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市場調査レポート
商品コード
1333811

デジタルホログラフィ市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Digital Holography Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルホログラフィ市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルホログラフィ市場規模は、2023年の49億2,000万米ドルから2028年には106億9,000万米ドルに成長し、予測期間(2023~2028年)のCAGRは16.79%になると予測されています。

デジタルホログラフィでホログラムを生成し、同時に定量的な位相と振幅の画像を記録するには2つの波が必要です。この斬新なアイデアにより、迅速な3Dイメージングが可能になることが、いくつかの応用シナリオで実証されています。不動産、ヘルスケア、教育、小売を含むあらゆる産業が、ビジネスモデルのより精密で正確な画像を得るために3D世界に目を向けています。

主なハイライト

  • 小売業者は、顧客がホログラフィック製品に触れることができるセルフサービス・キオスクを組み込むことができ、全く新しいレベルのエンゲージメントをもたらし、最終的には摩擦のないショッピング体験を確実にすることで、より大きな売上につながる可能性があります。ペンシルベニア州では、Coen Marketsが2つのレジ付き店舗をオープンしました。Grabangoアプリを使えば、顧客はレジを通らずに支払いを済ませることができます。
  • ホログラフィックイメージング技術は、生物医学研究、ヘルスケア、ライフサイエンス、医学教育・訓練を後押しします。医学生により良い準備をさせるため、ケンブリッジ大学ホスピタリティ(CHU)と同大学の教育学部は複合現実を導入しました。マイクロソフトのHoloLens複合現実感ヘッドセットを使用している学生は、CUHと同大学の教育学部がハイテク企業GigXRと共同で開発したアプリのおかげで、多層構造で医学的に正確なホログラフィック患者と関わりながら、お互いをリアルタイムで見ることができます。
  • 2Dから3Dホログラフィを採用するには、対物レンズや特殊なデジタル画像処理装置のコストがかかるため、多額の費用がかかります。また、ホログラムの処理にかかる計算コストが高いため、この手法の応用範囲は限られています。
  • COVID-19の期間中、社会的疎外感、遠隔地での雇用、オンライン教育により、企業は最新のアプローチを採用する必要性を認識するようになっています。これにより、ユーザーにリアルな体験を提供するために、多くの業界でARやVRの必要性が高まっています。ゲーム愛好家のために、VividQとDispelixはARヘッドセットやスマートグラスで使用できるホログラフィック技術を設計しました。ゲーマーは、デジタルコンテンツが現実環境に表示され、簡単で快適なインタラクションができる没入型拡張現実体験に参加することができます。

デジタルホログラフィ市場動向

デジタルホログラフィックディスプレイが大きな市場シェアを占める

  • デジタルサイネージを利用することで、顧客の興味を効果的に引きつけることができます。ホログラフィックディスプレイ技術は、マーケティング効果を高め、ユーザーがヘッドギアの制約を受けずにコンテンツを楽しめるようにします。
  • Queppelin社の調査によると、米国のアクティブVRユーザーは5,740万人で、AR-VR市場は1兆5,000億米ドルに達すると予測されています。バーチャルリアリティのような没入型技術は、ヘルスケア分野に大きな影響を与えると予想されています。
  • 2022年6月、ルッキンググラスは世界最大のホログラフィックディスプレイを発表しました。65インチ、8K解像度のスクリーンは、これまでの3Dホロディスプレイの5倍の大きさで、映像を見るのに特別な装置は必要ないです。この新しいディスプレイは「グループ・ビューワブル」であり、一度に一人しか見ることができないいくつかの競合製品とは一線を画しています。
  • 2022年10月、インドを拠点とするスタートアップ企業、インテリジェント・ホーム・ミラーのPORTL社は、店舗や会議室、あるいは教室など、役立ちそうな場所にキャビネット・サイズのホログラフィックディスプレイをデザインする計画を発表しました。これらのPORTL EPICデバイスの用途の1つは、消費者が購入を決定する前の全身ビデオチャット、製品閲覧、評価です。
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アジア太平洋が著しい成長を遂げる

  • アジア太平洋地域では、デジタル技術の導入が最も急速に進んでいます。スマートシティを建設する国が増えるにつれ、メタバースの重要性はますます高まると思われます。不動産、ヘルスケア、教育、小売などあらゆる業界が、ビジネスモデルをより明確かつ正確に把握するために3Dの世界に目を向けています。例えば、シンガポールを拠点とするヴィジオ・テクノロジーズは、消費者にシームレスな3D体験を提供するため、シンガポール市のデジタル・ツインを構築しました。日本のCADセンターは、最先端のソフトウェアを駆使して没入型体験を実現するため、大阪と東京の同様の3D地図を制作しました。
  • 2022年1月、日本のセブン-イレブン・ストアは、対面での買い物をより安全にするため、物理的な接触なしに機能するフローティング・ホログラフィックディスプレイを設置しました。このDigi POSを使うことで、タッチスクリーンのインターフェイスが顧客の目の前で宙に浮いているように見えるが、後ろに並んでいる人には全く何も見えないです。
  • 2022年12月、靴メーカーのバタは3D OOHビルボードを発表しました。この斬新な3D屋外広告手法は、同社が販売するさまざまなスニーカーに注目を集める。このビルボードは、アナモルフィック画像コンテンツ生成法を利用し、立体的に見え、視覚に訴えるコンテンツを提供します。
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デジタルホログラフィ業界の概要

デジタルホログラフィ市場は、同程度のポートフォリオを提供し、代替品の危険性があるため、非常に断片化されており、複数の大規模な競合企業で構成されています。競争力を維持し、顧客ベースと市場シェアを拡大するため、ベンダーは定期的に研究開発に投資し、製品ラインを改善し、より多くの製品ラインを実用化し、製品ラインを拡大しています。

2022年11月、等身大のホログラフィックコミュニケーション・ソリューションを提供するProto社は、AIを活用した会話型ビデオ・プラットフォームのメーカーであるStoryFile社と共同で、ウォルマートの創業者であるサム・ウォルトンをホログラムとしてデジタル再現しました。このホログラムは最終的にウォルマート・ミュージアムに展示され、来館者にウォルマートの初期の歴史や会社のコアバリュー、ウォルトンのビジネスルールなどを伝えます。

2023年2月、大手ホログラフィック企業のルッキンググラスがアクセンチュアから資金提供を受けました。アクセンチュアはこの提携により、2Dから3Dへの移行を加速させる。ルッキング・グラスは、ヘッドセットやヘッドトラッキングを必要とせず、リアルタイムで資料を3D表示できるモニターを取り揃え、エンド・ツー・エンドのホログラフィックプラットフォームを構築しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 提供
    • ハードウェア(ビームスプリッター、CCDカメラ、レーザー、その他)
    • ソフトウェア
  • アプリケーション
    • デジタルホログラフィックディスプレイ
    • デジタルホログラフィック顕微鏡
    • ホログラフィックテレプレゼンス
  • エンドユーザー業界別
    • 医療
    • 航空宇宙・防衛
    • 商業
    • 教育
    • オートメーション
    • その他エンドユーザー業界別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 投資分析
  • 企業プロファイル
    • RealView Imaging Ltd
    • Lyncee TEC SA
    • Phase Holographic Imaging AB
    • Eon Reality
    • Geola Digital Uab
    • MetroLaser Inc.
    • Leia Inc.
    • Intelligent Imaging Innovations
    • Light Logics Holography and Optics
    • Mit Media Lab
    • Jasper Display Corporation
    • Holmarc Opto-Mechatronics Pvt. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69540

The Digital Holography Market size is expected to grow from USD 4.92 billion in 2023 to USD 10.69 billion by 2028, at a CAGR of 16.79% during the forecast period (2023-2028).

Two waves are required to produce a hologram and simultaneously record quantitative phase and amplitude images in digital holography. Several application scenarios have demonstrated how this novel idea enables quick 3D imaging. Every industry, including real estate, healthcare, education, and retail, turns to the 3D world to get a more precise and accurate picture of their business models.

Key Highlights

  • Retailers can incorporate self-service kiosks where customers may engage with a holographic product, bringing an entirely new level of engagement that could ultimately result in greater sales to ensure a frictionless shopping experience. In Pennsylvania, Coen Markets opened two checkout-fee stores; with the aid of the Grabango app, customers may make payments without going through a checkout process.
  • Holographic imaging technology boosts biomedical research, healthcare, life sciences, and medical education and training. To better prepare medical students, Cambridge University Hospitals (CHU) and the university's education faculty have introduced mixed reality. Students using Microsoft HoloLens mixed reality headsets can see each other in real-time while engaging with a multi-layered, medically accurate holographic patient thanks to an app that CUH and the university's faculty of education developed in collaboration with tech company GigXR.
  • Adopting 3D holography from 2D involves significant expense due to the high cost of objective lenses and specialized digital imaging equipment requirements. Due to the higher computing costs associated with processing holograms, the approach also has a limited range of applications.
  • Businesses became aware of the necessity of adopting the newest approaches during COVID-19 due to social estrangement, remote employment, and online education. This increased the need for AR and VR in numerous industries to provide users with a real-life experience. For gaming lovers, VividQ and Dispelix designed a holographic tech that can be used with AR headsets or smart glasses. Gamers can take part in immersive augmented reality experiences where digital content is displayed in the real environment for easy and comfortable interaction.

Digital Holography Market Trends

Digital Holographic Displays to Hold the Significant Market Share

  • Customers' interest can be effectively drawn in by using digital signage. Holographic display technology will increase marketing effectiveness and let users enjoy content without headgear restrictions.
  • According to a survey by Queppelin, there are 57.4 million active VR users in the US, and the AR-VR market is projected to reach USD 1.5 trillion. Immersive technology, such as virtual reality, is expected to impact the healthcare sector significantly.
  • In June 2022, Looking Glass introduced the world's largest holographic display. The 65-inch, 8K-resolution screen is five times bigger than any previous 3D holo display and requires no special equipment to see the visuals. The new display is "group viewable," distinguishing it from several competing products that one person can only view at a time.
  • In October 2022, an India-based startup PORTL, an Intelligent Home Mirror, announced plans to design cabinet-sized holographic displays in places that might be useful, like stores, meeting rooms, or even classrooms. One application for these PORTL EPIC devices is full-body video chatting, product browsing, and evaluation before a consumer decides to purchase.
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Asia-Pacific to Witness Significant Growth

  • The adoption of digital technology has been the fastest in Asia-Pacific. The metaverse will become increasingly important as more nations build smart cities. Every industry, including real estate, healthcare, education, and retail, is turning to the 3D world to get a clearer and more accurate picture of their business models. For instance, Vizzio Technologies, based in Singapore, built a digital twin of the city of Singapore to give consumers a seamless 3D experience. A similar 3D map of Osaka and Tokyo was produced by the CAD Center in Japan, utilizing cutting-edge software to create immersive experiences.
  • In January 2022, to make in-person buying safer, 7-Eleven Stores in Japan installed floating holographic displays that function without any physical contact. With the use of this Digi POS, a touchscreen interface will appear to be floating in midair in front of a customer while those in line behind them see nothing at all.
  • In December 2022, footwear company Bata unveiled 3D OOH Billboards. This novel method of 3D outdoor advertising draws attention to the range of sneakers the company sells. The billboard makes use of an anamorphic image content generation method to provide content that appears in three dimensions and is visually appealing.
Digital Holography Market - IMG2

Digital Holography Industry Overview

Due to comparable portfolio offerings and the danger of alternatives, the digital holography market is highly fragmented and comprises multiple sizeable competitors. To maintain their competitive edge and grow their customer base and market share, the vendors regularly invest in R&D to improve their product lines, bring more product lines into practical applications, and expand their product lines.

In November 2022, Sam Walton, the founder of Walmart, was digitally recreated as a hologram by Proto, a provider of life-sized holographic communications solutions, in collaboration with StoryFile, the maker of an AI-powered conversational video platform. The hologram will eventually be on display in The Walmart Museum to inform visitors about the early history of Walmart, the company's core values, Walton's rules of business, and more.

In February 2023, the leading holographic company, Looking Glass, received funding from Accenture. Accenture will speed up the transition from 2D to 3D through this partnership. Looking Glass has built an end-to-end holographic platform with a selection of monitors that can display material in real-time 3D without the need for headsets or head-tracking.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Offering
    • 5.1.1 Hardware (Beam Splitter, CCD Camera, Laser, and Others)
    • 5.1.2 Software
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Digital Holographic Displays
    • 5.2.2 Digital Holographic Microscopy
    • 5.2.3 Holographic Telepresence
  • 5.3 End-user Vertical
    • 5.3.1 Medical
    • 5.3.2 Aerospace and Defense
    • 5.3.3 Commercial
    • 5.3.4 Education
    • 5.3.5 Automation
    • 5.3.6 Other End-user Verticals
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Investment Analysis
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 RealView Imaging Ltd
    • 6.2.2 Lyncee TEC SA
    • 6.2.3 Phase Holographic Imaging AB
    • 6.2.4 Eon Reality
    • 6.2.5 Geola Digital Uab
    • 6.2.6 MetroLaser Inc.
    • 6.2.7 Leia Inc.
    • 6.2.8 Intelligent Imaging Innovations
    • 6.2.9 Light Logics Holography and Optics
    • 6.2.10 Mit Media Lab
    • 6.2.11 Jasper Display Corporation
    • 6.2.12 Holmarc Opto-Mechatronics Pvt. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS