市場調査レポート
商品コード
1406020

高級腕時計 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024 年~2029年成長予測

Luxury Watch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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高級腕時計 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2024 年~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高級腕時計の世界市場は予測期間中にCAGR 3.25%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 高級時計は、高度で複雑なムーブメントを搭載した高品質の高級素材で設計されており、多くの場合ハンドメイドです。時計に高品質な高級素材を使用することで、より多くの消費者を惹きつけることができます。
  • スチール、バイメタリック、貴金属などの高級素材は、しばしば高級品やハイエンド品に関連付けられ、時計に知覚価値を付加することができます。さらに、これらの素材は耐久性、耐傷性、耐食性などの実用的な利点も提供することが多く、消費者にとって時計の魅力をさらに高めることができます。さらに、様々な価格帯の時計を提供することで、より幅広い消費者が高品質の時計にアクセスできるようになります。
  • 世界的に、消費者は非常に高度な生産技術、材料、方法で作られた高品質の製品を使用することに関心を持っています。このように、ステータスシンボルとして認識される高品質で高級な時計に対する消費者の嗜好の高まりが、高級時計市場の主な促進要因となっています。
  • さらに、心拍数、血液、酸素濃度、睡眠、身体活動の追跡など、健康状態をモニターする高度な機能を備えた高級スマートウォッチの技術革新は、市場の成長を強める大きな要因の一つです。その結果、メーカーは世界市場に新しい高級スマートウォッチを投入しています。
  • 例えば、2022年10月、高級スマートウォッチメーカーのガーミンは、高級スマートウォッチの最新コレクションであるMARQシリーズを発表しました。高級スマートウォッチの新しいガーミンMARQコレクションは、高価格帯の価格設定とチタン製の外装が特徴です。同社の声明によると、このモデルは、心拍数モニタリング、睡眠モニタリング、呼吸、ストレストラッキング、ボディバッテリーエネルギーモニタリングを含む、健康とウェルネス機能を備えて開発されています。
  • 中期的には、ブランド認知度の向上、欧米諸国からの影響、高級時計に対する固有のニーズなどが、高級時計の需要増加の一因となっています。また、市場関係者が様々な広告やマーケティング戦略を駆使することで、消費者の時計に対する期待が高まり、市場の成長をもたらしています。スイス、香港、中国、フランス、ドイツは、高級時計を生産し、世界市場に輸出している主要国のひとつです。
  • しかし、マーケットプレースにおける偽造高級品の広範な流通は、高級時計メーカーにとって大きな脅威となっています。高級時計市場の成長は、顧客が偽物と見分けがつかないような様々な偽造品の存在によって影響を受けています。

高級時計市場の動向

高級品に対する需要の高まり

  • 高級時計を含む高級品が高い地位と富の象徴であるという認識は、高級時計市場の成長に重要な役割を果たしています。多くの消費者は、高級腕時計を経済的な成功や社会的地位を示す方法として捉え、近年ますます人気が高まっています。このような需要が高級時計市場の成長に拍車をかけ、多くのブランドがこの市場にアピールするためにハイエンドで高級なデザインを提供しています。
  • さらに、生活水準の変化に伴う高所得者層の増加も、市場における高級品の販売を後押ししています。中古時計専門店Watchfinderが2021年に実施した調査によると、米国の高級時計所有者は平均2.6個の高級時計を所有しています。
  • 高級時計業界のメーカーは、消費者の需要に応えるため、常に革新的な新製品を発表しています。これには、消費者が期待する耐久性と快適性を維持しながら、時計の品質と機能性を向上させるために新しい技術や素材を取り入れることも含まれます。品質は高級時計の消費者にとって最も重要であり、消費者は時計が精密に作られ、最高級の素材で作られていることを期待しています。また、消費者は高級時計ブランドを威信やステータスと結びつけることが多いため、ブランド力も売上を大きく左右します。その結果、メーカー各社は消費者の需要に応えるため、新製品の発表に力を入れています。例えば、2022年1月、ルイ・ヴィトンは「タンブールホライゾンライトアップ」シリーズを発表し、スマートウォッチのポートフォリオを拡大しました。この製品は、カスタム設計のオペレーティングシステム、通知用LEDライト、専用の心拍数モニターを搭載して開発されています。
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アジア太平洋地域が高級時計の最大消費国に

  • 世界的に見ると、中国は富裕層人口の増加により、近年高級時計にとって最も重要な市場のひとつとなっています。同国の経済成長により、国民の可処分所得が大幅に増加し、高級時計を含む贅沢品への需要が高まっています。ロレックス、オメガ、パテック・フィリップ、カルティエ、チャンネル、ロンジン、ティソ、ラドー、ブランパン、ピアジェなどが、現在スイスで競争している著名な高級時計メーカーです。
  • スイス時計産業連盟によると、最新の数字では、中国など本土市場へのスイス時計の輸出は、2022年に2億1,200万スイスフラン(23億9,000万米ドル)に達し、市場シェアの8.8%を占め、米国がこれに続く。
  • さらに、ファッション動向の高まりとユニークな時計へのニーズが相まって、カスタマイズされた限定品の高級時計への需要が高まっています。需要や市場の成長を察知したメーカーは、消費者の注目を集めるために限定版の高級時計を発売しています。
  • 例えば、スイスの高級時計ブランド、フランク・ミュラーは2022年10月、インド市場をターゲットにした限定モデルを発表しました。スティール&ゴールドとローズゴールドの2つのバリエーションがあり、それぞれユニークなシリアルナンバー入りの時計には、時計ケースにインドの地図が刻まれています。この時計はグリーンのレザーストラップ付きで、同社の特徴であるヴァンガード・コレクションの一部です。スイスの時計ブランドとしては初の試みで、これらの時計は政府のMake in Indiaプログラムに沿って、インドのハイテク施設で組み立てられます。
  • オンライン・チャネルを通じて高級時計が入手できるようになったことで、市場競争は激化しています。この地域は観光に開放的であるため、予測期間中、観光客がこうした高額商品を購入する可能性が高いです。このような要因から、企業はこの地域での高級時計の販売増加をさらにサポートするためにオンライン小売を増やしています。

高級時計産業の概要

高級時計市場は競争が激しく、世界企業と国内企業の両方が存在します。市場の主要企業には、Rolex SA、Swatch Group Ltd、Compagnie Financiere Richemont SA、Patek Philippe SA、Audemars Piguet、Richard Milleが含まれます。主要企業は現在、見込み客を取り込むためにソーシャルメディア・プラットフォームに注力しています。ソーシャルメディア・プラットフォームは、企業が見込み客とエンゲージするためにますます重要なツールとなっています。ソーシャルメディアの台頭により、多くの企業がマーケティングや広告戦略をソーシャルメディア・プラットフォームに重点を置き、ターゲット層にリーチするようにシフトしています。

例えば、2020年11月、アリババ、リシュモン、ファーフェッチは、世界のラグジュアリー業界のデジタル化を加速し、ラグジュアリーブランドが中国市場によりアクセスできるようにするための戦略的パートナーシップを発表しました。この契約により、アリババとリシュモンは高級eコマースプラットフォームのファーフェッチにそれぞれ3億米ドルを投資する予定です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アナログ時計
    • デジタルウォッチ
  • エンドユーザー別
    • 女性
    • 男性
    • ユニセックス
  • 流通チャネル別
    • オフライン小売店
    • オンラインストア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • ロシア
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • LVMH
    • Chanel
    • Hermes International SA
    • Kering Group
    • Rolex SA
    • Compagnie Financiere Richemont SA
    • Patek Philippe SA
    • The Swatch Group Ltd
    • Breitling SA
    • Audemars Piguet

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68345
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The global luxury watch market is projected to register at a CAGR of 3.25% over the forecast period.

Key Highlights

  • A luxury watch is designed of high-quality premium materials powered by advanced and complex movements and is often hand-made. Using high-quality, premium materials in watches can attract more consumers.
  • Premium materials such as steel, bi-metallics, and precious metals are often associated with luxury and high-end products and can add perceived value to a watch. Moreover, these materials also often offer practical benefits such as durability, scratch resistance, and corrosion resistance, which can further enhance the attractiveness of the watch to consumers. Additionally, offering watches across various price ranges can make high-quality watches accessible to a wider range of consumers.
  • Globally, consumers are interested in using quality products made with extremely advanced production technologies, materials, and methods. Thus, the growing consumer preference for high-quality, premium watches, perceived as status symbols, is the major driving factor for the luxury watches market.
  • In addition, the innovation of luxury smartwatches with advanced features to monitor health conditions such as heart rate, blood, and oxygen levels, sleep, and physical activity tracking is one of the major factors strengthening the market growth. As a result, manufacturers are introducing new luxury smartwatches in the global market.
  • For instance, in October 2022, luxury smartwatch maker Garmin released its latest collection of luxury smartwatches, the MARQ series. The new Garmin MARQ collection of luxury smartwatches comes with pricing on the high end of the spectrum and a titanium exterior. As per the company's statement, the model is developed with health and wellness features, including heart rate monitoring, sleep monitoring, respiration, stress tracking, and body battery energy monitoring.
  • Over the medium term, the increase in brand awareness, the influence of the western world, and the inherent need for exclusivity are some of the factors that contribute to the increased demand for luxury watches. The use of various advertising and marketing strategies by market players has also augmented consumers' expectations of watches, resulting in market growth. Switzerland, Hong Kong, China, France, and Germany are some of the major countries producing and exporting luxury watches to the global market.
  • However, the extensive distribution of counterfeited luxury goods in the marketplace has become a significant threat to luxury watch manufacturers. The growth of the luxury watch market has been affected by the presence of various counterfeit products, which customers may not be able to identify as fake.

Luxury Watch Market Trends

Rising Demand for Luxury Goods

  • The perception of luxury goods, including luxury watches, as a symbol of high status and wealth, has played a significant role in the growth of the luxury watch market. Many consumers view luxury watches as a way to display their financial success and social status, making them increasingly popular in recent years. This demand has fueled the growth of the luxury watch market, with many brands offering high-end, exclusive designs to appeal to this market.
  • Additionally, the increasing number of the high-income earning population associated with changing standard of living is also driving the sales of luxury goods in the market. According to the survey conducted by pre-owned watch specialist Watchfinder in 2021, luxury watch owners in the United States own 2.6 luxury watches on average.
  • Manufacturers in the luxury watch industry are constantly innovating and introducing new products to cater to consumer demands. This includes incorporating new technologies and materials to improve the quality and functionality of watches while maintaining the durability and comfort consumers expect. Quality is paramount to luxury watch consumers, who expect watches to be crafted precisely and made with the finest materials. Branding also significantly drives sales, as consumers often associate luxury watch brands with prestige and status. As a result, manufacturers are focusing on launching new products to cater to consumer demands. For instance, in January 2022, Louis Vuitton expanded its smartwatch portfolio with the launch of the Tambour Horizon Light Up series. The product is developed with a custom-designed operating system, LED light for notification, and a dedicated heart-rate monitor.
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Asia-Pacific Emerging as the Largest Consumer of Luxury Watches

  • Globally, China has become one of the most important markets for luxury watches in recent years due to its growing population of high-net-worth individuals. The country's economic growth has led to a significant increase in disposable income among its citizens, which has led to an increase in demand for luxury goods, including high-end watches. Rolex, Omega, Patek Philippe, Cartier, Channel, Longines, Tissot, Rado, Blancpain, and Piaget are some of the prominent luxury watch manufacturers presently competing in the country.
  • According to the Federation of the Swiss Watch Industry, the most recent figures show exports of Swiss watches to Mainland markets, such as China, totaled CHF 212 million (USD 2.39 billion) in 2022, holding 8.8% of the market share, followed by the United States.
  • Moreover, with the rising fashion trend coupled with the need for a unique timepiece, the country's demand for customized and limited-edition luxury watches has been increasing. Sensing the demand and the growing market, the manufacturers are launching limited edition luxury watches to gain consumer attention.
  • For instance, in October 2022, the Swiss luxury watch brand Franck Muller launched limited-edition watches targeting the Indian market. Available in two variants - steel and gold and rose gold - each uniquely numbered watch has a map of India etched on the watch case. The watches have a green leather strap and are part of its hallmark Vanguard collection. In a first-of-its-kind initiative for a Swiss watch brand, these timepieces would be assembled in a high-tech facility in India in line with the government's Make in India program.
  • The availability of premium watches through online channels has made the market more competitive. As the region is more open to tourism, tourists are more likely to purchase these high-value products over the forecast period. Owing to this factor, companies are increasing their online retail to support further the increasing sales of luxury watches in the region.

Luxury Watch Industry Overview

The luxury watch market is highly competitive, with the presence of both global and domestic players. The major players in the market include Rolex SA, The Swatch Group Ltd, Compagnie Financiere Richemont SA, Patek Philippe SA, Audemars Piguet, and Richard Mille. Key players are now focusing on social media platforms to engage prospective customers. Social media platforms have become an increasingly important tool for businesses to engage with their prospective customers. With the rise of social media, many companies have shifted their marketing and advertising strategies to focus more on social media platforms to reach their target audience.

For instance, in November 2020, Alibaba, Richemont, and Farfetch announced a strategic partnership to accelerate the digitization of the global luxury industry and give luxury brands better access to the Chinese market. As per the deal, Alibaba and Richemont are expected to invest USD 300 million each in the luxury e-commerce platform Farfetch.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Analog Watch
    • 5.1.2 Digital Watch
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Women
    • 5.2.2 Men
    • 5.2.3 Unisex
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail Stores
    • 5.3.2 Online Retail Stores
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 France
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 LVMH
    • 6.3.2 Chanel
    • 6.3.3 Hermes International SA
    • 6.3.4 Kering Group
    • 6.3.5 Rolex SA
    • 6.3.6 Compagnie Financiere Richemont SA
    • 6.3.7 Patek Philippe SA
    • 6.3.8 The Swatch Group Ltd
    • 6.3.9 Breitling SA
    • 6.3.10 Audemars Piguet

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS