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市場調査レポート
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1138565

代替燃料車市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Automotive Alternative Fuel Vehicle Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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代替燃料車市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

代替燃料車市場は、2021年に3,300億米ドル、2027年には7,844億5,000万米ドルに達し、予測期間である2022~2027年にCAGR15.5%を記録すると予測されています。

代替燃料車市場は、COVID-19のパンデミック時の製造停止、ロックダウン、貿易制限によって深刻な影響を受けました。さらに、自動車生産の落ち込み、在宅勤務政策や出張制限による自動車販売の急減、労働力不足が市場に大きな影響を与えました。COVID-19の感染者が少ない国では、自動車販売台数が順調に伸びており、自動車メーカーが操業を再開しているため、予測市場期間中に市場は回復すると思われます。さらに、自動車産業の重要なセクターの顧客との継続性を維持するために、メーカーは将来のビジネスの不確実性を軽減するためのコンティンジェンシープランを実施しています。

長期的には、主要な業界プレーヤーによる研究開発および生産能力への投資の増加、電気自動車およびハイブリッド車の販売の増加、またラストマイル配送業務のためのeコマース部門からの電気商用車の需要の高まりは、代替燃料車の販売の急増とともに自動車および輸送業界の需要を作り出しています。

市場の主要企業は、代替燃料車の需要増に対応するため、生産能力を拡大し、新製品を投入しています。例えば、2022年5月、現代自動車グループは、55億4000万米ドルを投資して、米国ジョージア州ブライアン郡に電気自動車とバッテリーの専用製造工場を設立すると発表しました。2022年3月、ベトナムのEVメーカーであるVinFastは、65億米ドルを投資して米国ノースカロライナ州に2024年までに年産1500万台の製造工場を設立すると発表しています。

アジア太平洋地域は、自動車排ガス規制や厳しい燃費基準の採用、化石燃料への課税強化、電気自動車を推進する政府のインセンティブなどにより、代替燃料車の最大地域となっています。欧州と北米は、監督官庁のガイドラインの増加、クリーン燃料の導入、市場の主要企業が採用する支援戦略により、市場の開拓に重要な役割を果たすと予想されます。

主な市場動向

厳格な政府規制と電気自動車販売の増加が市場の成長を牽引

政府の支援策と世界の主要国での電気自動車の採用拡大により、予測期間中、電気自動車分野が市場の発展に重要な役割を果たすと予想。米国、ドイツ、フランス、中国、インドなどの国々では、自動車の排ガスに関する法律や規制が施行されており、自動車メーカーに対して、自動車の排ガスレベルの高さに対抗するための先進技術の使用を義務付けています。

  • 環境保護庁によると、小型車に対するCOの許容量は3.4g/mi、NOXは0.4g/miです。カリフォルニア州大気資源局は、メーカーがゼロエミッション車を生産・提供するための要件を含むカリフォルニア州自動車排出ガスプログラムを開始しました。現在のZEV規制では、バッテリー電気自動車、燃料電池自動車、プラグインハイブリッド自動車の生産と販売を毎年大幅に増やすことが義務付けられています。
  • EU諸国は、2030年から2035年にかけて内燃機関車の新規販売を禁止すると発表しました。ノルウェー政府は、2025年までに100%エコドライブ地域を目指し、電気自動車購入者に道路税や輸入税がかからないなどの特典を提供し、充電スタンドのインフラ整備や充電時間短縮のための技術に多額の費用を投じています。
  • 2021年10月、欧州委員会は、欧州におけるエレクトロモビリティの普及をさらに後押しする「Alternative Fuels Infrastructure Facility.」を正式に発表しました。15億米ドルの資金は、急速充電や水素充填施設など、ゼロエミッションのインフラ整備に充てられます。このファンドは、欧州各国が2030年までに充電ステーションをそれぞれ350万基、100万基という目標達成に近づけるよう支援するものです。

このような政府の奨励策や現在市場で起きている活発な開発により、今後数年間は世界中で代替燃料車の販売がさらに拡大することが予想されます。このような発展は、主要なOEMSが世界中で新しい製品を発売し、生産能力を拡大することを促しています。例えば、次のようなものです。

  • 2022年9月、フォード・モーターは米国テネシー州スタントンで、投資額56億米ドル、年産200万台の電気トラックおよびバッテリー工場「ブルーオーバルシティ」を正式に起工し、2026年までに操業を開始する予定です。
  • 2022年9月、浙江吉利集団傘下のボルボ・カーズは、フラッグシップSUVのXC90に代わる新しいフルサイズ電気SUV EX90を発表しました。EX90は2022年11月に公開される予定。

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場になる見込み

予測期間中は、アジア太平洋地域が市場を独占すると予想されます。アジア太平洋地域は、大型トラック、建設機械、農業機械など、自動車の巨大市場です。特にインドと中国は世界最大の自動車市場であり、世界の商用車販売台数の20%近くを占めていることから、アジア太平洋地域は代替燃料車にとって最も有利な市場となっています。例えば

  • 2022年、中国では8月までに366万台の電気自動車が販売され、前年同期比119%の伸びを記録しました。インドでは、2022年度に2輪・3輪を含む電気自動車が429217台販売され、前年比218%増となりました。

電気自動車とプラグインハイブリッド車は、代替燃料車の一例であり、世界各国の政府が電気自動車の普及を促進するために、さまざまな特典を提供しています。例えば、2022年、インド政府は電気自動車購入のための補助金を増額し、名声制度の実施期限も延長しています。

一方、欧州と北米は、電気自動車メーカーが多く存在し、電気自動車購入のための政府インセンティブが提供され、厳しい自動車排出ガス規制の採用がこれらの地域での電気自動車の高い販売につながることから、最も成長の早い地域市場になると推定されます。このように、企業はこのセグメントで新しい技術革新と打ち上げsを来て、電気自動車の市場は、燃料の種類セグメントで予測期間中に成長すると予想されます。例えば、2022年9月、Steyr Automotive社は、IAA Transportation , 2022でe-transportresとe-busesの最初のプロトタイプを発表すると発表しています。

競合情勢

代替燃料車市場は、高度に断片化されています。この市場の特徴は、かなり大規模な世界プレーヤーと、地域的、国内的なプレーヤーが存在することです。また、特に電気自動車や水素自動車の分野では、多くの新興企業が参入しています。これらのプレイヤーは、ブランドポートフォリオを拡大し、市場での地位を固めるために、合弁事業、M&A、新製品発売、製品開発にも取り組んでいます。

世界市場を独占している主要なプレーヤーには、Tesla Inc.、トヨタ自動車株式会社、BYD、General Motors、VW Groupなどがあります。主要プレイヤーは、市場での地位を確保し、市場曲線の先を行くために新製品を発売しています。例えば、以下のようなものです。

  • 2022年9月、BYDはドイツで開催されたIAA Transportationで、新しいeBusシリーズ、eBus Bladeバッテリープラットフォーム、および欧州市場向けの新しいバッテリー電気トラック2台を発表しました。
  • 2021年2月、Ford Motors Companyは、欧州部門が間もなく内燃機関(ICE)車の生産を段階的に終了し、2026年までにFordはプラグインハイブリッド車と電気モデルのみを提供することを発表しました。さらに、フォルクスワーゲン、リンカーン、ジャガー・ランドローバーなどの自動車メーカーも、数年後に車両台数をエミッションフリーにすることを約束しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:単位:10億米ドル)

  • 燃料タイプ
    • 圧縮天然ガス(CNG)
    • メタノール
    • 電気自動車
    • その他
  • 車種
    • 乗用車
    • 小型商用車
    • 中型・大型商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Tesla Inc.
    • BMW AG
    • BYD Auto Co. Ltd
    • Audi AG
    • Ford Motor Corporation
    • Mercedes Benz Group
    • Rev Group
    • JLR Group
    • Hyundai Motor Company
    • Toyota Motor Corporation
    • General Motors Corporation
    • Volkswagen AG
    • Maruti Suzuki Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69706

The Automotive Alternative Fuel Vehicle Market was valued at USD 330 Billion in 2021 and is expected to reach USD 784.45 Billion by 2027, registering a CAGR of 15.5% during the forecast period, 2022-2027.

The Automotive Alternative Fuel Vehicle Market was severely impacted by the manufacturing shutdowns, lockdowns, and trade restrictions during the COVID-19 pandemic. Furthermore, the fall in automotive production, the steep decline in automobile sales due to work-from-home policies and travel restrictions, and lack of labor significantly impacted the market. Since automotive manufacturers have resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover during the forecast market. Furthermore, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry.

Over the long term, increasing investments in R&D and production capacity by major industry players and a rise in sales of electric and hybrid vehicles as well as rising demand for electric commercial vehicles from the E-commerce sector for last mile delivery operations are creating demand in the automotive and transportation industry with a surge in sales of alternative fuel vehicles.

Key players in the market are expanding their production capacity and launching new products to cater to the increased demand for alternative fuel vehicles. For instance, In May 2022 Hyundai Motor Group announced to invest USD 5.54 billion to set a dedicated electric vehicle and battery manufacturing plant at Bryan County, Georgia, United States.In March 2022 Vietnamese EV manufacturer VinFast announced to invest USD 6.5 billion to set a manufacturing plant in North Carolina, United States with an annual capacity of 150000 units by 2024.

Asia-Pacific is the largest region for alternative fuel vehicles due to the adoption of strict automotive emissions norms and stringent fuel efficiency standards, higher taxation on fossil fuels and government incentives to promote elctric vehicles. Europe and North America are expected to play key role in the development of the market owing to rising amount of supervisory guidelines and implementation of cleaner fuels and supportive strategies adopted by key players in the market.

Key Market Trends

Stringent Government rules and regulations and growth in sales of electric vehicles will drive growth in the market

Electric vehicles segment of the market anticipated to play key role in the development of the market over the forecast period in wake of supportive government measures and growing adoption of electric vehicles across major countries in the world. Countries such as the United States, Germany, France, China, and India have enforced government laws and regulations for vehicular emission, and have mandated automobile manufacturers to use advanced technologies to combat high emission levels in vehicles.

  • According to Environmental Protection Agency, the permissible levels of CO is 3.4g/mi and NOX is 0.4 g/mi for light-duty vehicles. The California Air Resources Board launched the California vehicle emissions program, which includes requirements for manufacturers to produce and deliver zero-emission vehicles. The current ZEV regulations mandate a substantial annual increase in the production and sale of battery-electric, fuel cell, and plug-in hybrid vehicles.
  • EU countries announced to ban new ICE vehicle sales between 2030 and 2035. The government of Norway is providing benefits like no road tax, no import tax for electric vehicle buyers and spending heavily on improving the infrastructure for charging stations and technology to reduce charging time, with an aim to become 100% eco-drive zone by 2025.
  • In October 2021, the European Commission officially unveiled the "Alternative Fuels Infrastructure Facility." which will further boost the adoption of electromobility in Europe. The USD 1.5 billion funding are used to create infrastructure with zero emissions, including rapid charging and hydrogen filling facilities. The fund helps European nations get closer to achieving their targets of 3.5 million and 1 million charging stations, respectively, by 2030.

Such government incentives and active developments occuring in the market currently are expected to further expand the sales of alternative fuel vehicles in across the world in coming years. Such developments are encouraging key OEMS to adopt new launches and capacity expansion around the world. For instance,

  • In September 2022, Ford Motor Co. officially broke ground on BlueOval City electric truck and battery plant in Stanton, Tennessee , Unites States with an investment of USD 5.6 billion and an annual output of 2 miilion units ,which will be operational by 2026.
  • In September 2022, Zhejiang Geely Group owned Volvo Cars Ltd. announced its new full size electric SUV EX90 which will replace the flagship SUV XC90. EX90 will be revealed in November 2022.

Asia-Pacific Region is expected to be the largest market during the forecast period

The Asia -Pacific region expected to dominate the market during the forecast period. Asia -Pacific is a huge market for vehicles, such as heavy trucks, construction machinery, and agricultural machinery. India and China are some of the largest markets for automobiles in the world which contribute to almost 20% of the worldwide commercial vehicle sales thus making Asia-Pacific the most lucrative market for alternative fuel vehicles. For instance,

  • In 2022, till August, 3.66 million electric vehicles were sold in China posting a YoY increase of 119%. In FY 2022, 429217 electric vehicles including two and three-wheelers were sold in India with a year on year increase of 218%.

In order to achieve the goal of net zero emissions, numerous countries are taking numerous actions.Electric and plug-in hybrid vehicles are two examples of alternative fuel vehicles that are being encouraged by various governments worldwide and are being offered a variety of benefits in order to encourage the adoption of electric vehicles. For example, in 2022 the Indian government increased subsidies for electric vehicle purchases and have also extended the deadline of implementation of fame scheme.

On the other hand, Europe and North America is estimated to be the fastest-growing regional market due to the large presence of electric vehicle manufacturers, government incentives provided to purchase electric vehicles, and the adoption of stringent automotive emissions norms which leads to high electricvehicle sales in these geographies. Thus, with companies coming up with new innovation and launches s in this segment, the market for electric vehicles is expected to grow over the forecast period for the fuel type segment. For instance, In September 2022, Steyr Automotive announced to present the first prototypes of e-transportres and e-buses at IAA Transportation , 2022.

Competitive Landscape

The automotive alternative fuel market is highly fragmented. The market is characterized by the presence of considerably large global players as well as regional, and national players. Many startups are also entering particularly in the electric and hydrogen vehicle industry. These players also engage in joint ventures, mergers and acquisitions, new product launches, and product development to expand their brand portfolios and cement their market positions.

Some of the major players dominating the global market are Tesla Inc., Toyota Motor Corp., BYD, General Motors, and VW Group. Key players are launching new products to secure their market position and stay ahead of the market curve. For instance,

  • In September 2022, BYD introduced its new eBus range, eBus Blade battery platform, and two new battery electric trucks for the European market at IAA Transportation in Germany.
  • In February 2021, Ford Motors Company announced that its European division would soon phase out of internal combustion engines (ICE) vehicle production, and by 2026 Ford will only offer plug-in hybrid and electric models. Furthermore, automakers such as Volkswagen, Lincoln, Jaguar Land Rover, and others have also committed to turn their vehicle volume emission-free in years to come.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size Value in USD billion)

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 Compressed Natural Gas (CNG)
    • 5.1.2 Methanol
    • 5.1.3 Electric
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Vehicles
    • 5.2.2 Light Commercial Vehicles
    • 5.2.3 Medium & Heavy-duty Commercial Vehicles
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Tesla Inc.
    • 6.2.2 BMW AG
    • 6.2.3 BYD Auto Co. Ltd
    • 6.2.4 Audi AG
    • 6.2.5 Ford Motor Corporation
    • 6.2.6 Mercedes Benz Group
    • 6.2.7 Rev Group
    • 6.2.8 JLR Group
    • 6.2.9 Hyundai Motor Company
    • 6.2.10 Toyota Motor Corporation
    • 6.2.11 General Motors Corporation
    • 6.2.12 Volkswagen AG
    • 6.2.13 Maruti Suzuki Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS