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市場調査レポート
商品コード
1440077

自動車用スマート照明:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive Smart Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用スマート照明:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用スマート照明市場規模は、2024年に53億2,000万米ドルと推定され、2029年までに82億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.09%のCAGRで成長します。

自動車用スマート照明- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、主に製造活動の停止により、調査対象の市場に損害を与えました。景気減速と照明やその他の製品の輸入に課せられる関税がこの市場の成長を妨げると予想されています。さらに、外部補助ライトに対する国固有の規制は、市場の成長に影響を与える可能性があります。しかし、2021年には新車と商用車の販売が増加するため、オートハイビームヘッドランプ、アクティブヘッドランプ、ジェスチャー制御の室内灯などのスマート照明機能を備えた高級車の需要が増加し、スマート照明に対する自動車の需要が増加しました。

LEDライトはハロゲンやHIDライトよりも消費電力が少なく、寿命が長いため、長期的には、多くの自動車メーカーが自社の車両にLEDライトを組み込むことに大きな関心を示しています。さらに、LEDライトは耐久性、強度、高品質を実現します。

自動車メーカーは、主要な照明用途であるヘッドライトに焦点を当てた新しい照明技術とソリューションの開発に投資しています。 OEM各社は、夜間の安全な運転体験を提供するアダプティブヘッドライトを備えた車両を発売しています。

電気自動車の採用や販売など、自動車のスマート照明の研究開発を推進する主な要因がいくつかあります。それは電気駆動の範囲を拡大し、既存および今後の車両から先進的な機能を採用することです。さらに、このシナリオは今後も続くと予想されます。

自動車用スマート照明市場で活動している主要企業には、スタンレー電気、ヴァレオグループ、オスラムリヒト AGなどがあります。これらの企業は自社の製品ポートフォリオのアップグレードに注力しており、顧客に革新的なソリューションを提供するために新しいテクノロジーに投資しています。

自動車用スマート照明市場の動向

外装照明は自動車のスマート照明市場をリードします。

自動車メーカーと政府は、特に乗用車の安全運転技術の開発と普及に注力しています。これらのテクノロジーのほとんどは不可欠なものになると予想されます。たとえば、カナダ政府はすべての車両の安全性テストを発表し、自動運転車やコネクテッド車両を導入すると同時に、運転支援技術に関する意識を高めました。

国内の事故件数を減らすため、道路交通・高速道路省は、自動車にADAS(ADAS(先進運転支援システム))を必須とする取り組みを進めていると発表しました。

適応型ヘッドライト、 促進要因眠気注意システム、死角情報システム、車線逸脱警報システム、前方衝突警報などの運転支援システムが同省で検討されていました。したがって、新しい車両にはさまざまなADAS機能が搭載されるため、スマート照明テクノロジーに対する需要が高まっています。大手企業は、この競争の激しい市場で優位に立つために、新しい研究開発施設に投資しています。

2021年 7月、マグナインターナショナル社は、自動車安全技術の大手企業である安全技術大手VeoneerInc.を買収する計画を発表しました。この買収により、マグナは自社のADASポートフォリオと業界での地位を強化し、拡大することを目指しました。

自動車メーカーは、競争の激しい自動車ビジネスで差別化を図る方法をますます模索しています。これは、新しい外部照明システムと内部照明システムのスタイル特性を開発することによって実現されます。いくつかのアプリケーションや車両タイプにわたって柔軟性と拡張性が向上した新技術により、自動車設計者は独自のスタイル、外観、感触を確立できます。

アジア太平洋が自動車用スマート照明市場をリードすると予想される

アジア太平洋は2021年に世界有数の自動車生産国および市場の一つであり、中国は2021年に約2,628万台の自動車を販売しました。中国、インド、日本はこの地域市場の主要経済国であり、世界市場でより急速に成長すると予想されています。

近年、中国では高級車の需要が高まっています。消費習慣の増加と経済の好況は、旺盛な需要によるものと考えられます。 2021年、SERESのAITOブランドは、まったく新しい高級スマートSUVであるWenjie M5を正式にリリースしました。この車両には3つのバージョンがあり、現在予約注文が可能で、価格は250,000人民元から320,000人民元の範囲です。 10.4インチ曲面フル液晶ダッシュボード、15.6インチ2K HDRインテリジェントセンターコンソールスクリーン、総面積約2平方メートルのパノラマサンルーフ、インテリジェントインタラクティブライティング、L2+自動運転機能などを装備します。

運転支援システムや近接センサーと互換性のある自動車照明システムを開発するための研究開発とイノベーションに対するメーカーの多額の投資は、市場の収益を押し上げると予想されます。さらに、交通事故の増加により車両と乗員の安全に対する懸念が高まっており、自動車用照明ソリューションの需要が高まっています。政府と交通当局は、交通の安全性を高め、市場の収益を増やすための厳しい規制を行っています。

最近、自動車照明システムに関する2つのGB規格が更新されました。古い規格 GB 5920-2008は、GB 5920-2019(「自動車およびトレーラーのフロントおよびリアポジションランプ、エンドアウトラインマーカーランプおよびストップランプの測光特性」)およびGB 23255-2009に置き換えられる予定です。 GB 23255-2019(「動力駆動車両のデイタイムランニングランプの測光特性」)に置き換えられる可能性があります。

2021年12月、豊田合成は自動車の室内を照らすフルカラーLED電球を開発しました。使う人の気分に合わせて、64色のバリエーションから自由に色を調整でき、さまざまな好みに応えます。

起亜自動車は2021年8月、EV6電気クロスオーバーに先進の運転支援システム(ADAS)スイートを含むクラス最高レベルの安全性と利便性が装備されていると発表しました。各 LEDを独立して点灯できるフロントライティングシステム(IFS)技術を採用しています。

上記の要因と発展を考慮すると、コストの影響が消費者の購買行動に影響を与える可能性があることは明らかです。中級レベルのカテゴリーは、電気自動車や自動運転車へのテクノロジーの組み込みの増加により、コスト要因にさらに影響を与えるでしょう。

自動車用スマート照明業界の概要

自動車用スマート照明市場は適度に統合されており、小糸製作所、スタンレー電気、ヴァレオグループ、オスラムリヒト AG、マニエッティマレリSpAなどの少数のプレーヤーによって主に支配されています。この市場は、先進技術、センサーの使用増加、研究開発プロジェクトへの投資の増加、電気自動車および自動運転車の市場の成長などの要因によって大きく推進されています。大手自動車用スマート照明メーカーは、将来に向けた新技術を開発し、市場範囲を拡大するために小規模企業を買収しています。例えば、

2022年5月、Grupo ZKWは、ヘッドライト、フォグランプ、補助ランプを生産するグアナファト州シラオ工場に1億200万米ドルを投じて拡張する第3段階の最初の石を据えました。 15,700平方メートルの拡張では、年間150万個のヘッドライトを生産できる能力が見込まれており、ZKWはBMW、フォード、GMのEVおよびSUV向けのヘッドライトとセンターバーランプを製造します。

2021年4月、フォードは、 促進要因が目にする前にビームを次のコーナーに向け、危険箇所や他の道路利用者をより迅速かつ効果的に照らす予測スマートヘッドライトシステムを開発したと発表しました。プロトタイプの高度な照明システムは、GPS位置データ、先進技術、高精度の道路形状情報を使用して、前方の道路の曲がり角を正確に識別します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 用途タイプ別
    • インテリア照明
    • エクステリア照明
  • 技術タイプ別
    • ハロゲン
    • キセノン
    • LED
    • その他の技術
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Koito Manufacturing Co. Ltd
    • Stanley Electric Co. Ltd
    • Valeo Group
    • OsRam Licht AG
    • Magneti Marelli SpA
    • HELLA KGaA Hueck &Co.
    • Hyundai Mobis
    • Mitsuba Corporation
    • Lumax Industries
    • Koninklijke Philips NV

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69722

The Automotive Smart Lighting Market size is estimated at USD 5.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.23 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.09% during the forecast period (2024-2029).

Automotive Smart Lighting - Market

The COVID-19 pandemic harmed the market studied, primarily attributed to halted manufacturing activities. The economic slowdown, coupled with the tariffs imposed on importing lights and other products, is expected to hamper the growth of this market. In addition, country-specific regulations for external auxiliary lights may affect the market's growth. However, with new car and commercial vehicle sales increasing in 2021, the demand for luxury cars with smart lighting features such as auto high-beam headlamps, active headlamps, and gesture-controlled interior lights increased demand for luxury cars with smart lighting features such as auto demand for smart lighting increased.

Over the long term, many vehicle manufacturers show great interest in integrating LED lights into their vehicles, as these lights use less power and have a longer lifespan than halogen and HID lights. Furthermore, LED lights offer durability, strength, and high quality.

The automotive manufacturers are investing in developing new lighting technologies and solutions focusing on the major lighting application, headlights. OEMs are launching vehicles with adaptive headlights to provide a safe driving experience at night.

A few major factors drive the research and development in automotive smart lighting, such as the adoption and sales of electric vehicles. It is to extend the range of electric drives and adopt advanced features from existing and upcoming vehicles. Moreover, this scenario is expected to continue in the future.

Some major players operating in the automotive smart lighting market are Stanley Electric Co. Ltd, ValeoGroup, Osram Licht AG, and others. These players are focusing on upgrading their product portfolio and are investing in new technologies to offer innovative solutions to their customers.

Automotive Smart Lighting Market Trends

Exterior lightening will lead the automotive smart lighting market.

Automobile manufacturers and governments focus on developing and promoting safe driving technologies, especially passenger vehicles. Most of those technologies are expected to become essential. For instance, the Canadian government announced the safe testing of every vehicle and deployed automated and connected vehicles while creating awareness regarding driver-assistance technologies.

To lower the number of accidents in the nation, the Ministry of Road Transport and Highways announced that it was working on making ADAS (advanced driver assistance systems) essential for automobiles.

Driver assistance systems, such as adaptive headlights, driver drowsiness attention systems, blind-spot information systems, lane-departure warning systems, forward collision warnings, and others, were under discussion by the ministry. Hence, the demand for smart lighting technology is increasing as new vehicles are loaded with various ADAS features. The major players are investing in new R&D facilities to stay ahead in this competitive market.

In July 2021, Magna International Inc. announced its plans to acquire safety tech major VeoneerInc., a leading player in automotive safety technology. With this acquisition, Magna aimed to strengthen and broaden its ADAS portfolio and industry position.

Automakers are increasingly looking for ways to differentiate themselves in the competitive automotive business. It is accomplished by developing new external and interior lighting system style characteristics. New technologies offering greater flexibility and scalability across several applications and vehicle types allow automotive designers to establish their distinct styles, appearance, and feel.

Asia-Pacific is Anticipated to Lead the Automotive Smart Lighting Market

The Asia-Pacific was among the leading global automobile producers and markets in 2021, and China sold around 26.28 million vehicles in 2021. China, India, and Japan are the major economies in the regional market that are anticipated to grow faster in the global market.

In recent years, China has seen an increase in demand for luxury automobiles. The increased spending habits and booming economy can be attributable to the strong demand. In 2021, the AITO brand of SERES officially released the Wenjie M5, an all-new luxury smart SUV. The vehicle is offered in three versions and is now available for pre-order, with prices ranging from CNY 250,000 to CNY 320,000. The vehicle has features such as a 10.4-inch curved full LCD dashboard, a 15.6-inch 2K HDR intelligent center console screen, a panorama sunroof covering a total area of about 2 square meters, intelligent interactive lighting, and L2+ autonomous driving functions.

Manufacturers' significant investments in research and development and innovation to develop automobile lighting systems compatible with driver assistance systems and proximity sensors are expected to boost market revenue. In addition, the growing number of road accidents has raised concerns regarding vehicle and passenger safety, driving up demand for automobile lighting solutions. Government and transportation authorities' strict restrictions to increase road safety and boost the market's revenue.

Recently, two GB standards regarding automotive lighting systems have been updated. The old standard GB 5920-2008 is expected to be replaced by GB 5920-2019 ("Photometric characteristics of front and rear position lamps, end-outline marker lamps and stop lamps for motor vehicles and their trailers"), and GB 23255-2009 may be superseded by GB 23255-2019 ("Photometric characteristics of daytime running lamps for power-driven vehicles").

In December 2021, Toyoda Gosei Co. Ltd created full-color LED bulbs illuminating automobile interiors. The color may be freely adjusted from 64 variations to meet the user's mood and respond in various ways to individual preferences.

In August 2021, ZKW developed a micromirror module for dynamic lighting function, with Silicon Austrian Labs, Evatec, EV Group, and TDK Electronics joining teams to onboard micromirror technology, which can be used in headlamps, rear lamps, side projection, and LIDAR systems for optical distance measurement.

In August 2021, Kia announced that the EV6 electric crossover was equipped with class-leading levels of safety and convenience, including an advanced suite of driver assistance systems (ADAS). It got Front-lighting System (IFS), a technology that enables each LED to light independently.

Considering the factors mentioned above and developments, it is evident that the impact of cost can influence the purchasing behavior of consumers. The mid-level category will further influence the cost factor with the rising embedment of technology in electric and autonomous vehicles.

Automotive Smart Lighting Industry Overview

The automotive smart lighting market is moderately consolidated and majorly dominated by a few players, such as Koito Manufacturing Co. Ltd, Stanley Electric Co. Ltd, Valeo Group, Osram Licht AG, and Magneti Marelli SpA. The market is highly driven by factors like advanced technology, more use of sensors, growing investment in R&D projects, and a growing market of electric and autonomous vehicles. Major automotive smart lighting manufacturers are developing new technology for the future and acquiring small players to expand their market reach. For instance,

In May 2022, Grupo ZKW laid the first stone of the third phase of a USD 102 million expansion at its Silao, Guanajuato plant that produces headlights, fog lamps, and auxiliary lamps. In the 15,700-square-meter expansion, which is expected to have the capacity to produce 1.5 million headlights per year, ZKW will manufacture headlights and center bar lamps for BMW, Ford, and GM EVs and SUVs.

In April 2021, Ford announced it had developed a predictive smart headlight system that directs beams into upcoming corners even before drivers see them, illuminating hazards and other road users more quickly and effectively. The prototype advanced lighting system uses GPS location data, advanced technologies, and highly accurate street geometry information to accurately identify turns in the road ahead.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Application Type
    • 5.2.1 Interior Lighting
    • 5.2.2 Exterior Lighting
  • 5.3 By Technology Type
    • 5.3.1 Halogen
    • 5.3.2 Xenon
    • 5.3.3 LED
    • 5.3.4 Other Technologies
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Koito Manufacturing Co. Ltd
    • 6.2.2 Stanley Electric Co. Ltd
    • 6.2.3 Valeo Group
    • 6.2.4 OsRam Licht AG
    • 6.2.5 Magneti Marelli SpA
    • 6.2.6 HELLA KGaA Hueck & Co.
    • 6.2.7 Hyundai Mobis
    • 6.2.8 Mitsuba Corporation
    • 6.2.9 Lumax Industries
    • 6.2.10 Koninklijke Philips NV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS