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市場調査レポート
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1437500

自動車用自動リフトゲート:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive Automatic Liftgate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用自動リフトゲート:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

Equal-4.20の観点からの自動車用自動リフトゲート市場規模は、予測期間(2024年から2029年)中に4.20%のCAGRで、2024年の30億4,000万米ドルから2029年までに37億3,000万米ドルに成長すると予想されます。

自動車用自動リフトゲート市場

中期的には、乗用車の外装市場において、乗員の快適性の向上が最も重要な考慮事項の1つとなっています。コンポーネントは人間の労力を最小限に抑え、最大レベルの快適さを提供する必要があります。その結果、この点において一貫した開発が行われています。

自動車の安全機能に対する消費者の動向の高まり、技術の進歩の高まり、高級車の需要の急増が、予測期間中に主に市場を牽引すると考えられます。

部品サプライヤーは、乗客や 促進要因の絶え間なく変化する要件に適応できるさまざまな新機能を備えた車両外装用のさまざまな新技術に集中的に取り組んでいます。これらのリフトゲートソリューションは、車両の重量を軽減し、燃料消費量を改善することで車両の効率を向上させます。このような特性は、金属自体を使用する場合に追加の重量を発生させることなく、クロムのような外観を作り出す金属化ペイントによってさらに強化されます。この新しい塗装技術は、クロム電気メッキよりも約5~20%安価で、全体の重量も10~20%削減されます。

空気力学もテールゲートの重要な側面です。現在では、テールゲートの空力性能は、車のルーフ上に空気をより適切に伝達するアクティブリアスポイラーとサイドスポイラーの助けを借りて改善されています。新しいテールゲートは抗力係数を3~4%改善し、CO2排出量を1 kmあたり1 g削減することができます。

自動車用自動リフトゲート市場動向

SUVが市場の成長を促進する

自動車用自動リフトゲート業界の需要を刺激する可能性が高い要因は、今年の乗用車におけるSUVのシェアの増加です。大手自動車OEMおよび外装部品メーカーは、将来の車両の外装の研究開発に巨額の費用を費やしています。

SUVセグメントは高いCAGRで推移すると予想されます。このセグメントの売上が他の乗用車セグメントよりも増加しているため、乗用車の売上はSUVの売上の増加とほぼ同じ割合で減少しました。

SUVの台頭の理由としては、柔軟性、積載能力、操縦性、運転席からの見晴らしの良さ、客室へのアクセスのしやすさなどが挙げられます。最新のSUVのほとんどは、米国におけるピックアップトラックベースのスポーツユーティリティ車ではなく、より大きくて球根状の車であるクロスオーバーカテゴリに分類されます。

SUVは、ハッチバック車やセダン車に比べてスペースに余裕があり、快適性が優れているため、人気が高まっています。ほとんどのSUVにはハイブリッドがあり、電気バージョンも人気を集めています。SUVは環境に優しい運転を心がけている 促進要因にとっても優れた選択肢となるためです。最新モデルの多くは、ハイブリッドおよび全電気式のオプションで提供されます。

消費者は現在、車両の残存価値、質の高い金融手数料、入手可能性、支払った価格、そして場合によっては取引終了時の売り手の利益率を認識しています。この認識により力関係が変わり、顧客の洞察を活用できるようになり、その結果、電気スポーツ多目的車が選択される可能性が高くなります。Majo地域で中古SUVを購入した人々の幅広い範囲の中古車を考慮すると、予測期間中に市場は大幅に成長する可能性があります。

世界中で上記の発展に伴い、SUVの需要は今後数年間で増加する可能性があり、予測期間中に市場が大幅に成長すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場をリードすると予想される

アジア太平洋は世界有数の自動車生産国です。中国、インド、日本は地域市場の主要経済国であり、世界市場にも影響を与えると予想されています。新エネルギー車の影響で自動車販売全体の市場センチメントが低迷したにもかかわらず、地域の自動車販売は2022年の安定した成長軌道を反映しました。

この地域は、多くの世界的および地元の自動車メーカーやティアプレーヤーにとっての主要市場であり、自動車外装部品メーカーはOEMと提携して将来の車両向けの次世代リフトゲートを開発しています。

中国は、自動車産業の処理量と自動車生産に関して、アジア太平洋地域で支配力を握っています。この地域には、大手OEM、自動車サプライヤー、自動車部品メーカーが集まり、世界中で安定した供給を維持しています。 2022年の中国で販売された車両総台数は2,686万3,745台で、2021年の2,627万4,820台と比較して前年比2.2%の成長を記録しました。

自動車の排出ガスレベルの上昇と環境に優しい自動車への需要の増加が、予測期間中に市場の拡大を促進すると考えられます。この地域全体での電気自動車の需要の高まりにより、今後数年間で市場に有利な機会が生まれる可能性があります。

インド企業は、予測期間中にターゲット市場の成長にプラスの影響を与える新製品を開発するための研究開発活動に取り組んでいます。例えば、

2022年8月、インド最大の自動車メーカーであるマルチ・スズキは、2025年末までに同社初の電気自動車を間もなく導入すると発表しました。

自動車の安全性と快適性の向上に伴う自動車販売の増加により、今後数年間で自動リフトゲートの需要が高まると考えられます。

自動車用自動リフトゲート業界の概要

Magna International Inc.、Faurecia SE、Plastic Omnium、Continental AGなどのいくつかの主要企業が自動車用自動リフトゲート市場を独占しています。先進技術、センサーの使用増加、研究開発プロジェクトへの投資の増加、電気自動車市場の成長などの要因が市場を大きく押し上げています。車の所有者により便利なエクスペリエンスを提供するために、主要な自動車用自動リフトゲートメーカーは、より軽量でより便利なリフトゲートのための新技術を開発しています。例えば、

2023年10月、Tata Motor Ltd introducedはインドでTata Harrier Faceliftを導入しました。新型モデルはパワーリフトゲートを採用。この発売を通じて、同社は次期モデルの安全性と快適性の機能を強化しました。

2023年 10月、STMicroelectronics NVは、さまざまなコンポーネントの車体コントローラーの設計を簡素化する新しい車載電源管理ICを発表しました。

2022年3月、 Jeep Indiaはインド市場向けに開発されたまったく新しい3列SUVであるメリディアンSUVを発表しました。新型にはパワーリフトゲートなどを搭載しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高級車の販売増加
  • 市場抑制要因
    • システムに伴う高額なコスト
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額ベースの市場規模- 米ドル)

  • 車種別
    • ハッチバック
    • SUV
    • セダン
    • その他
  • 材料の種類別
    • 金属
    • 複合材料
  • 販売チャネルの種類別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Faurecia SE
    • Magna International Inc.
    • Plastic Omnium SE
    • Huf Hulsbeck &First GmbH &Co.KG
    • Continental AG
    • STMicroelectronics NV
    • Autoease Technology
    • Brose Fahrzeugteile SE &Co. KG
    • Aisin Seiki Co., Ltd.
    • Stabilus SE
    • Johnson Electric Holdings Limited.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69720

The Automotive Automatic Liftgate Market size in terms of Equal-4.20 is expected to grow from USD 3.04 billion in 2024 to USD 3.73 billion by 2029, at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).

Automotive Automatic Liftgate - Market

Over the medium term, increasing passenger comfort has become one of the most important considerations in the passenger car exterior market. Components should take as little human effort as possible and provide the maximum level of comfort. As a result, consistent development is taking place in this regard.

Growing consumer trends toward safety features in vehicles, rising technological advancements, and a surge in demand for luxurious vehicles are likely to primarily drive the market during the forecast period.

Component suppliers are working intensively on various new technologies for vehicle exteriors with a variety of new functionalities that can be adapted to the continuously changing requirements of passengers and drivers. These liftgate solutions improve vehicle efficiency by reducing the weight of the vehicle and improving fuel consumption. Such properties are further enhanced by metalized paint that creates a chrome-like appearance without the additional weight in case of using the metal itself. This new paint technique is around 5 to 20% less expensive than chrome electroplating and reduces overall weight by 10 to 20%.

Aerodynamics is also a key aspect of the tailgate; nowadays, the tailgate aerodynamics are improved with the help of an active rear spoiler and side spoiler that transfer the air better over the car roof. The new tailgates can improve the drag coefficient by 3-4% and also reduce CO2 emissions by 1 g per km.

Automotive Automatic Liftgate Market Trends

SUV Will Fuel The Growth Of The Market

The factor that is likely to fuel the demand for the automotive automatic liftgate industry is the increasing share of SUVs in passenger cars in the current year. Leading automotive OEMs and exterior component manufacturers are spending of huge amount on research and development of exteriors for future vehicles.

The SUV segment is expected to register a high CAGR; on account of the rising sales of this segment over other passenger cars segment, passenger-vehicle sales declined at roughly the same rate as SUV sales have risen.

Some of the reasons for the rise of SUVs are flexibility, payload-carrying ability, drivability, commanding view from the driver's seat, and ease of cabin access. Most of the latest SUVs come under the crossover category, which are larger, more bulbous cars rather than the pickup truck-based sports utilities in the United States.

The rise in popularity of SUV vehicles as the vehicle offers extra space and provides better comfort as compared to hatchback and sedan vehicles. Most SUVs come in hybrid and electric versions are gaining popularity as SUVs can also be a great choice for drivers who are trying to be more eco-friendly. Many of the latest models are offered in hybrid and all-electric options.

Consumers are now aware of the vehicle's residual value, quality finance charges, availability, the price paid, and, in some cases, the seller's profit margin in a closing transaction. This awareness has changed the dynamics and allowed them to capitalize on customer insight, which in turn is likely to opt for electric sport utility vehicles. Considering the wide range of used cars among people who bought a used SUV in the Majo region, which in turn is likely to witness major growth for the market during the forecast period.

With the development mentioned above across the globe, the demand for sport utility vehicles is likely to grow in the coming years, which in turn is anticipated to witness major growth for the market during the forecast period.

Asia Pacific is Anticipated to Lead the Market

The Asia-Pacific is among the leading automobile producers in the world. China, India, and Japan are the major economies in the regional market that are anticipated to influence the global market, too. Regional automotive sales reflected a steady growth trajectory in 2022 despite weak market sentiment in overall car sales due to new energy vehicles.

The region is the main market for many global as well as local car manufacturers and tier players, the automotive exterior component manufacturers are a partnership with OEMs to develop next-generation liftgates for their future vehicles.

China holds the dominating hand in the Asia-Pacific region regarding auto industry throughput and vehicle production. Region houses leading OEM, auto suppliers, and automotive component manufacturers maintain steady supply across the globe. In 2022, the total number of vehicles sold in China stood up at 26,863,745 units as compared to 26,274,820 Units in 2021, registering a year-on-year growth of 2.2%.

Rising levels of vehicular emissions and increased demand for environmentally friendly automobiles are likely to drive market expansion over the forecast period. The rise in demand for electric vehicles across the region is likely to create a lucrative opportunity for the market in the coming years.

Indian companies are working on research and development activities to develop new products that would positively impact the target market growth during the forecast period. For instance,

In August 2022, India's largest automaker, Maruti Suzuki, confirmed that it shall soon introduce its first electric vehicle by 2025 end.

An increase in vehicle sales with the rise in safety and comfort features in vehicles is likely to enhance the demand for automatic liftgates in the coming years.

Automotive Automatic Liftgate Industry Overview

Several key players, such as Magna International Inc., Faurecia SE, Plastic Omnium, Continental AG, and others, dominate the automotive automatic liftgate market. Factors like advanced technology, more use of sensors, growing investment in R&D projects, and a growing market of electric vehicles highly drive the market. To provide a more convenient experience for the car owner, major automotive automatic liftgate manufacturers are developing new technology for lighter and more convenient liftgates. For instance,

In October 2023, Tata Motor Ltd introduced the Tata Harrier Facelift in India. The new facelift model consists of the power liftgate. Through this launch, the company enhanced its safety and comfort features in its upcoming models.

In October 2023, STMicroelectronics N.V. introduced new automotive power-management ICs that simplify the design of car-body controllers for various components.

In March 2022, Jeep India introduced the Meridian SUV, an all-new 3-row SUV developed for the Indian market. The new models come with features such as a power liftgate.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Rise in Sale of Luxury Vehicles
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Costs Associated With the System
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Hatchback
    • 5.1.2 Sports Utility vehicle
    • 5.1.3 Sedan
    • 5.1.4 Other Vehicle Types
  • 5.2 By Material Type
    • 5.2.1 Metal
    • 5.2.2 Composite
  • 5.3 By Sales Channel Type
    • 5.3.1 Original Equipment Manufacturers (OEM)
    • 5.3.2 Aftermarket
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Faurecia SE
    • 6.2.2 Magna International Inc.
    • 6.2.3 Plastic Omnium SE
    • 6.2.4 Huf Hulsbeck & First GmbH & Co.KG
    • 6.2.5 Continental AG
    • 6.2.6 STMicroelectronics N.V.
    • 6.2.7 Autoease Technology
    • 6.2.8 Brose Fahrzeugteile SE & Co. KG
    • 6.2.9 Aisin Seiki Co., Ltd.
    • 6.2.10 Stabilus SE
    • 6.2.11 Johnson Electric Holdings Limited.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS