further augmenting the wireless earbuds demand and creating opportunities for vendors targeting the market for wireless products. Brand recognition is critical in premium and high mid-range products, where an extended warranty feature can help create a niche space in the market.
  • According to a report by Consumer Tech Association (CTA), among emerging technologies, such as smart homes, smart speakers, software, and streaming services, earbuds play a significant role in pushing the revenue for consumer technology. The report further highlights that many consumers are willing to pay for next-generation audio products that support the smarter, more immersive listening experiences they want to enjoy whenever and wherever they go. Many mobile network service providers are augmenting the market by providing audio and music streaming services as complementary services; for instance, Airtel and Jio, in India, offer Wynkand Saavanservices to their customers.

Earbuds Market Trends

Growing Penetration of Smartphones and Consumer Demand for Latest Products is Expected to Increase The Growth

  • The increasing penetration of smartphones is expected to drive the demand for the earbuds market. In January 2022 Consumer Technology Association predicted that Unit shipments of smartphones were expected to grow three percent to 154.1 million. This is due to the increased demand for integrating these devices with smartphones for enhanced features.
  • The leading vendors are integrating active voice assistance features like Siri, Google Now, and Alexa to offer consumers convenience and ease of handling. Smart earbuds also provide advanced features allowing consumers to monitor body vitals such as heart rate and calories burnt during a workout session and convenience during a workout. These products are designed and marketed for athletes and health-conscious individuals in the global earbuds market.
  • Moreover, the increasing trend of making smartphones slimmer and thinner has resulted in manufacturers removing the headphones jack. This propels consumers to adopt earbuds, boosting the market growth over the forecast period.
  • Vendors heavily implement various IPX certifications to make their earbuds sweat and water-resistant. This certification helps companies increase their brand reliability and attract more consumers in the global earbuds market. IPX7 means that the product can withstand being submerged in one meter of water for up to 30 minutes, increasing the device's portability in many places, such as gyms and smartphones, for connectivity. Factors such as these also act as a driving factor for the market's growth.

Asia-Pacific is Expected to Register Fastest Growth

  • Asia-Pacific is expected to witness the highest growth in the earbuds market during the forecast period. The growing electronics industry, coupled with a rapid rise in disposable income in the region, is driving the earbuds market.
  • Further, the expansion of consumer electronics manufacturing capacities, especially in the South Central region of China, coupled with rising exports to neighboring countries in Southeast Asia, is expected to boost market growth.
  • The penetration by foreign players in the region providing premium products that are technologically advanced and provide a better experience has fueled the demand for premium earphones.
  • Smartphone giants are also developing innovative earbuds in the region to boost the sales of both earbuds and smartphones. These companies are considering expanding to emerging countries in the region, including India. An instance would be the launch of a new line-up of Galaxy wearables: Galaxy Watch Active, Galaxy Fit, and Galaxy Buds by Samsung Electronics Co. Ltd. The smartwatch, activity tracker, and cord-free earbuds are made for various lifestyles.
  • The high price tag associated with these products varies across geography because of the manufacturing brand and features provided in the products. Multinational brands are even higher priced when they sell overseas due to the custom and excise duties depending on their country. For instance, Apple sells its AirPods for USD 159 in North America; the same is sold for USD 203, USD 217, and USD 218 in China, Germany, and the UK, respectively.

Earbuds Industry Overview

The competitive rivalry in the Earbuds Market remains high owing to some key vendors such as Apple, Samsung, Bose, and Sennheiser, amongst others, as the market remains mostly consolidated. The market players are moving toward providing technologically integrated products through extensive investments in research and development that have enabled them to gain a competitive advantage over other players in the market. Also, through strategic partnerships, mergers, and acquisitions, the players have gained a greater footprint in the market.

In March 2023, Carl Pei-owned brand Nothing announced the launch of TWS (Truly Wireless Stereo) earbuds. The product is expected to feature personalized Active Noise Cancellation (ANC), which can be adjusted per the user's preference and includes "Transparency modes" that facilitate outside sounds while listening to music.

In August 2022, Sony India unveiled LinkBuds, a novel wireless earphone. According to the company, the buds have a one-of-a-kind open ring design. The new design language provided acoustic transparency, exceptional fit, and crystal-clear sound.

In April 2022, Boat launched a new TWS hybrid ANC, boat Airdopes 500. The Airdopes 500 ANC featured up to 35dB hybrid active noise cancellation and could turn on the Ambient mode with a swipe. Further, the Airdopes were equipped with sweat-resistant silicone.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 High demand from consumers engaged in fitness activities
    • 5.1.2 Shorter replacement cycle of earphones and the growing adoption of earbuds
    • 5.1.3 Growing penetration of smartphones and consumer demand for latest products
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Design complexity and distractions caused by earbuds

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Feature
    • 6.1.1 Wired Earbuds
    • 6.1.2 Wireless Earbuds
      • 6.1.2.1 Truly Wireless
      • 6.1.2.2 Other Types
  • 6.2 By Price Range
    • 6.2.1 Premium Range (greater than USD 150)
    • 6.2.2 Mid Range (USD 50 - USD 150)
    • 6.2.3 Low Range (less than USD 50)
  • 6.3 By Distribution Channel
    • 6.3.1 Offline
    • 6.3.2 Online
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Vendor Market Share Analysis - Truly Wireless Earbuds - 2022
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Boat
    • 7.2.2 Samsung Electronics Co. Ltd. (includes Samsung, Infinity, and JBL)
    • 7.2.3 Apple Inc. (includes Beats Electronics)
    • 7.2.4 Xiaomi Corporation
    • 7.2.5 BBK Electronics (includes Oppo, Vivo, Realme, and OnePlus)
    • 7.2.6 Sony Group Corporation
    • 7.2.7 Bose Corporation
    • 7.2.8 Skullcandy Inc.
    • 7.2.9 Edifier International Limited
    • 7.2.10 QCY
    • 7.2.11 JLab
    • 7.2.12 Huawei Device Co. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET